1397/01/22

بکاپ گیری تلگرام

بکاپ گیری تلگرام

بکاپ گیری تلگرام را در این مقاله موبودید مطرح می کنیم چون بر اساس گزارشهای اخیر احتمال فیلتر شدن تلگرام وجود دارد و این موضوع منجر به نگرانی برخی از کاربران برنامه تلگرام شده است.تلگرام در حال حاضر پرطرفدارترین و پرکابرترین اپلیکیشن پیام رسان یا اصطلاحا مسنجر موجود در بین ایرانی هاست. این برنامه قابلیت های متعددی را بعد ازنصب تلگرام در اختیار کاربران قرار می دهد اما اصلی ترین قابلیت آن مربوط به امکان ارسال پیام و چت کردن با دیگران از طریق اینترنت می‌شوند.

به دلیل بحث فیلترینگ تلگرام اغلب افراد نگران از دست رفتن آرشیو چتها و گفتگوهای خود در تلگرام هستند، بنابراین به دنبال روشهایی برای بک آپ گرفتن از محتوای چتهای تلگرام هستند. در این مقاله روشهایی را بیان می کنیم.

روش اول :  بک آپ گیری از تلگرام با پرینت کردن چتها

با وجود عجیب بودن این روش اما یکی از کاربردی ترین روشهای بکاپ تلگرام است. در این روش از گفتگوها یا چت های تلگرام پرینت کاغذی تهیه می‌شود و بدین ترتیب یک بکاپ فیزیکی تلگرام را به همراه خواهیم داشت. این روش بیشتر در شرایطی کاربرد دارد که ما چتهای مهم محدودی داشته باشیم. همانطور که گفتیم در این روش از هیچ تکنیک مجازی به منظور بک آپ گرفتن از محتوای تلگرام استفاده نمی‌شود، بلکه چت مورد نظر روی کاغذ پرینت خواهد شد.

برای استفاده از این روش حتما باید به پرینتر دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم چتهای مورد نظر را روی کاغذ چاپ کنیم. اگر همه چیز آماده و فراهم بود، به منظور بکاپ تلگرام کافیست از طریق نسخه تحت وب تلگرام (https://web.telegram.org) وارد اکانت خود شویم. باید دقت شود که مرورگر ما از فرمت پی دی اف(PDF) پشتیبانی کند. حالا به پنجره چتی می رویم که می‌خواهیم بکاپ تلگرام در آن انجام شود. بخشی از گفتگو که تمایل داریم از محتوای آن بکاپ تهیه شود را انتخاب می کنیم (نکته: اگر می خواهیم از کل محتوای پنجره چت مورد نظر پرینت تهیه شود کافیست کل محتوای آن پنجره را انتخاب کنیم.) کلید های ترکیبیCtrl وP را از روی صفحه کلید می فشاریم یا وارد منوی مرورگر شده و روی گزینهPrint   کلیک می کنیم.و یا روی متن انتخاب شده راست کلیک می کنیم و گزینه Print را انتخاب می نماییم.

 بکاگپیری تلگرام با روش پرینت کردن  

روش بهتر و مناسبتری نیز وجود دارد که دیگر نیاز به برگه و داکیومنتهای فیزیکی و جاگیر نیست. در روش دوم به ان می پردازیم.

 

روش دوم : بک آپ گرفتن از تلگرام با افزونه  Save Telegram Chat History

اگر از مرورگر گوگل کروم(Google Chrome)  در کامپیوتر خود استفاده می‌کنیم، می‌توانیم افزونه (add-on)Save Telegram Chat History  را روی آن نصب و بدین صورت ازتلگرام بکاپ گیری نماییم. این افزونه خیلی راحت بک آپ گرفتن از چت های تلگرام راممکن می‌کند. بنابراین برای استفاده از این روش باید اول افزونه مذکور را در مرورگر گوگل کروم خود نصب نماییم.

   save telegram chat history   

سپس از طریق مرورگر به نسخه تحت وب تلگرام(https://web.telegram.org) مراجعه میکنیم. در اکانت خود لاگین شده و روی هر یک از پنجره های چت مورد نظر که تمایل داریم از محتوای آن بکاپ بگیریم کلیک می نماییم. حالا افزونهSave Telegram Chat History را اجرا می کنیم تا پروسه بکاپ تلگرام آغاز شود. بعد از نصب افزونه مورد نظر که به راحتی با سرچ آن (Save Telegram Chat History) در گوگل قابل دسترسی است. نماد آن که یک H  آبی رنگ است در گوشه سمت راست مرورگر کروم دیده می شود. که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنیم (مادر قرمز رنگ به دور آن کشیده شده است). برای بکاپگیری از چتی در تلگرام، وارد آن چت شده و نماد این افزونه را (H  آبی رنگ) میزنیم. با زدن آن، پروسه بکاپ گیری تلگرام در چت مورد نظر شروع می شود. در این حالت مدت زمانی که باید برای بک آپ گرفتن از تلگرام صرف شود با توجه به حجم اطلاعاتی که در پنجره گفتگوی انتخابی وجود دارد متفاوت خواهد بود.

    بکاپ گیری تلگرام با مرورگر کروم    

 

مطالب مرتبط :

1397/01/22

برچسب ها:

نظرات کاربران

بهار راد

بکاپ گیری تلگرام عالی

بهار راد

عالی بود بکاپ گیری تلگرام

علی

بکاپ گیری تلگرام به دردم خورد

مریم پورهمدانی

بکاپ گیری تلگرام مفید بود.

بهار راد

بکاپ گیری تلگرام عالی

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی