1399/01/26

چگونگی برقراری ارتباط با اینفلوئنسر برای بازاریابی اینفلوئنسری

برقراری ارتباط با اینفلوئنسر

اینستاگرام در سپتامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که کاربران فعالش به ۸۰۰ میلیون رسیده است. روند رشد این شبکه اجتماعی پرطرفدار در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشت و به طور رسمی اعلام شد که اینستاگرام از مرز ۱ میلیارد کاربر گذر کرده است. تعداد بالای کاربران، توجه بسیاری از برندها را متوجه اینستاگرام کرده و بازار تبلیغات در اینستاگرام را به شدت داغ کرده است. برای اثبات این حرف کافیست نگاهی به آمار منتشر شده از پست‌های تبلیغاتی در اینستاگرام بیاندازیم. طبق آمار، در سال ۲۰۱۶ چیزی در حدود ۹.۷ میلیون پست تبلیغاتی توسط اینفلوئنسرها منتشر شده بود. این در حالی است که این تعداد تا پایان سال ۲۰۱۹ به بیش از ۳۲ میلیون پست رسیده است.

اینستاگرام می‌تواند به برندها و کسب و کارها امکانات متعددی دهد تا محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند. اما بازاریابی اینفلوئنسری (Influencer Marketing یکی از راهکارهایی است که مسیر شناخته شدن یک برند در محیط اینستاگرام را کوتاه می‌کند.

چگونه با یک اینفلوئنسر ارتباط برقرار کنیم؟

نحوه برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی جهت امور مرتبط با کسب و کار،‌ ارتباط نزدیکی با تعداد دنبال کنندگان آن حساب کاربری و ابعاد همکاری دارد. به صورت کلی دو راه اصلی برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسر اینستاگرامی وجود دارد.

۱.  استفاده از دایرکت اینستاگرام

 استفاده از دایرکت اینستاگرام برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسر 

اگر کمپین تبلیغاتی شما در اینستاگرام توسط تعداد کمی اینفلوئنسر انجام خواهد شد، بهترین راه برای برقراری ارتباط با آن‌ها ‌استفاده از دایرکت اینستاگرام است.

در ابتدا لیستی از اینفلو‌ئنسرهایی که برای کمپین تبلیغات اینستاگرام خود انتخاب کرده‌اید، درست کنید و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری نمایید. سپس پیشنهاد خود به همراه اطلاعات مربوط به کمپین تبلیغات اینستاگرامی برندتان را در قالب یک پروپوزال از طریق دایرکت برای اینفلوئنسر ارسال کنید. بهتر است تاریخ و زمان ارسال پروپوزال را به خاطر داشته باشید تا بتوانید پیگیری‌های مربوط را انجام دهید.

انجام دادن این کار بسیار ساده است. اما رعایت کردن برخی نکات می‌تواند به شما کمک کند تا همکاری بهتری را با یک اینفلوئنسر آغاز کنید.

رعایت نکاتی که ارتباط با اینفلوئنسر را بهتر ممکن می‌سازد

در انتخاب اینفلوئنسر دقت کنید

اگر حوزه فعالیت و سلیقه مخاطبان یک اینفلوئنسر با محصول شما همخوانی ندارد، ارائه پیشنهاد همکاری اشتباه محض است. داشتن اطلاعات کافی در خصوص اینفلوئنسر و بررسی رفتار دنبال کنندگان او،‌ به شما کمک می‌کند که صفحه‌ای را برای تبلیغات برند خود در اینستاگرام انتخاب کنید که بهترین بازده را داشته باشد. یکی از راهکارهای دستیابی به اطلاعات کارآمد پیش از شروع به همکاری،‌ بررسی‌ کمپین‌هایی است که اینفلوئنسر مورد نظر شما در گذشته در آن‌ها حضور داشته است. 

از وبسایت اینفلوئنسرها بازدید کنید

بیشتر اینفلوئنسرها مطرح اینستاگرامی، یک وبسایت شخصی دارند. از آنجایی که احتمالا شرایط مربوط به همکاری در وبسایت یک اینفلوئنسر قرار دارد، بهتر است پیش از ارائه پیشنهاد همکاری، سری به وبسایت بزنید. این کار باعث می‌شود تا در هنگام مذاکره، شما اطلاعات کافی در خصوص طرف مقابل خود داشته باشید. علاوه بر این موضوع، امکان مشاهده روزمه کاری اینفلوئنسر نیز در برخی از وبسایت‌ها وجود دارد که به شما برای تصمیم گیری بهتر کمک می‌کند.

مثل یک حرفه‌ای رفتار کنید

اگر تصمیم گرفتید که از طریق دایرکت با اینفلوئنسرها ارتباط داشته باشید، ‌حتما به این نکته توجه کنید که از حساب کاربری مربوط به کسب و کار استفاده نمایید. البته این موضوع در خصوص ارسال ایمیل هم صادق است. به صورت کلی تلاش کنید تا از راه‌های معتبر با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید.

زمان درستی را برای برقراری ارتباط در نظر بگیرید

اگر دوست دارید شانس خود را برای همکاری با یک اینفلوئنسر بالا ببرید، حتما سعی کنید زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. چرا که در غیر این صورت، ممکن است پیشنهاد شما در میان سایر پیام‌های دایرکت به چشم نیاید و به همین دلیل،‌ مدت زمان زیادی طول بکشد تا شخص اینفلوئنسر به شما پاسخ دهد.

۲.  استفاده از ایمیل

        استفاده از ایمیل برای برقراری ارتباط با اینقلوینسر        

اینفلوئنسرهایی که نسبت به بقیه شناخته شده‌تر هستند، معمولا از طریق ایمیل، کارهای مرتبط با کسب و کار را پیگیری می‌کنند. در این مورد، برای بحث و تبادل نظر در خصوص کمپین‌های تبلیغاتی برند خود در اینستاگرام، باید به آدرس اینفلوئنسر ایمیل ارسال کنید. رعایت برخی نکات در زمان نوشتن و ارسال ایمیل سبب می‌شود پیشنهاد شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.

نکته اول این است که هر ایمیل باید به صورت اختصاصی برای یک اینفلوئنسر طراحی شده باشد. طبیعی است که ارزش افزوده‌ای که یک اینفلوئنسر برای برند شما ایجاد می‌کند، ممکن است با دیگری متفاوت باشد. لذا باید تلاش کنید تا دلایل علاقمندی‌تان به همکاری با او را به صورت شفاف در ایمیل توضیح دهید. در یاد داشته باشید که برای متقاعد کردن یک اینفلوئنسر جهت همکاری، باید پیشنهادتان را به طور کاملا محترمانه و حرفه‌ای به او ارائه دهید. اینکه شما پیشنهاد خود را به درستی و متناسب با کار اینفلوئنسر در اختیار وی قرار دهید، شخصیت بالای برند شما را نمایش می‌دهد.

در بعضی موارد برای جلب توجه اینفلوئنسر، نیاز است تا در کنار پیشنهاد کاری،‌ یک نمونه از محصولات خود را نیز به او هدیه کنید. این امر سبب می‌شود تا اینفلوئنسر اعتماد بیشتری به برند شما پیدا کند و روند همکاری تسهیل شود.

قالب اصلی ایمیل هم نقش موثری در جلب توجه اینفلوئنسر دارد. چرا که باعث می‌شود اینفلوئنسر ارزشی که برای کار او دارید را درک کرده و تمایل بیشتری برای پذیرش پیشنهاد شما داشته باشد. پس سعی کنید در ایمیل تگ‌هایی مانند نام شرکت، آدرس اینستاگرام، عنوان شغلی نویسنده ایمیل، نام تجاری و توضیحاتی در خصوص محصول را وارد کنید. علاوه بر این باید اطلاعات تماس خود را نیز در انتهای ایمیل قرار دهید تا اینفلوئنسر بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

۳. کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام در ابعاد گسترده

           استفاده از کمپین تبلیغات در اینستاگرام با موبودید           

شرکت‌های بزرگ برای راه‌اندازی و توسعه یک کمپین تبلیغ در اینستاگرام، ممکن است در مقاطعی با صدها یا هزاران اینفلوئنسر همکاری کنند. در این حالت،‌ مدیریت کردن تمام این افراد از طریق دایرکت اینستاگرام کاری سخت و حتی غیر ممکن به نظر می‌رسد. به همین دلیل بسیاری از برند‌های مطرح، به جای اینکه وقت و انرژی خود را درگیر تبلیغات در اینستاگرام کنند، ترجیح می‌دهند با مجموعه‌هایی همکاری داشته باشند که شناخت بهتری از این فضا و امکانات آن دارند.

موبودید یک پلتفرم آنلاین است که می‌تواند کمپین تبلیغ اینستاگرامی شما را به طور حرفه‌ای طراحی کرده و آن را در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهد. همانطور که پیش از این اشاره داشتیم، تحقیق در خصوص حساب‌های کاربری و پیشینه فعالیت آن‌ و بررسی رفتار و تعامل مخاطبان، به کسب و کارها کمک می‌کند تا انتخاب مناسبی داشته باشند و بتوانند یک کمپین تبلیغاتی با بازدهی بالا راه اندازی کنند. موبودید بسته به حوزه فعالیت شما و هدفتان از ساخت کمپین، صفحاتی با بازدید بالا و مخاطبان علاقمند را در اختیارتان قرار می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که شما با کمترین هزینه، به اهداف بازاریابی اینستاگرامی خود دست پیدا کنید.   

 

مطالب مرتبط:

1399/01/26

نظرات کاربران

رامین

چگونگی-برقراری-ارتباط-با-اینفلوئنسر-برای-بازاریابی-اینفلوئنسری به دردم خورد مرسی

الیما قاسمی

دونستن چگونگی برقراری ارتباط با اینفلوئنسر برای بازاریابی اینفلوئنسری واسه معرفیمون توی اینستا خیلی خوبه

نیلو

چگونگی برقراری ارتباط با اینفلوئنسر برای بازاریابی اینفلوئنسری مطلب مناسب و کاربردی بود

شکیلا استراماچونی

واقعا خوب بود این بخش .. بمن که کمک کرد آموزنده بود متنتون . ممنونم

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی