1396/07/07

اینترنت همراه اول

اینترنت همراه اول

اینترنت همراه اول

GPRS، EDGE، 3G، 4G چیست؟

این چهار عنوان، عناوینی هستند که همگی برای اینترنت همراه، به کار می‌روند، این که ما برای اتصال به اینترنت از کدام تکنولوژی استفاده می‌کنیم، بستگی به نوع آنتن‌دهی منقطه و سیم کارت و تلفن همراه ما دارد. در بعضی مناطق، هنگام اتصال به اینترنت علامت G در بالای صفحه ظاهر می‌شود که به معنی GPRS است. در بعضی مناطق علامت E را خواهید دید که مربوط به EDGE است. و با راه‌اندازی خدمات نسل سوم اینترنت، در برخی مناطق هنگام فعال کردن اینترنت علائم H، H+ یا 3g یا 4g را در بالای گوشی خواهیم دید، که به این معناست که در منطقه‌ای حضور دارید که اپراتور اینترنت سرویس نسل سوم و بالاتر خود را در آن منطقه فعال کرده است. طبیعتا در مناطقی که نسل سوم و بالاتر راه‌اندازی شده است، کیفیت اینترنت بهتری خواهیم داشت. به این ترتیب، این که ما از کدام یک از تکنولوژی‌های gprs، edge یا 3g یا 4g استفاده می‌کنیم، بستگی به نوع آنتن‌دهی منطقه‌ای دارد که در آن حضور داریم. برای این که بتوانیم از اینترنت 3g یا 4g استفاده کنیم، باید این قابلیت در تلفن همراه ما وجود داشته باشد. بیشتر تلفن‌های هوشمند امروزی از 3g پشتیبانی می‌کنند، اما فعلا تعداد کمی از گوشی‌های از اینترنت نسل چهار (4g یا LTE) پشتیبانی می‌کنند.

نکته: برای استفاده از 4G به سیم‌کارت جدید نیاز داریم. 3G با همین سیم کارت فعلی ما قابل استفاده است اما اگر گوشی ما از 4G پشتیبانی می‌کند و می‌خواهیم از این قابلیت استفاده کنیم، باید با مراجعه به مراکز خدماتی همراه اول، سیم‌کارت خود را تعویض نماییم ویا یک سیم‌کارت 4G جدید خریداری نماییم.

معرفی نوترینو

نوترینو نام تجاری و ثبت شده ی سرویس اینترنت نسل سوم (3G)، نسل چهارم (4G) و نسل چهار ونیم (4.5G) همراه اول است که مزایای بیشماری نسبت به اینترنت نسل پیشین خود دارد. نوترینو برخلاف نسل های گذشته (2G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود، مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد.

نام نوترینو از کجا آمده است؟

نوترینو یک ذره بنیادی با جرمی بسیار اندک است که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کند. نوترینوها ذرات شگفت انگیزی هستند که در تمام هستی پراکنده شده اند و از آنجایی که برهم کنش بسیار ضعیفی با سایر ذرات ماده دارند، مسافت‌های بسیار طولانی را درون مواد بدون هیچ مانعی طی می کنند. نوترینو با حرف یونانی (نو) نمایش داده شده و در زبان انگلیسی به صورت neutrino نوشته می شود. همراه اول به منظور سهولت در خواندن این نام، عبارت NOTRINO با حروف بزرگ را در کنار کلمه فارسی نوترینو بکار برده است.

با نوترینو از چه خدماتی میتوان بهره مند گردید؟

• اتصال به شبکه اینترنت با سرعت و قابلیت اطمینان بالا و در حین حرکت

• برقراری تماس تصویری به وسیله نرم افزارهای مربوطه

• دانلود ویدئو، امکان دریافت کلیپ های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه

• امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه

• توانایی تبادل حجم انبوهی از اطلاعات

• دسترسی آسان تر به برنامه های کاربردی (app ها)

• بازی در گیم های آنلاین

• بهره مندی سریع تر از انواع محتواهای ارزش افزوده

 

شرایط استفاده از نوترینو:

برای استفاده از نوترینو لازم است:

1. در محدوده پوشش شبکه نوترینو قرار داشته باشیم. جهت آگاهی از شهرهای تحت پوشش می توان به لیست شهرهای تحت پوشش به آدرس mci.ir/notrino-coveredregions در سایت همراه اول مراجعه نمود.

2. تلفن همراه ما قابلیت استفاده از شبکه 3G و یا 4G را داشته باشد. جهت اطمینان از این مسئله می توان به راهنمای تلفن همراه خود و یا تنظیمات شبکه آن مراجعه نماییم.

چگونه نوترینو را فعال کنیم؟

سرویس اینترنت را فعال میکنیم. با ارسال کد دستوری *10*231# (شروع از سمت *) و یا ارسال پیامک به شماره 8088

• تنطیمات اینترنت را نصب میکنیم :

با ارسال نوع و مدل گوشی یا شماره سریال گوشی (IMEI) از طریق پیام کوتاه به شماره 8008. در صورتی که به شماره سریال ده رقمی گوشی خود دسترسی نداریم با وارد کردن کد میانبر #06#* (ستاره مربع صفر شش مربع) آن را مشاهده کنیم. 

و یا دستی گوشی را تنظیم می کنیم. توضیحات تنظیم دستی گوشی در ادامه آمده است.

• وارد تنظیمات گوشی خود میشویم و پیش فرض شبکه را بر روی استفاده از 3G یا 4G قرار میدهیم.

• با ارسال کد دستوری *100# (ستاره صد مربع) و یا در اپلیکیشن همراه من بسته مورد نظر را فعال میکنیم.

• دیتا تلفن همراه خود را فعال میکنیم. (Mobile Data)

 

تنظیم دستی گوشی

اندروید:

به منوی Setting بروید. گزینه Mobile Network را انتخاب کنید. وارد Access Point Name شوید. گزینه Add را انتخاب کنید. یک APN جدید بسازید. در قسمت Name ، MCI-Internet را وارد کنید. در قسمت APN ، mcinet را وارد کنید بقیه قسمتها را خالی بگذارید. APN ساخته شده را انتخاب کنید. (به حباب ضربه بزنید تا آبی یا سبز شود)

آیفون (ios):

به منوی Setting بروید. گزینه Cellular را انتخاب کنید. وارد Cellular Data Option شوید. گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید. در قسمت APN، mcinet را وارد کنید و قسمتهای Username و Password را خالی بگذارید.

خوب است بدانیم:

• امکان استفاده از اینترنت نوترینو برای هر دو سیم کارت دایمی و اعتباری میسر می باشد.

• استفاده از اینترنت نوترینو بدون فعالسازی بسته های نوترینو هم امکانپذیر می باشد اما به مشترکین سیم کارت های دایمی و اعتباری پیشنهاد می شود به منظور مدیریت هزینه های خود، بسته های نوترینو را خریداری و فعال نمایند. برای اطلاع از انواع بسته ها می توان به آدرس .mci.ir/notrino-plans در سایت همراه اول مراجعه نمود.

• علامت های H ,3G و +H بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که از اینترنت 3G استفاده می کنید.

• علامت های 4G و LTE بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که از اینترنت 4G استفاده می کنید.

• برای استفاده از اینترنت نسل سوم (3G) نیازی به تعویض سیم کارت نیست.

 

برای اطلاع از حجم باقیمانده بسته اینترنت می توان یکی از روشهای زیر را به کار برد:

• وارد کردن کد #320*10* (ستاره ده ستاره 320 مربع)

• وارد کردن کد *100*0# (ستاره صد ستاره صفر مربع)

• پیامک عدد 0 لاتین به سامانه 8080

• مراجعه به بخش حساب کاربری همراه من در آدرس my.mci.ir در قسمت گزارش مصرف

 

1396/07/29

نظرات کاربران

مریم پورهمدانی

اینترنت همراه اول سرعت خوبی داره.

شیدا

من چون ایرانسل دارم به دردم نخورد

بهار راد

اینترنت همراه اول درسته

مرضیه

اینترنت همراه اول بد نیست

رضا

اینترنت همراه اول فوق العاده

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی