1397/01/29

چگونه از ریپورت تلگرام خارج شویم؟

چگونه از ریپورت تلگرام خارج شویم؟

ریپورت تلگرام از مسایلی است که به عنوان کاربر تلگرام ممکن است با آن مواجه شویم. زمانی که در تلگرام ریپورت شویم امکان ارسال پیام خصوصی برای کاربران ناشناس تلگرام (کسانی که شماره آنها را ذخیره نکرده ایم) را نخواهیم داشت و باید ریپورت تلگرام(Telegram Report)  خارج شویم تا قابلیت ارسال پیام خصوصی برای کاربران ناشناس این پیام رسان برایمان امکانپذیر شود. باید توجه شود که با "دیلیت اکانت تلگرام" و آناینستال کردن تلگرام، مشکل حل نمیشود اگر برنامه تلگرام را ریمو کرده ای با نصب تلگرام و انجام یکی از روشهای گفته شده در این مقاله موبودید، اکانت ریپورت شده را از ریپورت خارج کنید.

ریپورت تلگرام (Telegram Report) 

ریپورت تلگرام یا ریپورت شدن در تلگرام به این معناست که کاربرانی در تلگرام ما را به عنوان یک فرد مزاحم گزارش کرده‌اند و تلگرام افرادی که به عنوان مزاحم گزارش شوند را محدود می کند. کاربر ریپورت شده قادر به ارسال پیام برای کاربران تلگرامی که شماره آنها را ذخیره ندارد (ناشناس) نخواهد بود. برای مثال اگر ما در یک گروه باشیم و برای اعضای ناشناس آن گروه پیام ارسال کنیم و به نوعی ایجاد مزاحمت نماییم (در ادامه همین مقاله درباره دلایل ریپورت شدن توضیح داده ایم)، آنها می‌توانند ما را ریپورت کنند و محدودیت ارسال پیام برایمان از سوی تلگرام اعمال گردد یا اصطلاحا ما با ریپورت تلگرام مواجه شویم.

ریپورت تلگرام (Telegram Report)

 

چگونگی ریپورت شدن یک فرد در تلگرام

  زمانی که یک فرد ناشناس در تلگرام برایمان پیام ارسال می‌کند یک گزینه قرمز رنگ با عنوانReport Spam  در بخش فوقانی صفحه نمایان می‌شود. اگر ما این گزینه را لمس کنیم، اکانت فرد مورد نظر به عنوان یک مزاحم ریپورت می‌شود و وی دیگر قادر به ارسال پیام برای ما نخواهد بود. بعد از چند بار ریپورت شدن به شیوه مشابه امکان ارسال پیام توسط کاربر مذکور برای کاربران ناشناس دیگر صلب خواهد شد. در این حالت اصطلاحا اکانت تلگرام فرد مورد نظر ریپورت شده است.

  چگونگی ریپورت شدن یک فرد در تلگرام  

بعد از اینکه اکانت تلگرام فردی ریپورت شد و محدودیت ارسال پیام بر روی آن اعمال گردید، هر زمان که سعی کند برای فرد ناشناسی پیغام ارسال نماید با اروری (خطایی) مواجه می‌شود. این ارور شام متن” sorry you can only send messages to mutual contacts at the moment” می‌شود. پس هر زمان که سعی کردیم برای کاربر ناشناسی در تلگرام پیغام ارسال کنیم و این ارور برایمان نمایان شد، بدانیم که اکانت تلگرام ما ریپورت شده و قادر به ارسال پیغام خصوصی برای افراد ناشناس نخواهیم بود.

 

چرا در تلگرام ریپورت می شویم؟

دلایل مختلفی می‌توانند منجر به ریپورت شدن در تلگرام شوند که ارسال پیام های اسپم و مزاحمت برای دیگر کاربران این مسنجر فقط یک نمونه از این موارد است. به صورت کلی اصلی ترین دلایلی که ممکن است منجر به ریپورت شدن اکانت تلگرام کاربران شود، شامل موارد زیر خواهند بود:

  • ارسال پیغام های اسپم از طریق ربات های تبلیغاتی
  • عضویت در کانال ها و گروه های غیر اخلاقی که عملکرد آن ها برخلاف قوانین تلگرام است.
  • ارسال بالغ بر ۱۰۰پیام خصوصی در طول روز برای افراد ناشناس
  • استفاده از استیکرهای غیرمجازی که تلگرام امکان اضافه کردن آن ها به لیست استیکرها را نمی‌دهد.
  • فوروارد کردن لینک های اسپم، فعال کننده ربات ها و غیره که منجر به آزار دیگر کاربران می‌شوند.
  • ارسال پیغام های تکراری و تبلیغاتی برای کاربران ناشناس تلگرام

علاوه بر دلایل فوق دلایل بسیار زیاد دیگری هم می‌توانند منجر به ریپورت شدن اکانت تلگرام ما شوند. در برخی شرایط حتی دیده شده افراد با ناآگاهی از نحوه عملکرد و کاربرد گزینهReport Spam به محض اینکه از سوی کاربری یک پیغام دریافت می‌کنند، گزینه مذکور را لمس کرده و برای وی دردسر ایجاد می‌نمایند. اما به صورت کلی تا زمانی که برای دیگر کاربران تلگرام مزاحمتی ایجاد نکنیم و اقدامات ما برخلاف قوانین این مسنجر نباشد، اکانت ما ریپورت نخواهد شد.

چگونگی خروج از ریپورت تلگرام  (Telegram Report)

اگر به هر دلیل ریپورت اسپم(Report Spam) شدیم برای خروج از ریپورت تلگرام روش های مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم بهترین آن ها را برایتان شرح دهیم. استفاده ازفقط یکی از این روشها باعث خروج از وضعیت ریپورت می شود.

روش اول: خروج از ریپورت تلگرام  (Telegram Report)با درخواست ارسال پیام توسط دیگر افراد ناشناس به فرد ریپورت شده

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین روش هایی که برای خروج از ریپورت تلگرام (Telegram Report) استفاده می‌شود همین روش است! در این روش فرد ریپورت شده باید حداقل از ۱۰فرد ناشناس بخواهد که برای ۴الی ۷روز پیاپی هر روز در حدود ۱۰پیام و استیکر برایش ارسال کنند. در نظر داشته باشید که فرد ریپورت شده نباید شماره این افراد را در لیست مخاطبین تلگرام خود ذخیره داشته باشد و افراد مورد نظر باید مخاطبین ناشناس باشند. برای مثال اگر در گروه خاصی عضو است، می‌تواند از اعضای آن بخواهد که این کار را برایش انجام دهند.

بهتر است هر روز تعداد مختلفی از کاربران ناشناس برایش پیغام ارسال کنند. مثلا اگر امروز ۱۰کاربر ناشناس پیغام ارسال کردند، بهتر است فردا ۱۲کاربر برایش پیغام ارسال کنند و به همین شکل تعداد افرادی که پیغام ارسال می‌کنند در هر روز متفاوت باشد اما به زیر ۱۰نفر نرسد. هرچه تعداد افراد ناشناسی که برایش پیغام ارسال نمایند بیشتر باشد، خروج از ریپورت تلگرام(Telegram Report) هم زودتر انجام می‌شود. زمانی که این افراد ناشناس برایش پیغام ارسال می‌کنند، فرد ریپورت شده نباید پیغام آن ها را مطالعه کند. بنابراین باید اجازه دهد تا پیغامهای دریافتی تا پیش از خارج شدن از ریپورت تلگرام در حالت خوانده نشده باقی بمانند. بعد از گذشت ۴الی ۷روز به صورت خودکار محدودیت های ریپورت تلگرام از اکانت فرد برداشته می‌شود.

روش دوم: خروج از ریپورت تلگرام (Telegram Report) از طریق تغییر مشخصات اکانت با اکانت کاربر دیگر

یکی دیگر از روش های موثر خروج از ریپورت تلگرام(Telegram Report) مربوط به تغییر مشخصات هویتی اکانت می‌شود. در این روش، فرد ریپورت شده باید  ID، عکس پروفایل و نام اکانت تلگرام خود را با فرد دیگری که حتما وی را می‌شناسد تعویض کند. پس از انجام این کار کافیست وارد یک گروه شود برای دو مرتبه هر ۵دقیقه یک بار یک پیغام دو خطی در آن گروه ارسال نماید. بعد از ۲۴ساعت خروج از ریپورت تلگرام انجام خواهد شد و می‌تواند مشخصات اکانت خود و دوستش را مجددا جابجا نماید.

روش سوم: خروج از ریپورت تلگرام  (Telegram Report) با استفاده از ربات اسپم بوت

این روش، روش پیشنهادی ما برای خروج از ریپورت تلگرام است. در این روش فرد رسپورت شده از طریق یک ربات رسمی با عنوانSpam Info Bot   برای تلگرام درخواست رفع ریپورت را ارسال می‌کند و عموما اگر سابقه خیلی بدی نداشته باشد در مدت زمان کوتاهی محدودیتهای ریپورت از اکانتش برداشته می‌شود.

استفاده از ربات اسپم بوت

ابتدا ربات اسپم بوت(@spambot)  را در اکانت تلگرام خود اجرا کرده و روی گزینهStart   کلیک کرده تا فعالیت ربات آغاز شود.

           ربات لسپم بات           

spam bot

در این حالت اگر اکانت تلگرام، ریپورت شده باشد با پیغامی شبیه به عکس فوق مواجه شده که طبق توضیحات آن گفته شده اکانت شما تحت ریپورت اسپم قرار دارد. از گزینه های زیر صفحه گزینهThis is a Mistake  را انتخاب میکنیم.

            حارج شدن از ریپورت تلگرام با استفاده از ربات اسپم            

گزینهYes را در این مرحله انتخاب مینماییم.

رفع ریپورت تلگرام با ربات

در این مرحله باید گزینهNo, I’ll never do any of this    را انتخاب نماییم.

              خارج شدن از تلگرام ریپورت با ربات لسپم              

در این مرحله باید یک پیغام را برای تیم پشتیبانی تلگرام تایپ کرده و شرح داده شود که این اکانت به اشتباه ریپورت شده است و حالا قصد داریم آن را از ریپورت خارج کنید. متن پیغام ارسالی در این مرحله اهمیت زیادی دارد. یک نمونه از متنی که می‌توان از آن در این مرحله استفاده کرد در بخش زیر وجود دارد.

Dear Telegram Support

This Telegram account has been spammed suddenly and I cannot send message to any contacts whom I don’t have their number, if I am the chat starter

Kindly help to fix the issue and remove the spam report

Best Regards

این متن می تواند متغیر و بر اساس سلیقه هر فرد باشد.بعد از اینکه این مراحل طی شد، ربات اسپم بوت تاریخ رفع محدودیتهای اکانت را اعلام خواهد کرد.

 

روش چهارم: خروج از ریپورت تلگرام (Telegram Report) با درخواست رفع ریپورت از طریق چت با پشتیبانی

یک روش جالب دیگر هم برای خروج از ریپورت تلگرام وجود دارد که بازده بسیار سریعی داشته اما نیازمند تسلط به زبان انگلیسی است که بتوان با پشتیبانی تلگرام به صورت آنلاین و با زبان انگلیسی چت کرد. برای استفاده از این روش کافیست مراحل زیر طی شود:

  • منوی اصلی تلگرام اجرا و گزینهSettings  انتخاب شود .
  • گزینهAsk a Question  انتخاب شود.
  • گزینهASK A VOLUNTEER  انتخاب شود.

خروج از ریپورت تلگرام (Telegram Report) با درخواست رفع ریپورت از طریق چت با پشتیبانی

در این حالت پنجره چتی نمایان می‌شود. می‌توان در این پنجره پیغام خود را برای پشتیبانی تلگرام ارسال کرده و از آنها خواست تا برای خروج از ریپورت تلگرام کمک کنند.

روش پنجم: خروج از ریپورت تلگرام با (Telegram Report) ارسال درخواست از طریق ایمیل

آخرین روشی که می‌توان از آن به منظور خروج از ریپورت تلگرام استفاده کرد مربوط به ارسال درخواست از طریق ایمیل برای پشتیبانی تلگرام می‌شود. درخواست خروج از ریپورت تلگرام باید به آدرس ایمیل [email protected] ارسال شود، چون این دپارتمان فقط وظیفه رسیدگی به درخواست های ریپورت اکانت تلگرام را بر عهده دارد و ارسال ایمیل مستقیم به آن منجر به تسریع فرآیند خروج از ریپورت می‌شود. موضوع ایمیل هم گزینهSPAM  باشد.

خروج از ریپورت تلگرام با (Telegram Report) با ارسال درخواست از طریق ایمیل

متن پیغامی که در این روش ارسال می‌شود هم از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی شود پیغام مناسبی برای پشتیبانی تلگرام ارسال شود و به خوبی توضیح داده شود که اکانت اشتباها ریپورت اسپم شده است. همچنین حتما در انتهای توضیحات، آیدی تلگرام و شماره تلفن اکانت تلگرام ریپورت شده ضمیمه شود تا پشتیبانی تلگرام بتواند جزئیات اکانت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. در این روش عموما اگر همه چیز مناسب باشد، ظرف کمتر از ۲۴ساعت خروج از ریپورت تلگرام(Telegram Report)   انجام خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط :

1397/01/29

برچسب ها:

نظرات کاربران

goolsa

سلام خسته نباشید چرا من میخوام تلگرامو دلیت اکانت بزنم نمیشه

بهار راد

چگونه از ریپورت تلگرام خارج شویم؟عالی

بهار راد

چگونه از ریپورت تلگرام خارج شویم؟ عالی

zahra

چگونه از ریپورت تلگرام خارج شویم خوب بود مرسی

مریم پورهمدانی

چگونه از ریپورت تلگرام خارج شویم؟ مفید بود.

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی