1399/04/25

داستان سرایی در اینستاگرام با استفاده از قابلیت استوری

داستان سرایی در اینستاگرام

داستان سرایی در اینستاگرام، یکی از برترین تکنیک‌های تولید محتوا در صفحات اجتماعی است. به همین دلیل بسیاری از پیج‌های بیزینسی در اینستاگرام سعی دارند تا با روش‌های مختلف، یک سناریو جذاب را برای کاربران خود ایجاد کرده و با ایشان ارتباط برقرار کنند. البته دانستن این نکته نیز اهمیت دارد که فالوورهای حساب کاربری یک کسب و کار در اینستاگرام، به دنبال یافتن تجربه‌های جدید و دیدن یک شخصیت جذاب از آن برند در شبکه‌های مجازی هستند. همه کارشناسان باور دارند که استوری در اینستاگرام، یکی از راهکارهای موثر در برقراری ارتباطات با کاربران است. داستان سرایی در اینستاگرام با استفاده از قابلیت استوری می‌تواند به عنوان یک استراتژی مطمئن برای جذب کاربر مورد استفاده قرار بگیرد.

به عنوان مثال با تعریف کردن داستان موفقیت‌ها و شکست‌های کسب و کار خود، خواهید توانست اعتماد کاربران بیشتری را به دست بیاورید. به همین دلیل قابلیت داستان سرایی در اینستاگرام می‌تواند علاوه بر افزایش جذابیت پست‌ها، آگاهی کاربران فضای مجازی از برند شما را نیز گسترش دهد. علاوه بر این، داستان سرایی می‌تواند بازدهی تبلیغات استوری در اینستاگرام را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. چرا که این نوع مطالب معمولا هوش هیجانی کاربر را برانگیخته و توجه وی را به مطلب تبلیغاتی منتشر شده جلب می‌کند.

چگونه از استوری برای داستان سرایی در اینستاگرام استفاده کنیم

استفاده از استوری اینستاگرام برای داستان سرایی در اینستاگرام

روزانه بیش از ۲۵۰ میلیون استوری در اینستاگرام منتشر می‌شود. همین عدد ثابت می‌کند که کاربران چقدر به این قابلیت اینستاگرام علاقه‌ای ویژه دارند. به همین دلیل کسب و کارها تمایل فراوانی به استفاده از این قابلیت برای راه اندازی کمپین  تبلیغات در اینستاگرام و همچنین افزایش تعامل با کاربران دارند. در ادامه ۳ نکته کاربردی برای اجرای تکنیک داستان سرایی در اینستاگرام با استفاده از قابلیت استوری را به شما معرفی خواهیم کرد.

در خصوص محصولات جدید، اتفاقات و رخدادها مطلب منتشر کنید

استوری‌ اینستاگرام یک ابزار بی نظیر برای اطلاع رسانی در خصوص اجناس جدید یک فروشگاه، غذا‌های جدید یک رستوران و رویدادهای آینده یک برند است. چرا که کاربران شما بی صبرانه منتظر اتفاقات جدید در کسب و کارتان هستند. اصلا شاید بتوان گفت که دلیل دنبال کردن حساب کاربری شما توسط ایشان، همین نکته است که از طریق صفحات اجتماعی‌تان از اتفاقات آینده باخبر شوند. پس تلاش کنید تا با نوشتن یک سناریو جذاب و استفاده از داستانی معنادار و مرتبط، اتفاقات جدید کسب و کار خود را پوشش دهید.

در ابتدا بهتر است به این نکته توجه کنید که مخاطب شما دوست دارد چه نوع مطالبی را در بخش استوری مشاهده کند. استفاده از یک روش خاص و حتی در برخی موارد خنده‌دار، می‌تواند روند داستان را بهتر کرده و استوری شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند. استفاده از روش‌های خلاقانه در زمان ساخت یک داستان جذاب نیز خواهد توانست ارتباط شما با کاربران را به شدت تقویت نماید.

مهم‌ترین نکته در هنگام داستان سرایی در اینستاگرام، این است که بدانید استوری یک ابزار کوتاه مدت برای انتشار محتوا است. پس نیازی وجود ندارد که این محتوا از همه لحاظ‌ بی نقص باشد. فقط در نظر داشته باشید استوری‌ها باید در حد کافی توجه کاربر را به خود جلب کرده و او را به انجام کاری ترغیب کنند. همچنین داستانی که در استوری وجود دارد باید با اهداف و پیام اصلی برند شما همخوانی داشته باشد.

انتشار اتفاقاتی که در لحظه رخ می‌دهند

   انتشار اتفاقاتی که در لحظه رخ میدهد   

هدف اصلی اینستاگرام از اضافه کردن قابلیت استوری این است که کاربران بتوانند اتفاقاتی که در لحظه برایشان رخ می‌دهند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به همین دلیل است که بیشتر کسب و کارها برای پوشش مستقیم رویدادها و اتفاقات جدیدشان تلاش می‌کنند بهترین بهره ممکن را از ابزار استوری داشته باشند. داستان سرایی در اینستاگرام علاوه بر اینکه خواهد توانست ذهن کاربر را برای یک اتفاق آماده سازد، به او کمک می‌کند تا بدون هیچ مشکلی پیام شما از راه اندازی یک کمپین تبلیغات اینستاگرام و یا برگزاری یک رویداد را متوجه شود. یکی از روش‌های داستان سرایی در اینستاگرام، فیلم برداری از پشت پرده یک اتفاق در کسب و کار شماست. کاربران عاشق این هستند که به داخل جلسات تیم‌ها و فرآیندهای آماده سازی یک محصول سرک کشیده و با جزییات آن آشنا شوند. این‌ها تنها نمونه‌هایی بسیار ساده و پرکاربرد از نحوه استفاده از استوری اینستاگرام برای انتقال داستان روزمره یک کسب و کار و افراد درون آن است.

اگر قصد برگزاری یک مراسم را دارید، سعی کنید عکس‌هایی از برگزاری مراسم در سال‌های قبل را منتشر کرده و تجدید خاطره کنید. ترکیب داستان سرایی و مسابقه نیز می‌تواند یکی از مواردی باشد که کاربران فراوانی را به خود جذب می‌کند.

به عنوان مثال یک برند محلی اتریشی به نام Easy Tiger در استوری‌های اینستاگرام خود، تصاویری از فستیوالی با نام Rose Day را منتشر کرد.

همانطور که در عکس‌های Easy Tiger می‌بینید، آن‌ها سعی کردند جنبه‌های مختلف فستیوال را به نمایش گذاشته و تجربیات کاربران را به اشتراک بگذارند. آن‌ها همچنین برای افزایش تعامل با کاربران، برند همکار خود را نیز در برخی ویدیوها و عکس‌ها تگ کرده و از کاربران درخواست کردند که ایشان را دنبال کنند.

این شیوه از داستان سرایی در اینستاگرام می‌تواند توجه مخاطبان را بیش از پیش به شما و برندتان جلب کند. چرا که به طور مثال مشتریان یک رستوران قطعا دوست دارند داستان پشت درست شدن غذای مشهور آن‌ جا را بدانند. به همین دلیل است که داستان سرایی در اینستاگرام روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کرده و به یکی از استراتژی‌های اصلی در تولید محتوا تبدیل شده است.

از محتواهایی که توسط خود کاربران تولید شده است استفاده کنید

یکی از اهداف استوری اینستاگرام این است که تعامل کاربر با یک صفحه را بالا برده و راه‌ ارتباطی بین دو طرف را کوتاه‌تر کند. همین موضوع باعث شده تا کاربران دوست داشته باشند تا تجربیات خود را در استوری بیان کرده و با استفاده از یک هشتگ یا تگ کردن یک صفحه خاص، دیگران را نیز از تجربه خود آگاه کنند. بسیاری از بیزینس اکانت‌ها به واسطه اعتمادی که در ذهن مخاطبان خود شکل داده‌اند، تلاش می‌کنند تا آن‌ها را نیز در فرآیند تولید محتوا وارد کرده و از ایده‌های ایشان بهره بگیرند. به عبارت دیگر، شما باید اجازه دهید تا مشتریان و دنبال کنندگان داستان خود را به شما به اشتراک گذاشته و سپس شما برخی از آن‌ها را در صفحه خود به نمایش در بیاورید. استفاده از این روش نه تنها یک حس انگیزشی و رقابت را در میان کاربران ایجاد می‌کند، بلکه باعث می‌شود میزان اشتراک گذاری پست‌های شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. این موضوع سبب می‌شود تا کاربران بیشتری با برند شما آشنا شده و در نتیجه سطح آگاهی از برند، افزایش چشمگیری داشته باشد.

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که کاربران تازه وارد به صفحه شما، بیش از اینکه به حرف‌های شما گوش کرده و اعتماد کنند، به دنبال نظرات مشتریان قبلی خواهند گشت. پس تلاش کنید یک بخش و یا هشتگ مخصوص را برای انتشار داستان‌هایی که کاربران‌ برای برند شما ساخته‌اند اختصاص دهید. از مزایای تکنیک داستان سرایی در اینستاگرام این است که داستان کاربران باورپذیری بیشتری داشته و با استقبال گسترده‌تری از جانب دیگران مواجه می‌شود. در اصل آمار نشان داده که ۸۶ درصد کاربران برای ارزیابی کیفیت یک محصول یا یک برند، به نظرات سایر مشتریان رجوع می‌کنند.

داستان سرایی در اینستاگرام تنها راز موفقیت نیست!

        داستان سرایی در اینستاگرام تنها راه موفقیت نیست        

اگر احساس می‌کنید آن طور که باید و شاید کاربران به صفحه اینستاگرام شما پاسخ نمی‌دهند و در کمپین‌های‌تان مشارکت پایینی دارند، در ابتدا باید نگاهی به ظاهر کلی بیزینس اکانت کسب و کارتان داشته باشید. پیش از هر چیزی، مطمئن شوید که صفحه اینستاگرام شما ظاهری مرتب و منظم داشته و فاکتورهای استاندارد برای یک بیزینس اکانت در آن رعایت شده است. یک صفحه شلوغ و بدون دسته بندی درست محتوا، دقیقا همان چیزی است که می‌تواند مخاطب را از تعامل با شما باز دارد. داشتن یک تم مشخص، استفاده از فیلترهای خاص و همچنین بهره‌گیری مناسب از قابلیت‌هایی مانند هشتگ، تگ جغرافیایی و ... می‌تواند به شما در دستیابی به مخاطب جدید و تعامل با وی کمک نماید.

سخن آخر

بدون شک هدف کسب و کارها از راه‌اندازی حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است. اما نکته اینجاست که استفاده از تکنیک داستان سرایی در اینستاگرام می‌تواند یک راهکار مطمئن برای جذب مخاطب جدید و بالا بردن تعداد فالوور است. استوری یکی از شاخص‌ترین ابزارهایی است که کاربران اینستاگرام از آن استفاده می‌کنند. لذا بهره‌گیری از امکانات مثبت آن برای طرح یک داستان جذاب و اندکی بامزی، می‌تواند کاربران بسیاری را به سمت بیزینس اکانت شما سرازیر کند. به یاد داشته باشید مزیت تکنیک داستان سرایی در اینستاگرام این است که کاربر شما را با یک مطلب اصیل، هیجان انگیز و سرگرم کننده رو به رو می‌کند. علاوه بر این بهتر است بدانید که بیان یک موضوع به شیوه داستانی به طور قطع از بیان آن به شیوه خبری و ساده در نگاه کاربر جذاب‌تر است. در نتیجه با استفاده از نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، یک کسب و کار می‌تواند وفاداری کاربران به برند را افزایش داده و ارتباط خود با ایشان را گسترش دهد.

 

مطالب مرتبط:

1399/04/25

فرم نظر سنجی