1399/03/26

۱۰ راهکار برای افزایش فالوور اینستاگرام صفحات کسب و کارها

افزایش فالوور اینستاگرام صفحات کسب و کار

با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در سرتاسر دنیا، اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی بدل گشته است. به طور متوسط بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام در طول روز از صفحات مربوط به کسب و کارها بازدید می‌‌کنند. به همین دلیل صاحبان کسب و کار در تلاش هستند تا شخصیت برند خود در شبکه‌های اجتماعی را گسترش داده و اعتماد کاربران را جلب کنند. کاربران به بهانه‌های مختلفی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. عده‌ای تنها برای دیدن ویدیو‌های ترند وارد اینستاگرام می‌شوند و عده‌ای دیگر در پیج‌های آشپزی، به دنبال دستور پخت غذا هستند. کاربران دیگری هم وجود دارند که تنها برای گذران وقت در اینستاگرام به گشت و گذار می‌پردازند. اینجاست که کسب و کارها می‌توانند با بهره‌گیری از یک استراتژی مناسب، سر راه مخاطبان قرار گرفته و محصولات و خدمات خود را به آن‌ها نمایش دهند. در این مقاله قصد داریم تکنیک‌هایی را به کسب و کارها و پیج‌های بیزینسی معرفی کنیم که باعث افزایش فالوور در اینستاگرام می‌شود.

۱. تداوم در پست گذاری

اگر دوست دارید که تعامل کاربران با صفحه کسب و کارتان را افزایش دهید، باید به صورت مداوم برای آن‌ها محتوا با کیفیت تولید کنید. کاربران نمی‌توانند به یک صفحه که به طور مثال به مدت ۱ ماه هر روز اقدام به انتشار پست می‌کرد و سپس برای چندین ماه بدون فعالیت باقی مانده است، اطمینان داشته باشند. با توجه به حجم عظیم کسب و کارهایی که در اینستاگرام وجود دارند، عدم فعالیت یک پیج به منزله مرگ تدریجی آن است. چرا که قطعا کاربران از دنبال کردن صفحه شما، هدف خاصی دارند و اگر شما نتوانید نیاز آن‌ها را پاسخ دهید، به راحتی از صفحه شما جدا می‌شوند.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ معتقدند که تداوم در انتشار پست بهترین راه برای افزایش میزان تعامل (Engagement) با کاربران است. این کار همچنین باعث ورود پست‌های شما به بخش اکسپلور و در نتیجه افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام می‌شود. یکی از کارهای مهم استراتژیست صفحات اجتماعی، ساخت یک برنامه زمان بندی مشخص و تعیین تعداد پست‌ها است.  

 

۲. استفاده از ابزارهای مدیریت زمان 

  استفاده از ابزارهای مدیریت زمان برای افزایش فالوور اینستاگرام  

 

پست گذاشتن در ساعاتی مشخص و به صورت مداوم یکی از لازمه‌های افزایش فالوور یک حساب کاربری در اینستاگرام است. شاید انجام این کار برای یک مدت طولاني، سخت به نظر برسد ولی خوشبختانه ابزارهایی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها، پست‌های اینستاگرام را در یک برنامه زمانی مشخص منتشر کرد. تنها کافیست پست‌های طراحی شده را به همراه تاریخ انتشارشان در داخل این ابزارها قرار داده و دیگر نگران چیزی نباشید. یکی از بهترین مزایای کار با چنین ابزارهایی، کم شدن امکان بروز اشتباه در زمان انتشار پست است.

دیجیتال مارکتر‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهایی که خود اینستاگرام از طریق Facebook Ads در اختیارشان قرار داده است، مدیریت بهتری بر روی زمانبندی انتشار پست داشته باشند. علاوه بر این اپلیکیشن‌های دیگری هم وجود دارند که شما را برای دستیابی به این هدف کمک می کنند.

۳. لایو منظم و هدفدار

آمار نشان می‌دهد که ۸۲ درصد کاربران اینستاگرام، تماشای یک لایو را به دیدن پست‌های یک حساب کاربری ترجیح می‌دهند. پس استفاده از قابلیت لایو می‌تواند در افزایش فالوور در اینستاگرام تاثیر عمده‌ای داشته باشد.

اینستاگرام لایوهای در حال برگزاری را در ابتدای لیست استوری‌ها به نمایش می‌گذارد. این موضوع سبب شده تا توجه کاربران بیش از استوری و پست، به لایو جلب شود. علاوه بر این، اینستاگرام به صورت پیشفرض در زمان آغاز یک لایو، اقدام به ارسال پوش نوتیفیکیشن برای فالوورهای پیج میزبان می‌کند تا آن‌ها را از برگزاری لایو مطلع نماید. 

همچنین الگوریتم‌های اینستاگرام به صفحاتی که لایو برگزار کرده و از این طریق با کاربران‌شان تعامل دارند، رتبه بالاتری اعطا می‌کنند. در نتیجه این صفحات بیشتر وارد بخش اکسپلور می‌شوند و راه برای ورود مخاطبان جدید، هموارتر می‌گردد.

۴. تبادل و همکاری با حساب‌های کاربری مرتبط

بهترین راه برای افزایش فالوور در اینستاگرام،‌ همکاری با سایر برند‌ها و صفحاتی مشابه با حوزه فعالیت شماست. چرا که نه تنها محتوای شما به فالوورهای صفحه خودتان نمایش داده می‌شود، بلکه کاربران پیج‌های دیگر نیز می‌توانند مطالب را مشاهده کرده و تصمیم به دنبال کردن صفحه شما بگیرند.

لازمه همکاری بین دو برند در اینستاگرام، هماهنگی اهداف بیزینسی آن‌هاست. یک کمپین مشترک زمانی موفق می‌شود که هر دو پیج از استقبال کاربران‌شان از مطالب منتشر شده اطمینان داشته باشند. علاوه بر این، داشتن یک استراتژی مشخص برای جذاب‌تر کردن محتوای پست‌های مشترک، می‌تواند شانس موفقیت یک همکاری دو جانبه را بیشتر کند. پیش از آن که با یک صفحه اینستاگرام برای شروع همکاری مذاکره کنید، بهتر است شناخت کافی نسبت به وضعیت مخاطبان پیج مورد نظر و سلیقه فالوورهای آن داشته باشید.

یکی از مثال‌های موفق همکاری دو  برند در اینستاگرام، کمپین مشترک شرکت Outdoor Voices و Melody Dance Fit بود. شرکت Outdoor Voices که در زمینه تولید پوشاک زنانه فعالیت می‌کند با این ایده که کاربران خود را برای خرید لباس‌های ورزشی این برند تشویق کند، با همکاری Melody Dance Fit اقدام به برگزاری کلاس‌های ورزشی از طریق لایو اینستاگرام کرد. این کمپین که Virtual Recess نام داشت، به کاربرانی که لباس‌های ورزشی این برند را خریداری می‌کردند، پیشنهاد شرکت در کلاس‌های رقص را ارائه می‌کرد.

۵. برگزاری مسابقه و چالش

        برگزاری مسابقه برای افزایش فالوور اینستاگرام صفحات کسب و کار        

 

برگزاری مسابقه و یا قرعه کشی، یکی دیگر از راه‌هایی است که در افزایش فالوور یک پیج اینستاگرام موثر است. دلیل بازدهی بالای این استراتژی را می‌توان تنها یک چیز دانست. همه آدم‌های روی کره زمین، از دریافت جایزه و یا خدمات ارزان قیمت لذت می‌برند! پس اگر شما در ازای انجام یک کار ساده، به کاربران شانس استفاده از خدمات رایگان و یا گرفتن جایزه نقدی و غیر نقدی بدهید، به احتمال خیلی زیاد می‌توانید توجه‌شان را به دست بیاورید. 

وجود راهکارهای مختلف برای افزایش تعداد فالوور و یا رشد درصد تعامل (Engagement) از طریق برگزاری مسابقه، توجه بسیاری از ادمین‌های پیج‌های بیزینسی را به خود جلب کرده است. شما می‌توانید از کاربران خود درخواست کنید تا پست‌ها را به اشتراک بگذارند، آن‌ها را لایک کرده و نظرشان را اعلام کنند برای اینکه پای کاربران جدید هم به پیج باز شود، از آن‌ها درخواست کنید تا دوستان‌شان را نیز برای شرکت در چالش شما دعوت کنند.

چالش‌ها می‌توانند خیلی ساده باشند و نیازی نیست که برای جذب کاربر، دست به انجام کارهای خیلی عجیب بزنید. به عنوان مثال شما ممکن است با راه‌اندازی یک هشتگ، از کاربران درخواست کنید که کتاب‌هایی که تا به حال خوانده‌اند را معرفی کرده و آن را به صورت استوری (با هشتگ مخصوص کمپین) به اشتراک بگذارند. شما همچنین می‌توانید از کاربران درخواست کنید تا تعدادی از پست‌های شما را لایک کرده و دوستان‌شان را در کامنت‌ها تگ کنند تا در یک قرعه کشی شرکت داده شوند.

برگزاری چالش‌ها و مسابقات نه تنها میزان تعامل فالوورهای فعلی پیج را افزایش می‌دهد، بلکه باعث گسترش آگاهی مردم از برند شخصی و یا بیزینسی شما می‌شود. این امر در نهایت، معروفیت بیشتر و افزایش درآمد را به همراه خواهد داشت.

۶. از استوری غافل نشوید

            برای ابزایش افلوو اینستاگرام از استوری غافل نشوید            

 

کارشناسان شبکه‌های اجتماعی معتقدند تاثیر استوری‌ در اینستاگرام حتی از پست‌ هم بیشتر است. روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون استوری در اینستاگرام منتشر می‌شود که بیش از ۳۰ درصد آن‌ها متعلق به حساب‌های کاربری بیزینسی است. استوری جذاب با محتوایی متناسب با پیج، کاربران را برای تعامل بیشتر ترغیب می‌کند. محبوبیت بی نظیر استوری در میان کاربران باعث شده تا بسیاری از کسب و کارها از این بستر برای تبلیغات و معرفی محصول و خدمات خود به کاربران اینستاگرام استفاده کنند. 

یکی دیگر از نکات مثبت استوری، راحتی استفاده از آن است. از آنجایی که یک استوری تنها ۲۴ ساعت عمر دارد، انتشار آن در مقایسه با لایو و پست ریسک کمتری در پی خواهد داشت. همچنین آماده سازی استوری در مقایسه با پست به زمان کمتری نیاز دارد. البته اینستاگرام با ارائه قابلیت هایلایت، این امکان را در اختیار کاربران قرار داده که استوری‌های‌شان را به صورت دائم بر روی پیج ذخیره کنند.

۷. بهبود شکل ظاهری صفحه

بیشتر آدم‌های دنیا عاشق تداوم و یکپارچگی هستند. برای اینکه بتوانید فالوورهای اینستاگرام‌تان را افزایش دهید، نیاز است یک قالب خاص و در عین حال، مرتبط با برندتان طراحی کنید.

ادمین‌های پیج‌های بیزینسی باید به این نکته توجه کنند که کاربران اینستاگرام به یکسان بودن تنظیمات نور در ویدیو‌ها و حالت قرار گیری تصاویر اهمیت زیادی می‌دهند. به عنوان مثال اگر شما یک پیج در حوزه فروش پوشاک دارید، بهتر است پس زمینه پست‌های خود را به صورت مداوم تغییر ندهید. اگر به دنبال جذاب‌تر کردن پست‌ها هستید، بهتر است از مدل‌های خود در چند مکان ثابت عکس‌برداری کنید. چرا که عوض شدن پس زمینه باعث آشفتگی ذهن کاربران می‌شود و در نتیجه، پیج شما با ریزش فالوور مواجه خواهد شد. 

علاوه بر توجه به پس زمینه عکس‌ها، پیج‌های مطرح اینستاگرام همیشه از یک شیوه ثابت برای ادیت پست‌های خود استفاده می‌کنند. این کار ظاهری یکپارچه به حساب کاربری شما می‌دهد و برند شما را در ذهن کاربر ماندگار می‌کند. برای شناخت سلیقه مخاطبان، بهتر است از فیلتر‌های مختلف استفاده کنید و سپس بازخورد کاربران را مورد مطالعه قرار دهید. 

۸. استفاده از هشتگ مناسب

                استفاده از هشتگ مناسب برای افزایس فالوو اینستاگرام صفحه کسب و کار                

 

یکی از راهکارهای پرکاربرد و البته رایگان برای افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام، داشتن یک استراتژی مشخص برای هشتگ‌هاست. آمار نشان می‌دهد تعداد بازدید پست‌هایی که از هشتگ استفاده می‌کنند در مقایسه با پیج‌هایی که آن را نادیده می‌گیرند، ۱۲.۶ درصد بیشتر است. 

هشتگ‌ها نه تنها در دسته بندی مطالب به تولید کنندگان محتوا کمک می‌کنند، بلکه به عنوان یک ابزار کلیدی برای راه اندازی یک کمپین شناخته می‌شوند.

هشتگ‌ها وظیفه دارند تا دسترسی کاربران را به پست‌های شما راحت‌تر ‌کنند. به عبارتی دیگر، استفاده از هشتگ‌های مناسب برای یک پست تاثیری کلیدی در دیده‌ شدن آن خواهد داشت. به همین راحتی می‌توان تاثیر هشتگ در پیشرفت یک پیج اینستاگرام و جذب کاربران جدید را متوجه شد.

۹. تشویق دیگران بر انجام کار خوب

یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی که کسب و کارها در فضای مجازی با آن رو به رو می‌شوند، جلب اطمینان مخاطبان است. از آنجا که امکان مشاهده محصولات به صورت فیزیکی وجود ندارد، کسب و کارهای باید تلاش کنند تا کاراکتری قابل اطمینان از خود به نمایش بگذارند. یکی از راهکارهای جلب اعتماد مشتری، انجام خدمات مثبت اجتماعی مانند کمک به کودکان، حمایت از پرستاران و ... است. اینگونه نه تنها برند شما یک برند مردمی و قابل اطمینان به شمار می‌آید، بلکه می‌توانید افراد بسیاری را به انجام کارهای خیرخواهانه تشویق کنید.

 

۱۰. تبلیغات تاثیرگذار

                     استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش فالوو                     

 

به دست آوردن بازدید ارگانیک در اینستاگرام به انرژی و زمان زیادی نیاز دارد. تمام راه‌هایی که پیش از این معرفی کردیم، کاملا رایگان بودند و شما نیازی به پرداخت هزینه برای آن‌ها نداشتید. اما نکته اینجاست که تبلیغات، یکی از پایه‌های اساسی پیشرفت تمام کسب و کارهاست. از آنجایی که اینستاگرام یکی از پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است، استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی می‌تواند بازده فوق‌العاده‌ای برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. کسب و کارها با توجه به حوزه فعالیت خود، هدف‌های متفاوتی از راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام دارند. به همین دلیل استفاده بهینه از ابزارهای اینستاگرام می‌تواند در موفقیت کمپین تاثیر ویژه‌ای داشته باشد. اینستاگرام قابلیت‌های فراوانی در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد که بتوانند محصول و خدمات خود را به بهترین و جذاب‌ترین حالت ممکن به مخاطبان معرفی نمایند. در ادامه سعی داریم برخی از شیوه‌های تبلیغاتی پر بازده در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام

این شیوه تبلیغاتی مخصوص کسب و کارهایی است که قصد دارند محصول‌شان را در قالب یک ویدیو کوتاه، در پیج‌های پرمخاطب اینستاگرام معرفی کنند.

تبلیغات ساعتی در اینستاگرام

استفاده از صفحات پربازدید اینستاگرام برای انجام تبلیغ، یکی از روش‌های محبوب برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی است. کسب و کارها با توجه به زمینه فعالیت‌شان، سعی در نمایش محصولات خود به یک جامعه مخاطب عظیم دارند.

تبلیغات استوری در اینستاگرام

یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های تبلیغاتی در میان کسب و کارها، استفاده از استوری برای جذب مخاطب جدید است.

تبلیغات ایمپرشن در اینستاگرام

اگر هدف‌تان از تبلیغات بالا رفتن بازدید یک پست خاص و یا دعوت از کاربران برای شرکت در کمپین است، تبلیغات ایمپرشن اینستاگرام همان چیزی است که به دنبالش هستید.

هدف بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی، اف

تبلیغات ریچ در اینستاگرام

زایش تعداد فالوور در اینستاگرام است. با استفاده از شیوه تبلیغات ریچ اینستاگرام و نمایش پست‌ها در صفحات محبوب و پربیننده، شما می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید. 

باید به این نکته اشاره کنیم که صرف هزینه کورکورانه و بدون در نظر گرفتن فاکتور‌های اساسی تبلیغات در شبکه های اجتماعی، نه تنها باعث پیشرفت برند و افزایش فالوور در اینستاگرام شما نمی‌شود، بلکه ممکن است به اعتبار برند نیز لطمه‌ای جدی وارد کند.

تنوع روش‌های مختلف تبلیغات اینستاگرامی ممکن است اندکی شما را در انتخاب درست‌ترین مسیر با مشکل مواجه کند. بهترین استراتژی برای شروع، منتشر کردن یکی از پست‌‌های پرمخاطب صفحه خودتان در پیج‌های دیگر است. شما باید در انتخاب پیج با احتیاط عمل کرده و سلیقه مخاطب هدف خود را به خوبی در نظر بگیرید. سپس تمام نتایج به دست آمده را بررسی کرده و در صورت نیاز دست به تغییر بزنید. به هیچ عنوان نگران کم بودن بودجه تبلیغاتی خود نباشید. چرا که شما حتی با بودجه‌های اندک نیز می‌توانید نتایج شگفت انگیزی به دست آورید. 

سخن آخر

اینستاگرام بدون شک یکی از بهترین پلتفرم‌های برای افزایش آگاهی مردم در خصوص یک برند است. با استفاده از این ۱۰ راهکار، شما می‌توانید با سرعت بیشتری شاهد افزایش فالوور در اینستاگرام‌تان باشید و سطح آگاهی کاربران را نسب به برند خود ارتقا دهید. استفاده از راهکارهای رایگان در کنار اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برنامه ریزی شده در اینستاگرام می‌تواند باعث رشد سریع شخصیت‌ها و برندها شود.

 

 

مطالب مرتبط:

1399/03/26

نظرات کاربران

ارشیا نژاد پناه

ممنون از مطالب خوبتون واقعا

مه لقا کمال ابادی

تبلیغات ایمپرشن در اینستاگرام ببخش بهتری از بقیه بود

حمیده اصغر آبادی هرمانی

عالی عالی عالیییییییییییییییی

علیرضا شاد

افزایش فالوور اینستاگرام صفحات کسب و کار

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی