1398/12/27

برای کسب درآمد حداقل به چه تعداد فالوور در اینستاگرام نیاز دارید؟

تعداد فالوور در اینستاگرام

شاید فکر کردن به این موضوع که یک اینفلوئنسر اینستاگرام می‌تواند به راحتی و با منتشر کردن یک پست، کلی پول به جیب می‌زند، شما را وسوسه کرده باشد تا در این مسیر گام بردارید و از اینستاگرام کسب درآمد کنید. اما مشکل اینجاست که این راه آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، آسان نیست. چرا که افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام و لایک‌ها هموراه یک چالش به شمار می‌رود.

تعداد فالوور در اینستاگرام به عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی است که اسپانسرها و صاحبین کسب و کار، قبل شروع همکاری با اینفلوئنسرها به آن توجه می‌کنند. البته امروزه شاخص‌های بسیار مهم‌تری هم مطرح می‌گردد اما همچنان تعداد فالوور، از تاثیر گذارترین عوامل شکل‌گیری یا عدم شکل‌گیری همکاری بین دو طرف است. در این مقاله موبودید می‌خواهیم راهی را به شما نشان دهیم تا تعداد فالوورهای خود را به مرور زمان افزایش داده و در یک وقت مناسب، اقدام به کسب درآمد از صفحه اینستاگرام خودتان بکنید.

سقف درآمد از اینستاگرام چقدر است؟

حداکثر درآمد از اینستاگرام

این سوالی است که شاید بیشتر افرادی که برای کسب درآمد در اینستاگرام تلاش می‌کنند، از خود می‌پرسند. اما واقعیت امر این است که جواب این سوال به عوامل بسیار زیادی وابسته بوده و نمی‌توان یک پاسخ قاطع را برای آن یافت. متغیرهایی از قبیل زمینه کاری، کیفیت پست‌ها، تعداد فالوور، میزان درگیری مخاطب و ... از فاکتورهایی هستند که بر میزان درآمد شما از صفحه اینستاگرام‌تان تاثیر مستقیم خواهند داشت.

یکی از پرطرفدارترین راه‌ها میان اینفلوئنسر‌ها برای کسب درآمد از اینستاگرام، انتشار پست‌هایی است که آن‌ها در حال تبلیغ اسپانسر خود هستند. البته بسته به بزرگی پروژه و محبوبیت اینفلوئنسر، ممکن است قراردادهایی که در زمان‌های مختلف میان شرکت‌ها و شخص اینفلوئنسر بسته می‌شود، چه از لحاظ بار حقوقی و چه از لحاظ مبلغ، متفاوت باشد. به عنوان مثال، حساب‌های کاربری که به تازگی وارد تبلیغات اینستاگرامی شده‌اند، شاید به ازای هر پست تبلیغاتی، مبلغی بین ۲۵ الی ۵۰ دلار دریافت کنند. این در حالی است که صفحه مربوط به یک اینفلوئنسر قدیمی‌تر مبلغی بین ۳۰ الی ۸۰ هزار دلار را برای انتشار همان پست تبلیغاتی طلب خواهد کرد. معمولا صفحه‌هایی که بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارند، برای هر پست تبلیغاتی مبلغی حدود ۱۰۰۰ دلار را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال حساب کاربری @aww.sam با ۲۸۳ هزار دنبال کننده، به ازای هر پست تبلیغاتی ۱۵۰۰ دلار دریافت می‌کند. با یک حساب سر انگشتی می‌توان متوجه شد که اینفلوئنسرهایی مانند @kimkardashian با بیش از ۱۶۱ میلیون دنبال کننده، از انتشار هر پست‌های تبلیغاتی درآمدی ۵۰۰ هزار دلاری خواهند داشت.

اگر دو موضوع تنوع اینفلوئنسرها و همچنین تعدد برند‌ها و اسپانسرها را در کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌توان نتیجه گرفت برای پول درآوردن از اینستاگرام فقط کافیست گوشه‌ای از اتاق نشسته و دکمه Share را فشار دهید.

چه تعداد فالوور در اینستاگرام برای این کار نیاز است؟

 تعداد فالوور در اینستاگرام 
  

جواب این سوال هم به ده‌ها فاکتور مختلف بستگی دارد. ولی نکته اینجاست که می‌توان حتی با اعداد فالوور کم هم از اینستاگرام به درآمدزایی رسید. 

زمانی که یک برند تصمیم می‌گیرد با یک اینفلوئنسر همکاری کند، مهم‌ترین موردی که رضایت برند را جلب خواهد کرد، مشاهده نتیجه خوب در ازای هزینه انجام شده است. چیزی که بیشتر برای آن‌ها اهمیت دارد، این است که شما چقدر می‌توانید کاربران را با پست‌های خود درگیر کنید. تعداد فالوور در صفحه اینستاگرام تنها می‌تواند تعیین کننده این موضوع باشد که چه تعدادی از افراد پست شما را تماشا می‌کنند. اما اسپانسرها چیزی بیشتر از یک تماشای ساده می‌خواهند! پس می‌توان گفت که تعداد فالوور در اینستاگرام تنها عامل تاثیرگذار برای شکل دهی همکاری با یک برند نیست و مواردی چون میزان درگیری مخاطب هم نقشی اساسی در قانع کردن اسپانسرها دارد.

درگیری مخاطب یا طلای ۲۴ عیار؟

  درگیری مخاطب در اینستاگرام  
    

شما افرادی را مشاهده می‌کنید که حتی با در دست داشتن یک صفحه با ۱۰۰۰ فالوور، در حال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. اما مگر چنین موضوعی ممکن است؟

همانطور که گفتیم برندها تنها به دنبال آگاهی بخشی (awareness) نیستند. بلکه در بیشتر مواقع در تلاشند تا محصول خود را به فروش برسانند. پس طبیعی است به دنبال اینفلوئنسرهایی بروند که مشارکت خوبی با فالوورهای خود دارند. این افراد معمولا پست‌هایی را منتشر می‌کنند که با سلیقه بیشتر افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنند، مطابقت داشته باشد. 

به عنوان مثال فکر کنید که یک بودجه ۱۰۰ دلاری در اختیار داشته و می‌خواهید با آن سرمایه‌گذاری کنید. یک راه برای صرف این پول این است که آن را در اختیار اینفلوئنسری قرار دهید که هزاران مشتری بالقوه در اینستاگرامش قرار گرفته‌اند اما تعداد کمی از آن‌ها خریدشان را تکمیل می‌کنند. از طرفی دیگر، شما می‌توانید این پول را در اختیار نفری قرار دهید که مخاطبان خیلی زیادی ندارد اما همان افراد کم، به راحتی محصول شما را خریداری می‌کنند. بسته به هدف شما از سرمایه‌گذاری، هر دو مسیر قابل انتخاب هستند. اما اگر دوست دارید محصول خود را به فروش برسانید، مطمئنا انتخاب شما نیز حالت دوم خواهد بود.

نکته کلیدی در اینستاگرام، تعداد فالوورهای صفحه شما نیست. بلکه این نرخ درگیری مخاطب است که باید برای شما مهم باشد. برای به دست آوردن این نرخ، کافیست تعداد لایک‌ها و کامنت‌های تعداد مشخصی از پست‌های اینستاگرام را به تعداد کل پست‌ها و سپس به تعداد کل فالوورها تقسیم کنید. اگر محاسبات اندکی پیچیده شد، نگران نباشید. چرا که ابزارهای آنلاینی هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند .

بالا بودن این نرخ درگیری مخاطب در یک صفحه اینستاگرامی ثابت می‌کند فالوورهای شما نه تنها صحبت شما را "می‌شنوند" بلکه به حرف‌های شما گوش ‌می‌دهند. این گونه است که اسپانسرها بودجه خود را بر روی شما سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از این طریق بتوانند فروش محصولات‌شان را افزایش دهند.

اهمیت کار خود را بدانید

آیا می‌دانستید که از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر به محصولاتی که در فضای مجازی دید‌ه‌اند، اعتماد می‌کنند. شاید مهم‌ترین دلیل این موضوع نیز می‌تواند صحبت‌های شخص اینفلوئنسر در خصوص آن محصول باشد. حالا چه این موضوع را می‌دانستید چه ازش بی‌خبر بودید، باید بدانیم که وضعیت به گونه‌ای پیش می‌رود که حرف افراد تاثیر‌گذار در فضای مجازی، می‌تواند سلیقه کاربران را نیز تغییر بدهد. اگر شما قادر باشید تا در یک حوزه خاص به فعالیت مشغول شوید و دانش‌تان را در این خصوص افزایش بدهید، خواهید توانست با تبلیغ محصولاتی که حتی خودتان در گذشته هم از آن استفاده می کردید، از اینستاگرام درآمد کسب کنید.

چند دسته‌بندی مهم از حوزه‌های فعالیتی در اینستاگرام شامل سلامتی و فیتنس، سفر، فشن، زیبایی، کسب و کار، سرمایه، لاکچری و سبک زندگی است. در تمامی این زمینه‌ها، اینفلوئنسرها می‌توانند با برندها و اسپانسرهای خاصی همکاری کرده و پست‌های تبلیغاتی منتشر کنند.

برای مثال حساب کاربری @hudabeauty که در ابتدا کار خود را به عنوان یک گریمور آغاز کرد، پس از مدتی خط تولید اختصاصی خود را راه اندازی کرد و همینک بیش از ۴۰ میلیون فالوور در اینستاگرام دارد. همچنین حساب کاربری @kayla_itsines که الان بیش از ۱۲ میلیون فالوور دارد، کار خود را به عنوان یک مربی شخصی شروع کرد و در اینستاگرام به شهرت رسید.

برخی از حوزه‌ها نیز به صورت بسیار تخصصی بوده و برای انتشار پست تبلیغاتی، نیازی نیست که فالوورهای میلیونی داشته باشید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به جای کار کردن در حوزه خوراکی، تمرکز اصلی‌ خودتان را به همبرگرها معطوف کنید. یا به جای اینکه در تلاش باشید تا به طور گسترده در زمینه زیبایی فعالیت داشته باشید، سعی کنید فقط پست‌هایی در خصوص مواد نگهدارنده پوست صورت منتشر کنید.

به همین دلیل است که بسیاری از برندها برای درست رسیدن به مخاطب هدف و فروش بیشتر، ترجیح می‌دهند با اینفلوئنسرهای کوچک (Microinfluencer) کار کنند. تعاریف مختلفی برای اینفلوئنسرهای کوچک وجود دارد. اما به طور معمول به اینفلوئنسرهایی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده دارند، اینفلوئنسر کوچک می‌گویند.

فقط به فکر پست‌های تبلیغاتی نباشید

همان طور که پیش‌تر هم گفتیم، انتشار پست‌های تبلیغاتی یکی از پر طرفدارترین راه‌هایی‌ است که اینفلوئنسرها برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کنند. اما جز این مورد، تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارند که به شما این اجازه را می‌دهند که صفحه اینستاگرام خود را به منبع درآمد تبدیل کنید.

درصد فروش دریافت کنید

      درصد فروش در اینستاگرام      
           

افرادی که قصد کار با یک برند را دارند، علاوه بر انتشار پست‌های تبلیغاتی، می‌توانند درصدی از فروش محصولاتی که از طریق صفحه اینستاگرام آن‌ها انجام می‌شود را نیر دریافت کنند. به این عمل در اصطلاح بازاریابی، همکاری در فروش یا Affiliation گفته می‌شود. به راحتی و با استفاده از یک کد معرفی یا لینک فروش محصول، این امکان برای اینفلوئنسر به وجود خواهد آمد تا شبکه فروش خود را راه‌ اندازی کرده و طبق قرار اولیه‌ای که با کارفرما دارد، کمیسیون دریافت کند.

همکاری در فروش، یکی از روش‌های بسیار آسان بازاریابی در اینستاگرام است که به افراد کمک می‌کند تنها با در اختیار داشتن کد معرفی و لینک فروش محصول، یک فروشگاه مجازی در اینستاگرام خود راه اندازی کنند. بهترین کار برای شروع، معرفی محصولاتی است که شخص اینفلوئنسر قبلا از آن‌ها استفاده کرده است. به این منظور، اینفلوئنسرها باید نگاهی به برندهای مختلف داشته باشند و پیشنهاد خود در زمینه همکاری در فروش را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهند.

همکاری در فروش در فضای اینستاگرام، از گستردگی بالایی برخوردار است و توانسته بسیاری از برند‌ها فعال در حوزه‌های مختلف را درگیر خود کند. پلتفرم‌‌هایی از قبیلAmazon Associates، Linkshare، Shareasales و Commision Junction چند نمونه از پرطرفدارترین‌ها در بخش همکاری در فروش هستند.

برند شخصی خود را راه اندازی کنید

       برند شخصی در اینستاگرام       
              

با اختلاف بسیار فراوان، فروش محصولاتی از برند شخصی اینفلوئنسر، می‌تواند بهترین روش برای کسب درآمد در صفحه اینستاگرام باشد. برای مثال، حساب کاربری @lucydavis_fit توانست طی مدت شش ماه از طریق فروش نسخه الکترونیکی کتابش، ۲۰ هزار دلار درآمد کسب کند. 

فروش در اینستاگرام شاید راحت‌تر از چیزی باشد که در ابتدا به نظر می‌رسد. به راحتی نوشتن یک کتاب الکترونیکی یا راه اندازی یک خط تولید ساده، شخص اینفلوئنسر می‌تواند درآمد خوبی را کسب کند.

سخن آخر

نکته مهم این است که هیچ کس نمی‌داند حداقل تعداد فالوور در اینستاگرام برای کسب درآمد از طریق صفحه اینستاگرام چه تعداد است. اما نکته مهم این است که شخص اینفلوئنسر باید همواره تلاش کند تا با تولید محتوای برنامه ریزی شده، طیف مخاطبین خود را افزایش دهد. داشتن سیر صعودی در تعداد فالوورها و افزایش میزان درگیری مخاطبان، می‌تواند اعتماد برند‌ها برای همکاری با اینفلوئنسر را بیشتر کرده و شانس به درآمد رسیدن صفحه اینستاگرام را افزایش دهد. به صورت کلی، افرادی که می‌توانند سلیقه کاربران خود را به درستی تشخیص داده و محتوای متناسب با آن‌ها تولید، در مسیر درست پول درآوردن از اینستاگرام گام بر‌می‌دارند. برای یادگیری کسب درآمد از اینستاگرام می‌توانید دوره آموزش آنلاین کسب درآمد از اینستاگرام را ببینید.

 

1398/12/27

نظرات کاربران

رامتین

برای کسب درآمد حداقل به چه تعداد فالوور در اینستاگرام نیاز دارید؟ خیلی هم عالی

reza

برای کسب درآمد حداقل به چه تعداد فالوور در اینستاگرام نیاز دارید؟ مقاله خیلی مفیدی بود

rsk

برای کسب درآمد حداقل به چه تعداد فالوور در اینستاگرام نیاز دارید؟ مقاله خیلی مفیدی بود

مریم

برای کسب درآمد حداقل به چه تعداد فالوور در اینستاگرام نیاز دارید؟ عالی است

ساناز انصاری

با تشکر از شما بابت مقاله ی برای کسب درآمد حداقل به چه تعداد فالوور در اینستاگرام نیاز دارید

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی