1398/12/02

ندانسته های اینستاگرام

ندانسته های اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب است که تقریبا همه کاربران آن از یک سری ویژگیهای این برنامه بی‌اطلاع هستند. اینستاگرام فقط به پست کردن عکس خلاصه نمی‌شود. با ما همراه باشید تا در مورد این پلتفرم بیشتر بدانید.

دریافت اعلان هنگام ارسال پست توسط افرادی که دنبال می کنید

اگر صفحه ای وجود دارد که برای شما جذاب است و دوست ندارید هیچ یک از پست های ارسالی آن را از دست دهید؛ کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

۱. یک پست از صفحه مورد نظر را باز کنید.

۲. در گوشه سمت راست بر روی سه نقطه کلیک کنید.

۳. سپس گزینه turn on notification را فعال کنید.

۴. اگر از تصمیم گرفته شده منصرف شدید، می توانید همین مسیر ذکر شده را طی کنید و گزینه turn off notification را فعال کنید.

حذف کردن برچسب (تگ) خودتان از روی عکس

زمانی که دوستانتان شما را روی یک عکس تگ می کنند و شما از بابت این کار رضایت ندارید، می توانید از طریق دو روش برچسب خود را از روی آن پست بر دارید.

روش نخست به این صورت است که پست مورد نظر را لمس کنید تا اسم برچسب شده شما ظاهر شود. سپس اسم خود را انتخاب کنید. در این لحظه دو گزینه برای شما ظاهر می شود که هر کدام کارایی متفاوتی دارند.

اگر گزینه Remove me from post را انتخاب کنید، تگ شما بر روی تصویر به طور کامل حذف می شود.

اگر گزینه Hide from profile را انتخاب کنید؛ همچنان برچسب شما باقی می‌ماند و فقط در حساب کاربری خود مخفی می‌شود.

حذف تاریخچه جستجوی حساب اینستاگرام

اگر شما نمی خواهید دوستانتان سرچهای قبلی شما را ببینند، مراحل زیر را طی کنید.

به منظور حذف تاریخچه جست و جو، ابتدا به پروفایل خود بروید، سپس دکمه سه نقطه موجود در گوشه سمت راست را لمس کنید. سپس گزینه Setting را انتخاب کنید. سپس گزینه Security و در مرحله آخر گزینه Clear search history را انتخاب کنید. بدین ترتیب تمام سرچ های شما در اینستاگرام پاک می شود.

 

دیدن پستهایی که اخیرا لایک کرده‌اید

لایک اینستاگرام

اگر می خواهید یک عکس خاص را که قبلا لایک کرده اید پیدا کنید، لازم نیست ساعت ها به جست و جوی آن بپردازید. کافی است روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و مسیر Setting -> Account -> Posts you’ve Liked را طی کنید.

سپس شاهد صفحه ای می شوید که در آن 300 پست آخر که لایک کرده اید را نشان میدهد.

عکس های خود را حرفه ای ویرایش کنید

برای اینکه تصویر جذابتری را به اشتراک بگذارید، باید آن عکس را ویرایش کنید. برای این کار هم می‌توانید از فیلترهای آماده اینستاگرام استفاده کنید و هم می توانید از تنظیمات دستی اینستاگرام استفاده کنید.

برای این کار در هنگام اعمال افکت‌ها گزینه Edit را در پایین صفحه کنار گزینه Filter انتخاب کنید. با این کار می‌توانید میزان روشنایی، کنتراست، ساختار و ... را تغییر دهید.

صرفه جویی در مصرف حجم اینترنت

همه ما می‌دانیم که اینستاگرام به شدت از حجم اینترنت می‌کاهد. به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می‌دهند زیاد به سمت این پلتفرم نروند.

ولی نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که با فعال کردن یک گزینه می‌توان به طور قابل چشمگیری حجم مصرفی اینستاگرام را کاهش داد. برای این کار دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست را لمس کنید و سپس گزینه Setting را انتخاب کنید. سپس Cellular Data use را روشن کنید.

با این کار شاید مقداری سرعت اینستاگرام شما برای لود شدن تصاویر و ویدیوها کاهش یابد، ولی بطور قابل توجهی مصرف داده‌های اینترنتی شما کاهش می‌یابد.

ساخت کلاژ

اینستاگرام یک افزونه به نام Layout دارد که هم برای اندروید و هم ios قابل نصب است. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید به راحتی عکسهای خود را کلاژ کنید و کنار هم در قالب یک پست بچینید.

همچنین می‌توانید عکسها را معکوس کنید و نمایش خطوط حائل و همچنین آینه‌ای کنید.

پیدا کردن هشتگهای مناسب

  هشتگ اینستاگرام  

 

یکی از رازهای موفقیت برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام، استفاده از هشتگ های کلیدی است. شما با این کار پست خود را به افراد بیشتری نشان می‌دهید.

برای بیشتر دیده شدن پستهایتان می‌توانید از سایت Hashtagify استفاده کنید. در این سایت کلمه مورد نظر را جست و جو می‌کنید و طبق لغت شما، هشتگ های کلیدی را معرفی می‌کند. برای مثال می‌خواهید یک تصویر از فنجان قهوه خود را آپلود کنید. در این صورت علاوه بر  #coffee ، به شما #tea #coffe #morning #starbucks را پیشنهاد می‌دهد.

فیلتر کردن کامنت های اینستاگرام

گاهی اوقات در کامنتهای پست، نوشته های آزاردهنده‌ای می‌بینیم که دلمان نمی‌خواهد زیر پستهایمان باشد. شما می‌توانید با راهکار زیر کامنتهای خود را فیلتر کنید.

به صفحه حساب خود بروید و بر روی سه نقطه گوشه سمت راست کلیک کنید. سپس مسیر setting -> privacy -> comments -> hide offensive comments را فعال نمایید. شما همچنین با استفاده از manual filter می‌توانید کلمات مورد نظر را برای فیلتر کامنتها به طور دستی وارد کنید.

سخن آخر

قابلیتهای اینستاگرام بیش از آنچه که فکر می‌کنید متنوع است. شما می‌توانید کارهای بسیار بیشتری به جز پیمایش عکسها در فید خود انجام دهید. استفاده از تصایر مناسب و جذاب، استفاده از هشتگ مناسب و باقی موضوعات ذکر شده، می‌تواند سبب شود از محیط اینستاگرام لذت دوچندان ببرید. همچنین می‌توانید با بهره‌گیری از هوش خود سبب کسب درآمد از اینستاگرام با حداقل سرمایه شوید. موبودید در این راه کنار شماست.

 

مطالب مرتبط: 

1398/12/02

نظرات کاربران

رامتین

خیلی هم عالی

رامتین

ندانسته های اینستاگرام خیلی هم عالی

reza

ندانسته های اینستاگرام مطلب مفیدی بود

rsk

ندانسته های اینستاگرام مطلب مفیدی بود

مریم

ندانسته های اینستاگرام عالی است

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی