1396/10/13

چگونگی جستجو در اینستاگرام

چگونگی جستجو در اینستاگرام

جستجو در اینستاگرام، قابلیتی است که کاربر می‌تواند موضوعات مورد نظر خود را جستجو کرده و به لیست پست‌های مرتبط با آن موضوع دست پیدا کند. نحوه عملکرد قابلیت جستجو در اینستاگرام بسیار شبیه به عملکرد موتورهای جستجوگر گوگل است، البته با این تفاوت که امکان جستجوی جملات در اینستاگرام ارائه نشده و نتایج آن فقط شامل عکس و ویدیو می‌شوند. اینستاگرام به منظور یافتن پست‌های مرتبط با موضوع جستجو شده کاربر از هشتگ‌ها استفاده می‌کند.

به طور مثال اگر قصد داریم در اینستاگرام به جستجوی موضوع خاصی نظیر “تبلیغات در اینستاگرام” بپردازیم. با جستجوی این عبارت، لیست پست‌های اخیر مرتبط با این موضوع نمایان می‌شود و نهایتا به این صورت می‌توانیم به لیست عظیمی از عکس‌های و ویدیوهای مرتبط با موضوع مد نظر دسترسی پیدا کنیم.

چگونگی  سرچ در اینستاگرام

سرچ در اینستاگرام بسیار ساده است. برای این کار، پس از ورود به اکانت اینستاگرام خود، از منوی زیرین این برنامه، آیکون شبیه به ذره‌بین را انتخاب میکنیم. حالا عبارت مورد نظر را در فیلد موجود تایپ میکنیم.

اینستاگرام عنوان داشته که در تلاش است تا عملکرد بخش جستجوی اینستاگرام را بهبود بخشیده و احتمالا هوشمندتر کند. اما هم اکنون هنگامی که به جستجوی یک عبارت در اینستاگرام می‌پردازیم، لیست پست‌های نمایش داده شده با توجه به فالویینگ‌های ما و همچنین لایک‌های پیشینی که انجام داده‌ایم ارائه می‌شود. به همین دلیل نتیجه جستجویی که برای یک عبارت یکسان در اکانت‌های مختلف اینستاگرام ارائه می‌شود می‌تواند متفاوت باشد.

حذف تاریخچه جستجوی اکانت خود در اینستاگرام

حذف تاریخچه جستجو در اینستاگرام 

پس از جستجوی موضوعات مختلف در اینستاگرام، موارد مورد نظر به صورت تاریخچه یا آرشیو در حافظه اینستاگرام ذخیره می‌شوند. این رویکرد بسیار شبیه به عملکرد مرورگر کامپیوترهاست. اگر می خواهیم که جستجوهایی که قبلا در اینستاگرام انجام داده ایم، دیگر نمایان نباشد، نیاز به حذف اکانت اینستاگرام نیست چون اینستاگرام، امکان حذف تاریخچه جستجوی اکانت را برای کاربر فراهم کرده است. برای انجام این عمل باید مراحل زیر را طی کنیم:

·        ابتدا باید به بخش پروفایل که با نماد آدمک نمایش داده شده مراجعه کنیم.

·        سپس در دستگاه‌های آی او اسی (ios) و ویندوزفون‌ها، آیکون خورشید موجود را انتخاب میکنیم. در دستگاه‌های اندرویدی باید آیکون سه نقطه را انتخاب کنیم.

·        حالا در لیست گزینه‌های ارائه شده، گزینه Clear Search Historyرا انتخاب می نماییم.

 

حذف دایمی بعضی موارد از تاریخچه جستجو

اینستاگرام همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا برخی از اکانت‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها را به طور انفرادی و دائمی از تاریخچه جستجوی اکانت خود حذف کنیم. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی میکنیم:

·        آیکون ذره‌بین موجود در منوی زیر برنامه اینستاگرام را لمس میکنیم.

·        در بالای صفحه به فیلد مربوط به جستجو، ضربه میزنیم.

·        در بخش Topیا Recent، انگشت خود را بر روی موردی که قصد داریم آن را از تاریخچه جستجو در اینستاگرام حذف کنیم قرار داده و کمی نگه میداریم.

·        حالا گزینه Hideرا انتخاب میکنیم.

 

اعمال سلیقه خود در نتایج جستجو و بهبود روند جستجو

پس از جستجو در اینستاگرام، لیست پست‌های مرتبط با موضوع مورد نظر ارائه می‌شود. در این شرایط ممکن است چند پست نمایش داده شده چندان برای ما جالب نباشند. به منظور بهبود روند جستجو در اینستاگرام برای اکانت خود، می‌توان این پست‌ها را مشخص کرده و به نوعی اینستاگرام را در جریان عدم تمایل نسبت به نمایش این دسته از پست‌ها قرار دهیم. به منظور انجام این عمل پس از جستجو در اینستاگرام مراحل زیر را طی میکنیم:

·        به پست مورد نظر مراجعه میکنیم.

·        آیکون سه نقطه موجود را انتخاب میکنیم.

·        حال گزینه See Fewer Posts Like Thisرا انتخاب مینماییم.

 

با انجام این عمل، اینستاگرام به شیوه دقیق‌تری متوجه سلیقه شخصی ما می‌شود و در جستجوهای آینده نتایج بهتری را برایمان ارائه خواهد کرد.

 

در پایان خوب است بدانیم که اگر در نتایج جستجو کنار بعضی پستها نقطه آبی رنگ میبینیم، به این دلیل است که اکانت مربوط به این جستجو، پستهایی دارد که ما قبلا آن پستها را ندیده ایم.

            نقطه آبی در نتایج جستجو در اینستاگرام

 

مطالب مرتبط:

1396/10/13

نظرات کاربران

مجید سلیمانی

ممنون از مقاله خوبتون

rsk

چگونگی جستجو در اینستاگرام مفید بود

آرزو بذرافشان

ممنون از آموزش چگونگی جستجو در اینستاگرام

مریم پورهمدانی

چگونگی جستجو در اینستاگرام کاربردی بود.

مرضیه

چگونگی جستجو در اینستاگرام بسیار عالی بود.

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی