1396/08/23

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای افزایش لایک و بازدید

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای افزایش لایک و بازدید

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام بازخورد خوبی داشته باشید و در میان ازدحام پستها و رقبا اولین باشید، باید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بدانید. اینستاگرام در چند سال گذشته تغییرات زیادی به الگوریتم خود داده است. یکی از مسائل پیش آمده این است که در پی این تغییرات، کابران به راحتی گذشته نمی‌توانند پستهای خود را در معرض دید مخاطبین قرار دهند. برای مثال اکنون اولویت با خانواده و دوستان است و کمتر پیش می‌آید پستی که مربوط به یک شرکت تجاری است در تایم لاین کاربر قرار بگیرد. در پی این تغییرات اگر زمان درست اشتراک گذاری پست را ندانیم، دچار مشکلاتی از قبیل تداخل زمان گذاشتن پست با کاربرانی که خود نیز مشغول همین کار هستند می شویم.

در نتیجه پستهای ما دیده نمی‌شود و این امر در خیلی از مشاغل سبب رکود فروش می‌گردد. قطعا پیدا کردن زمان مناسب کار ساده ای نیست؛ این که بر سر چند راهی قرار می‌گیرید و در ذهنتان سوالات زیادی موج می زند، امری طبیعی است.

آیا باید پست هایمان را در زمان اوج بگذاریم؟ یا زمانی که اینستاگرام خلوت است این کار را انجام دهیم؟ گذاشتن پست در چه ساعتهایی باعث افزایش فروش در اینستاگرام می شود؟ ما در این مطلب سعی داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

 

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

 بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام 

ساعات استراحت

تقریبا همه کاربران شاغل، در زمان استراحت خود مثل زمان نهار، اینستاگرام خود را چک می‌کنند. پس یکی از بهترین زمانهای اشتراک‌گذاری پست، ظهر است. اشتراک‌گذاری پست در این زمان باعث افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام می‌شود.

از منطقه‌های زمانی استفاده کنید

اگر بیشتر مخاطبان شما در یک کشور و شهر هستند، شما می‌توانید از این مورد استفاده کنید و این موضوع را معیار اصلی خود قرار دهید. اگر می‌خواهید پست شما اولین پستی باشد که کاربران در هنگام بیدار شدن از خواب آن را می‌بینند، باید زمانی را انتخاب کنید که بیشتر مخاطبانتان خواب هستند؛ زیرا اکثر کاربران به محض بیدار شدن از خواب شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کنند و تبلیغات اینستاگرامی نظرشان را جلب می‌کند. پس یکی از زمانهای مناسب، صبح اول وقت است.

ساعت مخصوص زمینه فعالیت شما

فاکتور بعدی که باید در نظر بگیرید زمینه فعالیت و موضوع صفحه شماست. در زیر به آمار و ارقام ارائه شده توسط شرکت Hub Spot می‌پردازیم:
بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای شرکتهای فناوری، چهارشنبه‌ها ساعت 10 صبح است.
بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای موسسات آموزشی، دوشنبه‌ها ساعت 8 شب است.
بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای شرکتهای ارائه دهنده خدمات درمانی بهداشتی سه شنبه‌ها ساعت 1 بعد از ظهر است.
بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای سازمانهای غیرانتفاعی سه‌شنبه‌ها ساعت 3 بعد از ظهر و ساعت 9 شب، چهارشنبه‌ها ساعت 3 و 4 بعد از ظهر، پنجشنبه‌ها ساعت 2 و 3 بعد از ظهر و جمعه‌ها ساعت 10 صبح و 2 بعد از ظهر است.
بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای شرکتهای تولیدکننده کالاهای مصرفی چهارشنبه‌ها ساعت 3 بعد از ظهر است.
بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام برای شرکتهای رسانه‌ای جمعه‌ها ساعت 9 صبح است.
 

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران

         بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران         

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، باید بگوییم که این زمان‌بندیها در رابطه با کشورهای دیگر بازخورد دارد. تیم موبودید برای سهولت کار شما دوستان همراه با بازخورد عالی، یک سری تحقیقات میدانی انجام داده‌اند که طی تجربیات بدست آمده، بهترین زمانهای اشتراک گذاری پست در ایران را برایتان بازگو می‌کنیم. امیدواریم با بهره‌بردن از این مقاله بتوانید افزایش فالوور واقعی اینستاگرام داشته باشید.

بازه زمانی 5 الی 7 عصر

این بازه یکی از بهترین زمانهای انتشار پست است. دلیل هم این است که افراد در این زمان، در حال استراحت بعد از کار، دانشگاه و یا مدرسه هستند؛ و ترجیح می‌دهند بعد از یک روز شلوغ، اوقات فراغت خود را از طریق اینستاگرام پر کنند.

بازه زمانی 9 شب الی 1 صبح

در این بازه زمانی کاربران بعد از صرف شام و گپ با خانواده به سراغ گوشی خود می‌روند و در ساعتهای پایانی شب (قبل از خواب) اینستاگرام خود را چک می‌کنند. دلیل دیگر بر این است که در ساعت 1 صبح افراد کمی بیدار هستند و پست به اشتراک می‌گذارند. پس اینستاگرام خلوت است و موجب می‌شود کاربران بعد از بیدار شدن و در ساعات اولیه صبح پست شما را مشاهده کنند.

بازه زمانی 7 الی 9 صبح

این بازه زمانی بستگی به کاربران و مخاطبان شما دارد. اگر مخاطبان شما شاغل و یا محصل باشند، در هنگام رفتن به محل کار و یا دانشگاه از صفحه و پست شما بازدید می‌کنند.

 
 
سخن آخر

به طور کلی بهترین زمان اشتراک گذاری پست در اینستاگرام، در روزهای آخر هفته و بین ساعت 9 صبح تا 6 عصر است. با دقت به زمان مناسب برای اشتراک گذاری پست می‌توانیم شاهد افزایش فروش در اینستاگرام خود باشیم. اما به طور دقیق‌تر ساعات و روزهای زیر جزو زمان های ایده آل و به عبارت دیگر ساعت اوج اینستاگرام به حساب می‌آیند.

               نمودار بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام               

شنبه: 11 صبح

یکشنبه: از 10 صبح تا 2 بعد از ظهر

دوشنبه: از 11 صبح تا 5 بعد از ظهر

سه شنبه: 5 صبح و از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

چهارشنبه: 5 و 11 صبح و 3 بعد از ظهر

پنجشنبه: 5 و 11 صبح و از 3 تا 4 بعد از ظهر

جمعه: 5 صبح و از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر

انتخاب زمان مناسب از پیش‌شرطهای اصلی برای حضور موفق در اینستاگرام است. با انتخاب زمان مناسب می‌توانید محتوای خود را در بهترین زمان به دست دنبال کنندگان خود برسانید و به این ترتیب مخاطبانی را جذب صفحه خود کنید که با اشتیاق شما را دنبال می‌کنند.

 
مطالب مرتبط :

1396/08/29

نظرات کاربران

abn

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام خیلی عالی بود

مریم پورهمدانی

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای افزایش لایک و بازدید مطلب فوق العاده ای بود.

مرضیه

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای افزایش لایک و بازدید برای من خیلی تاثیر گذار بود.

بهار راد

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای افزایش لایک و بازدید این خوبه چه جوری بفهمونم بهشون که لایک کنن

reza

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای افزایش لایک و بازدید عالی بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی