1399/05/22

چگونه هشتگهای پربازدید اینستاگرام را پیدا کنیم؟

هشتگ در اینستاگرام

پیدایش هشتگ‌ها به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد. زمانی که سازندگان شبکه‌های اجتماعی تلاش داشتند تا محتوای مربوط به یک موضوع خاص را دسته بندی کنند. هشتگ‌ در اینستاگرام نقش بسیار موثری دارد؛ دسترسی به پست‌های مربوط به یک اتفاق تاریخی و یا صحبت و تبادل نظر درباره یک جشن مذهبی، همگی با استفاده از هشتگ‌ها امکان پذیر است. در این مقاله موبودید قصد داریم شما را با نحوه کار هشتگ در اینستاگرام آشنا کنیم. سپس به شما نشان می‌دهیم که بهترین راه برای پیدا کردن هشتگ مناسب در اینستاگرام کدام است.

هشتگ در اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

به زبان ساده، هشتگ‌ در اینستاگرام باعث می‌شود تا پست شما توسط کاربران این شبکه اجتماعی دیده شود. هشتگ‌ به صورت مستقیم درصد reach یک محتوا را افزایش داده و مطالب را به دسته‌های گوناگون تقسیم بندی می‌کند. به عبارتی دیگر، هشتگ‌ها باعث رشد صفحه اینستاگرام شما می‌شوند. برای آشنا شدن با مفهوم ریچ به صفحه تبلیغات ریچ اینستاگرام مراجعه نمایید.

 موتور جستجو در اینستاگرام

 موتور جستجو در اینستاگرام

همانطور که اشاره کردیم، هشتگ‌ها مطالب را بر اساس موضوع به دسته بندی‌های گوناگون تقسیم می‌کنند. به همین دلیل کاربرانی که قصد دارند پست‌های مربوط به یک موضوع خاص را مشاهده کنند، می‌توانند با استفاده از هشتگ به آن‌ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، کاربران قادر خواهند بود که هشتگ‌های ترند شده در اینستاگرام را نیز مشاهده نمایند.

دنبال کردن یک هشتگ در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام دوست دارند به صورت مداوم با پست‌هایی رو به رو شوند که با علایق آن‌ها همخوانی دارد. از آنجایی که یکی از وظایف اصلی هشتگ در اینستاگرام، طبقه بندی موضوعات است، دنبال کردن هشتگ‌ می‌تواند دسترسی به مطالب را راحت کند.

صفحه اکسپلور در اینستاگرام

   صفحه اکسپلور در اینستاگرام   

اکسپلور صفحه‌ای در اینستاگرام است که در آن مطالب مورد علاقه کاربر به نمایش در می‌آیند. الگوریتم‌های اینستاگرام به صورت کلی فعالیت شما را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند. اینستاگرام با جمع‌آوری و بررسی این اطلاعات، تلاش می‌کند تا سلیقه شما را پیدا کرده و پست‌هایی که علاقه بیشتری به آن‌ها دارید را برای‌تان به نمایش در بیاورد. 

اگر پست شما در صفحه اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد، کاربران بیشتری آن را مشاهده خواهند کرد و به عبارتی، ورودی حساب کاربری شما افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها تلاش دارند تا با استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام، خود را وارد صفحه اکسپلور کرده و به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنند. همچنین ورود پست‌های شما به صفحه اکسپلور، می‌تواند به شما کمک کند تا سلیقه مخاطبان حوزه فعالیت خود را بهتر بشناسید. 

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، بسیاری از کسب و کارها با استفاده از شیوه‌های  تبلیغات اینستاگرامی، سعی دارند تا توسط کاربران دیده شوند و یا آن‌ها را به انجام کاری تشویق کنند. همین موضوع سبب شده تا صاحبان کسب و کار برای بیشتر دیده شدن، از روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات ویدیویی اینستاگرام و یا تبلیغات ساعتی در اینستاگرام استفاده کنند.   

فاکتورهای بسیاری وجود دارند که ورود پست‌های شما به صفحه اکسپلور را تضمین می‌کنند. یکی از مهم‌ترین فاکتورها، استفاده از هشتگ‌های ترند شده است. یافتن این هشتگ‌ها به شما کمک می‌کند که مشتریان احتمالی خود را بهتر بشناسید و بتوانید با توجه به سلیقه آن‌ها، تولید محتوا کنید.

هشتگ‌های ترند شده برای کسب و کارها

اینستاگرام سال‌هاست که از یک شبکه اجتماعی با قابلیت‌های محدود به یک رسانه قدرتمند تبدیل شده است. کسب و کارها می‌توانند با استفاده از قابلیت‌هایی مانند استوری، آی‌جی‌تی‌وی و حتی لایو، رابطه خود با کاربران و مشتریان را افزایش داده و به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنند. 

به بیانی دیگر، داشتن یک استراتژی هشتگ درست، می‌تواند به شما به پیشرفت هر چه بیشتر در اینستاگرام کمک کند. البته یافتن هشتگ‌های مناسب محتوای شما در اینستاگرام چندان هم که فکر می‌کنید کار ساده‌ای نیست. 

چگونگی یافتن یک هشتگ‌ مناسب در اینستاگرام

       چگونگی یافتن یک هشتگ‌ مناسب در اینستاگرام       

حال باید به این سوال جواب بدیم که چگونه می‌توانیم یک هشتگ مناسب را برای پست‌های خود انتخاب کنیم. در ابتدا باید به این موضوع فکر کنید که مخاطب هدف شما به دنبال چه نوع محتوایی است. به عنوان مثال، اگر شما کسب و کاری در زمینه تهیه غذای حیوانات خانگی دارید، مطمئنا هشتگ‌هایی مانند PET# می‌تواند یک انتخاب مناسب برای پست‌های شما باشد. اما از آنجایی که این هشتگ بسیار کلی است، رقابت در آن نیز برای دیده شده به میزان قابل توجهی زیاد خواهد بود. پس باید به دنبال هشتگ‌هایی باشیم که رقابت در آن‌ها راحت‌تر است. برای به دست آوردن هشتگ‌هایی مشابه با موضوع حیوانات خانگی، کافیست وارد feed اینستاگرام شده و عبارت PET را تایپ کنید. در همین نقطه مشاهده خواهید کرد که اینستاگرام هشتگ‌های پر طرفدار را به شما نمایش می‌دهد. 

اگر می‌خواهید به نتایج دقیق‌تری دست پیدا کنید، بهتر است برخی از هشتگ‌ها را انتخاب کرده و پست‌های مربوط به آن را مشاهده نمایید. زیر این پست‌ها، هشتگ‌های دیگری نیز قرار گرفته است که شما می‌توانید آن‌ها را در لیست هشتگ‌ها قرار دهید. علاوه بر این، شما می‌توانید سری به صفحات دیگری که در حوزه مشابه با شما فعالیت می‌کنند وارد شده و از هشتگ‌های آن‌ها الگو برداری کنید.

به تعداد پست‌های هر هشتگ دقت کنید

از آنجایی که محتواهای متنوعی در اینستاگرام وجود دارد، طبیعتا برخی هشتگ‌ها در اینستاگرام، پست‌های بسیار زیادی را شامل می‌شوند. استفاده از این نوع هشتگ‌ها، رقابت شما برای دیده شدن را به میزان قابل توجهی دشوار خواهد ساخت. به همین دلیل باید هشتگی را انتخاب کنید که تعداد پست‌های آن نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم. 

اینستاگرام تعداد کلی تمام پست‌هایی که در یک هشتگ قرار گرفته‌اند را نشان می‌دهد. تنها کافیست هشتگی که انتخاب کرده‌اید را وارد کنید و سپس به تعداد پست‌ها توجه داشته باشید. این عدد به شما نشان می‌دهد که محتوای شما در کنار چند پست دیگر به رقابت خواهد پرداخت و شانس موفقیت شما به چه میزان است.

آیا استفاده از هشتگ‌های خاص تاثیر دارد؟

           استفاده از هشتگ‌های خاص تاثیر دارد           

هشتگ در اینستاگرام می‌تواند مسیری برای جذب مخاطب باشد. بیاید اندکی عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم. در نظر بگیرید که شما در حوزه فشن در حال فعالیت هستید و می‌خواهید از هشتگ Fashion در زیر پست خود استفاده نمایید. با جستجو این هشتگ، متوجه خواهید شده که بیش از ۳۵۰ میلیون پست از این هشتگ استفاده کرده‌اند. استفاده مجدد از این هشتگ، مانند این است که شما پست خود را در یک دریای بی‌کران بدون قایق نجات رها کنید تا خودش را نشان دهد. پس به بهتر است به جای هشتگ Fashion نگاهی به سایر هشتگ‌های مشابه داشته باشیم. به عنوان مثال هشتگ  fashionstylist#  بیش از ۲ میلیون پست دارد. تعداد کمتر پست‌های یک هشتگ به این معناست که رقابت برای شما آسان‌تر خواهد بود. اما این پایان کار نیست. چرا که fashion تنها کلمه کلیدی نیست که علاقه‌مندان به این حوزه آن را جستجو می‌کنند. به عنوان مثال، بسیاری از طرفداران برندهای معروف، به دنبال فشن شوها و یا کالکشن‌های فصلی یک برند هستند. پس استفاده از هشتگ  winterstyle# و یا springstyle# نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از آنجایی که تعداد پست‌های این هشتگ‌ها زیر ۱ میلیون است، شما کار ساده‌تری برای دسترسی به مخاطب هدف خود خواهید داشت. 

استفاده از هشتگ در اینستاگرام بدون بررسی اولیه ممنوع!

استراتژي استفاده از هشتگ، یکی از مواردی است که باید مدتی روی آن وقت گذاشته شود. بدون داشتن یک استراتژي صحیح، استفاده از هشتگ هیچ پیشرفتی را در کار شما ایجاد نخواهد کرد. اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود. چرا که استفاده از برخی هشتگ‌ها که به هشتگ‌های اسپمر مشهور هستند، می‌تواند اعتبار برند شما را زیر سوال ببرد. چرا که محتوای شما در کنار پست‌هایی قرار می‌گیرد که ارتباط چندانی با شخصیت مجازی شما ندارند. ساده‌ترین راه برای در امان ماندن از این تله، این است که شما پیش از قرار دادن هشتگ در زیر پست خود، حداقل یک بار پست‌های زیر مجموعه آن هشتگ را بررسی کنید. هشتگ‌هایی مانند  followme ،  #instagood ،  #happy ، #love#  نمونه‌هایی از هشتگ‌های اسپمر هستند.

سخن آخر

انتشار پست بدون هشتگ در اینستاگرام، یک اشتباه محض است. چرا که شما با دست خودتان، فرصت دیده شدن محتوا را از کاربران صلب می‌کنید. یافتن هشتگ‌های مناسب برای یک پست، کار سختی نیست. تنها کافیست اندکی زمان به این کار اختصاص دهید تا بدون مشکل، تعداد مناسبی هشتگ را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از هشتگ نه تنها تاثیر مثبت ندارد، بلکه می‌تواند باعث به هم ریختن الگوریتم‌های اینستاگرام شود.

 

مطالب مرتبط:

1399/05/22

فرم نظر سنجی