1399/04/18

۱۰ بیزنس پروفایل برتر اینستاگرام که هر کاربری باید دنبال کند

بیزنس پروفایل

شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، بخش عمده‌ای از وقت روزانه افراد را به خود اختصاص می‌دهند. گستردگی محتوای موجود در این پلتفرم اجتماعی سبب شده تا افراد با سلیقه‌های متفاوت بتوانند مطالب مورد علاقه خود را به راحتی در اینستاگرام پیدا کنند. به همین دلیل بیش از یک میلیارد نفر در سرتاسر دنیا روزانه حداقل یک بار از اینستاگرام استفاده می‌کنند. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۷۵ درصد کسب و کارها بیزینس پروفایل اینستاگرام خود را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرده و سعی دارند با استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغات در اینستاگرام، بازار خود را در این شبکه اجتماعی گسترش دهند. همین تعداد بالای کاربر در اینستاگرام، کسب و کارها را قانع می‌کند تا این پلتفرم را به عنوان یک بستر نسبتا مناسب برای گسترش سهم بازار خود انتخاب کنند. در این میان استفاده از خلاقیت و روش‌های جدید برای ارائه محتوا به کاربران می‌تواند توجه افراد بیشتری را به محصول شما جلب کند. یکی از بهترین شیوه‌های دستیابی به ایده‌های خلاقانه، الگو گرفتن از بیزینس پروفایل‌های برتر اینستاگرام است. این پروفایل‌ها وابسته به شرکت‌های بزرگ جهان است که هر کدام از روش‌های هوشمندانه برای انتقال پیام به مشتری استفاده می‌کنند. در این مقاله نگاهی به ۱۰ نمونه از برترین بیزینس پروفایل‌های اینستاگرام خواهیم داشت و توضیح می‌دهیم که چرا به کاربران توصیه می‌کنیم که این صفحات را دنبال کنند.

Ibm

پورفایل ibm در اینستاگرام

سیاست شرکت IBM در استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام این است که بخش‌هایی از شرکت که از دید کاربر مخفی است را در قالب عکس و یا ویدیو‌های کوتاه نمایش داده و کاربران IBM را با پشته پرده اتفاقات و کارمندان این کمپانی آشنا نماید. به عنوان مثال IBM در یک ویدیو کوتاه پیش از فرا رسیدن سال ۲۰۲۰، نگاهی به ۶ اتفاق تاثیرگذار سال ۲۰۱۹ انداخت. از نمایش بخش‌های مختلف شرکت و کارکنان آن‌ها تا مراسم سالانه Apollo به کاربر نشان می‌دهد که این شرکت چگونه توانسته در سال ۲۰۱۹ با چالش‌های موجود در بازار مقابله کرده و به سلطه خود بر حوزه سخت افزار و الکترونیک ادامه بدهد. 

IBM در تولید محتوا برای بخش‌های استوری و هایلایت نیز از خلاقیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و کاربر را با پروژه‌هایی که کارکنان در حال انجام آزمایش روی آن‌ها هستند، آشنا می‌سازد. کمپانی IBM کمپین‌های مختلفی را نیز در اینستاگرام خود راه اندازی کرده که به عنوان مثال می‌توان به کمپین Be Equal که تلاش برای برابری حقوق زن و مرد است، اشاره کرد. اطلاعات این کمپین در کنار بخش‌های دیگری مانند IBM System & IMB Research، تاثیر تکنولوژي IBM بر پیشرفت دانش، افتخارات شرکت و مصاحبه با کارمندان IBM، همگی در بخش هایلایت پیج اینستاگرام این غول دنیای تکنولوژی قرار گرفته است.

Moe assist

 بیزنس پروفایل moe assist در اینستاگرام 

پلتفرم Moe Assist به اینفلوئنسرها اجازه می‌دهد تا مدیریت بهتری بر روی قراردادهای تبلیغاتی و همکاری‌های خود با برندهای مختلف داشته باشند. این کسب و کار که توسط یکی از شناخته‌شده‌ترین اینفلوئنسر‌های اینستاگرام به نام Danielle Bernstein مدیریت می‌شود، میکرو اینفلوئنسرها را قادر می‌سازد تا کپشن و هشتگ‌های یک پست را مدیریت کرده و آن‌ها را در یک برنامه زمان‌بندی مشخص به اشتراک بگذارند. 

یکی از نکات مثبت این بیزینس پروفایل، عکس‌های با کیفیت و تاثیرگذاری است که در قالب پست و یا استوری با کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. با اشتراک‌گذاری جمله‌های تاثیرگذار، نظرات کاربران و همچنین بخش‌های مختلف پلتفرم، Moe Assist سعی می‌کند یک بیزینس پروفایل فعال و در عین حال جذاب را به مخاطبانش نمایش دهد. بسیاری از پست‌ها در حساب کاربری این کسب و کار در یک چارچوب خاص طراحی شده است که حس یکپارچگی را به کاربر منتقل می‌کند.

Latermedia

   پروفایل latermedia در اینستاگرام   

از یک پلتفرم که خدمات برنامه ریزی و زمان بندی مخصوص صفحات اینستاگرام را به مشتریان عرضه می‌کند، یک صفحه بی نقص انتظار می‌رود. ویژگی بی نقص بودن را به راحتی مي‌توان در بیزینس پروفایل latermedia مشاهده کرد. استفاده از ترکیب‌های رنگی مختلف در طراحی هر پست به همراه استفاده از انیمیشن‌های کوتاه و بامزه، شخصیتی خاص به این بیزینس پروفایل بخشیده است. همچنین گردانندگان این حساب کاربری علاقه فراوانی به انتشار توییت‌های خنده‌دار دارند که باعث شده مخاطبان بسیاری را جذب نمایند. رنگ‌های همیشه شاد و پر انرژي که در پست‌های این بیزینس پیج استفاده می‌شوند، حس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند. یکی دیگر از نقاط مثبت بیزینس پروفایل latermedia استفاده از ابزارهای متنوع گرافیکی برای انتقال پیام به جای نوشتن متن‌های طولانی است.

Latermedia همچنین یکی از پیشگامان تولید استوری‌های جذاب در اینستاگرام است که باعث شده بیزینس‌های مختلفی از کارهای آن‌ الگوبرداری کنند. شاید اغراق نباشد که بگوییم کاربران با ورود به حساب کاربری Latermedia احساس بهتری‌ پیدا می‌کنند و علاقه زیادی به اشتراک گذاری پست‌های این صفحه دارند.

Nike

     پروفایل nike در اینستاگرام     

بدون شک برند Nike بیزینس پروفایلی کاملا سنتی دارد. یکی از نکات جذاب حساب کاربری Nike در اینستاگرام این است که نایکی به صورت مستقیم تصاویر محصولات خود را منتشر نمی‌کند. کمپانیNike   مانور دادن بر روی شعار مخصوص این شرکت یعنی فقط انجامش بده (Just do it) را به عنوان پیام اصلی بیزینس پروفایل خود به کاربر منتقل می‌کند. 

نایکی در بسیاری از پست‌های اینستاگرام خود این پیام را به مخاطب انتقال می‌دهد که هر شخصی می‌تواند یک ورزشکار باشد. به همین دلیل بیشتر پست‌های حساب کاربری نایکی شامل تصاویری می‌شود که در آن افراد مختلف داستان زندگی خود را به زبان صمیمانه شرح می‌دهند. این شرکت در تلاش است تا به بیش از ۱۰۰ میلیون دنبال کننده‌اش بگوید که تنها کافیست کاری که می‌خواهند را انجام بدهند. این مفهوم دقیقا همان چیزی است که از شعار اصلی نایکی نیز قابل استنباط است.

Chewy

       بیزنس پروفایل chewy در اینستاگرام       

عکس‌هایی که حیوانات در آن‌ها وجود دارند، همواره توسط کاربران اینستاگرام با واکنش مثبتی رو به رو می‌شوند. به همین دلیل یک بیزینس در حوزه حیوانات خانگی می‌تواند با استفاده از تصاویر با مزه از حیوانات، نظر بسیاری از مخاطبان را جذب کند. به همین دلیل است که ما به کسانی که حیوان خانگی ندارند هم توصیه می‌کنیم حساب کاربری Chewy را دنبال کنند. یکی دیگر از سیاست‌های بیزینس پروفایل Chewy استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر و انتشار نظرات و خاطرات ایشان است.

این پیج همچنین همواره استوری‌ها و هایلایت‌های بسیار جذابی می‌سازد که تاثیر مثبتی بر روی افزایش تعامل کاربر با صفحه دارند. وجود دسته‌بندی‌های متفاوت مانند گربه‌ها، سگ‌ها، سلامت حیوانات خانگی و غذا‌های مناسب برای حیوانات خانگی در قسمت هایلایت بیزینس پروفایل، به علاقه مندان حیوانات کمک می‌کنند تا به راحتی به محتوای مد نظر خود دسترسی داشته باشند.

Google

         پروفایل گوگل در اینستاگرام         

گوگل در حالی تلاش می‌کند تا اطلاعات جذابی در اختیار کاربرانش قرار دهد، از ایده‌های خلاقانه برای افزایش اثرگذاری محتوا بر روی کاربر نیز استفاده می‌کند. گوگل با تمرکز بر موضوعات هنری، اجتماعی و تکنولوژي، در حال انتشار محتوا‌ی جذاب در این حوزه‌هاست.

علاوه بر پست‌ها، بیزینس پروفایل Google هایلایت‌های جذابی را نیز برای کاربران ساخته است. به عنوان مثال هشتگ Super G به کمپینی بازمی‌گردد که در آن کاربران گوگل، با استفاده از ایده‌های خلاقانه، لوگو این شرکت را می‌ساختند. انتشار محتوایی که توسط مخاطبان خود بیزینس پروفایل ساخته می‌شود به سایر دنبال کنندگان انگیزه می‌دهد تا آن‌ها نیز با حساب کاربری ارتباط برقرار کرده و با آن مشارکت کنند.

Netflix

           پروفایل netflix در اینستاگرام           

با بیش از ۵۵۰۰ شو تلویزیونی، فیلم و سریال‌های مختلف، نتفلیکس یکی از بی رقیب‌ترین سیستم‌های استریمینگ دنیاست. از طرفی حوزه فعالیت این شرکت، باعث می‌شود که بیزینس پروفایل Netflix تنوع پستی بالایی داشته باشد. به طور معمول، خلاصه برخی فیلم‌ها و یا تصاویری مربوط به آن‌ها به صورت پست در بیزینس پروفایل Netflix به نمایش درمی‌آیند. همچنین این شرکت برای جذاب‌تر شدن حساب کاربری خود در اینستاگرام، اقدام به ساخت پست‌های با مزه از صحنه‌های مختلف فیلم‌های شناخته شده کرده است. کاربران نیز می‌توانند در ساخت این تصاویر با مزه به Netflix کمک کنند. 

سیاست کلی بیزینس پروفایل این برند تشویق مردم به تماشای فیلم و سریال در Ntflix است. 

Vans

             بیزنس پروفایل ونس در اینستاگرام             

بیزینس پروفایل Vans در مقایسه با سایر نمونه‌هایی که بررسی کردیم، استراتژی ساده‌تری را در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام دنبال می‌کند. شرکتVans   اینستاگرام را بستری برای معرفی محصولات جدید خود در نظر گرفته و سعی دارد با استفاده از عکس‌های جذاب، نظر مخاطبان به محصولات جدید را جلب کنند.

این برند همچنین سعی کرده ارتباط خود با کاربران را از طریق اینستاگرام گسترش دهد. به همین منظور عکس‌هایی از افرادی که از محصولات برند Vans استفاده می‌کنند را به اشتراک می‌گذارد. قدمت این کمپانی به سال ۱۹۶۶ باز می‌گردد. به همین دلیل است که مدیران این شرکت در نظر دارند تا شخصیت کاریزماتیک محصولات خود را در بیزینس پروفایل‌شان به نمایش در بیاورند.

Arnold_Worldwide

               پروفایل arnold در اینستاگرام               

آژانس تبلیغاتی Arnold Worldwide که در ایالت بوستون آمریکا واقع شده است، سعی دارد تا با انتشار پست‌های بامزه و استفاده از رنگ‌های شاد، حال و هوای مخاطب را بهتر کند. اما نباید فراموش کنیم که سیاست اصلی این بیزینس پروفایل، مطلع کردن کاربران از نحوه انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی در خصوص رویداد‌ها و همایش‌های این شرکت است. 

بیزینس پروفایل Arnold_Worldwide از تکنیک قرار دادن پست به صورت ردیفی در صفحه خود نیز استفاده می‌کند. این تکنیک بیشتر در زمان معرفی محصولات و یا کمپین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا توجه مخاطب به موضوع جذب شود. یکی از کمپین‌هایی که Arnold_Worldwide به این شیوه معرفی کرد، کمپین "کسب و کار خودت را بساز" نام دارد. 

استوری‌ها در این بیزینس پروفایل با هدف نشان دادن نمونه‌ کارهای این شرکت به مشتریان منتشر می‌شود. به عبارت دیگر، استوری‌های این شرکت تمام پتانسیل اجرایی تیم‌های مختلفش را به کاربران نشان می‌دهد که این عملکرد باعث افزایش درآمد زایی می‌گردد.

Warbyparker

                  پروفایل warbyparker در اینستاگرام                  

حساب کاربری Warybyparker به گواه بسیاری از کاربران اینستاگرام، یکی از بهترین بیزینس پروفایل‌های این شبکه اجتماعی است. این برند با انتشار عکس‌های مردم در ارتباط با یک موضوع خاص و همچنین معرفی محصولات خود، توانسته یک حساب کاربری تاثیرگذار را شکل دهد. استفاده از تکنیک محتوای تولید شده توسط کاربر نیز یکی از راهکارهایی است که این شرکت برای افزایش تعامل با دنبال‌کنندگانش در پیش گرفته است. در برخی موارد این نوع محتوای با محتوای تولید شده توسط خود برند ترکیب و در بیزینس پروفایل Warybyparker به صورت پست و یا استوری منتشر می‌شود.

یکی از تکنیک‌های ترند در اینستاگرام که توسط Warybyparker نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، تکنیک داستان سرایی است. این حساب کاربری بیزینسی پشت پرده تولید محصولات خود را به شکل یک داستان به وسیله پست و استوری منتشر کرده و مخاطب را با ایده اصلی ساخت آن آشنا می‌سازد. استفاده از این روش می‌تواند اعتماد مخاطب به برند را افزایش داده و میزان فروش محصولات را تا حد چشمگیری بیشتر کند.

بیزینس پروفایل‌های بیشتری را دنبال کنید

                    پروفایلهای بیزنس در اینستاگرام                    

وجه مشترک تمام این بیزینس پروفایل‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم، اصالت و خلاقیت در انتشار محتوا در اینستاگرام بوده است. هر برندی پیش از فعالیت در دنیای مجازی، باید هدف و پیامی که می‌خواهد منتقل کند را مشخص کرده و بر روی تولید محتوا اصیل و مخاطب پسند تمرکز داشته باشد. ساخت یک فرهنگ سازمانی قدرتمند از طریق اینستاگرام، چیزی است که بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند تا با استفاده از ابزارهای مختلف مانند تبلیغات اینستاگرام و یا همکاری با برند‌های مشابه، آن را به صورت تدریجی ایجاد کنند. شرکت‌ها قصد دارند تا رفته رفته یک الگوی خاص را در ذهن کارکنان خود و همچنین مخاطبان اینستاگرامشان نهادینه کرده پیام واحدی را به آن‌ها منتقل نمایند.

تمام مواردی که در بالا معرفی کرده‌ایم علاوه بر معرفی محصولات، سعی در پوشش موضوعات جذاب برای کاربران هستند و تعداد دنبال کنندگان و نرخ تعاملشان با آن‌ها، گواه این موضوع است که چقدر توانسته‌اند در این کار موفق باشند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد نرخ تعامل به مقاله راهکارهای افزایش اینگیجمنت ریت یا نرخ مشارکت در اینستاگرام مراجعه نمایید)

اگر در نظر دارید که برای کسب و کار خودتان یک حساب کاربری اینستاگرام ایجاد کنید، بهتر است زمان زیادی را صرف بررسی و الگو گرفتن از ایده‌های موفق در اینستاگرام کنید. با این کار استقبال کاربر از محتوایی که در اختیارش قرار داده می‌شود، افزایش پیدا کرده و این امر سبب می‌شود تا افراد بیشتری با برند شما ارتباط برقرار کنند. 

 
 
 
مطالب مرتبط:
 

1399/04/18

برچسب ها:

نظرات کاربران

مرمر

مطلب 10 بیزینس پروفایل برتر اینستاگرام که هر کاربری باید دنبال کند عالی بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی