1399/05/01

کپشن اینستاگرام، ابزاری بینظیر برای بهبود تعامل با کاربران

کپشن اینستاگرام

بدون شک افرادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، می‌دانند که نوشتن یک کپشن تاثیر گذار برای مجاب کردن مخاطب به لایک کردن و گذاشتن کامنت، کار چندان آسانی نیست. کپشن اینستاگرام یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با کاربران است. اگر به دنبال فالوورهای با کیفیت برای صفحه خود هستید،‌ نوشتن یک کپشن جذاب یکی از کارهایی است که می‌تواند شما را در رسیدن به هدف‌تان کمک کند.

با تغییراتی که در الگوریتم‌های اینستاگرام به وجود آمده است، اینگیجمنت ریت پست‌های اینستاگرام و زمانی که آن‌ها در حساب کاربری شما باقی می‌مانند، مشخص می‌کند که پست‌های بعدی شما به چه ترتیبی به مخاطبا‌ن‌تان نمایش داده شود.

هر چقدر هم پست شما از لحاظ بصری زیبا باشد و محتوای آن از دید مخاطب جذاب به نظر برسد، باز این کپشن اینستاگرام است که در اصل وظیفه Call to Action را بر عهده گرفته و کاربران را به لایک کردن، نوشتن کامنت و یا حتی ذخیره‌ کردن پست تشویق می‌کند. تمام تلاش شما در نوشتن یک کپشن باید در این خلاصه شود که کاربر را به تعامل با پست و به صورت کلی با حساب کاربری‌تان تشویق نمایید.

اگر به دنبال نوشتن یک کپشن تاثیرگذار برای پست‌های اینستاگرام خود هستید، بهتر است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. چرا که قصد داریم نکاتی را معرفی کنیم که شما را در نوشتن هر چه بهتر کپشن اینستاگرام کمک می‌کند.

حالت‌های نوشتاری متنوعی را برای کپشن پست‌ اینستاگرام امتحان کنید

 حالتهای نوشتاری متنوع برای کپشن اینستاگرام 

کپشن پست‌های اینستاگرام به قدری حائز اهمیت است که در صورتی که تمام اصول در آن رعایت شده باشد، می‌تواند اینگیجمنت ریت پست‌های‌تان را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. از آنجایی که رسیدن به یک شیوه نگارش تاثیرگذار برای دسته‌های مختلف مخاطبان فرمول به خصوصی ندارد، بهترین روش برای دستیابی به این هدف، آزمایش انواع مختلف نوشتار است.

اگر چه در آغاز ممکن است با چالش‌هایی برای نوشتن یک کپشن تاثیر گذار رو به رو شوید. ولی در نظر داشته باشید که به مرور زمان و با انجام تمرین‌های منظم، کپشن پست‌های شما بسیار تاثیرگذارتر خواهند شد. جذابیت کپشن اینستاگرام یکی از مهم‌ترین عوامل در جذب مخاطب‌های جدید است.

چند کلمه نخست کپشن، مهم‌ترین تاثیر را بر مخاطب دارند

   چند کلمه نخست در کپشن اینستاگرام   

چند سالی است که کپشن‌های اینستاگرام، تنها در صورت درخواست مخاطب و انتخاب گزینه more به صورت کامل به نمایش در می‌آیند. این موضوع به این معنا نیست که شما باید تلاش کنید تا کپشن‌های کوتاه بنویسید. بلکه باید تمرکز خود را بیشتر به کلمات ابتدایی کپشن اینستاگرام معطوف کنید. این کار سبب می‌شود تا مخاطب علاقه‌مند شود تا کپشن پست شما را تا انتها مطالعه کرده و با آن پست تعامل داشته باشد. استفاده از تکنیک‌های داستان نویسی و انتخاب یک تیتر جذاب، می‌تواند شما را در این مسیر کمک کند. بهتر است تیترهایی را انتخاب کنید که جنبه تعجب برانگیز، خنده‌دار، احساسی و یا دراماتیک داشته باشند. دوری از حاشیه و پرداختن به اصل مطلب در کنار بهره‌گیری از نمونه‌های موفق کپشن‌های اینستاگرام، می‌تواند مسیر شما در نوشتن یک کپشن جذاب را تا حد زیادی هموار کند.

یکی از روش‌های اشتباهی که برخی حساب‌های کاربری استفاده می‌کنند، قرار دادن هشتگ‌ها در ابتدای پست است. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ معتقدند که این شیوه تمرکز کاربر را بر هم زده و برایش حوصله سر بر خواهد بود.

علاوه بر موارد بالا، توجه به کلمات ابتدایی کپشن در زمان تبلیغات به خصوص تبلیغات ساعتی اینستاگرام در پیج‌های پرطرفدار نیز از اهمیت بالایی برخودار است. شما باید تیتر را طوری انتخاب کنید که مخاطب بتواند به سرعت با آن ارتباط برقرار کرده و وارد مراحل بعدی قیف بازاریابی شما شود. چرا که در روش تبلیغات ساعتی در اینستاگرام، استفاده بهینه از زمان مهم‌ترین مسئله است.  

اهمیت Call to Action در کپشن اینستاگرام را نادیده نگیرید

     اهمیت cta در کپشن     

حال که توانستید کاربر را به خواندن کپشن اینستاگرام تشویق کنید، وقت آن است که از موقعیت استفاده کرده و از او بخواهید تا نظرش را با شما به اشتراک بگذارد. این کار کم کم باعث می‌شود که اعتماد کاربران به برند شما افزایش پیدا کرده و ارتباط‌تان با ایشان محکم شود. 

با استفاده از تکنیک‌های نگارش متن تبلیغاتی و داستان نویسی در اینستاگرام، کپشن اینستاگرام شما یک قالب یکپارچه خواهد داشت. این تکنیک سبب می‌شود تا کاربر احساس بدی نداشته باشد و به راحتی آن چه در ذهن دارد را با شما و مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارد. در ادامه دو روش پرطرفدار برای قرار دادن CTA در انتهای کپشن را به شما معرفی می‌کنیم.

درخواست برای وارد شدن به لینک بایو

لینک موجود در بایو یک حساب کاربری اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین قابلیت‌های اینستاگرام است. کپشن اینستاگرام می‌تواند به سوالات کاربران در خصوص لینکی که در بایو قرار داده‌اید، پاسخ دهد و او را برای برداشتن گام‌های بعدی، راهنمایی کند. شما می‌توانید لینک آخرین مقاله وبسایت‌، صفحه فرود مخصوص کمپین و یا لینک کانال‌های ارتباطی خود را در بایو وارد کرده و در کپشن یکی از پست‌های خود، از آن‌ها بخواهید تا بر روی آن کلیک کنند.

از کاربران بخواهید تا دوستان‌شان را تگ کنند

کامنت زیر پست‌های اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های سنجش یک حساب کاربری در اینستاگرام است. یکی از راهکارهای افزایش تعامل با کاربر، درخواست از آن‌ها برای تگ کردن دوستان‌شان است. این کار علاوه بر اینکه رتبه صفحه شما را بالاتر می‌برد، محتوای شما را به صورت کاملا رایگان در اختیار افرادی قرار می‌دهد که با برند شما آشنایی ندارند.

البته استفاده از Action Call to تنها به کپشن محدود نمی‌شود. CTAها همچنین در پست‌ها و استوری‌های تبلیغاتی نیز حضور پر رنگی دارند. به عنوان مثال، تبلیغات در استوری اینستاگرام به دلیل وجود ابزار متنوع برای استفاده به عنوان CTA و همچنین بازده بیشتر نسبت به سایر شیوه‌های تبلیغات موبایلی، یکی از راه‌های پرطرفدار میان صاحبان کسب وکارهاست. کسب و کارها می‌توانند با طراحی یک پست تبلیغاتی و انتشار آن در بخش استوری، از کاربران خود درخواست کنند تا به عنوان مثال صفحه استوری را بالا بکشند و وارد لینک جدید شوند.

هشتگ‌ها، دریچه ورود کاربران جدید به پیج شما هستند

         هشتگها در اینستاگرام         

ساختار نگارش یک کپشن اینستاگرام می‌تواند تاثیر ویژه‌ای بر جذب مخاطب داشته باشد. اما یکی از مهم‌ترین ابزاری که پست‌های شما را در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌دهد، هشتگ است. قرار دادن هشتگ‌ها در انتهای کپشن اینستاگرام نه تنها تمرکز کاربر را بر هم نمی‌زند، بلکه برای دیده شدن محتوای شما ضروری هستند. تحقیق در خصوص هشتگ‌های مرتبط و استفاده بهینه از آن‌ها می‌تواند دایره مخاطبان شما را گسترش داده و سایر کاربران اینستاگرام را از برند شما مطلع سازد. 

سخن آخر

کپشن اینستاگرام یکی از مهم‌ترین اجزای یک پست است. بسیاری از کاربران با خواندن کپشن پست‌ها، با کسب و کار شما آشنا شده و تصمیم به دنبال‌ کردن شما می‌گیرند. پس نگارش صحیح متن کپشن و رعایت اصول نوشتاری می‌تواند تاثیر عمده‌ای در دیده شدن کسب و کار شما داشته باشد. نکاتی که در این مقاله بیان کردیم، به شما کمک می‌کنند که بدون هیچ مشکلی یک کپشن اینستاگرام جذاب طراحی کرده و تعامل خود با کاربران را افزایش دهید.

 

مطالب مرتبط:

1399/05/01

فرم نظر سنجی