1396/08/03

آزمایش تقسیم فید خبری فیسبوک به دو بخش

آزمایش تقسیم فید خبری فیسبوک به دو بخش

فیسبوک روز دوشنبه ( 2017.10.23) اعلام کرد که قصد دارد فید خبری (newsfeed) خود را به دو بخش تقسیم کند. این فرایند به‌صورت آزمایشی در چند کشور اجرا شده است.

فیسبوک در حال کار روی تست ایده‌ی تقسیم NewsFeed یا فید خبری خود است که پست‌های تجاری را از اخبار شخصی جدا می‌کند و می‌تواندباعث افزایش تبلیغات در بعضی کسب‌و‌کارها شود.

 فید خبری (newsfeed) فیس‌بوک، بخش مرکزی بزرگ‌ترین سرویس شبکه‌ی اجتماعی دنیا، شامل مجموعه‌ای از پست‌ها مانند تصاویر دوستان، پست‌های مربوط به اعضای خانواده، تبلیغات و موضوع‌هایی نظیر افراد مشهور یا صفحاتی است که کاربر آن‌ها را دنبال می‌کند.

این قابلیت آزمایشی که در شش کشور کوچک اجرا می‌شود، دو خبرنامه (newsfeed) را به کاربر ارائه می‌دهد که بر اساس آنچه در بیانیه‌ی این شرکت آمده است: یک بخش متمرکز بر دوستان و خانواده و بخش دوم به صفحاتی اختصاص دارد که کاربر آن‌‌ها را دنبال می‌کند. چنین تغییری در نهایت می‌تواند افرادی را که صفحات مختلف از خبرگزاری‌ها گرفته تا هنرمندان و تیم‌های ورزشی را اداره می‌کنند، برای دیده‌ شدن در فید خبری  (newsfeed) مربوط به دوستان و خانواده، مجبور به پرداخت هزینه کند.

آزمایش تقسیم فید خبری فیسبوک به دو بخش

 

 آدام موسری مدیر اجرایی فیسبوک گفت:" تقسیم بخش  NewsFeed، این قابلیت در حال حاضر در کشورهای بولیوی، کامبوج، گواتمالا، صربستان، اسلواکی و سریلانکا در حال اجرا است و مدت اجرای آن ممکن است تا چند ماه به طول بیانجامد. فیس‌بوک هیچ برنامه‌ای برای آزمایش جهانی دو خبرنامه‌ی مجزا برای دو میلیارد کاربر خود ندارد. فیسبوک در حال حاضر برنامه‌ای هم برای اجبار در پرداخت هزینه برای صفحات تجاری ندارد."

فیس بوک مستقر در پارک منلو کالیفرنیا، به‌طور مستمر در حال آزمایش تغییرات در مقیاس بزرگ و کوچک است و در عین حال تلاش می‌کند تا کاربران، زمان بیشتری را در فیس‌بوک بگذرانند. گاهی اوقات تغییرات، همیشگی هستند و گاهی این‌طور نیست.

بسته به واکنش مردم، دو خبرنامه می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها در بخش پست‌های جدید لینک‌های کمتری را می‌بینند. اخبار هم بخش مشکل‌سازی برای فیس‌بوک است؛ زیرا ممکن است خبرهای غلط و دروغ به‌سرعت در شبکه پخش شوند.

 

 فیلیپ استروهاریک یک روزنامه‌نگار اهل اسلواکی در پست خود نوشت:

این تست فیسبوک در روزهای اخیر بر ترافیک وب‌سایت خبرگزاری‌های کوچک‌تر تأثیر گذاشته است. اگر می‌خواهید پست‌های صفحه فیس‌بوک شما دربخش خبری قدیمی دیده شوند، باید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید.

ناشرها ممکن است برای تبلیغات در فیسبوک هزینه پرداخت کنند.

 

1396/08/03

منبع: venturebeat

برچسب ها:

نظرات کاربران

عسل

آزمایش_تقسیم_فید_خبری_فیسبوک_به_دو_بخش بد نبود

بهار راد

آزمایش تقسیم فید خبری فیسبوک به دو بخش

reza

آزمایش تقسیم فید خبری فیسبوک به دو بخش بدک نبود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی