1399/02/02

چگونه یک استراتژی موفق برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام طراحی کنیم؟

استراتژی تبلیغاتی اینستاگرام

آیا می‌دانستید که بیش از ۸۰ درصد کاربران اینستاگرام، حداقل یک کسب و کار را دنبال می‌کنند؟ دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که بیش از ۷۵ درصد کاربران اعلام کرده‌اند که تبلیغات اینستاگرام نقش موثری در بازدید آن‌ها از یک وبسایت و تکمیل فرآیند خرید یک محصول دارند. این روند هر ساله رو به پیشرفت است و موفقیت بسیاری از برندها در گرو انتخاب یک استراتژی تبلیغاتی خوب در اینستاگرام است.

اینستاگرام با بهره‌مندی از یک جامعه آماری بسیار شگفت انگیز، کسب و کارها را قادر می‌سازد تا با استفاده از ابزارهایی که مخاطبان را طبقه‌بندی می‌کنند، به مشتریان احتمالی خود دسترسی پیدا کرده و کمپین تبلیغاتی‌شان را در معرض دید آن‌ها قرار دهند. پیروی از یک استراتژي تبلیغاتی مطمئن در اینستاگرام باعث می‌شود تا کسب و کارها بودجه خود را به درستی صرف کنند و ارتباط بهتری با مخاطبان هدف خود برقرار کنند.

در این مقاله قصد داریم شش راز تاثیرگذار در موفقیت یک کسب و کار در زمینه طراحی و اجرای یک استراتژی تبلیغاتی اینستاگرام را با شما در میان بگذاریم.

۶ راز موثر در استراتژی تبلیغاتی اینستاگرام

قانون ۷۰:۳۰ را به خاطر داشته باشید

یک استراتژی تبلیغاتی موفق در اینستاگرام علاوه برای اینکه باید یک مسیر واحد را مشخص کند، باید به طرز کاملا منطقی انعطاف پذیر باشد. به طور مثال، اگر پستی منتشر می‌کنید که توسط کاربران مورد استقبال قرار می‌گیرد، باید به تولید محتوا شبیه به آن ادامه دهید و با کاربران تا حد امکان تعامل کنید. بهترین شیوه برای انجام این کار، تبعیت از قانون ۷۰:۳۰ است.

۷۰ درصد بودجه در نظر گرفته شده باید به نحوی هزینه شود که شما را به اهداف مشخص شده در استراتژی تبلیغاتی اینستاگرام برساند. مابقی این بودجه باید صرف هزینه‌های جاری کمپین تبلیغات در اینستاگرام شود. این مبلغ باید صرف تغییراتی شود که تیم بازاریابی یک کسب و کار در حین اجرای پروژه، تصمیم به انجام آن می‌گیرد. به عنوان مثال اگر مشاهده می‌کنید که کاربران علاقه زیادی به یکی از ویژگی‌های محصول شما نشان می‌دهند، بهتر است تاکید بیشتری بر روی آن قابلیت داشته باشید و محتوا‌های جذاب‌تری برای معرفی آن ارائه دهید.

به درستی زمان بندی کنید

   زمانبندی برای تبلیغات در اینستاگرام   

برای اینکه کمپین اینستاگرامی شما بهترین بهره‌وری را داشته باشد، باید از ساعت‌های فعالیت مخاطبان هدف خود در اینستاگرام اطلاع داشته باشید. نکته مهم در این خصوص این است به هیچ عنوان یک ساعت خاص برای انتشار پست در اینستاگرام وجود ندارد. پس برای موفقیت استراتژي تبلیغات اینستاگرام خود باید زمانی را برای تحقیق در خصوص ساعات فعالیت مخاطبان هدف اختصاص دهید. برای این کار باید میزان تعامل کاربران در ساعت‌های مختلف را بررسی کرده و زمان فعالیت خود را با آن‌ها تطبیق دهید.

تجربه ثابت کرده است که پنج شنبه‌ها و دوشنبه‌ها بهترین زمان برای انتشار پست‌ها هستند. همچنین بسیاری از کسب و کارها بعد از ساعت ۳ بعدازظهر روز چهارشنبه پست‌های تبلیغاتی خود را منتشر می‌کنند. بهترین زمان برای فروش کالا در ایران، ساعت ۱۱ الی ۱۳ روز جمعه است. چرا که بیشتر افراد در اوقات فراغت به سر می‌برند و وقت دارند که محصول مورد نیاز خود را به صورت آنلاین تهیه کنند. در مقابل، انتشار پست تبلیغاتی در صبح شنبه بازدید آنچنانی به همراه نخواهد داشت.

با کاربران خود ارتباط داشته باشید

کلید موفقیت یک کمپین این است که بتوان یک پیام منحصر به فرد و در عین حال تاثیر گذار را به کاربر منتقل کرد. به همین خاطر است که پیش از طراحی یک استراتژی تبلیغاتی اینستاگرام، باید از انواع مختلف مخاطب شناخت کافی داشت و آن‌ها را در دسته بندی‌های درست قرار داد. حال وقت آن است که طبق اطلاعات به دست آمده، قیف بازاریابی ساخته شود. با استفاده از این قیف، اعضای تیم بازاریابی یک کسب و کار می‌توانند رفتار مناسب با هر دسته را مشخص کرده و با استفاده از ابزارهای متفاوت، با مخاطبان تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، یک کسب و کار برای جذب مشتری جدید می‌تواند یک کمپین عمومی طراحی کند در حالی که برای مشتریان وفادار خود نیز یک کمپین اختصاصی راه اندازی کرده است.

تبلیغات پویا این امکان را برای کسب و کارها فراهم می‌آورد تا سابقه بازدید کاربران دسترسی داشته باشند و بدانند که یک شخص از چه نوع پست‌هایی بیشتر استقبال می‌کند. 

علاوه بر این موضوعات، جذابیت بصری همواره نقش موثری در جلب توجه کاربران دارد. پس برای کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام، بهتر است طی بازه‌های زمانی مشخص یک سری تغییرات (هر چند کوچک) در طراحی پست‌ها یا فونت‌های استفاده شده اعمال گردد. این کار به شما کمک می‌کند که کاربران از محتوای حساب کاربری‌تان خسته نشوند و دنبال کردن صفحه کسب و کار شما همواره برای‌شان جذاب باشد.

اینستاگرام را بشناسید

اینستاگرام تبلیغات را در دو بخش Feed و Story نمایش می‌دهد. این که شما از کدام یک از این دو مورد برای نشان دادن تبلیغ خود استفاده کنید، به نوع محصولی که ارائه می‌دهید و مخاطبی که با آن سر و کار دارید بستگی دارد. به صورت کلی تبلیغاتی که در به حالت Story نمایش داده می‌شوند، هزینه کمتری دارند. پس اگر مخاطبانی دارید که از طریق Story با حساب کاربری شما تعامل دارند، بهتر است استراتژي تبلیغ در اینستاگرام را بر روی استوری متمرکز کنید. با این روش می‌توانید بودجه خود را بهینه‌تر مصرف کنید و در عین حال بیشتر دیده شوید. همه این موارد در انتها باعث می‌شود درآمد شما از اینستاگرام افزایش داشته باشد.

حواستان به نظرات کاربران باشد

        توجه به نظرات کاربران در تبلیغات اینستاگرام        

کسب و کارهایی که در طول اجرای یک کمپین تبلیغاتی مدام نظرات کاربران را بررسی کرده و سعی می‌کنند از پیشنهادات آن‌ها استفاده کنند، در مقایسه با کسب و کارهایی که ارزشی برای نظرات قائل نیستند، موفقیت بیشتری خواهند داشت. شاید این کار خیلی آسان به نظر برسد ولی جالب است بدانید که از هر ۱۰ برند، فقط یکی از آن‌هاست که توجه ویژه‌ای به نظرات کاربران دارد.

راه اندازی یک کمپین فقط بخشی از یک استراتژی تبلیغات اینستاگرامی است. پس از اینکه کمپین توسط کاربران دیده شد، باید با مشتریان ارتباط برقرار کرد و به سوالاتشان پاسخ داد. این کار باعث افزایش اعتماد کاربران می‌شود.

به خاطر داشته باشید ۷۱ درصد افراد زمانی اقدام به خرید یک محصول می‌کنند که تجربه خوبی از صفحه اجتماعی آن برند در ذهن داشته باشند. این دقیقا کاری است که بسیاری از شرکت‌ها و برندها در انجام دادن آن مشکل دارند. پس کسب و کارهایی که به نظرات کاربران خود گوش داده به آن‌ها پاسخ می‌دهند، گوی سبقت را از سایرین ربوده و درآمد قابل توجهی را از طریق اینستاگرام به دست می‌آورند.

با مشاوران حرفه‌ای صحبت کنید

          مشاوره برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام          

شاید فقط دیجیتال مارکترها می‌دانند که طراحی و اجرای یک استراتژی تبلیغاتی موثر در اینستاگرام یک فرآیند بسیار گسترده به شمار می‌آید و بدون کار تیمی و برنامه‌ریزی دقیق، هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد. علاوه بر تجربه و نظرات افراد گروه بازاریابی دیجیتال، استفاده از ابزارهای متنوع هم می‌توانند آن‌ها را در مدیریت یک کمپین یاری کند.

اگر قصد دارید که کسب و کار خود را بهتر در اینستاگرام معرفی کنید، با استفاده از روش‌هایی از قبیل تبلیغات برنامه ریزی شده، تحقیقات هدفدار و هدف گذاری پیشرفته می‌توانید کاربران را بدون هیچ مشکلی از قیف بازاریابی عبور داده و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

سخن آخر

اینستاگرام همواره قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا بتوانند با کاربران خود از همه جای دنیا ارتباط برقرار کنند. اگر یک پست تبلیغاتی به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشد، هیچ آسیبی متوجه تجربه کاربری افراد نخواهد شد و به همین دلیل است که مخاطب را به خود جلب می‌کند. با استفاده از ۶ نکته‌ای که در این مقاله مطرح شد، یک کسب و کار می‌تواند استراتژی مناسبی برای تبلیغ در اینستاگرام طراحی کرده و به هدف نهایی خود دست پیدا کند.   

 
 
مطالب مرتبط:

1399/02/02

نظرات کاربران

س ش

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام تبلیغات در اینستاگرام با موبودید عالیه تبلیغات اینستاگرامی

مریم

چگونه-یک-استراتژی-موفق-برای-کمپین-تبلیغاتی-اینستاگرام-طراحی-کنیم؟ مفید بود مرسی

الیما قاسمی

چگونه یک استراتژی موفق برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام طراحی کنیم؟

شیما

چگونه-یک-استراتژی-موفق-برای-کمپین-تبلیغاتی-اینستاگرام-طراحی-کنیم؟ بد نبود

نیلو

چگونه یک استراتژی موفق برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام طراحی کنیم؟ مطلب مناسب و کاربردی بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی