1398/12/13

کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام از دید اینفلوئنسرها

شاید خیلی از ما که بیشتر ساعات روزمان را در اینستاگرام سپری می‌کنیم، پیش خودمان فکر کنیم که این ساعات را تماما به بطالت می‌گذرانیم. اما اگر بتوانیم از طریق صفحات اینستاگرام کسب درآمد کنیم، دیگر اوضاع فرق خواهد کرد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت بر پنج نکته‌ای که به اعتقاد بسیاری از اینفلوئنسرهای مطرح در دنیا، می‌تواند افراد را در مسیر کسب درآمد از اینستاگرام قرار بدهد. 

 فعالیت به عنوان یک اینفلوئنسر چگونه باعث کسب درآمد از اینستاگرام می‌شود؟

با ایجاد صفحات اجتماعی به خصوص اینستاگرام، بسیاری از افراد توانسته‌اند تصویری از خود بسازند که مردم را جذب کند. هر چقدر تعداد این مخاطبان بیشتر شوند، به طبع این افراد جذاب (که ما آن‌ها را با نام اینفلوئنسر می‌شناسیم) این قابلیت را خواهند داشت که به واسطه مخاطبانی که دارند، با انجام کارهایی مانند تبلیغات، درآمد خوبی از اینستاگرام داشته باشند. این غول‌های فضای مجازی به کسب و کارها کمک می‌کنند تا بتوانند کمپین‌ها و محصولات خود را بیشتر در معرض دید افراد قرار دهند. هر چه شخص اینفلوئنسر محبوبیت بیشتری داشته باشد، درآمدی که وی می‌تواند از این طریق به دست بیاورد، بیشتر خواهد بود. 

اینگونه است که صنعت تبلیغات اینستاگرامی تبدیل به یکی از بزرگترین و پرسودترین تجارت‌ها در دنیا شده است. توماس رنکین، بنیانگذار شرکت دش هادسون (Dash Hudson) می‌گوید:

" کمپانی‌های مطرح دنیا در زمینه‌های گوناگون سالانه عددی بین ۱ الی ۱.۵ میلیارد دلار را صرف تولید محتوا و نمایش آن از طریق شیوه‌های مختلف در صفحات مجازی به خصوص اینستاگرام می‌کنند"

 اما نکته اینجاست برای فعالیت به عنوان یک اینفلوئنسر و کسب درآمد در اینستاگرام، نیاز نیست که تمام زمان خود را صرف این کار کنید. تنها کافیست در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید، اندکی مطالعه انجام دهید و شروع به تولید محتوای با کیفیت بکنید. این موضوع در نهایت سبب می‌شود تا مخاطبان بیشتری صفحه اینستاگرام شما را دنبال کنند. این امر فرصتی را به وجود می‌آورد تا برند‌ها و یا کسب و کارهای مرتبط با زمینه فعالیت شما، پیشنهاد همکاری دوجانبه را مطرح کنند.  

نکات مهم برای کسب درآمد از اینستاگرام از نگاه اینفلوئنسرها

  نکات مهم کسب درآمد از اینستاگرام از دید اینفلوئنسر  

تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر با درصد محبوبیت بالا، چنان که به نظر می‌رسد آسان نیست  و نیاز به تلاش و صبر و حوصله فراوانی دارد. هر کدام از این افراد عوامل متفاوتی را به عنوان رازهای موفقیت خود بیان کرده‌اند.‌ در نگاهی دقیق‌تر به این نکات، ما می‌توانیم به موارد مشترکی دست بیابیم که باعث شده اینفلوئنسرها از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشند. پنج مورد از این نکات مشترک را در ادامه با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

۱. برندهایی که دوست دارید را شناسایی کرده و آن‌ها را تحت نظر داشته باشید

 شاید همواره فکر کنید که همیشه این برند‌ها و کسب و کارها هستند که به دنبال اینفلوئنسرها رفته و از آن‌ها تقاضای همکاری دارند. اما بهتر است بدانید که عکس این موضوع نیز امکان پذیر است. یعنی اینفلوئنسرها هم باید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ( از طریق آژانس‌‌های بازاریابی) با کسب و کارها ارتباط برقرار کرده و ارزش‌ افزوده‌ای که می‌تواند با خود به همراه بیاورد را نشان دهند.

البته باید به این نکته توجه کرد که انتخاب شدن به عنوان اینفلوئنسر یک برند مطرح، کار به شدت سختی است. چرا که بسیاری از اینفلوئنسرها در تلاش هستند تا با استفاده از روش‌های خلاقانه، توجه برند مدنظرشان را به خود جلب کرده و در رقابت با سایر افراد، پیروزی را به دست بیاورند. به عنوان مثال، یک کسب و کار برای تبلیغ کمپین خود، تنها نیاز به دو اینفلوئنسر دارد و این در حالی است که بیش از پنجاه نفر برای تبلیغ آن کمپین در صفحه خود، به آن برند پیشنهاد همکاری می‌دهند. بدون شک انتخاب شدن به عنوان اینفلوئنسر یک برند خاص، یکی از بهترین‌ راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام است. 

۲.  به صورت مداوم و به سبک خودتان در اینستاگرام پست بگذارید

صفحه شما در اینستاگرام می‌تواند نقش یک رزومه تصویری را نیز برای شما بازی کند. اگر قصد دارید در زمینه‌های مختلف مانند سبک زندگی، آرایشی بهداشتی، ورزشی و ... به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید، باید بتوانید یک شخصیت منحصر به فرد را در اینستاگرام به نمایش دربیاورید. تولید یک محتوای جذاب به همراه کپشن خوب و استفاده درست از قابلیت‌هایی مانند استوری و IGTV می‌تواند شما را در ساخت این شخصیت مجازی کمک کند. اگر این نکته را در کنار نکته قبلی قرار بدهیم، می‌توان دریافت که برند‌ها به دنبال اینفلوئنسرهایی هستند که سبک کاری متناسبی با آن‌ها داشته باشند. پس اگر به دنبال کار با برند خاصی هستید، سعی کنید شخصیتی از خود به نمایش بگذارید که شانس شما را برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر آن برند افزایش دهد. افرادی که قصد کسب درآمد در اینستاگرام را دارند، همواره این سوالات را از خود می‌پرسند:

a. محتوایی که تولید می‌کنم، برای کدام دسته از مخاطبان جذابیت دارد؟

b. سایر اینفلوئنسرها از چه روشی برای بیان پیام خود استفاده می‌کنند؟

c. آیا این سبک از محتوا به ارتقا شخصیت مجازی من در اینستاگرام کمک می‌کند؟

d. آیا این محتوا در راستای اهداف برندی است که با آن همکاری می‌کنم؟

e. میزان درگیری مخاطب (انتشار، لایک و کامنت) با این پست چقدر است؟

۳. از سایر پلتفرم‌های اجتماعی غافل نشوید

  یک اینفلوئنسر انگلیسی و نویسنده کتاب هنر دنیا مجازی (The Art of Social Media) به نام پگ فیتزپاتریک (Peg Fitzpatrick) در بلاگ شخصی‌اش به این شکل به این موضوع پرداخته است:

"سعی کنید به صورت مستمر و کاملا حرفه‌ای فعالیت‌تون را در پلتفرم‌های مختلف فضای مجازی حفظ کنید. به طور خاص لینکدین، یکی از محیط‌هایی است که باید همیشه حضور مستمر داخلش داشته باشید. بسیاری از برند‌ها و همچنین افرادی که باهاشون کار کردم، خیلی علاقه داشتند که قبل از شروع همکاری با من، یک سری به پروفایل لینکدین من بزنند تا از تجربه کاری من اطلاع کسب کنند."

۴. سعی کنید هر چه سریع‌تر پنج‌ هزار دنبال کننده در صفحتون داشته باشید

تعداد دنبال کننده‌هایی که یک برند از یک اینفلوئنسر انتظار دارد، به عوامل بسیاری بستگی خواهد داشت. اما به صورت معمول، یک کسب و کار جهت تأمین منافع خودش و دیده شدن در بستر اینستاگرام، انتظار حضور حداقل پنج هزار دنبال کننده فعال را در صفحه اینفلوئنسر خواهد داشت. طبق گزارش آژانس بازاریابی دش هدسون، کسب و کارهای کوچک و متوسط اینفلوئنسرهایی را انتخاب می‌کنند که بین پنج الی ده هزار دنبال کننده فعال در صفحه خود دارند. منظور از دنبال کننده فعال، این است این افراد باید تماما حساب‌های کاربری واقعی داشته باشند و شخص اینفلوئنسر نباید آن‌ها را خریداری کرده باشد. این موضوع به راحتی و با مطالعه برخی فاکتورهای ساده قابل بررسی خواهد بود. هر چقدر تعداد دنبال کننده‌ها در یک صفحه بیشتر باشد، شخص اینفلوئنسر دست بازتری در مذاکره با کسب و کارها و برندها خواهد داشت و در نتیجه خواهد توانست درآمد بیشتری از اینستاگرام داشته باشد.

یک عکاس اهل کالیفرنیا به نام تیم ملیدو (Tim Melideo) که بیش از شصت و پنج هزار دنبال کننده در صفحه اینستاگرام خود دارد می‌گوید: "خیلی از مواقع هست که برندهای مختلفی با من تماس می‌گیرند و از من درخواست می‌کنند تا محصولاتشون را به نمایش دربیارم یا در خصوص کمپین‌های مختلفشون صحبت کنم. اوایل این کار را به صورت کاملا مجانی انجام می‌دادم اما به مرور زمان که بیشتر شناخته شدم، برندها برای این کار به من پول پرداخت می‌کردند. کار به جایی رسیده که این موضوع به حرفه اصلی من تبدیل شده و من روزانه با کسب و کارهای بیشتری آشنا می‌شوم و باهاشون همکاری می کنم."

طبق گزارشی که توسط مجله Harper’s Bazaar منتشر شد، فشن بلاگر مشهور آمریکایی دنیله برنستین (Danielle Bernstein) که صاحب اکانت اینستاگرامی weworewhat هست، برای هر پست تبلیغاتی، مبلغی بین پنج الی پانزده هزار دلار پول دریافت می‌کند.

۵. به صورت مجانی برای یک برند کار کنید

اگر متوجه شدید که هیچ کسب و کاری علاقه ندارد برای کار با شما هزینه کند، وقت آن است که راه دیگری برای کسب درآمد در اینستاگرام پیدا کنید. یکی از راهکارهایی که می‌تواند جای پول را برای شما بگیرید، استفاده از محصولات تولید شده توسط یک برند است. 

به عنوان مثال برند Skinny Bee Tea با استفاده از یک برنامه منظم، پکیج‌های مخصوصی را در اختیار اینفلوئنسرهای اینستاگرامی قرار می‌دهد تا این افراد محصول را بررسی کرده و نظراتشان را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

انجام این روش شاید در کوتاه مدت درآمدی را برای اینفلوئنسر به همراه نداشته باشد اما با اندکی خلاقیت می‌توان محتوای جذاب‌تری را در اختیار مخاطب قرار داد. همانطور که بارها در این مقاله اشاره کردیم، هر چقدر کیفیت محتوا بیشتر شود،‌ اینفلوئنسر می‌تواند اطمینان داشته باشد که در آینده مخاطبین بیشتری مطالب او را دنبال کنند و این یعنی در دراز مدت، او خواهد توانست از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشد.

برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر از کجا باید شروع کرد؟

              تبدیل شدن به اینفلوئنسر در اینستاگرام              

شاید پاسخ به این سوال اندکی مشکل باشد. بدون شک اینفلوئنسرها به خصوص آن‌هایی که تعداد دنبال کننده‌های زیادی دارند،‌ می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر روی مردم تاثیر داشته باشند. به همین دلیل است که برند‌ها و شرکت‌ها در تمام زمینه‌ها به دنبال همکاری با این افراد هستند و پول‌های هنگفتی را به آن‌ها پرداخت می‌کنند تا بتوانند سلیقه مردم را به نفع خودشان تغییر دهند. 

به هر حال مطالعه و جمع آوری اطلاعات در خصوص یک زمینه خاص و همچنین ساختن یک شخصیت منحصر به فرد که بتوان آن را در قالب تصویر به افراد نشان داد، دو نکته‌ای است که هر اینفلوئنسر اینستاگرامی باید در ابتدای مسیر خود به آن‌ها توجه داشته باشد. برای کسب درآمد در اینستاگرام به عنوان یک اینفلوئنسر، بهتر است زمانی را نیز به مشاهده حساب‌های کاربری اینفلوئنسرهای مطرح دنیا اختصاص دهید تا ببینید این افراد چگونه یک کسب و کار شخصی را در قالب اینستاگرام راه‌اندازی کرده و آن را گسترش داده‌اند. 

 
 

1398/12/13

برچسب ها:

نظرات کاربران

رامتین

کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام خیلی هم عالی

reza

کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام خیلی خوب بود

rsk

کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام خیلی خوب بود

مریم

کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام عالی است

ساناز انصاری

مطلب کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام برای من بسیار مفید بود.

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی