1396/09/19

جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام برای دعوت ناخواسته به کانال و گروه تلگرام

جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام برای دعوت ناخواسته به کانال و گروه تلگرام

جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام برای دعوت ناخواسته به کانال و گروه تلگرام، یکی از موضوعاتی است که کاربران زیادی به دنبال یادگیری آن هستند. چون بنا به گفته عده زیادی از کاربران، برنامه تلگرام نصب شده در دستگاهشان (گوشی) به طور خودکار اجرا می‌شود و یک پنجره پاپ آپ درخواست عضویت به کانال خاصی را ارائه می‌کند. به عنوان مثال هنگامی که کاربر در حال وبگردی است یا در حال انجام کار دیگری در گوشی است ناگهان به صورت خودکار برنامه تلگرام اجرا می‌شود. در این مقاله موبودید در ابتدا روش جلوگیری از دعوت ناخواسته به کانال تلگرام را بیان می کنیم و در ادامه روش جلوگیری از دعوت ناخواسته به گروه تلگرام را خواهیم داشت.

جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال

دلیل اصلی اینکه برنامه تلگرام به صورت خودکار اجرا شده و ما را به عضویت در کانال‌های ناخواسته‌ای دعوت می‌کند، این است که یک برنامه مخرب در دستگاه ما نصب است. متاسفانه یک روش تبلیغاتی مخرب وجود دارد که برنامه‌ یا اپلیکیشنی را دانلود می‌کنیم که مخرب است و شامل یک خط کد اختصاصی است که به منظور تبلیغات، در آن قرار داده شده است. این خط کد مخرب با لینک عضویت کاربر به کانال تلگرام خاصی در ارتباط است و باعث باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها می‌شود.

 برای رفع این مشکل باید فکر کنیم و دقیقا به یاد بیاوریم که این مشکل از چه زمانی در دستگاه ما وجود دارد. اگر مشکل باز شدن خودکار تلگرام به تازگی در دستگاه ما پدیدار شده، بدون تردید یکی از برنامه‌ها یا بازی‌هایی که به تازگی در دستگاهمان نصب کرده‌ایم منجر به بروز این مشکل شده است. معمولا این برنامه‌های مخرب از دانلود بسیار بالایی برخوردار هستند و جزو برنامه‌های محبوب و پربازدید مارکت‌های اندروید ایرانی هستند.

بنابراین برنامه یا بازی‌های مشکوکی که به تازگی در دستگاه نصب کرده‌ایم را حذف می کنیم یا با استفاده از روش‌های خاصی نظیر اجرای یک برنامه فایروال، دسترسی برنامه مورد نظر را به اینترنت متوقف می نماییم. در این حالت برنامه مورد نظر بلاک شده و قادر به اتصال به اینترنت نخواهد بود. با این حال بهتر است برای رفع این مشکل، اپلیکیشن‌ها یا بازی‌هایی که مشکوک به مخرب بودن هستند را به طور کامل از دستگاه حذف کنیم. شناسایی برنامه مخرب موجود به هیچ وجه کار دشواری نیست و با کمی تفکر و به خاطر آوردن زمان شروع معضل باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌های تلگرام، قادر به شناسایی اپلیکیشن مخرب خواهیم بود. برای مثال می‌توانیم تک تک برنامه‌هایی که به آن مشکوک هستیم را پاک کنیم و بعد از پاک کردن هر برنامه تست کنیم ببینیم آیا تبلیغی ظاهر می‌شود یا نه؟ در واقع با این کار متوجه می‌شویم چه برنامه مخربی باعث باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته ما به کانال می‌شود.

بعد از حذف اپلیکیشن مخرب، مشکل باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌ها برطرف می‌شود. بنابراین این مشکل هیچ ارتباطی با خود برنامه تلگرام و مسائل امنیتی آن ندارد.

 

جلوگیری از دعوت ناخواسته به گروه

در حالتی که ما از طریق نصب برنامه مخربی، دعوت می شویم این دعوت معمولا به کانال است. اما برای اینکه ار دعوتهای ناخواسته به گروه هم جلوگیری کنیم  بهتر است  تنظیمات زیر را نیز در تلگرام انجام دهیم.

مرحله به مرحله روش جلوگیری از دعوت ناخواسته به گروه تلگرام را با هم دنبال می کنیم.

ابتدا برنامه تلگرام را اجرا کرده و از منوی اصلی (سه خطی) سمت چپ بالای برنامه تلگرام را زده و گزینه Settings را انتخاب می کنیم.

    جلوگیزی از دعوت شدن به گروه تلگرام    

 

در منویSettings   باید گزینه Privacy and Security را انتخاب کنیم.

جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال

 

حالا  گزینهGroups   را  انتخاب می نماییم.

       جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام برای دعوت ناخواسته به کانال و گروه تلگرام       

در بخش بالای تنظیمات این بخش، دو گزینه با عناوینEverybody    و My Contacts   قرار دارد. اگر به طور پیش فرض گزینهEverybody   انتخاب شده، باید گزینهMy Contacts  را انتخاب کنیم. با انتخاب این گزینه، فقط افرادی که در لیست مخاطبین ما ذخیره هستند می توانند ما را به گروه های تلگرام دعوت کنند. در واقع افراد ناشناسی که در لیست مخاطبین ما وجود نداشته باشند، نمی توانند ناخواسته ما را به گروه های تلگرام دعوت کنند.

        معضل باز شدن خودکار تلگرام و دعوت ناخواسته به کانال‌های تلگرام        

در قسمت Add exceptions می توانیم از بین مخاطبهایی که در لیست خود داریم نیز به کسانی اجازه دعوت کردن به گروه و کانال ندهیم.

کسانی را که در قسمت Always Allow  با زدن Add Users  اضافه کنیم همیشه می توانند ما را به گروه و کانال دعوت کنند.

کسانی را که در قسمت   Never Allow با زدن Add Users  اضافه کنیم هیچوقت نمی توانند ما را به گروه و کانال دعوت کنند.

 

لطفا اگر تجربه ای در زمینه بازیها یا اپلیکیشنهای مخرب همراه با لینک تبلیغ که شما را ناخواسته به کانالهای تلگرام دعوت می کرده دارید، نام آن را در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

مطالب مرتبط :

1396/09/19

نظرات کاربران

آرمان

مشکل من از برنامه ققنوس بود. البته پس از اینکه برنامه تبلیغات تلگرام ممنوع رو نصب کردم اسم برنامه مخرب(ققنوس) رو نشون داد

آرش

من خودم توسط برنامه "حذف تبلیغات تلگرام" که قیمتش 3000 تومان بود و از بازار دانلود کرده بودم فهمیدم که برنامه پمپ بنزین یاب این کارو میکنه و حذفش کردم. یه راه دیگه هم داره به این صورت که هر وقت تلگرام خود به خود باز شد سریع برو به قسمت تنظیمات (settings) بعد قسمت برنامه ها(apps) بعد با کشیدن صفحه به سمت چپ برو به قسمت برنامه های در حال اجرا(running) بعد اونجا دنبال اسم برنامه های فارسی باش و همه رو پاک کن درست میشه

روحی

راه حل این کار بسیار راحت هست. قانون اول هیچ برنامه فروشگاه اپلیکیشنی نصب نکنید منظوز بنده اپلیکیشن بازار و امثال آن است. دوم اپلیکیشن ها رو فقط از طریق پلی استور play store نصب کنید. سوم از نصب اپلیکیشن های غیر اصلی و متفرقه بپرهیزید. چهارم حتما یک اپلیکیشن امنیتی در گوشی خود نصب کنید. موفق باشید

کامران

اینیستافارسی

بهار راد

جلوگیری از باز شدن خودکار تلگرام برای دعوت ناخواسته به کانال و گروه تلگرام خوب بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی