1399/05/09

۶ راهکار مناسب برای کسب و کارها در استفاده از IGTV اینستاگرام

آی ‌جی ‌تی ‌وی اینستاگرام

آیا همچنان به دنبال راهی هستید تا از قابلیت آی جی تی وی (IGTV) در اینستاگرام کسب و کارتان استفاده کنید؟ آیا همچنان به دنبال ایده‌های خلاقانه و جذاب برای ساخت ویدیو آی جی تی وی (IGTV) هستید؟ 

در این مقاله موبودید ۶ راه مختلف به کسب و کارها معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها بتوانند بهترین بهره را از قابلیت آی جی تی وی داشته باشند. متقاعد کردن کاربران اینستاگرام برای تماشای یک ویدیو طولانی، کار چندان آسانی به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل قصد داریم تا ایده‌هایی برای تولید محتوای مخصوص آی جی تی وی را نیز به شما معرفی کرده و شما را در ساخت ویدیو‌های با کیفیت یاری کنیم.

نمایش دوباره ویدیوهای قدیمی 

 نمایش دوباره ویدیوهای قدیمی در ای جی تی وی اینستاگرام

آی جی تی وی یکی از جاهاییست که شما می‌توانید ویدیوهای پرطرفدار گذشته خود را در آن قرار داده و جان دوباره‌ای به آن‌ها ببخشید. تنها کافیست ویدیو‌هایی که قبل‌تر در سایر صفحات اجتماعی مانند فیسبوک و یا یوتیوب به اشتراک گذاشته‌اید را مجددا ادیت کرده و در آی جی تی وی بیزینس پیج‌تان منتشر کنید. اگر ویدیویی از معرفی یک محصول یا آموزش نرم افزار تهیه کرده‌اید، می‌توانید با تغییر ابعاد ویدیو، آن را به یک پست مناسب برای آی جی تی وی تبدیل کنید. اخبار روز و همچنین بیان خلاصه مطالب بلاگ به صورت ویدیویی نیز می‌تواند ایده مناسبی برای پست‌های آی جی تی وی باشد. 

برای مثال با نگاهی به صفحه اینستاگرام @GaryVee مشاهده می‌کنید که ویدیوهای پربازدید برنامه DailyVee به صورت یک پست آی جی تی وی در اینستاگرام منتشر می‌شوند. گری همچنین توضیحاتی در خصوص چیزی که بازدیدکنندگان در ویدیو مشاهده خواهند کرد نیز ارائه می‌کند.

بهترین روش فیلمبرداری برای آی جی تی وی، حالت عمودی است. به هر حال امروزه بهره‌گیری از نرم افزارهای پیشرفته ادیت ویدیو به ما این امکان را می‌دهد تا ابعاد ویدیو‌های افقی را نیز طوری تغییر دهیم تا برای آی جی تی وی مناسب باشد.

چندین پست ابتدایی که در بخش آی جی تی وی حساب کاربری یک کسب و کار آپلود می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. چرا که ادمین‌ها باید به صورت دقیق رفتار مخاطبان را زیر نظر گرفته و عکس‌العمل آن‌ها به محتوای ویدیویی بلندمدت را بسنجند.

تولید محتوای اختصاصی و مرتبط با سلیقه کاربر

   تولید محتوای اختصاصی و مرتبط با سلیقه کاربر   

ساخت ویدیو‌های خلاقانه و اختصاصی برای کاربران، نه تنها بازدید بیشتری را به دنبال خواهد داشت، بلکه اعتماد کاربران به برند شما را نیز تا حد قابل قبولی افزایش می‌دهد این امر باعث می‌شود تا مخاطب پست‌های آی جی تی وی شما را با علاقه بیشتری دنبال کرده و تعامل بیشتری با سایر پست‌های شما در اینستاگرام داشته باشد. 

اگر قصد دارید که مشتریان بیشتر با برند و روند تولید محصولات شما آشنا شوند، می‌توانید آن‌ها را به پشت پرده خط تولید خود برده و نکات مختلف را به ایشان توضیح دهید. نکته مثبت در خصوص این ویدیوها این است که نیاز چندانی به ادیت ندارند. چرا که هر چه تصاویر واقعی‌تر باشند، مشتریان راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. 

بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای کارهای تبلیغاتی یک برند، از همین روش استفاده می‌کنند. این افراد با تهیه یک مستند کوتاه، فرآیند‌های موثر در تولید محصول را معرفی کرده و چالش‌های موجود در مسیر طراحی تا ساخت و عرضه یک محصول را به نمایش می‌گذارند. این شیوه بیشتر مورد علاقه کسب و کارهای فیزیکی و  سنتی است که حضور درخشانی در فضای مجازی ندارند و سعی می‌کنند با انجام تبلیغات در اینستاگرام، خود را به مردم بشناسانند.

یکی دیگر از موضوعاتی که کسب و کارها می‌توانند در خصوص آن تولید محتوا کرده و در آی جی تی وی به اشتراک بگذارند، پوشش مراسم‌ها و اتفاقات مرتبط با شرکت است. به عنوان مثال، برند جهانی Louis Vuitton ویدیو‌هایی از فشن شو لباس‌های زنانه تابستانی‌‌اش به همراه پشت‌ صحنه‌هایی از مراسم را در بخش آی جی تی وی حساب اینستاگرامش قرار داده است. 

برندها در تلاش هستند تا با استفاده از قابلیت آی جی تی وی، جنبه‌های مختلف کسب و کارشان را به تصویر بکشند و شیوه حل چالش‌های مختلف را به کاربران‌شان نشان دهند. بسیاری از شرکت‌ها هم برای اینکه فضای کار خود را به مشتریان نشان دهند، مصاحبه‌هایی با افراد متخصص و همچنین کارکنان تهیه کرده و چالش‌های مختلفی را راه‌اندازی می‌کنند.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ویدیو بازدید از منزل Chiara Ferragni بیش از ۴.۴ میلیون بازدید دریافت کرد و یکی از پربازدیدترین ویدیوها در ماه ژوئن ۲۰۱۸ تبدیل شد.

تولید محتوای آموزشی برای محصولات شناخته شده برند

        تولید محتوا آموزشی برای محصولات شناخته شده برند در igtv       

بسیاری از شرکت‌ها و برند‌های مطرح از آی جی تی وی به عنوان یک رسانه برای نمایش محتوای آموزشی در خصوص محصولات خود و یا موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت‌شان استفاده می‌کنند. تولید ویدیو‌های آموزشی، یکی از بهترین روش‌های معرفی یک برند و محصولات آن است. یکی از بزرگترین مزیت‌های ویدیو‌های آموزشی، نداشتن تاریخ انقضا برای کاربران است (مگر اینکه خود شما محصولات را به روز رسانی کرده و نیاز داشته باشید نکات جدیدی را به مشتریان ارائه دهید.)

برای اینکه سطح محتوای آموزشی خود را بالاتر ببرید، تلاش کنید تا همیشه محتوای دست اول و اختصاصی برای کاربران‌تان تولید کنید. نشان دادن ابعاد مختلف کسب و کار و همراه کردن آن‌ها با روند تولید محصول می‌تواند اعتماد مشتریان را به راحتی جلب کند. محتوای آموزشی به هیچ عنوان به یک موضوع خاص محدود نمی‌شوند. آموزش آرایشگری و گریم، آموزش دستور پخت غذاهای خوشمزه، برگزاری کلاس‌های مجازی فیتنس و ... همگی می‌توانند برای دسته خاصی از کاربران اینستاگرام جذاب بوده و دنبال شوند. به همین دلیل یک ویدیو با کیفیت آی جی تی وی نه تنها برای فالوورهای صفحه شما نمایش داده می‌شود، بلکه می‌تواند از طریق اکسپلور در معرض دید سایر کاربران اینستاگرام نیز قرار بگیرد. به هر میزان که محتوای شما کارآمد و اصیل باشد، به همان میزان بازدید مخاطبان از پست‌های شما افزایش پیدا خواهد کرد و ویدیو آموزشی، نقش یک ویدیو تبلیغاتی را برای شما بازی خواهد کرد.

یکی از نمونه‌های موفق تولید محتوای آموزشی در آی جی تی وی، کاری است Lele Pons و Hannah Stocking در حال انجام آن هستند. این دو نفر با بهره گیری از شیوه‌های خلاقانه و بامزه و همچنین استفاده از مواد اولیه متنوع، طرز تهیه ساندویچ را به کاربران یاد می‌دهند. به عنوان مثال، این ویدیو توانسته بیش از ۲ میلیون بازدید به دست آورد.

راه اندازی یک برنامه زمان‌بندی شده با موضوعی جذاب

          راه اندازی یک برنامه زمان‌بندی شده با موضوعی جذاب در igtv         

شاید بتوان پست‌های آی جی تی وی را یک جایگزین آنلاین برای برنامه‌های تلویزیونی دانست. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها با تمرکز بر روی این نکته، تلاش می‌کنند تا به صورت ماهانه و یا هفتگی، برنامه های جذابی را برای دنبال‌کنندگان خود در نظر بگیرند. 

از آنجایی که تبلیغات بخش جدا نشدنی از برنامه‌های تلویزیون است، این قابلیت وجود دارد که برنامه‌های اینستاگرامی نیز بتوانند با جذب اسپانسر، این کار را انجام دهند. تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام دقیقا یکی از روش‌هایی است که کسب و کارها می‌توانند با استفاده از بازدید ویو یک ویدیو خاص، به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنند. 

از نظر تمام کارشناسان، داشتن تداوم در تولید محتوا کلید اساسی موفقیت یک حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام است. چرا که کاربران به دیدن محتوایی که از نظر آن‌ها آشنا می‌آید، علاقه بیشتری دارند. انتشار یک برنامه جذاب در آی جی تی وی که دارای یک زمان‌بندی ثابت باشد، ذهن کاربران شما را عادت می‌دهد که در زمان‌های مشخصی در هفته و یا ماه، به دنبال اپیزود جدید برنامه اینستاگرامی شما باشند.

به عنوان مثال Whistle Sports برنامه‌ای تحت عنوان No Days Off را در آی‌ جی تی وی اینستاگرام دارد که در آن به کشف استعداد‌های جدید و انتشارهای داستان‌ زندگی افراد موفق می‌پردازد.

پاسخ به سوالات مشتریان و دریافت پیشنهادات آن‌ها

             پاسخ به سوالات مشتریان و دریافت پیشنهادات آن‌ها در igtv            

جواب دادن به سوالاتی که کاربران اینستاگرام از شما می‌پرسند، می‌تواند این پیام را در ذهن آن‌ها به وجود بیاورد که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید و نظرات ایشان را بررسی می‌کنید. با پاسخ دادن به مسائل مختلف و تعامل با کاربران، شما می‌توانید شاهد افزایش اعتماد مشتریان به برند خود باشید.

یکی از بهترین راه‌ها برای اطلاع پیدا کردن از سوالات و نظرات مشتریان، راه اندازی یک جلسه پرسش و پاسخ و یا Q&A session است. برای این کار بهتر است پرتکرارترین سوالات مشتریان را جمع آوری کرده و در یک ویدیو به آن‌ها جواب بدهید. در نهایت می‌توانید ویدیو را در بخش آی جی تی وی منتشر کنید. استفاده از استیکرهای مخصوص استوری اینستاگرام برای سوال پرسیدن از کاربران نیز یکی از روش‌های دیگر برای جمع آوری سوالات کاربران است. 

در این ویدیو که در صفحه Conde Nast Traveller قرار گرفته است، Melinda Stevens به سوالاتی که از او پرسیده شده، پاسخ می‌دهد.

انتشار نظرات مشتریان

                انتشار نظرات مشتریان در igtv اینستاگرام               

هیچ چیز برای مشتریان جدید شما، قانع‌کننده‌تر از این نیست که مشتریان قبلی شما از محصولات‌تان راضی بوده باشند. برای دستیابی به این هدف، کافیست نظرات برخی از مشتریان وفادار خود را در یک ویدیو نسبتا کوتاه در آی جی تی وی منتشر کنید. از مشتریان قدیمی خود بخواهید تا راز وفاداری به برند شما را شرح دهند. 

در این ویدیو که از Fenty Beauty منتشر شده است، دو مشتری ثابت این برند نحوه استفاده از محصولات متنوع برای آرایش کردن را نشان می‌دهند.

سخن آخر

هدف اینستاگرام از انتشار آی جی تی وی این بود که بتواند آن را به عنوان یک جایگزین مناسب برای یوتیوب معرفی کند. با این که به نظر می‌رسد اینستاگرام نتوانسته کامل به هدف خود دست پیدا کند اما بسیاری از کسب و کارها تلاش کردند از این قابلیت نیز نهایت استفاده را انجام داده و برای کاربران تولید محتوا کنند. 

 

مطالب مرتبط:

1399/05/09

فرم نظر سنجی