1399/06/11

۵ چالش اساسی در مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی

وقتی با افرادی که خیلی تجربه مدیریت شبکه‌های اجتماعی ندارند صحبت می‌کنید، اغلب معتقدند که این کار بسیار ساده‌ است و چالش بزرگی را برای ادمین‌ها به دنبال ندارد. اما نکته این است که هر کاری مشکلات خودش را دارد و برای گذر از سد این موانع، شما باید مهارت‌های خود را به میزان قابل توجهی در یک یا چند زمینه مختلف افزایش دهید. رو به رو شدن با چالش‌ها در هنگام مدیریت شبکه‌های اجتماعی، یکی از مهارت‌هاییست که افراد باید آن را به دست بیاورند. در این مقاله موبودید سعی داریم تا نگاهی به ۵ چالش اساسی در بخش مدیریت شبکه‌های اجتماعی بیاندازیم.

جایی برای اشتباه وجود ندارد

جایی برای اشتباه وجود ندارد در مدیریت شبکه های اجتماعی

حال می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به چند چالش بسیار پایه که ممکن است در زمان کار با اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر، بر سر راه‌تان قرار بگیرد.

۱. پست گذاشتن بدون توجه به زمان

 پست گذاشتن بدون توجه به زمان 

همانطور که می‌دانید، اینستاگرام بر خلاف فیسبوک، اجازه زمانبندی پست‌ها را نمی‌دهد. البته ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند این کار را برای شما امکان‌پذیر می‌سازند. یکی از مزایای مهم زمانبندی انتشار پست، این است که ادمین را موظف می‌سازد تا به صورت مداوم بر روی محتوا و نحوه انتشار آن‌ها فکر کند. زمان، یکی از فاکتورهای تعیین کننده در مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.

۲. عدم توجه به عکس

در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، تصویر نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد. به همین دلیل رعایت‌ کردن نکات گرافیکی و یا عکاسی، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بازدید مخاطبان داشته باشد. لذا همکاری یک حساب کاربری اینستاگرام با یک گرافیست حرفه‌ای، یک کار ضروری است. در نظر داشته باشید تصاویر می‌توانند بهتر از متون، پیام شما را منتقل کنند.

۳. کپی کردن از محتواهای دیگران

   کپی کردن از محتواهای دیگران   

الگوریتم‌های اینستاگرام تلاش می‌کنند تا با بالاترین دقت ممکن، سلیقه کاربران را پیدا کرده و مطالب مورد علاقه آن‌ها را در بخش اکسپلور نشان ‌دهند. با اندکی دقت در این الگوریم‌ها، متوجه می‌شوید که محتوای کپی، جایی در رتبه بندی‌ها ندارد. به عبارت دیگر، شما باید تلاش کنید تا با تحقیق در حوزه فعالیت خود، مشکلات و سوالات کاربران را پیدا کرده و از آن‌ها برای تولید محتوا استفاده کنید. همچنین در اجرای کمپین‌های تبلیغات اینستاگرام مانند تبلیغات بازدیدی اینستاگرام یا تبلیغات استوری اینستاگرام، داشتن یک محتوای جذاب و جدید، می‌تواند بازدهی تبلیغات شما را به حد قابل قبولی افزایش دهد.

۴. عدم توجه به بیو صفحه

وقتی شما یک کتاب را برای اولین بار در دست می‌گیرید، اولین جایی که نگاه شما به آن خیره‌ خواهد شد، عنوان و جلد کتاب است. حال اگر این موضوع را به صفحات اینستاگرام تعمیم دهیم، می‌توان گفت که کاربران جدید در زمان ورود به حساب شما، در ابتدا به عنوان صفحه و بیو نگاه خواهند کرد. یکی از چالش‌های مهم در مدیریت شبکه‌های اجتماعی، نوشتن یک بیو خوب در پیج است. این متن باید به گونه‌ای باشد که خیلی سریع شما و خدمات‌تان را معرفی کند.

۵. نداشتن استراتژی 

      نداشتن استراتژی در مدیریت شبکه های اجتماعی      

تیم فوتبالی را در نظر بگیرید که بدون سرمربی پا به میدان مسابقه می‌گذارد. این تیم بدون شک محکوم به شکست است. چرا که در زمان حمله و دفاع، هیچ برنامه و استراتژی مشخصی را دنبال نمی‌کند. اگر یک ادمین اینستاگرام صفحه خود را بدون استراتژي مشخص مدیریت کند، بدون شک هیچ نتیجه مثبتی دریافت نخواهد کرد. برنامه ریزی و تعیین استراتژی در بازه‌های مختلف زمانی، یکی از مهم‌ترین چالش‌هاییست که در زمان مدیریت شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام با آن مواجه خواهید بود.

چگونه می‌توان بر این چالش‌های مدیریت شبکه های اجتماعی غلبه کرد؟

       چگونه می‌توان بر این چالش‌های مدیریت شبکه های اجتماعی غلبه کرد؟       

حال که با مشکلات موجود در راه مواجه شدیم، بیایید نگاهی به روش‌های حل این چالش‌ها داشته باشیم. با در نظر گرفتن موارد زیر،‌ شما می‌توانید در هر شبکه اجتماعی موفق ظاهر شوید.

زمانی را به برقراری ارتباط با افراد موفق و کارشناسان شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید

دقت خود را در استفاده از ابزارهای موجود برای شبکه‌های اجتماعی مختلف بالا ببرید

در زمینه فعالیت خود تحقیق کرده و رقیبان خود را در نظر بگیرید

با فالوورهای خود ارتباط برقرار کرده و به صورت مداوم از پیشنهادات آن‌ها استفاده کنید

 

سخن آخر

حقیقت این است که همه ما ممکن است اشتباه کنیم. پس اگر قصد مدیریت یک شبکه اجتماعی به خصوص اینستاگرام را داریم، باید تلاش کنیم تا اشتباهات احتمالی را پیدا کرده و از انجام آن‌ها خودداری کنیم. شاید اندکی ترسناک باشد اما یک ادمین در زمان طراحی یک کمپین یا یک بنر تبلیغات در اینستاگرام، باید هزاران فاکتور مختلف را در نظر بگیرد. چرا که شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، روند بسیار سریعی دارند و رقابت بسیار سنگینی بین حساب‌های کاربری بیزینسی برقرار است.

چالش‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی، تنها به مواردی که در این مقاله موبودید به آن اشاره شد، محدود نمی‌شود. اما بدون شک این ۵ مورد، مهم‌ترین موانعی هستند که بر سر راه یک ادمین شبکه اجتماعی قرار می‌گیرند. به صورت کلی، با استفاده از تجربیات کارشناسان شبکه‌ها اجتماعی و سایر پیج‌های موفق، می‌توان به راحتی مسیر پیشرفت در دنیای مجازی را پیدا کرد.

 

مطالب مرتبط:

1399/06/11

فرم نظر سنجی