1399/05/29

چگونه در استوری اینستاگرام از دیگران سوال بپرسیم؟

سوال در استوری اینستاگرام

در بسیاری از مواقع، میزان تعامل کاربران با استوری‌های یک حساب کاربری، بیشتر از پست‌های آن است. به همین دلیل است که اینستاگرام، ابزارهای بسیار زیادی در بخش استوری قرار داده تا کاربران بتوانند از این ویژگی به نفع خود استفاده نمایند. سوال پرسیدن در اینستاگرام یکی از همین قابلیت‌های موجود است. طرح سوالات چالشی و انتشار پاسخ آن‌ها، اعتماد کاربران به صفحه شما افزایش می‌دهد . 

سوال پرسیدن در اینستاگرام جزو آن روش‌هایی است که امتحان خود را در حالت‌های مختلف پس داده و توانسته نرخ تعامل قابل توجهی را به ارمغان بیاورد. به همین دلیل بسیاری از ادمین‌ها برای پیشبرد اهداف خود، سعی در استفاده از این قابلیت دارند.

قابلیت سوال پرسیدن در اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

 قابلیت سوال پرسیدن در اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

این قابلیت که برای اولین برای در جولای ۲۰۱۸ رونمایی شد، از همان ابتدا توانست توجه بسیاری از ادمین‌ها را به خود جلب کند. با استفاده از یک استیکر مخصوص، شما می‌توانید به سوالات کاربران خود پاسخ دهید یا از آن‌ها بخواهید که نظراتشان در خصوص یک پدیده را مطرح کنند.

پاسخی که کاربران می‌دهند، تنها توسط خود شما قابل مشاهده خواهد بود. علاوه بر آن، ادمین می‌‌تواند با صلاحدید خود، به سوالات پاسخ داده و آن‌ها را به صورت استوری در حساب خود منتشر کند.

یکی از مزایای قابلیت سوال پرسیدن در اینستاگرام این است که کاربر احساس راحت‌تری در زمان استفاده از آن خواهد داشت و حس امنیت بیشتری در هنگام برقراری ارتباط خواهد داشت. در مقایسه با پیام دایرکت، انتقال پیام از طریق سوال پرسیدن در اینستاگرام راحتی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

البته سوال پرسیدن در اینستاگرام تنها به این روش ختم نمی‌شود و با استفاده از سایر ابزار مانند Emoji Slider و Polls Sticker نیز می‌توان به این هدف دست پیدا کرد.

چگونه در اینستاگرام سوال بپرسیم؟

   چگونه در اینستاگرام سوال بپرسیم؟   

راحت‌ترین راه برای سوال پرسیدن در اینستاگرام، استفاده از استیکر مخصوص است. تنها کافیست سری به لیست ابزارهای استوری بزنید و این مورد را پیدا کنید.

حال کاربران می‌توانند با کلیک بر روی این مورد در داخل استوری، سوال خود را از شما بپرسند یا نظرشان را اعلام نمایند.

اگر می‌خواهید نظر کاربران را در خصوص چند موضوع مختلف بدانید، می‌توانید از استیکرهای بیشتری برای سوال پرسیدن استفاده نمایید.

چگونه به سوالات پرسیده شده پاسخ دهیم؟

      چگونه به سوالات پرسیده شده پاسخ دهیم؟     

برای مشاهده سوالاتی که از شما پرسیده شده، باید وارد بخش استوری شده و صفحه را به بالا بکشید. حال می‌توانید به سوالات مطرح شده دسترسی داشته باشید.

برای پاسخ دادن به سوالات، شما باید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید:

o به اشتراک گذاشتن پاسخ: انتخاب این گزینه، شما را وارد فضای تنظیمات استوری می‌کند. به نحوی که سوال پرسیده شده توسط کاربر بدون نشان دادن تصویر پروفایل و نام او، به نمایش در می‌آید. برای پاسخ دادن به سوال در اینستاگرام، علاوه بر متن، می‌توانید از عکس، استیکر و سایر موارد نیز استفاده نمایید.

o ارسال پیام: با انتخاب این گزینه، می‌توانید در دایرکت اینستاگرام با کاربر در تماس باشید.

آیا می‌توان پس از گذشت ۲۴ ساعت، باز هم به یک سوال پاسخ داد؟

کاربران برای سوال پرسیدن و برقراری ارتباط با شما، تنها ۲۴ ساعت وقت دارند. این در حالی است که شما می‌توانید پس از ۲۴ ساعت نیز همچنان به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

آیا اینستاگرام شما را از پاسخ سوال‌تان مطلع می‌سازد؟

به محض اینکه سوال‌تان جواب داده می‌شود، اینستاگرام شما را از طریق ارسال یک نوتیفیکیشن مطلع می‌سازد. همچنین با ورود به بخش استوری‌ها، شما می‌توانید استوری جدید را مشاهده نمایید. برای دریافت یک نوتیفیکیشن جدید در بخش استوری، نیازی به تگ کردن وجود ندارد.

اگر ادمین تصمیم بگیرد تا سوال شما را به صورت خصوصی پاسخ دهد، همچنان می‌تواند به شما دایرکت ارسال کند.

روش‌های خلاقانه برای سوال پرسیدن در اینستاگرام

            روش‌های خلاقانه برای سوال پرسیدن در اینستاگرام           

استفاده از جلسات Q&A

شما با استفاده از استیکر سوال پرسیدن در اینستاگرام، می‌توانید سوالات کاربران را جمع آوری کرده و در یک جلسه پرسش و پاسخ (Q&A Session) به تمام آن‌ها پاسخ دهید.

در حین جلسات پرسش و پاسخ، کاربران می‌توانند با برند شما آشنایی بیشتری داشته باشند و پیام آن را به درستی درک نمایند. البته شما می‌توانید پا را از مسائل مرتبط با کسب و کار هم فراتر گذاشته و از کاربران درخواست کنید تا هر سوالی که دوست دارند از شما بپرسند (Ask Me Anything).

علاوه بر این، شما می‌توانید پاسخ به یک سوال را به صورت متنی کوتاه به عنوان استوری منتشر کنید. همچنین استفاده از ویدیو نیز یکی از راهکارهایی است که بسیاری از افراد برای پاسخ به سوالات از آن استفاده می‌کنند. این حالت توجه کاربران را بیشتر به خود جلب کرده و تعامل آن‌ها با حساب کاربری را افزایش می‌دهد. 

شناخت بهتر مخاطب

برگزاری جلسات Q&A به کاربران کمک می‌کند تا درک درستی از برند شما و پیامی که سعی در انتشار آن دارید داشته باشند. این در حالی است که استفاده از استیکر سوال پرسیدن در اینستاگرام به شما کمک می‌کند که کاربران خود را بهتر بشناسید. با استفاده از این سوالات خواهید توانست ارتباط خود با کاربران را تقویت نمایید.

(کتاب، موسیقی، فیلم و ...) مورد علاقه شما چیست؟

بهترین نصیحتی که افراد به شما در یک زمینه خاص داده‌اند، چیست؟

چگونه می‌توان کار مورد علاقه خود را پیش گرفت؟

جالب‌ترین حقیقتی که در زندگی شما وجود دارد چیست؟

همواره در نظر داشته باشید که حتی اگر قصد ندارید تمام سوالات را در استوری پاسخ دهید، حتما به صورت دایرکت، یک پیام برای کاربرانی که سوال پرسیدند، ارسال نمایید و از آن‌ها تشکر کنید.

جنبه‌های مختلف کسب و کار خود را نمایش دهید

در پاسخ به سوالات، اندکی خلاق باشید و از مطالب طنز استفاده نمایید. علاوه بر این سعی کنید از کاربران بخواهید تا جذاب‌ترین و خنده‌دار‌ترین مطالب را با شما به اشتراک بگذارند تا بتوانید از آن‌ها برای جذب مخاطبان جدید استفاده نمایید. 

 

مطالب مرتبط:

1399/05/29

فرم نظر سنجی