1396/07/18

چگونه رتبه سایت خود در اینترنت را بدانیم؟

رتبه سایت در اینترنت

هر یک از موتور های جستجوگر (مانند گوگل و یاهو) به صفحات سایت ها بر حسب الگوریتم های خاص خودشان امتیاز می دهند. هر قدر سایتی امتیاز بالاتری داشته باشد، در هنگام نمایش نتایج search، در خط بالاتری قرار میگیرد. و این به معنای ورود بیننده بیشتر از سایت های جستجوگر است. اما چگونه میتوان از رتبه سایت خود در وب آگاه شد؟ با این مقاله موبودید همراه باشید.

چگونه از رتبه سایت خود مطلع شویم؟

پیج رنک

اولین چیزی که این روزها بعنوان رتبه سایت ها مطرح است Pagerank گوگل است. گوگل امتیازی را بین 0 تا 10 به سایت ها و صفحات داخلی آنها می دهد که هر قدر این امتیاز بالاتر باشد نشان از مهم تر بودن سایت دارد. این امتیاز بندی تقریبا هر ماه یکبار یا دو بار توسط گوگل باز بینی شده و تغییر میکند. برای اینکه امتیاز پیج رنک سایت های مختلف را در حین باز کردن آن سایت مشاهده کنید میتوانید تولبار گوگل را روی IE نصب کنید ( این تولبار شامل یک بخش کوچک است که امتیاز صفحه ای را که در IE باز است نشان میدهد) و یا به آدرس pagerank.net مراجعه کنید و آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید تا امتیاز آن را بشما اعلام کند.

الکسا

سایت الکسا (alexa.com ) نیز یک رنک برای صفحات سایت ها تعریف میکند و اطلاعات نسبتا کاملی را هم در باره سایت ها ارائه میدهد. به این سایت بروید و در بخش Traffic Ranking آدرس سایت خود را وارد کنید. همانطور که می بینید امتیاز و ترافیک شما را با جزئیات کاملی ارائه می دهد. همچنین این سایت امکان مقایسه نموداری ترافیک دو سایت را با هم فراهم نموده است.

لینک های دیگران به سایت شما : برای اینکه ببینید چند سایت بشما لینک داده اند میتوانید به سایت گوگل بروید و در بخش جستجو، آدرس سایت را با افزودن عبارت :link در ابتدای آن بنویسید. مثلا : link:www.webdesign24.ir

سایت leapMarket نیز امکان مقایسه سایت شما را با سایت های رقبا در چند موتور جستجوگر بصورت یکجا فراهم میکند. شما میتوانید آدرس سایت خود را در مقایسه با 3 سایت رقیبتان در این سایت مشاهده کنید. این سایت اطلاعات خود را از موتورهای جستجوگر یاهو و گوگل و msn و Hotbot دریافت میکند و با ساخت نمودارهای مقایسه ای شما را در فهم این اطلاعات یاری میکند.

 

1396/07/29

برچسب ها:

نظرات کاربران

مریم پورهمدانی

چگونه رتبه سایت خود در اینترنت را بدانیم؟ جالب بود ممنوووون

sahar

چگونه رتبه سایت خود رادر اینترنت را بدانیم مفید بود

بهار راد

چگونه رتبه سایت خود در اینترنت را بدانیم؟ جالب

رضا

چگونه رتبه سایت خود در اینترنت را بدانیم؟ جالب بود

مری

چگونه رتبه سایت خود را در اینترنت بدانیم؟ عالی

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی