1399/07/04

۵ راهکار برای افزایش آگاهی از برند از طریق اینستاگرام

افزایش آگاهی از برند

امروزه فعالیت در اینستاگرام، فقط به افراد مشهور محدود نمی‌شود. در نتیجه اگر قصد دارید در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، نیاز است که تمام روش‌های موجود برای تعامل با بازار هدف خود را در نظر بگیرید.

اینستاگرام با بیش از 750 میلیون کاربر، به یک بستر قدرتمند بازاریابی برای طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها و صنایع گوناگون تبدیل شده است. همانند سایر روش‌های بازاریابی، حرکت مداوم و پیوسته در مسیر یک استراتژي درست، رمز موفقیت شما در افزایش آگاهی برند از طریق اینستاگرام خواهد بود. به هر میزان که دنبال‌کنندگان بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، فرصت‌های فروش بیشتری نصیب شما خواهد شد و در نتیجه، شما به یکی از مهم‌ترین اهداف خود یعنی کسب درآمد از اینستاگرام، نزدیک‌تر می‌شوید. در این مقاله موبودید، شما را با چند روش ساده و کارآمد برای افزایش بهره‌وری استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا خواهیم کرد. نکاتی که شما را در رسیدن به اهدافی مانند تقویت قدرت برند، افزایش تعامل و افزایش میزان آگاهی از برند، یاری می‌کنند.

استفاده از ابزارهای مرتبط برای افزایش آگاهی از برند

استفاده از ابزارهای مرتبط برای افزایش آگاهی از برند

اگر به دنبال استفاده از تمام قابلیت‌های مثبت اینستاگرام هستید، باید به استفاده از ابزارهایی روبیاورید که می‌توانند توجه کاربر را به محتوای تولید شده توسط شما جلب کنند. اینستاگرام به تازگی ابزارهای جدیدی را در اختیار کاربران تجاری خود قرار داده است که به آن‌ها کمک می‌کند تا بیشترین استفاده را از محتوای حساب‌های کاربری خود داشته باشند. بسیاری از این ابزارها، مشابه امکاناتی هستند که فیسبوک نیز آن‌ها را در صفحات تجاری خود به کار گرفته است.

گزینه تماس در اینستاگرام، این امکان را فراهم می‌سازد تا کاربران از طریق تماس تلفنی، پیامک و یا ایمیل به صورت مستقیم با شما در تعامل باشند. در کنار گزینه تماس، کاربران تجاری به ابزارهای تجزیه و تحلیلی دسترسی دارند که آن‌ها را قادر می‌سازد تا میزان موفقیت استراتژی خود در بازاریابی اینستاگرام را ارزیابی کنند. این "اطلاعات آماری" که مربوط به میزان مشارکت و تأثیرگذاری است، به شما اجازه می‌دهد تا به صورت آگاهانه در مورد اقدامات خود در آینده تصمیم گیری نمایید.

شخصیت خود را پیدا کنید و ثابت قدم باقی بمانید

  شخصیت خود را پیدا کنید و ثابت قدم باقی بمانید  

فرقی نمی‌کند صفحه شما تجاری باشد یا شخصی. هنگامی که برای اولین بار در اینستاگرام شروع به فعالیت می‌کنید، دوست دارید هر مطلب جذابی که به ذهن‌تان می‌رسد را با دوستان و سایر کاربران اینستاگرام به اشتراک بگذارید. هرچند برای رسیدن به موفقیت واقعی، به چیزی بیشتر از اشتراک‌گذاری عکس‌های زیبا نیاز خواهید داشت.

جذب فالوور جدید و افزایش آگاهی از برند در اینستاگرام، به همان قوانینی بستگی دارد که از آن‌ها برای توسعه نام برند خود در دنیای واقعی استفاده می‌کنیم. شما باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرید تا شخصیت‌تان را طوری به مخاطب نمایش دهید که او با شما ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر، شما باید حرف دل مخاطب را بزنید و خود را طوری نشان دهید که از مشکلات و حرف‌های او با خبر هستید و برای آن‌ها راه حل دارید.

متن‌هایی که به عنوان کپشن منتشر می‌کنید، می‌توانند به خوبی شخصیت شما را به کاربران اینستاگرام نشان دهند. اما این انتهای راه نیست. چرا که علاوه بر متن، تصاویر هم نقش ویژه‌ای را در شکل‌گیری ذهنیت مخاطب در خصوص شما  ایفا می‌کنند. البته که شناختن شخصیت خود و تزریق آن در پست‌های اینستاگرام، کار راحتی نیست و مستلزم استمرار و تکرار است.

اگر به دنبال این هستید که مخاطبان برندتان، شما را با یک یا چند ویژگی خاص بشناسند، باید تلاش کنید تا در تمام پست‌های خود در خصوص آن ویژگی خاص صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر شما عکسی از یک سگ را در اینستاگرام مشاهده کنید، هیچ وقت به این موضوع فکر نخواهید کرد که این حساب کاربری فقط در خصوص سگ‌ها محتوا تولید می‌کند. اما اگر پروفایل مذکور به صورت مداوم در حال انتشار محتوایی در خصوص سگ‌ها باشد، شما تقریبا مطمئن می‌شوید که آن برند در زمینه حیوانات خانگی فعالیت می‌کند.

استفاده دقیق از هشتگ‌ها

     استفاده دقیق از هشتگ‌ها     

استفاده از هشتگ‌ها می‌تواند یک روش خارق‌العاده برای افزایش آگاهی کاربران از برند شما در اینستاگرام و ترغیب آن‌ها برای بیشتر کردن میزان تعامل با محتوای تولید شده باشد. اما درعین حال، استفاده بدون فکر و استراتژی از آن‌‌ها، می‌تواند خطراتی را هم به همراه داشته باشد. اگر قصد انتشار مطالبی تحت عنوان یک موضوع خاص در اینستاگرام را دارید، هشتگ‌ها می‌توانند یک روش عالی برای ارتقا میزان تعامل باشند. توصیه ما این است که پیش از به کار بردن هشتگ‌ها، در خصوص قوانین استفاده از آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

از جمله ویژگی‌های یک هشتگ خوب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خاص 

هدفمند

مرتبط با موضوع

خلاقانه

مختصر

هوشمندانه

پیدا کردن جامعه مخاطبان

          پیدا کردن جامعه مخاطبان          

نکته جالب در مورد اینستاگرام، این است که طیف گسترده‌ای از افراد با سلیقه‌ها و علاقه‌مندیهای متفاوت در آن فعالیت می‌کنند. از غذا و مد گرفته تا بهداشت و فناوری، همه موضوعاتی هستند که توجه کاربران اینستاگرام را به خود جلب می‌کنند. با شناسایی درست مخاطبان هدف، شانس شما برای جذب مشتری بیشتر افزایش پیدا خواهد کرد.

پس از یافتن بازار هدف، می‌توانید با توجه به نکات زیر محتوای مناسبی برای مخاطبان خود ارائه دهید.

به پست‌هایی که افراد مشهور و موفق در زمینه فعالیت مشابه شما گذاشته‌اند، توجه کنید

از هشتگ‌هایی استفاده کنید که با مخاطبان شما همخوانی دارند

تاکتیک‌های مناسب برای تعامل با مخاطبان‌تان به کار ببرید (به عنوان مثال استفاده از نظرسنجی)

برقراری تعامل با کاربران

             برقراری تعامل با کاربران             

یکی از نکات مهم کار در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام، این است که شما باید تلاش کنید تا حد ممکن ارتباط و تعامل خود با کاربران را حفظ کنید. داشتن ارتباط دائمی با کاربران، یک گام بسیار موثر در راستای افزایش میزان آگاهی از برند از طریق اینستاگرام است. مردم دوست دارند بدانند که شرکت‌های مورد علاقه‌شان، توسط چه افرادی اداره می‌شوند و یا اینکه یک محصول قبل از رسیدن به دست مشتری، چه فرآیند‌هایی را طی می‌کند. انتشار تصاویری از پشت صحنه اتفاقات کسب و کار شما، می‌تواند راهی مناسب برای جلب اعتماد مشتری و در نهایت، افزایش میزان آگاهی از برند باشد.

به یاد داشته باشید که با استفاده از روش‌هایی مانند طرح یک پرسش، پیوستن به بحث‌ و گفتگو حول یک موضوع و برگزاری مسابقات و قرعه کشی، می‌توانید مخاطبان خود را به مشارکت بیشتر تشویق کنید. 

برگزاری مسابقات می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی افزایش تعداد دنبال‌کنندگان یک حساب کاربری داشته باشد. اگر به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستید، می‌توانید به برندگان مسابقات نیز به قید قرعه جوایزی اهدا کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از کاربران درخواست کنید که برای ورود به قرعه کشی، باید محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و حساب کاربری شما را دنبال کنند.

سایر ایده‌های مربوط به مسابقات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

ترغیب کاربران به نوشتن کامنت: در این نوع مسابقات اینستاگرامی، کاربران باید زیر یکی از پست‌های شما، کامنت گذاشته و دوستان خود را نیز به شرکت در چالش دعوت کنند.

ترغیب کاربران به لایک یک پست: شرکت‌کنندگان می‌توانند به سادگی با لایک کردن یک عکس در این مسابقات شرکت کنند.

سخن آخر

اینستاگرام می‌تواند یک روش خارق‌العاده برای تعامل با بازار هدف و افزایش میزان آگاهی کاربران از برند شما باشد. علاوه بر این حضور در این شبکه اجتماعی به برند شما کمک خواهد کرد تا ارتباط خود با کاربران را حفظ کرده و با سلیقه آن‌ها آشنا شوید. اما اطمینان از قرار دادن پست‌های مناسب برای تعامل و تأثیرگذاری بیشتر اهمیت زیادی دارد. نکات بالا به شما کمک می‌کنند تا اشتباهات استراتژیک را اصلاح کرده و بهره‌وری استراتژی بازاریابی خود را افزایش دهید.

 

مطالب مرتبط:

1399/07/04

فرم نظر سنجی