1396/07/05

استفاده از اینترنت گوشی موبایل در کامپیوتر

اینترنت گوشی در کامپیوتر

گوشی هوشمند ما در واقع یک مودم سیار است که با سه روش می توانیم اینترنت آن را با کامپیوتر به اشتراک بگذاریم. در این مقاله موبودید به این موضوع می‌پردازیم.

چگونه از اینترنت گوشی موبایل در کامپیوتر استفاده کنیم؟

برای اشتراک گذاری اینترنت گوشی با کامپیوتر (PC یا لپ تاپ) و تبلتهای خود سه روش اتصال به کمک یو اس بی (USB)، بلوتوث (Bluetooth) و وای فای (Wifi) را می‌توانیم انتخاب کنیم.

Tethering قابلیتی است که در بیشتر گوشهای هوشمند گنجانده شده و به کاربران امکان اتصال موبایل به کمک یو اس بی، وای فای و بلوتوث به کامپیوتر وتبلتها را می‌دهد، به این ترتیب امکان استفاده از اینترنت همراه در این دستگاه‌ها امکان پذیر خواهد شد.

اتصال از طریق "یو اس بی"

این روش برای کاربران کامپیوترهای شخصی (PC) پیشنهاد می‌شود، چرا که ممکن است دستگاه آنها قابلیت بلوتوث و وای فای را نداشته باشد. گوشی موبایل  خود را با کابل یو اس بی به کامپیوتر وصل می‌کنیم. پس از اتصال، در گوشی خود باید به دنبال گزینه "tethering" باشیم.

در بخش Setting> Mobile hotspot and tethering>USB tethering را فعال کنید.

یا در بعضی گوشیها به بخش Setting> Wireless & Network> More برویم.

و سپس گزینه Tethering & Portable Hotspot حالا می توانیم به کمک گزینه USB Tethering تنظیمات مورد نظر را جهت اتصال اعمال نماییم.

برای اطمینان از اتصال یک آیکون نوتیفیکیشن (اعلام) در نوار بالا ظاهر خواهد شد.

و در کامپیوتر نیز در Control panel > Network and Internet >Network Connections

یک Network adapter با عنوان Remote NDIS based Internet sharing اضافه میشود که با enable بودن آن به اینترنت گوشی وصل و با Disable بودن آن ، اینترنت قطع می‌شود.

سرعت ما در این حالت: 6.97 مگابایت بر ثانیه (دانلود) ، 2.02 مگابایت بر ثانیه (آپلود) و پینگ برابر با 66ms

مصرف شارژدر این حالت: کاهش سرعت گوشی ما در این حالت به اتصال/عدم اتصال لپ تاب به برق بستگی دارد. اگر لپ تاپ به برق متصل باشد، مصرف شارژ ما چیزی نزدیک به صفر خواهد بود، در غیر این صورت ممکن است سرعت کاهش شارژ تلفن از حد معمول بیشتر باشد.

اتصال از طریق "بلوتوث"

اگر کامپیوتر شخصی (PC ) را از طریق بلوتوث می‌خواهید به گوشی موبایل وصل کنید به یک دانگل بلوتوث نیاز خواهید داشت که می‌توانید از بازار تهیه کنید . سایز کوچکی دارد و از طریق USB به کامپیوتر ( PC ) وصل می‌شود.

در روش بلوتوث ابتدا باید دستگاه خود را با کامپیوتر، Pair کنیم، این کار را از تنظیمات بلوتوث در هر دو دستگاه می‌توانیم انجام دهیم.

در بخش Setting> Mobile hotspot and tethering>Bluetooth را فعال می‌کنیم.

یا در بعضی گوشیها باید در بخش Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable به قسمت Bluetooth برویم.

در کامپیوتر نیز باید به بخش Control Panel > Hardware and sound > Devices and printers مراجعه کنیم.

بر روی آیکون گوشی خود راست کلیک کرده و به ترتیب گزینه های Connect using > Access point را انتخاب نماییم.

سپس گوشی  ما باید آیکون اتصال به کمک Tethering را در نوار نوتیفیکیشن نشان دهد.

سرعت ما در این حالت: 0.78 مگابایت بر ثانیه (دانلود)، 0.35 مگابایت بر ثانیه (آپلود) و پینگ معادل با 289ms

مصرف شارژ در این حالت: در هر ده دقیقه اتصال با بلوتوث، 5 درصد از شارژ تلفن کاهش یافته و این موضوع بسیار ناامید کننده است.

به هر حال استفاده از بلوتوث به طور مداوم شارژ زیادی را می طلبد.

اتصال از طریق "وای فای"

برای اتصال گوشی موبایل به کامپیوتر و تبلتها از طریق وای فای

ابتدا در گوشی در بخش Setting> Mobile hotspot and tethering>Mobile hotspot را فعال می‌کنیم.

و یا در بعضی گوشیها به بخش Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable مراجعه کرده و در این قسمت به بخش Wifi برویم.

ممکن است در برخی از گوشیها نام این بخش، Portable WLAN Hotspot باشد.

سپس باید به بخش وای فای کامپیوتر خود برویم. در این قسمت باید AndroidAP یا نام گوشی خود را مشاهده کنیم که با کلیک بر روی آن و وارد کردن پسورد (که در گوشی در آخرین مرحله که Mobile hotspot یا در بعضی گوشیها Wifi را روشن کردیم، پسورد را نوشته است یا خودمان باید تعیین کنیم) می توانیم از اینترنت همراه استفاده نماییم.

سرعت ما در این روش: ۱۶.۰۱ مگابایت بر ثانیه (دانلود)، ۴.۴۵ مگابایت بر ثانیه (آپلود) و پینگ معادل با ۵۵ms

مصرف شارژ در این حالت: مصرف شارژ در این حالت نیز بالا می‌باشد؛ به هر حال وای فای جزء شارژ خور ترین موارد تلفنهای همراه می‌باشد. اما در مجموع مصرف شارژ در این حالت از بلوتوث به مراتب کمتر است.

یک نتیجه ی مهم: برای عمر باتری بیشتر، بهتر است از Tethering به کمک کابل یو اس بی (USB) استفاده نماییم.

 

 

1396/07/29

نظرات کاربران

محمد

من از طریق USB این کار را انجام دادم ولی وقتی داخل مرورگر کامپیوتر میرم هیچ سایتی را باز نمیکند و اینترنت گوشی هم وصل است لطفا کمک کنید

اش

سلام ، ممنون از نوشته شما ، به خدا اگر نوشته های شماها نبود من که خیلی عقب بودم ، من هم سعی می کنم در شعر و ادبیات و تاریخ و جغرافیا و همین اندام آرایی بدنسازی مطلب که هیچ ، کتاب بنویسم. خواهشا لینک های سایتتون را ارسال کنید تا هر چند وقت یکبار سر بزنیم و یاد بگیریم. یک آموزش نصب ویندوز با خیالی راحت یاد بدهید ، من هر بار که نصب می کنم دلم حری هری می ریزد پایین. در یکی درایوها مشخصه و در دیگری فقط یک درایو نمایش داده می‌شود ، می ترسم که فایلهایم حذف شوند ، این آخری ویندوز بیلد رد استون ۲ نصب کردم چقدر دلم تب و تاب کرد که نکنه همه درایوها را فرمت کند آخه پیغام داد nothing. بعد پسورد و .... چطور اطمینان حاصل کنم که فقط درایو c که درایو ویندوز من است، فرمت میشه؟ چون گفتم فقط یک درایو بدون نام نشان داد ، برای رداستون ۴ و غیره چه کنم. هر سی دی هم نصبش متفاوت است چون شرکتهای متفاوت عرضه می کنند. نظر شما در مورد ویروس کش شیلد ایرانی دو موتوره چیست؟ البته آویرا نصب کردم ولی مشکل دارد ، شیلد محیط فارسی داره. آویرا پیغام میده به اینترنت وصل نیستی در صورتی که من نسخه free نصب کردم. ببخشید سرت را درد آوردم ، در مورد نصب ویندوز از فلش نوشتی لینک بده. خودم فایل iso ساختم فقط ترس دارم.

عبدالله حقجو

عالی، متشکریم

narjes

توضیحات کامل بود ولی اگ عکسم بذارید خیلی بهتره ....

علی

من وقتی گوشیمو به کامپیوتر وصل میکنم گزینه اتصال usb فعال نمیشه(یعنی میگه هیچ دستگاهی متصل نیست ) باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید ممنون

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی