1399/02/21

آشنایی با استراتژیهای پول سازی در اینستاگرام

استراتژیهای پول سازی در اینستاگرام

هر روز که می‌گذرد تعداد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در سراسر کره‌ی خاکی که در آن زندگی می‌کنیم رو به افزایش است. در این میان رسانه‌ی اجتماعی اینستاگرام از شهرت فوق‌العاده‌ای در میان کاربران برخوردار است. هم‌اکنون در ایران نیز بیش از ۵۰ درصد افراد در این کانال ارتباطی جذاب و کاربرپسند، مشغول فعالیت هستند. البته اکثریت کاربران از اینستاگرام برای سرگرمی و ارتباط با دوستان و آشنایان استفاده می‌نمایند. اما در این بین افرادی هم هستند که با اهداف تجاری وارد این شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار می‌شوند و به دنبال ایجاد استراتژیهای پولسازی در اینستاگرام هستند. امروزه به سبب محبوبیت اینستاگرام، این رسانه به محل مناسبی برای کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده است. شما در هر نقطه از دنیا که زندگی می‌کنید، می‌توانید با اندکی آموزش و کسب مهارت و تخصص در راستای استفاده‌ی تجاری از اینستاگرام، به درآمدهای ایده‌آلی از طریق آن دست یابید.

خاصیت شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام این است که بسیار پرکاربرد می‌باشد و امکانات بی‌نظیری را برای استفاده در اختیار کاربرانش قرار داده است. به ‌گونه‌ای که، هر کس با هر شرایطی می‌تواند توسط کانال اینستاگرام به درآمدزایی برسد. از برندهای معتبر گرفته تا خانم‌های خانه‌داری که بدون هیچ سرمایه‌ای فعالیت‌ خودشان را در اینستاگرام شروع کرده‌اند. اما یکی از کنجکاوانه‌ترین سوال‌هایی که در ذهن افرادی که هنوز به طراحی استراتژیهای پولسازی در اینستاگرام اقدام نکرده‌اند وجود دارد، این است که سقف درآمد حاصل از فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی چه میزان می‌باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که هیچ حد و مرزی در این زمینه وجود ندارد و شما هرچقدر که صفحه‌ی با کیفیت‌تری بسازید، در این زمینه موفق‌تر عمل خواهید نمود و به جایگا‌ه‌های بالاتری نسبت به رقبا دست خواهید یافت. اما ساخت یک صفحه‌ی پر مخاطب و بهینه به این سادگی‌ها نیست و باید نکاتی را در این زمینه فراگیرید.

تکنیک‌ها و استراتژیهای پول سازی در اینستاگرام

تکنیکهای پولسازی در اینستاگرام

در کل، اصول و تکنیک‌های متعددی برای استفاده‌ی تجاری از اینستاگرام وجود دارد که لازم است آن‌ها را آموزش ببینید و به قول معروف کارتان را با حساب و کتاب پیش ببرید. فیلم آموزشی کسب درآمد از اینستاگرام جهت آشنایی با پولسازی در اینستاگرام در یک سامانه معتبر آموزشی موجود می‌باشد که می‌توانید از آن‌ برای رسیدن به نتایج مطلوب در این عرصه، کمک بگیرید. ما در اینجا چند مورد از تکنیک‌های پرکاربرد درآمدزایی از طریق اینستاگرام را برای علاقه‌مندان بیان خواهیم کرد.

تبلیغات برای دیگران چگونه شما را به درآمد خواهد رساند؟

یکی از رایج‌ترین استراتژیهای پولسازی در اینستاگرام استفاده از تبلیغات در اینستاگرام می‌باشد. به این صورت که شما صفحه‌ای را در اینستاگرام ایجاد می‌نمایید و پس از آن‌که موفق به جذب تعداد بالایی از فالوور در پیج خود شدید، می‌توانید برای برندهای مختلف کار تبلیغ‌سازی را انجام دهید. تعرفه تبلیغات اینستاگرام هم بر اساس تعداد فالوور و کیفیت صفحه تعیین می‌شود. اما بخاطر داشته باشید که از خرید فالوور فیک برای صفحه‌ی خودتان خودداری نمایید. چرا که الگوریتم‌های جدید اینستاگرام بسیار هوشمند شده‌اند و اگر از ربات‌هایی جهت افزایش فالوور استفاده نمایید، احتمال مسدود شدن صفحه‌ی شما وجود خواهد داشت. بازگرداندن این صفحات و رفع مسدودیت آن‌ها نیز تقریبا غیر ممکن می‌باشد. بنابراین توصیه می‌شود به‌جای استفاده از این راه‌های غلط و دردسرساز به صورت طبیعی به جمع‌آوری فالوور بپردازید. برای مثال صفحاتی با موضوعات تخصصی و محتوای جذاب بسازید تا مخاطبان بسیاری جذب آن شده و شما را دنبال نمایند. 

با خرید و فروش صفحات، سود خوبی نصیبتان خواهد شد!

   خرید و فروش صفحات از استراتژیهای پولسازی اینستاگرام   

با استفاده از مدل دیگری از استراتژیهای پول سازی در اینستاگرام می‌توانید به خرید و فروش صفحات بپردازید. به این صورت که چیزی در حدود ۴ یا ۵ صفحه‌ی جدید ایجاد نمایید و با راهکارهایی همچون تبلیغ در اینستاگرام و محتواسازی، میزان فالوور این صفحات را بالا برده و سپس آن‌ها را به دیگران بفروشید. یا اینکه صفحه‌ای با چندهزار فالوور را از دیگران بخرید و مدتی مدیریت صفحه را به دست بگیرید و با ایجاد محتواهای جذاب کاری کنید تا تعداد فالوورها افزایش یابد. در نهایت پس از گذشت چند وقت می‌توانید این صفحه را با قیمت بالاتری به مشتریان بفروشید. روش دوم در مدت زمان کوتاهتری شما را به پول خواهد رساند. امروزه بسیاری از کاربران فعال در اینستاگرام، از این طریق به درآمدهای قابل قبولی رسیده‌اند. 

فروش محصولات، از رایج‌ترین استراتژیهای پول‌سازی در اینستاگرام 

این روش یکی از پرطرفدارترین استراتژیهای پولسازی در اینستاگرام می‌باشد که شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک به صورت مستقیم، خدمات و محصولات خودتان را به فروش برسانید. یا اینکه به فروش غیرمستقیم کالا و خدمات دیگران بپردازید و در ازای فروش محصولات آن‌ها به مشتریان، سود خوبی دریافت نمایید. در این روش ممکن است به فروش محصولات فیزیکی اقدام نمایید و یا اینکه خدماتی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان قرار دهید. برای این‌کار می‌توانید حوزه‌های پربازده را شناسایی نمایید و با انتخاب آنها به کسب درآمد در کانال اینستاگرام بپردازید. فروش خدمات و محصولات در زمینه‌ی مد و فشن، فیتنس، آرایش و زیبایی، آشپزی، عرضه‌ی گل و گیاه، عطر و ادکلن، بدلیجات و جواهرات، با استقبال بسیار بالایی از سوی مخاطبان همراه است. بنابراین با فعالیت در یکی از این حوزه‌ها، قطعاً درآمد اید‌ه‌آلی نصیبتان خواهد شد. 

بلاگرهایی که تخصص خود را به دیگران در اینستاگرام منتقل می‌کنند

     پولسازی از طریق بلاگری در اینستاگرام     

اگر در یک عرصه‌ی خاص از مهارت و تخصص کافی برخوردار هستید، می‌توانید محتواهای جذاب آموزشی در رابطه با تخصصتان تهیه نمایید و آن‌ها را در اختیار مخاطبان قرار دهید. در مراحل پیشرفته‌تر نیز می‌توانید از طریق برگزاری لایوها و وبینارهای آموزنده، تاثیر بسیار خوبی برای روی مخاطبان خود بگذارید و آن‌ها را جذب نمایید. در واقع با ایجاد چنین ترافیک‌های هدفمندی می‌توانید مخاطبان خود را به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید. این شیوه که بلاگری نام دارد هم یکی دیگر از استراتژیهای پول سازی در اینستاگرام می‌باشد. علاوه بر این‌ها نباید فراموش کرد که امروزه شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام از قابلیت‌های بسیاری برای بازاریابی اینترنتی برخوردار هستند. شرکت‌هایی که به دنبال استخدام کارشناس سئو هستند، آشنایی با چنین شبکه‌هایی را از شرایط احراز این شغل در آگهی‌های استخدام اعلام می‌نمایند. چرا که در حال حاضر، هزاران سایت معتبر با صرف هزینه و سرمایه‌گذاری روی این شبکه‌ها، درآمد خود را توسعه می‌دهند.

بازاریابی واسطه‌ای، شیوه‌ای جدید از استراتژیهای پولسازی در اینستاگرام

ثبت‌نام در سیستم‌های همکاری فروش از طریق اینستاگرام که اصطلاحاً به آن Affiliate Marketing و یا بازاریابی پورسانتی نیز می‌گویند، چند سالی است که به روی کار آمده است. در حال حاضر وب‌سایت‌های ایرانی و خارجی بسیاری وجود دارند که از این روش به عنوان یکی از استراتژیهای پول سازی در اینستاگرام استفاده می‌کنند. فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا با به کارگیری این شیوه از افراد نوجوان، جوان، خانم‌های خانه‌دار، وب‌مسترها و یا هر شخصی که به فکر ایجاد منبع درآمد جدید می‌باشد، دعوت به همکاری کرده است. هم‌اکنون چیزی در حدود ۲۰.۰۰۰ نفر در این سیستم کسب درآمد از دیجی‌کالا عضو شده‌اند. روش کار به این صورت است که چنین وب‌سایت‌هایی برخی از محصولات خود را برای بازاریابی در سایتشان قرار می‌دهند. سپس برای هر محصول و کاربر یک کد اختصاصی تعریف می‌کنند. کاربران هم می‌توانند پس از عضویت و دریافت لینک اختصاصی در این وب‌سایت‌ها، شروع به تبلیغات و بازاریابی نمایند.

افراد زیادی هستند که توسط این شیوه از استراتژیهای پولسازی در اینستاگرام بسیار موفق ظاهر شده‌اند و به درآمدهای مطلوبی دست‌ یافته‌اند. هر شخصی می‌تواند با ثبت‌نام و عضویت در وب‌سایت‌هایی که به دنبال همکاری فروش می‌باشند، برای خودش یک پروفایل اختصاصی داشته باشد. سپس محصولاتی را انتخاب کند و کد آن‌ها را در رسانه‌ی اجتماعی همچون اینستاگرام به اشتراک بگذارد. اگر مشتریان به واسطه‌ی لینک‌های همکاری در فروش این کاربران بازاریاب از سایت مورد نظر خرید نمایند، مدیر سایت درصدی را به عنوان کمیسیون به آن کاربران اختصاص خواهد داد. به این پاداش به اصطلاح «پرداخت در ازای عمل» گفته می‌شود. حال آنکه منظور از این عمل صرفاً خرید آنلاین یک محصول یا سرویس نمی‌باشد. بلکه ایجاد یک دانلود، تماس، ثبت‌نام، سرنخ و حتی خرید آفلاین یا حضوری به شرطی که با یک کالابرگ و یا بارکد همراه باشد، را نیز شامل می‌شود.

تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام

        تولید محتوا برای پولسازی در اینستاگرام        

افرادی که از کانال ارتباطی اینستاگرام برای توسعه‌ی بیزینس خود استفاده می‌نمایند، تولید محتوای ارزشمند اهمیت ویژه‌ای برایشان پیدا می‌کند. اما شاید اغلب این کسب و کارها، زمان کافی و یا استراتژی خاص برای ایجاد محتوا به نحو احسن را در اختیار نداشته باشند. بنابراین افرادی که در زمینه‌ی تولید محتوا از تخصص کافی برخوردار هستند می‌توانند با برندهای برتر و اینفلوئنسرها در این زمینه همکاری نمایند و درآمدزایی داشته باشند. این اشخاص می‌توانند با رعایت نکاتی همچون برنامه‌ریزی برای پست‌ها و توجه به مخاطبین هدف در تولید محتواهای متنی، ویدئویی، صوتی و تصویری، کاربران بیش‌تری را جذب نمایند. علاقه‌مندان به تولید محتوا می‌توانند با استفاده از این شیوه از استراتژیهای پول سازی در اینستاگرام و رعایت حقوق قانونی به کسب درآمد از طریق این رسانه‌ی پرطرفدار دست یابند. فراموش نکنید که انتشار محتوا در روزها و ساعت‌های پر بازدید به افزایش فالوور صفحات بسیار کمک خواهد کرد.

طنز پردازی یکی از بامزه‌ترین استراتژیهای پولسازی در اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام یک رسانه‌ی اجتماعی، شخصی می‌باشد که اغلب مخاطبان آن به دنبال سرگرم شدن هستند. افرادی که تمام مختصات یک طنزپرداز واقعی را دارند، اما نمی‌دانند که چگونه از این طریق به درآمدهای فوق‌العاده‌ای دست یابند. این افراد که با نام واینر شناخته می‌شوند، با راه‌اندازی صفحات سرگرمی در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام خیلی سریع موفق به جذب تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان می‌شوند. چنین صفحاتی رشد بهتری نسبت به سایر موضوعات دارند. چرا که بر اساس آمارها، پیج‌های سرگرمی معمولاً از تعامل و نرخ بالای engagement برخوردار هستند. علاقه‌مندان با کمک این روش از استراتژیهای پول سازی در اینستاگرام می‌توانند کلیپ‌های طنز دنباله‌دار، مسابقه، چیستان، معمّا و یا هر چیز دیگری که برای مخاطبان جذاب باشد را طراحی و تولید نمایند. همه چیز بستگی به خودتان دارد. اگر کمی ذوق و ایده‌ی خلاقانه هم چاشنی کارتان نمایید، ظرف مدت کوتاهی موفق به پیشی گرفتن از رقبای خود خواهید شد.

سخن آخر

در این مقاله از موبودید به معرفی استراتژیهای پولسازی در اینستاگرام پرداختیم. شاید در آخر این سوال برای بسیاری از شما به وجود آید که کدام یک از این شیوه‌ها با پول یا مخاطب بیش‌تری همراه است؟! پاسخ این است که در حالت کلی شما هر ایده‌ای در این زمینه داشته باشید خوب است. اما آن‌چه که حائز اهمیت می‌باشد نحوه‌ی اجرا کردن ایده‌ها می‌باشد. شما باید در نظر داشته باشید که مهارت و تجربه‌ی شما در کدام یک از این حوزه‌ها بیش‌تر از بقیه است. البته اگر می‌خواهید بدانید که سلیقه‌ی مخاطبان اینستاگرامی بیش‌تر به سمت کدام از دسته از پیج‌ها می‌رود، باید بگوییم که واینرها یا همان طنزپردازان به عنوان پادشاهان اینستاگرامی می‌باشند. این افراد از درآمدهای بسیار بالایی در این زمینه برخوردار هستند. چرا که که مخاطبان بیش‌تر به دنبال صفحاتی هستند که آن‌ها را سرگرم کند و حس خوبی را به آن‌ها منتقل نماید. 

سعی کنید هرکدام از استراتژیهای پول‌سازی در اینستاگرام را که برای شروع انتخاب می‌کنید، با ایده‌ی جدیدی همراه باشد. خلاقیت و نوآوری همواره حرف اول و آخر را در اینستاگرام می‌زند. اگر قرار باشد همان چیزی را که دیگران قبل از شما اجرا کرده‌اند را تکرار کنید، شاید به نتیجه برسید اما نه به اندازه‌ی ایده‌های نو و تازه! 

 

مطالب مرتبط:

1399/02/21

نظرات کاربران

زهرا بابایی

استراتژیهای پولسازی از اینستاگرام عالی بود

پریوش نظریه

استراتژی پولسازی در اینستاگرام خیلی خوب بود

مریم

آشنایی با استراتژیهای پول سازی در اینستاگرام عالی بود

رامتین

آشنایی با استراتژی های پول سازی در اینستاگرام عالی بود

رامین

آشنایی-با-استراتژیهای-پول-سازی-در-اینستاگرام آموزنده بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی