1399/01/05

چگونه به عنوان یک عکاس در اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟

عکاس در اینستاگرام

بدون شک ورود به دنیای عکاسی در دنیای امروز در مقایسه با ۱۰ سال پیش، راحت‌تر است. اما به دلایلی، بسیاری از افراد نمی‌توانند علاقه خود در زمینه عکاسی را دنبال کنند. از هزینه‌‌های بالای تجهیزات عکاسی تا مخارج مربوط به انتشار آن در پلتفرم‌های مختلف، مشکلاتی هستند که علاقمندان به عکاسی در طول کار با آن‌ها رو به رو می‌شوند. اما به هر حال با ظهور گوشی‌های هوشمند و پیدایش شبکه‌های اجتماعی، به خصوص برنامه‌هایی که تمرکز عمده‌ای بر روی محتوای تصویری دارند (مانند اینستاگرام و پینترست) افراد زیادی می‌توانند به عنوان عکاس در اینستاگرام پا به عرصه عکاسی بگذارند.

با بیش از ۲ میلیارد حساب کاربری، اینستاگرام تبدیل به یک پلتفرم بسیاری پر مخاطب شده‌ است که عکاسان آماتور و حرفه‌ای می‌توانند کارهای خود را به نمایش بگذارند. میزان مخاطب بالا سبب شده تا افراد بسیاری به این فکر بیافتند که با فعالیت به عنوان یک عکاس، از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشند.

کسب درآمد از اینستاگرام ممکن است در ابتدا یک موضوع پیش‌ پا افتاده به نظر برسد. اما اگر بدانید که مدل‌های معروفی مانند کیم کارداشیان برای انتشار هر پست تبلیغاتی در حساب کاربری اینستاگرام‌شان، ۵۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند، شاید علاقه بیشتری برای فعالیت در این زمینه پیدا کنید.

اما خب شاید شما بگویید "من که کیم کارداشیان نیستم! من فقط یک عکاس علاقمند هستم که دوست دارم از سوژه‌های جذاب، عکس برداری کنم." با این حساب آیا باز هم امکان کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد؟ پاسخ به این سوال چندان دشوار نیست. درست است که شاید نتوانید از همان ابتدای کار، ۵۰۰ هزار دلار به ازای هر پست درآمد کسب کنید اما اگر بتوانید محتوای خود را با استفاده از شیوه‌های درست، به مخاطبان نمایش دهید، می‌توانید درآمد قابل توجهی از این طریق به دست بیاورید.

کسب درآمد از اینستاگرام به وسیله عکاسی

 کسب درآمد از اینستاگرام به وسیله عکاسی 

میزان درآمد هر اینفلوئنسر اینستاگرامی به تعداد دنبال کننده و درصد درگیری مخاطبان با حساب کاربری بستگی دارد. بنا به گزارش Business Insider،‌ یک عکاس می‌تواند در ازای انتشار یک پست تبلیغاتی در حساب کاربری اینستاگرام خود که ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارد، مبلغی ما بین ۵۰۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار را به دست بیاورد. همچنین حساب‌های کاربری که ۱ میلیون دنبال کننده دارند، برای به اشتراک گذاشتن پست‌های تبلیغاتی، حداقل مبلغ ۹ هزار دلار دریافت می‌کنند.

فرقی ندارد که شما یک عکاس حرفه‌ای باشید یا یک علاقمند آماتور؛ از تجهیزات پیشرفته عکاسی برای کار خود استفاده ‌می‌کنید یا با گوشی موبایل‌ عکس می‌گیرید؛ عکاسی را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید یا به آن به چشم یک سرگرمی نگاه می‌کنید؛ اینستاگرام به شما این قابلیت را می‌دهد که با انتشار عکس‌ با دنیای بیرون ارتباط داشته باشید.

راهکارهایی که در ادامه مطرح خواهیم کرد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک حساب کاربری حرفه‌ای با موضوع عکاسی را راه‌اندازی کرده و از اینستاگرام کسب درآمد کنید.

فروش عکس

    فروش عکس در اینستاگرام    

اینستاگرام عکس‌‌ها را در ابعاد ۱۰۸۰*۱۰۸۰ نمایش می‌دهد. پس اگر تصاویری که ثبت می‌کنید، از جذابیت بالایی برخوردار باشد،‌ می‌توانید آن‌ها را به مشتریانی که به دنبال کیفیت اصلی عکس‌ها هستند، بفروشید.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۴، یک عکاس اهل شهر بروکلین به نام @arnold_daniel، توانست مجموعه عکس‌های خیابانی خود که با دوربین آیفونش ثبت کرده بود را به ارزش ۱۵ هزار دلار به فروش برساند.

عکاسان امروزه می‌توانند از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم انتشار عکس برای نمایش آثار خود استفاده کنند. برای فروش عکس‌ها، سایت‌هایی مانند Twenty20، 500px و Foap نیز وجود دارند که افراد برای خرید تصاویر با سایز اصلی به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

علاوه بر فروش مستقیم، عکاسان می‌توانند تصاویر ثبت شده را با استفاده از سرویس‌هایی مانند Printful و Teelaunch بر روی یک محصول چاپ کرده و‌ آن را به فروش برسانند. این محصولات می‌توانند شامل قاب موبایل، پوستر و یا بالشت باشند.

عده‌ای از عکاسان نیز برخی از کارهای خود را به صورت رایگان بر روی حساب کاربری اینستاگرام‌شان منتشر کرده و سایر آثار خود را بر روی وبسایت‌هایی مانند Patreon قرار می‌دهند. در نتیجه کاربرانی که علاقه به مشاهده آثار دیگر یک عکاس دارند، می‌توانند با پرداخت حق اشتراک ماهیانه در این وبسایت، به تمامی عکس‌های او دسترسی داشته باشند. 

معرفی سرویس

       معرفی سرویس عکاسی در اینستاگرام       

عکاسی علاوه بر اینکه یک سرگرمی بسیار جذاب است، می‌تواند یک منبع درآمد نیز به حساب بیاید. افرادی که عکاسی می‌کنند، با حضور در مراسم‌‌ها یا انجام پروژه‌های تبلیغاتی، می‌توانند از هنر خود پول دربیاورند. 

اینستاگرام این امکان را به عکاسان می‌دهد که کسب و کار خود را گسترش داده و تجربیات کاریشان را در مقابل دید همگان قرار دهند. اینستاگرام اجازه می‌دهد که شما بیشتر شناخته شوید و مشتریان بتوانند به راحتی با شما برقرار کنند.

برای تاثیرگذاری بیشتر تصاویر بر روی مخاطبین، تلاش کنید تا بهترین کارهای خود را به نمایش بگذارید و از هشتگ‌ها و جئوتگ‌های مناسب استفاده نمایید. این کار سبب می‌شود تا مشتریانی که در محدوده شما زندگی می‌کنند، کار شما را تحت نظر گرفته و تصمیم بگیرند با شما همکاری داشته باشند.

یک اینفلوئنسر شوید

          یک اینفلوئنسر عکاس در اینستاگرام شوید          

اگر مشاهده کردید که تعداد دنبال کننده‌های حساب کاربری شما در اینستاگرام به میزان قابل توجهی بالاست، وقت آن است که فعالیت خود را گسترش دهید. برند‌ها به اینستاگرام به عنوان یک رسانه پر مخاطب جهت انجام کارهای تبلیغاتی نگاه می‌کنند. این حقیقت که تاثیرگذاری اینستاگرام از رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون و مجلات نیز بیشتر است، سبب می‌شود تا برندها به دنبال همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی برای معرفی محصولات خود باشند.

نکته مهم این است که برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر نیاز نیست دنبال کننده خیلی زیادی داشته باشید. بسیاری از اینفلوئنسرهای مطرح کار خود را با ۵ هزار دنبال کننده آغاز کرده‌ و همواره در تلاش بودند با ارائه محتوای مناسب، تعداد مخاطبان خود را گسترش دهند. در اصل این نرخ درگیری و وفاداری کاربران است که یک برند را قانع می‌کند تا با یک اینفلوئنسر قرارداد همکاری امضا کند. 

بنا به گزارش Business Insider صنعت اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، در سال ۲۰۱۷ ارزشی بالغ بر ۱ میلیارد دلار داشته است که این عدد در انتهای سال ۲۰۲۰ به رقم شگفت انگیز ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین تعداد حساب‌های کاربری مرتبط با کسب وکارها نیز در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۰ میلیون  می‌رسد.

از آنجایی که صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ میلیاردها دلار ارزش دارد، اگر شما حتی به عنوان یک میکرو اینفلوئنسر شروع به فعالیت کنید، می‌توانید با برندها و استارت‌‌ آپ‌های کوچک شروع به همکاری کرده و به ازای انتشار هر پست تبلیغاتی، چیزی بین ۵ تا ۲۰ دلار درآمد داشته باشید. هر چه فعالیت خود را ادامه دهید، به طبع درآمد حاصل از انتشار پست‌های تبلیغاتی نیز افزایش خواهد داشت. به طوری که برندها برای همکاری با اینفلوئنسرهایی با نرخ بازدهی بالا، مبالغی از ۵۰۰ دلار تا ۳۰ هزار دلار پرداخت می‌کنند. 

اگر به دنبال برند برای شروع همکاری هستید، می‌توانید پیشنهادهای موجود در سایت‌هایی از قبیل Shoutcart، Tribe، Fohr Card و Grapevine را بررسی کنید.

همکاری در فروش در اینستاگرام

             همکاری در فروش اینستاگرام به عنوان عکاس             

همکاری در فروش یا Affiliation به این معناست که شخص اینفلوئنسر در ازای فروش محصولات برندی دیگر، یک درصد از پیش تعیین شده به عنوان کمیسیون فروش دریافت می‌کند. با استفاده از لینک معرف و اتصال آن به یک صفحه فرود برای خریداری محصول، این امکان وجود دارد که هم اینفلوئسرها و هم برندها، از میزان فروش صورت گرفته بر روی یک حساب کاربری خاص مطلع شوند.

اگر به مبحث همکاری در فروش علاقه دارید، می‌توانید سری به وبسایت‌های Amazon و ClickBank بزنید و از فعالیت‌ آن‌ها با خبر شوید.  

افزایش تعداد دنبال کننده برای صفحات فعال در زمینه عکاسی

روزانه بیش از ۹۶ میلیون عکس در اینستاگرام بارگذاری می‌شود. اما نکته قابل تامل این است بیش از ۷۰ درصد این تصاویر توسط مخاطبان هدف دیده نمی‌شوند. اگر پست‌های شما دیده نشوند، یعنی هیچ مخاطب جدیدی وارد حساب کاربری شما نخواهد شد و برندها هیچ گاه برای همکاری به سراغتان نخواهند آمد.

پس اگر در نظر دارید که عکاسی در اینستاگرام را دنبال کنید، بهتر است اول به دنبال روش‌هایی باشید که علاوه بر جذب دنبال کننده، بتوانید ارتباط خود را نیز با آن‌ها گسترش داده و در اصل Engagement Rate صفحه خود را بالا نگه دارید. در ادامه راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که شما را به این اهداف نزدیک خواهد کرد.

یک تصویر پروفایل و متن بیو خوب انتخاب کنید

                 بیو خوب به عنوان عکاس در اینستاگرام                 

یکی از اولین مواردی که افراد در مواجهه با یک حساب کاربری اینستاگرام به آن توجه می‌کنند، عکس پروفایل است. عکسی را به عنوان تصویر پروفایل انتخاب کنید که در آن، حرفه‌ای به نظر برسید. علاوه بر این، عکس شما باید نشان دهد که در زمینه عکاسی فعالیت می‌کنید. برای اینکه کاربران تصویر شما را بهتر به خاطر بسپارند، استفاده از لوگو مخصوص خودتان نیز پیشنهاد می‌شود. مورد بعدی که کاربران به آن توجه خواهند کرد، متن بیو صفحه خواهد بود. توضیحات بیو کاملا سلیقه‌‌ای است ولی توصیه می‌شود حتما آدرس‌تان در سایر شبکه‌های اجتماعی را در بیو صفحه خود قرار دهید.

بر روی یک موضوع خاص تمرکز کنید

اگر مدتی طولانی در یک زمینه فعالیت کنید، به عنوان یک فرد صاحب نظر در آن حوزه شناخته خواهید شد. از این طریق می‌توانید احترام مخاطبان را به دست آورده و تاثیر به خصوصی بر روی افراد تازه کار داشته باشید. البته اینکه در این میان، گریزی به سایر موضوعات هم بزنید، برای مخاطب جذاب خواهد بود اما زیاده‌روی در این کار، منجر به کاهش مخاطب می‌شود. عکاس‌های می‌توانند در زمینه‌هایی از قبیل سفر، مناظر طبیعی، مدلینگ،‌ فشن، ‌غذا و ... در اینستاگرام به فعالیت بپردازند.

همیشه بهترین عکس‌های خود را پست کنید

                   بهترین عکس خود را در اینستاگرام پست کنید                   

در انتخاب پست‌های خود بسیار دقت کنید. چرا که این پست‌ها هستند که کیفیت کار شما را به کاربران نشان می‌دهند. هر چقدر هم که از تکنیک‌های مختلف بازاریابی و جذب مخاطب دراینستاگرام استفاده کنید، اگر محتوا و تصاویر جذابی در صفحه خود نداشته باشید، به هیچ عنوان نمی‌توانید از اینستاگرام کسب درآمد کنید.

عکس‌هایی از خودتان به اشتراک بگذارید

قابلیت استوری در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا برخی از لحظات زندگی روزمره خودتان مانند پشت صحنه عکس‌ها را با کاربران در میان بگذارید. این کار سبب می‌شود تا کاربران با شما احساس نزدیکی داشته باشند. همچنین انتشار عکس‌‌هایی از خودتان یا کارهایی که انجام می‌دهید نیز می‌تواند ارتباط شما با مخاطب را گسترش دهد. همیشه قانون ۸۰/۲۰ را به خاطر داشته باشید. ۸۰ درصد عکس‌های صفحه خود را به حوزه اصلی فعالیت‌تان اختصاص دهید. ۲۰ درصد از عکس‌ها را نیز به موضوعاتی مانند اتفاقات زندگی روزمره، پشت صحنه کارها یا هر چیز دیگری که دوست دارید با مردم به اشتراک بگذارید، اختصاص دهید.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

                      از هشتگ به عنوان عکاس در اینستاگرام استفاده کنید                      

هشتگ‌ها یک راه بسیار پرطرفدار برای یافتن پست‌های مرتبط با یک موضوع خاص هستند. استفاده درست از هشتگ‌ها سبب می‌شود تا مخاطبان هدف از پست‌های شما بازدید کنند. به طور معمول، توصیه می‌شود که برای هر پست بین ۵ الی ۱۰ هشتگ قرار داده شود. 

علاوه بر هشتگ، جئوتگ (Geotag) نیز عامل موثری در رسیدن به مخاطبان هدف است. جئو تگ به کابرانی که به دنبال دیدن عکس‌های مربوط به یک مکان خاص هستند کمک می‌کند تا سریع‌تر به هدف خود برسند.

اما راه درست استفاده از هشتگ و جئو تگ چیست؟ چگونه می‌توان در معرض دید کاربران بیشتری قرار گرفت؟ بیاید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم.

به عنوان نمونه، شما عکسی از یک شکوفه‌های یک درخت گیلاس در شهر Kyoto کشور ژاپن ثبت کرده‌اید. قبل از اینکه تصویر را پست کنید، نگاهی به هشتگ‌های مرتبط در اینستاگرام داشته باشید. با یک جستجو کوچک متوجه خواهید شد که بیش از ۵ میلیون پست با هشتگ #cherryblossom در اینستاگرام منتشر شده‌اند. این موضوع ثابت می‌کند که استفاده تنها از این هشتگ نمی‌تواند در بیشتر دیده شدن پست شما تاثیر چندانی داشته باشد. اگر دوباره به جستجو خود ادامه دهید، متوجه می‌شوید که #cherryblossomtree حدودا در ۷۰ هزار پست اینستاگرام قرار گرفته است که در مقایسه با هشتگ قبل، تعداد بسیار کمتری را شامل می‌گردد. با ادامه دادن این کار، می‌توانید به مجموعه‌ای از هشتگ‌ها برسید که تعداد پست کمتری را در بر دارند. 

پس از پایان کار جستجو، وقت آن است که مجموعه‌ای از این هشتگ‌ها را درست کرده و آن را در زیر پست خود قرار دهید. با این کار می‌توانید مطمئن شوید که پست شما قابلیت نمایش به طیف‌های مختلفی از مخاطبان را خواهد داشت.

کپشن‌های جذاب بنویسید

                         به عنوان عکاس در اینستاگرام کپشنهای جذاب بنویسید                         

کپشن‌ها کلماتی هستند که شما با استفاده از آن‌ها، احساسات خود را با مخاطبان‌تان در میان می‌گذارید. کپشن‌ها باعث می‌شوند تا کابران درگیری بیشتری با پست‌های شما داشته باشند و به حساب کاربری شما وفادار بمانند. همواره تلاش کنید تا از یک استراتژي خاص برای نوشتن کپشن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه عکاسی مراسمات عروسی فعال هستید، می‌توانید خلاصه‌ای از داستان ازدواج را برای مخاطبان‌تان بنویسید. در انتها نیز سعی کنید تا سوالات یا جملاتی را مطرح نمایید که ذهن کاربر را مشغول کند و از او بخواهید تا افکارش را در قسمت نظرات با شما در میان بگذارد.

سخن آخر

 تمام این روش‌ها برای پول درآوردن از اینستاگرام خوب به نظر می‌رسند. اما اگر یک عکاس در تصاویری که ثبت می‌کند خلاقیت نداشته باشد و در پی شکار سوژه‌های ناب نرود، به مرور زمان مخاطبان خود را از دست خواهد داد. پس پیش از هر چیزی، اگر قصد دارید به عنوان یک عکاس در اینستاگرام فعالیت کنید، علاوه بر یادگرفتن مفاهیمی چون تبلیغات اینستاگرامی، مهارت‌های عکاسی خود را هم بهبود دهید. این کار در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت کارهای شما می‌شود و مخاطبان بسیاری را به سمت حساب کاربری‌ شما می‌کشاند. در نهایت نیز هر چه مخاطب یک صفحه اینستاگرام بیشتر باشد،‌ کسب درآمد از آن راحت‌تر خواهد بود.

برای یادگیری بهتر کسب درآمد از اینستاگرام می‌توانید دوره آموزش آنلاین کسب درآمد از اینستاگرام را ببینید.

 

 

مطالب مرتبط:

1399/01/05

نظرات کاربران

رامتین

چگونه به عنوان یک عکاس در اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ خیلی هم عالی

reza

چگونه به عنوان یک عکاس در اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ جالب بود

rsk

چگونه به عنوان یک عکاس در اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ جالب بود

مریم

چگونه به عنوان یک عکاس در اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ عالی است

ساناز انصاری

مقاله چگونه به عنوان یک عکاس در اینستاگرام درآمد داشته باشیم ، بسیار کاربردی بود.

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی