1399/06/04

آیا استفاده از ربات اینستاگرام تاثیری بر رشد صفحه دارد؟

ربات اینستاگرام

اینفلوئنسرها و افراد فعال در اینستاگرام، همواره به دنبال راهکارهایی برای اتوماسیون‌سازی کارها هستند. پاسخ دادن به همه کامنت‌ها و دایرکت‌ها، بررسی اتفاقات مهم در صفحه و لایک کردن پست‌ها، کارهایی هستند که وقت زیادی از اینفلوئنسرها می‌گیرند. به همین دلیل است که وجود ربات اینستاگرام می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت و همچنین بالارفتن میزان بهره‌وری شود. 

تجربه ثابت کرده که استفاده از ربات اینستاگرام چندان هم که به نظر می‌رسد، کار آسانی نیست. چرا که الگوریتم‌های اینستاگرام همواره در تلاش هستند تا ربات‌های اسپم را از بین ببرند.

خبر خوب این که با رعایت چند نکته ساده و توجه به نحوه شناسایی ربات توسط اینستاگرام، همچنان می‌توان بدون تخطی از قوانین این شبکه اجتماعی، فرآیند‌های مختلف را به صورت اتوماتیک مدیریت کرد. در این مقاله روش‌هایی را به شما آموزش خواهیم داد که در استفاده از ربات اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد.

ربات اینستاگرام چیست؟

 ربات اینستاگرام چیست؟

ربات اینستاگرام در اصل یک نرم افزار است که به کاربران این شبکه کمک می‌کنند که امور مرتبط با صفحه از قبیل زمان انتشار پست، خود را به صورت اتوماتیک مدیریت نمایند. 

ربات‌های اینستاگرامی در یکی از دسته بندی‌های زیر قرار می‌گیرند.

اولین گروه، ربات‌هایی هستند که می‌توانند با کاربران تعامل کنند. 

گروه دوم نیز شامل ابزارهایی می‌شوند که می‌توانند عملیات‌هایی مانند انتشار پست، گزارش‌گیری و بررسی گزارشات را بر عهده بگیرند.

ربات‌های اینستاگرام مخصوص بخش ‍Frontend

بسیاری از کاربران اینستاگرام، حس خوبی به ربات‌ها ندارند. چرا که بیشتر این ربات‌ها شروع به کامنت گذاشتن زیر پست‌ها و یا لایک کردن آن‌ها می‌کنند. الگوریتم‌های اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده است که به سرعت این ربات‌ها را شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری کنند. نکته اینجاست که اگر به قوانین اینستاگرام مسلط باشید و بتوانید رباتی طراحی کنید که در آن‌ها را رعایت کند، امکان غیر فعال شدن آن بسیار کم است.

ربات‌های اینستاگرام مخصوص بخش Backend

ربات‌های Backend وظیفه دارند تا فرآیند‌هایی مانند انتشار پست و یافتن هشتگ مناسب را به حالت اتوماتیک تبدیل کنند. همانطور که در ادامه خواهیم گفت، بسیاری از فرآیند‌های بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام به وسیله ربات‌های Backend اینستاگرام قابل اتوماسیون سازی است.

چه چیز‌هایی را می‌توان در اینستاگرام اتوماتیک کرد؟

       چه چیز‌هایی را می‌توان در اینستاگرام اتوماتیک کرد؟      

در این بخش ۸ کار مختلفی که می‌توان ‌آن‌ها را در اینستاگرام اتوماتیک کرد را به شما معرفی خواهیم کرد. بدون شک اگر فرآیند پیاده‌سازی ربات اینستاگرام درست اجرا نشود، تمام تلاش‌های شما بی نتیجه خواهد ماند. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا ببینید ربات‌های اینستاگرامی دقیقا بر روی چه بخش‌هایی تاثیرگذار هستند.

لایک

در صورت پیاده‌سازی درست، استفاده از ربات لایک در اینستاگرام می‌تواند یک روش ساده اتوماسیون‌سازی تسک‌ها در اینستاگرام باشد. لایک کردن پست‌های حساب‌های کاربری متفاوت، می‌تواند سایر افراد را از حضور شما در اینستاگرام مطلع کند. اما استفاده از این نوع ربات‌ها به صورت کلی نمی‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد. 

کامنت

این سوال در ذهن افراد زیادی وجود دارد که آیا استفاده از ربات برای نوشتن کامنت زیر پست‌ها، ایده خوبی به نظر می‌رسد؟ پاسخ روشن است. "نه" 

مشکل ربات‌های اینستاگرام، فیلتر نکردن درست محتواست. از آن جایی که ربات شروع به ورود به حساب‌های کاربری مختلف و گذاشتن کامنت می‌کند، اینستاگرام به دلیل عدم تطبیق محتواها با یکدیگر، به سرعت آن را شناسایی و مسدود می‌کند. 

بهترین راه برای استفاده از ربات‌های کامنت نویس در اینستاگرام، تهیه یک لیست از کامنت‌های پرتکرار است. این راه به شدت سرعت شما در زمان پاسخ دادن به کامنت‌های کاربران را افزایش می‌دهد.

فالو/آنفالو

ربات‌های اینستاگرامی بیشماری در زمینه جذب فالوور جدید در اینترنت وجود دارند. منطق پشت ربات‌های فالووریاب، این است که اگر شما یک حساب کاربری را دنبال کنید، احتمال این که او هم در پاسخ حساب شما را دنبال کند، بسیار بالاست. مشکل اینجاست که وقتی شروع به این کار می‌کنید، حساب کاربری شما پر می‌شود از افرادی که ممکن است هیچ ارتباطی به برند شما و محصولاتش نداشته باشند.

پیدا کردن مخاطب

پیدا کردن مخاطب جدید، یکی از راه‌هایی است که به راحتی و با استفاده از ساده‌ترین ربات‌های اینستاگرام قابل انجام است. بسیاری از ابزارهای اینستاگرام شما را در یافتن استراتژي هشتگ مناسب و یا دستیابی به مخاطب هدف یاری می‌کنند. 

بازدید استوری‌ها

مشاهده استوری سایر کاربران اینستاگرام، یک روش خیلی موثر برای جلب اعتماد افراد نیست. نکته کلی این است که انجام چنین کارهایی می‌تواند تعامل شما با کاربران را گسترده‌تر سازد.

زمان‌بندی و انتشار پست

ساعت انتشار پست به طور مستقیم بر روی تعامل کاربران با محتوای شما تاثیر دارد. به همین دلیل اتکا به یک سیستم اتوماسیون تا حد زیادی می‌تواند دغدغه شما برای ایجاد نظم در انتشار محتوا را برطرف سازد.

گزارش‌گیری

گزارش‌گیری و بررسی کارهای انجام شده در یک مدت زمان مشخص، می‌تواند ابزار خوبی برای سنجش فعالیت‌های بازاریابی در اینستاگرام باشد. به همین دلیل است که استفاده از یک ربات اینستاگرامی می‌تواند تا حد قابل توجهی عملیات بررسی حساب کاربری را تسهیل کند.

چگونه به درستی از ربات اینستاگرام استفاده کنیم؟

                چگونه به درستی از ربات اینستاگرام استفاده کنیم؟               

اینستاگرام در مواجهه با ربات‌ها، سخت‌گیری فراوانی دارد. در ادامه تعدادی از باید‌ها و نبایدهایی که در مجموعه قوانین اینستاگرام آورده شده است را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

کاربر به هیچ عنوان حق استفاده از ربات‌های اسپم برای انجام کارهایی مانند لایک‌ کردن، کامنت گذاشتن و یا تبادل فالوور را ندارد.

کامنت‌های کاربر باید با محتوای پست و شرایط موجود تطبیق داشته باشد.

استفاده از لایک و فالوور غیر واقعی توسط اینستاگرام پیگیری می‌شود.

یک کاربر نباید برای سایر افراد فعال در اینستاگرام ایجاد مزاحمت نماید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، اینستاگرام قوانین بسیار سفت و سختی را در خصوص حریم شخصی کاربرانش وضع کرده است. حال که می‌دانیم چه کارهایی از نظر اینستاگرام پذیرفته نمی‌شود، راحت‌تر خواهیم توانست روشی برای استفاده بهینه از ربات‌های اینستاگرامی پیدا کنیم.

در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه بدون اینکه با مشکلی مواجه شوید، ربات اینستاگرام‌تان را فعال کرده و از آن استفاده کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند که در زمان اجرای استراتژي‌های بازاریابی و پیاده‌سازی روش‌های تبلیغاتی متفاوت اعم از تبلیغات ساعتی اینستاگرام و تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام، بتوانید از خدمات ربات‌ها بهره‌مند شوید.

زمان‌بندی دقیق انتشار محتوا

داشتن یک برنامه زمانی مشخص در خصوص انتشار محتوا در حساب کاربری اینستاگرام به صورت کلی می‌تواند مسیر پیشرفت را هموارتر سازد. اتوماسیون سازی این فرآیند نه تنها دقت کار را بالا می‌برد، بلکه زمان بسیار زیادی را نیز صرفه جویی می‌کند. شما با استفاده از ربات‌های اینستاگرام می‌توانید محتوای تولید شده را در ساعات مختلفی از روز به اشتراک بگذارید.

بررسی محتوای موجود در اینستاگرام

به جای اینکه از ربات‌هایی استفاده کنید که بدون توجه به نوع محتوا، آن‌ها را لایک می‌کنند، باید به ربات‌هایی روی بیاورید که توانایی فیلتر کردن محتوا و یافتن موارد مرتبط را داشته باشند. این کار با استفاده از ربات‌های یافت هشتگ قابل انجام است. اما به صورت کلی، بهره‌گیری از ابزارهای بررسی محتوا یا Social Listening می‌تواند شما را در شناخت مخاطب هدف و تدوین بهترین استراتژی بازاریابی کمک کند.

شبکه سازی و تشکیل یک گروه از کاربرانی که هدف مشابه دارند

به طور قطع، هیچ کس دوست ندارد تا با یک ربات چت کند. اما ربات‌های اینستاگرامی بسیاری وجود دارند که به شما در یافتن گروه‌های مختلف و حساب‌های کاربری مرتبط با هدف شما کمک می‌کنند. یکی از بهترین ابزارها در این خصوص، Hootsuite نام دارد که می‌تواند حساب کاربری اینفلوئنسرها را معرفی کرده و زمینه را برای شکل‌گیری روابط فراهم آورد.

پاسخ دادن به پیام‌ها و کامنت‌ها

                      پاسخ دادن به پیام‌ها و کامنت‌ها                      

وقتی کار خود را در اینستاگرام شروع می‌کنید، همواره از دریافت پیام از سمت کاربران،‌ خوشحال می‌شوید و با حوصله به تک تک آن‌ها پاسخ می‌دهید. اما با گذشت زمان، ممکن است شما اشتیاق خود برای انجام این کار را از دست بدهید و به طور کلی، وقت انجام چنین کاری را نداشته باشید. اینستاگرام با ارائه قابلیتی به نام quick reply این امکان را به کاربر می‌دهد که لیستی از پاسخ‌ها را آماده کرده و از آن‌ها در مواقع ضروری استفاده کند. همچنین در حساب‌های کاربری بیزینسی، امکان تفکیک پیام‌ها به دو گروه Primary و General وجود دارد. به این طریق کاربر همیشه مطمئن است که پیام‌هایی با اولویت بالا از چشم او مخفی نمی‌مانند.

سخن آخر

استفاده از ربات اینستاگرام می‌تواند دقت پیاده سازی استراتژي‌های بازاریابی در این شبکه اجتماعی را تا حد قابل توجهی بالا ببرد. وجود قوانین سخت گیرانه از سوی اینستاگرام سبب می‌شود تا بسیاری از افراد، علاقه‌ای به استفاده از ربات‌ها نداشته باشند. این در حالی است که با رعایت نکات مطرح شده در این مقاله، شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی ربات خود را فعال کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

مطالب مرتبط:

1399/06/04

فرم نظر سنجی