1399/03/12

تبلیغات بنری موبایل چیست؟

نبلیغات بنری در موبایل

موبودید یکی از شناخته شده‌ترین سایت‌های ارائه دهنده خدمات در حوزه تبلیغات آنلاین است که در بخش‌های مختلفی مانند تبلیغات درموبایل و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، کسب و کارهای کوچک و بزرگ را در مسیر برندسازی و افزایش سهم بازار، یاری می‌کند.

آیا شما هم به عنوان یک مدیر، به دنبال پیدا کردن راهی برای بیشتر دیده شدن کسب و کار یا محصول خود هستید؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، حتما می‌دانید که کانال‌های تبلیغاتی (هم به صورت فیزیکی و هم آنلاین) تنوع بسیار گسترده‌ای دارند. اما پرسش اصلی اینجاست که واقعا کدام شیوه از تبلیغات، می‌تواند بهترین گزینه برای رسیدن اهداف تبلیغاتی‌ شما باشد؟ از آنجایی که تبلیغات نیاز به هزینه دارد، صاحبان کسب و کار تلاش می‌کنند تا از کم ریسک‌ترین و البته پربازده‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی استفاده نمایند. استفاده از گوشی‌های موبایل روز به روز در میان جوامع انسانی گسترده‌تر می‌شود و کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که یک تلفن هوشمند در جیب خود نداشته باشد. همین موضوع باعث شده تا نظر آژانس‌های تبلیغاتی و صاحبان کسب و کار به یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین شیوه‌های تبلیغات آنلاین جلب شود. در ادامه این مقاله در خصوص زیر مجموعه‌ای خاص از تبلیغات موبایلی به نام تبلیغات بنری و تاثیرات آن بر روی کسب و کار صحبت خواهیم کرد. همچنین به شما نشان می‌دهیم که چگونه وب سایت موبودید می‌تواند با ارائه پیشنهادات مختلف در این حوزه، برند شما را در مقابل دید میلیون‌ها کاربر موبایل قرار دهد.  

تاریخچه تبلیغات بنری

تاریخچه تبلیغات بنری

اولین بنر تبلیغاتی در تاریخ ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ در مجله اینترنتی Wired منتشر شد که در آن نوشته شده بود: 

تا به حال بر روی این تصویر کلیک کرده‌ای؟ حالا دیگه وقت این کار فرا رسیده

کاربران با کلیک بر روی این بنر تبلیغاتی، به صفحه کمپین کمپانی AT&T وارد می‌شدند. کارشناسان حوزه تبلیغات معتقدند ادبیات طعنه آمیزی که AT&T برای این بنر به کار برده بود،‌ در آن زمان توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند و باعث موفقیت این کمپین شود.

اما هدف این شرکت از قرار دادن یک بنر تبلیغاتی در فضای اینترنت چه بود؟ مدیران بازاریابی در آن زمان اعتقاد داشتند که از بنرها می‌توان به عنوان ابزاری برای شناساندن یک محصول و قابلیت‌های آن به مردم استفاده کرد. اگر شما هم چنین هدفی را در پیش گرفته‌اید، حتما در نظر داشته باشید که برای موفقیت در این مسیر، باید از تجربیات و زیرساخت‌های یک شرکت تبلیغاتی مطمئن استفاده نمایید. کارشناسان حرفه‌ای موبودید با بهره‌گیری از ابزارهای به‌روز دنیای تبلیغات و استفاده از به‌روزترین متد‌های بازاریابی، با شناخت محصول شما، به سرعت بازار هدف‌ را شناسایی کرده و با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی مختلف، به ویژه تبلیغات موبایلی، راه بالابردن آگاهی کاربران از برند شما را هموار می‌سازند. 

صنعت تبلیغات بنری

صنعت تبلیغات، یکی از پولسازترین صنایع جهان است که سالانه میلیاردها دلار گردش مالی دارد. در این میان تبلیغات آنلاین به خصوص تبلیغات بنری در سال‌های اخیر، طرفداران بی‌شماری را جذب کرده‌ است. در حال حاضر نیمی از صنعت تبلیغات در آمریکا در اختیار ابزارهای تبلیغات آنلاین است که توانسته ارزشی بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار را ایجاد کند.

تبلیغات بنری چیست؟

    نبلیغات بنری چیست    

تبلیغات بنری، زیر مجموعه تبلیغات نمایشی در فضای آنلاین هستند که سعی می‌کند با استفاده از تصاویر جذاب، توجه کاربر را جلب نماید. هدف اصلی تبلیغات بنری، نشان دادن برند به کاربران یک وبسایت یا اپلیکیشن است. بنرهای تبلیغاتی معمولا کاربر را از وبسایت میزبان به یک وبسایت یا صفحه فرود مشخص هدایت می‌کنند. از آنجایی که امروزه استفاده از گجت‌های همراه در جهان همه‌گیر شده است، بنرها در بسیاری از کمپین‌های تبلیغات موبایلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسته به استراتژی کمپین، بنرهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت یک عکس با فرمت مشخص (.jpg,.png,.gif) یا به صورت یک فایل چندرسانه‌ای (به عنوان مثال Flash یا HTML5) ساخته شوند. 

تبلیغات بنری چگونه کار می‌کند؟

بنر تبلیغاتی یکی از ابزارهایی است که بازاریاب‌ها برای بالابردن تعداد مخاطبان یک کمپین از آن بهره می‌برند. گرافیست‌ها و برنامه‌نویسان نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با استفاده از شیوه‌های خلاقانه و تاثیرگذار، کاربران را برای کلیک بر روی این بنرها ترغیب نمایند. 

بنرهای تبلیغاتی چه کمکی به ما می‌کنند؟

۱. بالا رفتن آگاهی برند (Brand awareness)

       بالا رفتن آگاهی برند       

برند‌های تبلیغاتی با قرار گرفتن در بخش‌های مختلف یک اپلیکیشن موبایل یا یک وبسایت اینترنتی، می‌توانند پیام کسب و کارتان را به گوش افراد برسانند و کاربران فضای اینترنت را با برند شما و محصولات‌تان آشنا کنند. شرکت‌های بزرگ از قبیل IBM، Apple، Targetو Nike در تلاش هستند تا با این روش، جدیدترین تولیدات خود را به واسطه راه اندازی کمپین‌های تبلیغات آنلاین از طریق پلتفرم‌های مختلف به خصوص موبایل و وبسایت، به همه نشان دهند.

۲. تولید لید (Lead Generation)

بنرهای تبلیغاتی یک راه تاثیرگذار در افزایش مشتریان بالقوه است. به عنوان مثال یک شرکت ارائه دهنده خدمات آنلاین می‌تواند با استفاده از تبلیغات بنری، کاربران را به ثبت نام بر روی سیستم و استفاده از قابلیت‌های آن تشویق کند.

۳. شناسایی مخاطبان هدف (Target Customer Identifying)

          شناسایی مخاطبان هدف          

از آنجایی که اطلاعات کاربر از طریق کوکی یا SDK اپلیکیشن‌ها ذخیره می‌شود، اگر کاربری به سایت شما ورود پیدا کرد ولی عمل مورد نظر شما را انجام نداد، می‌توانید از طریق بنرهای تبلیغاتی، دوباره او را به بازدید از وبسایت یا اپلیکیشن خود ترغیب کنید.

به طور معمول، بهترین مکان برای انتشار بنرهای تبلیغاتی، وبسایت‌های پربازدید یا اپلیکیشن‌های کاربردی است که مطالب و امکانات متنوعی را دراختیار کاربران خود قرار می‌دهند. البته بحث مخاطب زیاد اپلیکیشن یا ترافیک بالای سایت، تنها عامل تاثیرگذار در موفقیت تبلیغات بنری نیست. چرا که شما باید به دنبال دسته خاصی از کاربران باشید که مخاطب هدف شما به حساب بیایند. به همین دلیل یکی از اصول مهم برای تبلیغات در موبایل و یا وبسایت‌های اینترنتی، قرار گرفتن بنر تبلیغاتی در معرض دید مخاطبانی است که بیشترین هماهنگی را با محصول یا برند شما دارند.

نقش بنر برای تبلیغات در موبایل

            نقش بنر در تبلیغات بنری            

بنرهای تبلیغاتی که در اپلیکیشن‌های موبایلی به نمایش درمی‌آیند، نقش بسیار مهمی در درآمدزایی توسعه دهندگان آن اپلیکیشن ایفا می‌کنند. اما متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم شناخت مخاطب و ضعف در برقراری ارتباط با افراد، با طراحی بنرهای ضعیف، نه تنها به تاثیرگذاری کمپین لطمه می‌زنند، بلکه نرخ رویگردانی مخاطب را نیز افزایش می‌دهند. چرا که دوران بنرهایی با طراحی‌های غیرخلاقانه، بنرهای ایستا و یا بنرهای پاپ‌آپی به پایان رسیده است. این شیوه استفاده از بنرها در تبلیغات موبایلی می‌تواند ضربه‌های جبران ناپذیری به بودجه تبلیغاتی سازمان‌ها وارد کند.

موبودید با تجربه بالا در طراحی و راه‌اندازی کمپین‌های آنلاین به خصوص کمپین‌های تبلیغات موبایلی، نقاط اتصال محصول شما با کاربران هدف را به درستی شناسایی کرده و با استفاده از دانش به روز در بحث‌های تبلیغاتی، تلاش می‌کند تا شما را در راستای موفقیت کسب و کارتان در این حوزه یاری کند. لازم به ذکر است که موبودید از تبلیغات بنری در پوش نوتیفیکیشن در جهت تبلیغات نصب اپلیکیشن و با عنوان تبلیغات نوتیفیکیشن بنری استفاده می‌کند. در ادامه ما دو نمونه از اصول تبلیغات موبایلی که در موبودید به آن‌ها پایبند هستیم را برای شما شرح می‌دهیم.

ظرافت در طراحی، اصل اول طراحی یک بنر تبلیغاتی برای موبایل

              طراحی بنر تبلیغاتی              

شاید باورکردن این موضوع اندکی دشوار باشد ولی به گزارش ناسا، قدرت پردازش اطلاعات موبایل‌های هوشمند امروزی، از کامپیوتر‌هایی که در سفینه آپولو ۱۱ استفاده شده بود، بیشتر است! حتی عملکرد تلفن‌های هوشمند در بسیاری از موارد با کامپیوتر‌های شخصی برابری می‌کند. بسیاری از توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که در این دوران، مرورگرهای موبایل عملکردی نسبتا مشابهی با مرورگرهای دسکتاپ دارند. به همین دلیل بسیاری از بازاریاب‌ها و برنامه‌نویسان می‌توانند از این قابلیت استفاده کرده و بنر‌های تبلیغاتی با جزییات بیشتری را برای کاربران بسازند. همچنین کارشناسان اعتقاد دارند که کوچک بودن صفحه نمایش موبایل،‌ نباید باعث شود تا توسعه‌دهندگان به سمت ساختن بنرهای تبلیغاتی ایستا و بی‌روح بروند. 

بنرهای تبلیغاتی طراحی شده برای موبایل، بهترین راه برای معرفی شرکت و کسب درآمد است. چرا که نرخ تاثیرگذاری بالایی بر مخاطبان دارد و کاربران راحت‌تر با آن ارتباط برقرار مي‌کنند. اما این تنها در صورتی صحیح است که بنرهای تبلیغاتی آنلاین به طور کاملا خلاقانه‌ای طراحی شده باشند. به طوری که کاربر به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و به صورت خودجوش و برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کند. 

اما سوال اینجاست که کدام نوع از بنرها می‌توانند کاربر را بیشتر برای کلیک ترغیب کنند؟ مشاوران موبودید می‌توانند شما را در طراحی یک بنر تبلیغات موبایلی جذاب و منحصر به فرد یاری کنند و درصد مشارکت کاربران با کمپین شما را افزایش دهند.

کارهای متفاوت انجام دهید

یکی از عواملی که یک تبلیغ خوب را از یک تبلیغ بد متمایز می‌کند، نحوه استفاده از ابزار مختلف برای انتقال پیام اصلی کمپین است. چرا که یک بازاریاب باید نهایت تلاش خود را در کنار هم قرار دادن المان‌های مختلف به کار بگیرد تا مخاطب را به وجد بیاورد. به عنوان مثال المان‌هایی که برای کمپین‌هایی با هدف افزایش وفاداری مشتریان به کار گرفته می‌شود با مواردی که در کمپین‌های جذب مشتری استفاده می‌گردد، تفاوت بسیاری دارند. یادمان باشد که امروزه مرورگرها و نرم‌ افزارهای موبایل، دست طراحان و برنامه‌نویسان را در خصوص طراحی و توسعه بنر‌های تبلیغاتی باز گذاشته‌اند. علاوه بر این، رعایت کردن نکاتی مانند رنگ بندی منحصر به فرد، اندازه درست المان‌ها، استفاده از انیمیشن و ... می‌تواند جذابیت فوق‌العاده‌ای به بنر تبلیغاتی شما ببخشد.

سخن آخر

راه اندازی یک تبلیغات بنری فرآیندی است که نیاز به صرف انرژی زیادی دارد. اما استفاده از تکنولوژيهای به روز و همچنین مدیریت بهینه بر روی منابع کمپین، می‌تواند تاثیر تبلیغات بنری شما را افزایش دهد.

تیم مجرب موبودید با بهره‌گیری از به روزترین امکانات و دانش در حوزه تبلیغات آنلاین، به خصوص تبلیغات موبایلی، کسب و کار شما را در دستیابی به اهداف تبلیغاتی‌تان کمک می‌کند. مشاورین موبودید نیز همواه کاربردی‌ترین کانال‌های تبلیغاتی را در اختیار شما صاحبان کسب و کار قرار می‌دهند. کیفیت خدمات بالا و پشتیبانی مداوم تیم موبودید، به شما ثابت می‌کند که تبلیغات آنلاین نه تنها یک هزینه اضافی نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری پربازده در جهت افزایش درآمد کسب و کار شماست. 

 
 
مطالب مرتبط:

1399/03/12

برچسب ها:

نظرات کاربران

مریم

تبلیغات بنری موبایل چیست؟ عالی بود

رامتین

تبلیغات بنری موبایل چیست؟ بد نبود

مریم

تبلیغات-بنری-موبایل-چیست؟ خوب بود

الیما قاسمی

چه خوب! تبلیغات بنری موبایل چیست؟

همایون دخت علیمردانی نیک آیین

در مورد تبلیغات بنری موبایل خیلی بمن کمک شد ... مرسی از توضیحات کاملتون

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی