1397/01/20

احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه

احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه

بحث بر سر فیلترینگ تلگرام در برخی کشورها از جمله روسیه مدتهاست که مطرح شده و بالا گرفته است. اما از آنجایی که این اقدام منتقدان و مخالفان بسیاری در جوامع امروزی دارد، تاکنون فیلترینگ این پیام رسان محبوب به تعویق افتاده است.

به نقل از ایسنا، دلیل دولت روسیه برای فیلترینگ تلگرام، استفاده از این پیام رسان توسط تروریستهای داعشی است. بدین ترتیب، روسیه برای اینکه بتواند در صورت نیاز، پیام های ارسالی و دریافتی کاربران را رصد و نظارت کند، بارها از تلگرام درخواست کرده که سرورهایش را به این کشور منتقل کند. پس از عدم همکاری این پیام رسان جهت انتقال سرورهایش، دولت روسیه آن را به پرداخت جریمه های سنگین و همچنین مسدودسازی آن در این کشور تهدید کرد تا بتواند تلگرام را برای همکاری با خود متقاعد کند.

به دلیل ناامیدی روسیه از همکاری تلگرام با آنها، سازمان رگولاتوری و نظارت بر اینترنت و شبکه های اجتماعی در روسیه لایحه‌ای را به دادگاه عالی منطقه‌ای مسکو تحویل داده است تا اقدامات فوری را برای مقابله با اقدامات تلگرام در پیش گیرند.

تلگرام در معرض فیلترینگ در روسیه

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که این سازمان پیشنهاد داده است مهلت چند روزه‌ای را برای تلگرام تعیین کنند تا در صورت عدم همکاری، بلافاصله آن را فیلتر و مسدود کنند.

موسس و مدیر عامل تلگرام (پاول دوروف) بارها در صفحات مجازی خود و همچنین در گفتگو با خبرنگاران گفته که با هیچ کشوری در این خصوص کوتاه نخواهد آمد و اطلاعات شخصی کاربرانش را به هیچ قیمتی نخواهد فروخت. وی بر حفظ حریم شخصی کاربرانش در تمامی کشورها تاکید کرده است.

با این میزان محبوبیت و کاربرد تلگرام و همچنان بالا بودن میزان دانلود تلگرام در بین کاربران، آیا احتمال فیلتر شدن آن در کشورهای دیگر از جمله ایران نیز وجود دارد؟

 

 

مطالب مرتبط :

1397/01/20

نظرات کاربران

علی

احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه بد نبود

مریم پورهمدانی

مطلب احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه خیلی جاااالب بود.

آرزو بذرافشان

احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه بد نبود

بهار راد

احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه عجبا

رضا

احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه بعید است

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی