1396/08/13

آیا تلگرام من هک شده است؟

آیا تلگرام من هک شده است؟

شایعات زیادی مبنی بر این که رباتهای تلگرام قادر به هک کردن گوشی ما و دستیابی به اطلاعات شخصی ما را دارا هستند رواج یافته است. روشهایی وجود دارد تا بتوانیم مطمئن شویم گوشی ما هک شده است یا نه ؟ برای اطمینان از این موضوع با این مقاله موبودید همراه شوید.

 اطلاع از هک تلگرام

به منوی سه خطی که در گوشه سمت چپ بالای برنامه تلگرام است می رویم.

سپس به قسمت  Settings  رفته  

هک تلگرام 1

 

 

 

 گزینه privacy and security را انتخاب می نماییم

   هک تلگرام 3   

 

 

 

 و بعد گزینه Active Session  را می زنیم.

    هک تلگرام 4

 

 

    

 صفحه ای باز می شود که تعداد دستگاه هایی که با شماره موبایل ما در حال استفاده از تلگرام هستند را نمایش می دهد.

      هک تلگرام 5      

در این عکس فقط یک  Session وجود دارد یعنی یک دستگاه به این تلگرام متصل است.

شاید با دیدن چندین کاربر در این صفحه که در حال استفاده از اطلاعات تلگرام ما هستند، متعجب و متحیر شویم. واقعیت چیست؟؟ آیا واقعا چندین نفر گوشی شما را هک کرده اند و از یوزر تلگرام ما استفاده می کنند؟؟

پاسخ این است که الزاما این گونه نیست ولی می تواند همین معنی را نیز داشته باشد. در واقع تعداد کاربرانی که در این جا به ما نشان می دهد کسانی هستند که با یوزر ما و از دستگاهی غیر از گوشی فعلی ما به تلگرام متصل شده اند. اگر ما از لپ تاپ یا گوشی دیگری قبلا یا در حال حاضر به تلگرام وصل شده ایم در این صفحه نشان داده می شود. ولی اگر ما هرگز از دستگاه دیگری برای وصل شدن به تلگرام استفاده نکرده ایم در واقع اشخاص دیگری در حال انجام این کار هستند و ما را هک کرده اند!!

حال ببینیم چطور این اتفاق امکان پذیر است. دو راه رایج برای این عمل وجود دارد. وقتی کسی از گوشی یا لپ تاپ دیگری با وارد کردن شماره موبایل ما قصد وصل شدن به تلگرام را داشته باشد، تلگرام برای اطمینان یک کد فعال سازی به شماره موبایل ما  اس ام اس می کند و فرد تنها با وارد کردن آن کد می تواند تلگرام را باز کند. حال اگر ما گوشی خود را به کسی مثلا برای تعمیرات سپرده باشیم، آن فرد به راحتی به آن کد دسترسی پیدا می کند و بعد هم می تواند آن اس ام اس را از گوشی ما پاک کند و ما هرگز متوجه آن نشویم. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اقدامی این است که همیشه بخواهیم در حضور خودمان گوشیمان را تعمیر کنند. البته اگر چنین امکانی وجود نداشته باشد خوشبختانه تلگرام راهی برای غیر فعال کردن استفاده از اکانت ما توسط دستگاه های دیگر قرار داده است. کافی است گزینهterminate all other session  را بزنیم تا تمام دستگاه های دیگر که به اکانت ما دسترسی دارند غیر از گوشی فعلی مان دسترسی شان قطع شود.

هک گوشی

 هک گوشی به صورت نصب برنامه هایی خاص بر روی گوشی ماست. این برنامه ها معمولا ظاهری فریبنده دارند و از ظاهر آن ها مشخص نیست که یک برنامه هکر می باشند. یکی از معروف ترین آن ها با نامsetting     در دستگاه ما ذخیره می شوند. این برنامه ها قادرند تمام اطلاعات گوشی ما را به ایمیلی که در آن وارد می شود ارسال کنند. کافی است ما این برنامه را پیدا  و پاک کنیم تا عملکرد آن متوقف شود.

 

 

صفحات مرتبط :
 

1396/08/29

برچسب ها:

نظرات کاربران

مریم پورهمدانی

آیا تلگرام من هک شده است؟ خیلی ها در این مورد سوال دارند. ممنون از مطالب مفیدتون.

بهار راد

آیا تلگرام من هک شده است؟ عالی

بهار راد

آیا تلگرام من هک شده است؟ عالی

شیرین

آیا تلگرام من هک شده است به دردم خورد

رضا

مطلب آیا تلگرام من هک شده است؟ جالب بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی