1399/01/19

بهترین بستر تبلیغات انلاین برای کسب و کارها کدام است؟

تبلیغات آنلاین برای کسب و کارها

بسیاری از صاحبان کسب و کار، همچنان فقط به تبلیغات سنتی معتقد هستند و صرف هزینه و زمان در حوزه تبلیغات آنلاین را بی فایده می‌دانند. اما بسیاری از آن‌ها مطلع نیستند که با داشتن شناخت درست از بستر‌های بازاریابی اینترنتی و انتخاب صحیح مخاطبان هدف، تاثیر تبلیغات درموبایل و اینترنت در برخی موارد به مراتب بیشتر از شیوه‌های سنتی جذب مشتری است.

البته استفاده از بازاریابی آنلاین به این منزله نیست که صاحبان کسب و کارها چشمانشان را به شیوه‌های تبلیغات سنتی مانند شبکه سازی و رفرال مارکتینگ ببندند. نکته اینجاست که هر چه کانال‌های ارتباطی با مشتریان بالقوه از تنوع بالاتری برخوردار باشد، شانس موفقیت کسب و کار افزایش پیدا خواهد کرد. 

چرا کسب و کارها باید از بازاریابی آنلاین استفاده کنند؟

۱. تغییر رفتار مخاطبان 

امروزه بسیاری از کاربران از فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید اجناس و سرویس‌های مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. این امر حتی باعث شده بسیاری از کسب‌ و کارهای فیزیکی برای باقی ماندن در بازار رقابت با مشکلات فراوانی رو به رو شوند. استفاده از این مدل تبلیغات به معنی بهره بردن از یک فضای پر مخاطب جهت معرفی و یا فروش محصول است. هر چه تعداد کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند افزایش یابد، افراد بیشتری از تبلیغات شما بازدید می‌کنند.

۲. دسترسی به تعداد زیادی مخاطب

فضای اینترنت به صاحبان کسب و کار اجازه می‌دهد تا محصولات خود را نه تنها در بازارهای داخلی، بلکه در بازارهای جهانی نیز به فروش برسانند. اینترنت همچنین باعث شده تا افراد بیشتری برند شما را بشناسند. به عنوان مثال، می‌توان با هزینه بسیار پایین و راه اندازی یک کمپین فیسبوکی، یک کسب و کار را به میلیون‌ها کاربر معرفی کرد. دنیای بازاریابی اینترنتی، امکاناتی را به وجود آورده که تا ۱۰ سال پیش هیچ اثری از آن‌ها وجود نداشت.

۳. راحتی بیشتر

بالا رفتن تقاضا برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین در اصل نشان می‌دهد که اینترنت تا چه حد توانسته فرآیند پر دردسر خرید را برای مردم راحت‌ کند. علاوه بر راحتی، در بسیاری از موارد خرید اینترنتی از خرید فیزیکی به صرفه‌تر است. این موضوع در خصوص بازاریابی آنلاین نیز صدق می‌کند. تبلیغات اینترنتی به راحتی انتشار یک پست در صفحات اجتماعی است و وقت چندانی از شما نمی‌گیرد.

۴. مقرون به صرفه بودن

راه‌های سنتی تبلیغات مانند تلویزیون و رادیو بسیار پر هزینه هستند. علاوه بر این، شما نمی‌توانید خروجی تبلیغات انجام شده را به درستی بسنجید. اما در سویی دیگر، شما قادر خواهید بود تا با هر بودجه‌ای که دارید، کسب و کار خود را در فضای آنلاین تبلیغ کنید. علاوه بر این، نتایج و اطلاعات کمپین تبلیغاتی شما در فضای آنلاین به راحتی قابل جمع آوری است. بررسی این اطلاعات به شما کمک می‌کند در دفعات بعدی، اشتباهات کمتری را مرتکب شوید.

۵. افزایش حجم بازار آنلاین

کسب و کارهایی که هیچ فعالیتی در فضای اینترنت ندارند، محکوم به شکست هستند. این حقیقت شاید کمی تلخ باشد اما با بررسی روند رو به رشد شکل‌گیری کسب و کارهای آنلاین و همچنین علاقه مردم به استفاده از آن‌ها، می‌توان به صحت این قضیه پی برد. حضور شما در فضای آنلاین سبب می‌شود تا مخاطبان همواره با برند شما در ارتباط باشند که این خود یکی از راهکارهای نگه‌ داشتن مشتریان است. اگر حضور شما در فضای آنلاین با تبلیغات نیز همراه باشد، بدون شک موفقیت بیشتری به دست خواهید آورد.

پنج بستر مناسب جهت تبلیغات آنلاین برای کسب و کارها

۱.گوگل ادوردز

      گوگل ادوردز بستر مناسب برای تبلیغ کسب و کارها      

تعریف

از آنجایی که گوگل این روزها جواب بسیاری از سوالات را در خود دارد، کاربران بسیار زیادی را به صورت روزانه به خود جذب می‌کند. به همین دلیل است که می‌توان آن را بهترین بستر برای انجام تبلیغات اینترنتی دانست. گوگل می‌تواند تبلیغات شما را در هنگام نمایش دادن نتایج جستجو، به مخاطبان نشان دهد. برای شروع، کافیست کلماتی کلیدی مورد نظر خود را در اختیار گوگل قرار دهید. در ادامه هر کاربری که کلمه کلیدی شما را جستجو کند، با لینک وبسایت شما مواجه خواهد شد.

مزایا

  • دسترسی اطلاعات مربوط به تبلیغ مانند تعداد بازدید‌ها و تعداد کلیک‌ها
  • انعطاف بالا در قیمت گذاری
  • قابلیت‌ دسته بندی مخاطبان بر حسب موقعیت مکانی، سن و ...
  • راه‌ اندازی سریع و آسان

۲. تبلیغات اینستاگرام

         تبلیغات اینستاگرام برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها         

تعریف

تبلیغات اینستاگرام، تبلیغاتی مبتنی بر نمایش یک محتوای خاص است. پست‌های تبلیغاتی در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، فیسبوک مسنجر به کاربران نمایش داده می‌شود. امروزه میلیونها حساب کاربری در اینستاگرام وجود دارد و همین موضوع سبب شده تا صاحبان کسب و کارها تمایل زیادی برای انتشار تبلیغ در این شبکه اجتماعی داشته باشند. برای آشنایی با کمپین تبلیغات در اینستاگرام و روشهای تبلیغات در اینستاگرام در موبودید به مقاله‌های مربوط مراجعه نمایید.

تبلیغات در فیسبوک مي‌توانند در بخش‌هایی مانند Feed و Sidebar به کاربران نمایش داده شوند. نکته مهم جهت تبلیغات در صفحات اجتماعی این است که هیچ کس برای خرید یک محصول حساب کاربری‌اش را چک نمی‌کند. پس باید تبلیغات طوری طراحی شوند تا تجربه کاربری افراد لطمه شدیدی نبیند. به همین دلیل است که بیشتر تبلیغات در فیسبوک کوتاه هستند و تنها از کاربر درخواست می‌کنند تا راه‌های ارتباطی خود را وارد کند.

مزایا

  • هزینه کم تبلیغات
  • دسته بندی کاربران بر اساس رفتارشان
  • نتایج قابل اندازه گیری

۳. تبلیغات توییتر

             تبلیغات توئیتر برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها             

تعریف

شبکه اجتماعی توییتر چند سالی است که بر سر زبان‌ها افتاده و امروزه بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر در سر تا سر جهان از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که تمرکز اصلی این شبکه اجتماعی بر روی محتوای متنی است و کاربران توییتر معمولا ادبیات منحصر به فردی دارند، کسب و کارها به خصوص استارت‌آپ‌ها می‌توانند با تبلیغات درست تحت این بستر، سود فراوانی را به دست بیاورند. 

تبلیغات در توییتر به سه دسته تقسیم می‌شوند:

توییت‌های ارتقا یافته

این دسته شامل توییت‌هایی می‌شود که از سایرین اهمیت بالاتری برخوردار هستند. کسب و کارها با استفاده از این توییت‌ها ‌می‌توانند به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنند.

حساب‌های کاربری ارتقا یافته

توییتر این امکان را به کسب و کارها می‌دهد تا بتوانند حساب کاربری خود را ارتقا داده و در معرض دید کاربران جدید قرار دهند.

ترند‌های ارتقا یافته

این مورد شما را در ارتقا دادن یک هشتگ خاص کمک می‌کند. این هشتگ‌ها در قسمت Trends قابل مشاهده خواهند بود.

مزایا

  • دستیابی آسان به مخاطبان هدف
  • هزینه کم
  • قیمت گذاری منطقی

 

۴. تبلیغات لینکدین

                    لینکداین بستر مناسبی برای تبلیغات کسب و کارها                    

لینکدین یک شبکه اجتماعی با بیش از ۵۳۰ میلیون کاربر فعال است که جهت توسعه و بهبود کسب و کارهای مختلف و برقراری ارتباط میان آن‌ها ایجاد شده است. در صورتی که مشتری محصولات و یا سرویس‌های شما، کسب و کارها هستند (به بیانی دیگر بیزینس شما از نوع B2B است(، لینکدین این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانید خود را در معرض دید صاحبان کسب و کارها قرار دهید. 

تبلیغات در لینکدین به ۵ دسته تقسیم شده است

محتوای تبلیغاتی (Sponsored Content)

این محتوای در صفحه اصلی لینکدین (Feed)، به مخاطبان هدف شما نمایش داده می‌شود. راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در لینکدین، این امکان را به کسب و کارها می‌دهد تا سرویس‌ها یا محصولات خود را در معرض دید صاحبان شرکت‌ها، برند‌ها و سایر کسب و کارهای اینترنتی قرار دهند.

پیام‌های تبلیغاتی (Sponsored InMail)

از آنجایی که امکان ارسال پیام به حساب‌های کاربری گوناگون در لینکدین وجود دارد، شما می‌توانید با طراحی یک پیام تبلیغاتی و ارسال آن به صاحبان کسب و کارها، کمپین خود را به ایشان معرفی کنید.

بنرهای تبلیغاتی (Text Ads)

این متون به همراه آیکون‌های کوچک، در بیشتر قسمت‌های لینکدین برای کاربران دسکتاپ قابل مشاهده است.

تبلیغات پویا (Dynamic Ads)

تمرکز این شیوه از تبلیغات بر افزایش تعامل کاربر با یک حساب کاربری معطوف شده است. کاربران لینکدین در صورت مشاهده این تبلیغات می‌توانند با کلیک بر روی عکس و یا دکمه CTA، اطلاعات بیشتری در خصوص یک حساب کاربری خاص به دست بیاورند.

تبلیغات برنامه ریزی شده (Programmatic Display Ads)

در این نوع تبلیغات، قابلیت انتخاب حساب‌های کاربری خاص در اختیار شما قرار می‌گیرد. در نتیجه کمپین تبلیغاتی، بازدهی بالاتری خواهد داشت.

مزایا

  • قابلیت دسته بندی مخاطبان هدف
  • تنوع روش‌های تبلیغاتی
  • قابلیت شخصی سازی تبلیغات

۵. تبلیغات پینترست 

                            تبلیغات پینترست برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها                            

تعریف

پینترست با بیش از ۸۰ میلیون کاربر این امکان را به افراد می‌دهد تا به خلاقانه‌ترین حالت ممکن، کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنند. پست‌های تبلیغاتی که در پینترست با نام پین‌ها برتر (Promoted Pins) شناخته می‌شوند، در معرض دید مخاطبان هدف قرار خواهند گرفت. شما می‌توانید کاربران را با استفاده از فاکتور‌های مختلفی دسته بندی کرده با معرفی کمپین خود به آن‌ها، به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.

مزایا

  • مقرون به صرفه بودن
  • تاثیر سریع‌تر بر روی مشتریان

 

سخن آخر

انتخاب پلتفرم درست برای تبلیغات، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک کمپین اینترنتی است. بسیاری از کسب و کارها به دلیل نداشتن آشنایی کافی با فضای اینترنت و مخاطبان آن، تصمیم می‌گیرند از روش‌های سنتی تبلیغات استفاده کنند. اما نکته اینجاست که تبلیغات در فضای اینترنت نه تنها هزینه کمتری بر کسب و کارها تحمیل می‌کند، بلکه امکانات متنوع بسیاری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتواید کمپین‌ مورد نظرتان را آن طور در ذهن دارید، پیاده سازی کنید.

 

1399/01/19

نظرات کاربران

شیما

بهترین-بستر-تبلیغات-انلاین-برای-کسب-و-کارها به دردم خورد

الیما قاسمی

بهترین بستر تبلیغات انلاین برای کسب و کارها کدام است؟

نیلو

بهترین بستر تبلیغات انلاین برای کسب و کارها کدام است؟ مطلب مناسب و کاربردی بود

ابراهیم حاتمی کیا حصارکی پور

سلام . این واقعا سوال من بود که بهترین بستر تبلیغات انلاین برای کسب و کارها کدوم ها هستن ... ممنون از سایت خوبتون . و توضیحات کامل

آهن رسان

با سلام ممنون از ادمین های پرتلاش سایت من دانشجوی رشته مهندسی فولاد و متالوژی هستم لطفا در زمینه خرید و فروش محصولات آهنی مقالات آموزشی هم منتشر کنید با تشکر.

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی