1399/06/17

ترفندهای هوشمندانه برای افزایش تعداد کامنت در اینستاگرام

کامنت در اینستاگرام

تمام تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام به دنبال افزایش تعامل کاربران با پست‌ها و استوری‌ها هستند. یکی از راه‌های برقراری ارتباط توسط کاربران با یک محتوا، از طریق کامنت یا ثبت نظر است. کاربران در بخش کامنت می‌توانند نظر خود نسبت به یک محتوا را با سایر افراد به اشتراک گذاشته و در خصوص مسائل مربوط با یکدیگر بحث و گفتگو کنند. هر چه تعداد کامنت‌های یک پست بیشتر باشد، نشان می‌دهد که کاربران توانسته‌اند ارتباط خوبی با محتوا برقرار کرده و با آن تعامل داشته باشند. به همین دلیل شانس دیده شدن آن محتوا توسط سایر کاربران نیز افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله موبودید سعی داریم تا با معرفی راهکارهایی برای افزایش کامنت در اینستاگرام، به شما در بیشتر دیده شدن محتوایتان کمک کنیم. 

راه اندازی یک مسابقه یا قرعه کشی

 راه اندازی یک مسابقه یا قرعه کشی برای کامنت در اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین و البته موثرترین کارها برای جذب کامنت بیشتر در اینستاگرام، راه‌اندازی یک مسابقه یا قرعه کشی است. شما می‌توانید ایده‌های مختلفی را به عنوان موضوع یک مسابقه انتخاب کرده و از کاربران‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را زیر پست شما تگ کرده و یا نظر خودشان را با شما در میان بگذارند. اگر شما صاحب یک برند هستید، می‌توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC نیز استفاده کنید و از کاربران بخواهید تصاویری را تحت یک موضوع خاص ثبت کرده و با نام برند شما، در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

درخواست مستقیم از کاربران

  درخواست مستقیم از کاربران برای افزایش کامنت در اینستاگرام 

یک راه ساده برای جذب بیشتر کامنت در اینستاگرام، درخواست از کاربران به صورت کاملا شفاف و مستقیم است. شما به راحتی می‌توانید در انتهای پست یا کپشن، از کاربران بخواهید که برای شما کامنت بگذارند و دوستان‌شان را زیر پست‌تان تگ کنند. با این روش، شما بدون هیچ هزینه‌ای و صرفا با استفاده از فالوورهای پیج خودتان، محصولات و خدمات خود را در معرض دید سایر افراد قرار می‌دهید. 

بسیاری از پست‌ها، نظر مستقیم شما در خصوص یک موضوع یا  اتفاق را نشان می‌دهند. حال از آنجایی که هر نظری، مخالفان و موافقانی دارد، کافیست در انتهای پست از کاربران بپرسید که نظر آن‌ها در خصوص محتوا چیست؟

استفاده از محتوای خنده‌دار و غیر معمول

    استفاده از محتوای خنده‌دار و غیر معمول   

این راهکار برای بسیاری از برندها مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند. از طرفی کاربران ممکن است منظور شما را به درستی درک کرده و محتوای تولید شده را صرفا یک شوخی و طنز در نظر بگیرند. اما این امکان همچنین وجود دارد که این نوع محتوا به وجهه یک برند نیز آسیب وارد کند. به همین دلیل انتظار می‌رود که پیش از انتشار چنین محتوایی، سلیقه کاربران خود را در نظر گرفته و از کارشناسان اینستاگرام مشاوره بگیرید. پست‌هایی که بتوانند حس‌هایی مانند هیجان، تعجب و یا شادی را در افراد به وجود بیاورند، بدون شک در مقایسه با سایر پست‌ها، بازخورد بالاتری خواهند داشت.

استفاده از محتوای ویدیویی

     استفاده از محتوای ویدیویی برای افزایش کامنت در اینستاگرام    

از سال ۲۰۱۶ تا به امروز، تعداد کاربران اینستاگرام تقریبا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این موضوع ثابت می‌کند که با اندکی خلاقیت و تنوع، می‌توان به صورت گسترده به جامعه کاربران اینستاگرام دسترسی داشت. تحقیقات ثابت کرده‌اند که محتوای ویدیویی در مقایسه با سایر محتوا، بازخورد بسیار بیشتری را دارند. در نتیجه این محتوای می‌توانند کامنت بیشتری را برای شما به همراه داشته باشند. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند در برخی شیوه‌های تبلیغات در اینستاگرام مانند تبلیغات بازدیدی اینستاگرام و تبلیغات ساعتی اینستاگرام، بهتر است از محتوای ویدیویی استفاده گردد.

استفاده مناسب از هشتگ‌ها

       استفاده مناسب از هشتگ‌ها برای افزایش کامنت در اینستاگرام      

قراردادن هشتگ در زیر هر پست، شانس دیده‌ شدن آن محتوا را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد. هشتگ‌ها باعث می‌شوند افرادی که به محتوای شما علاقه دارند، سریع‌تر آن را پیدا کرده و با قرار دادن کامنت، در بحث و گفت‌وگو شرکت کنند. این موضوع در نهایت سبب می‌شود تا تعداد کامنت‌های کاربران زیر پست‌های شما افزایش داشته باشد. با استفاده از هشتگ‌ها، شما این امکان را به محتوای خود می‌دهید که در معرض دید کاربران دیگر نیز قرار بگیرد. با در نظر گرفتن این موضوع که استفاده از هشتگ اصول و تکنیک‌های خاص خودش را دارد، باید بدانیم که قرار دادن هشتگ‌های غیر مرتبط هیچ کمکی به دیده شدن شما نخواهد کرد.

انتشار محتوا در زمان مناسب

        انتشار محتوا در زمان مناسب برای افزایش کامنت در اینستاگرام       

پیدا کردن یک زمان خوب برای انتشار یک پست، کاری است که علاوه بر تجربه، به زمان هم نیاز دارد. اینکه کاربران در چه زمان‌هایی بیشترین تعامل را با محتوای شما دارند، باید طی یک مدت زمان نسبتا طولانی مشخص شود. پس از به دست آوردن این اطلاعات، شما می‌توانید با تولید یک برنامه زمانی، محتوای خود را در ساعات مختلف شبانه روز در اختیار کاربران قرار دهید. با بررسی زمان‌هایی که کاربران بیشترین کامنت را در زیر پست‌های شما گذاشته‌اند، می‌توانید بهترین زمان برای قرار دادن پست در اینستاگرام را به دست بیاورید.

انتشار تصاویری از صورت افراد

          انتشار تصاویری از صورت افراد برای افزایش کامنت در اینستاگرام         

در حقیقت تصاویر سلفی علاوه بر اینکه بسیار جذاب هستند، می‌توانند تاثیر مثبتی بر روی استراتژی جذب مخاطب در اینستاگرام نیز داشته باشند. تحقیقات صورت گرفته توسط Yahoo Labs و Georgia Institute of Technology نشان می‌دهد که تصاویری که در آن صورت انسان‌ها مشخص است، می‌توانند تا ۳۲ درصد مخاطب بیشتری جذب کنند. دلیل اصلی این موضوع همچنان در دست بررسی است اما دانشمندان معتقدند که حالت چهره یک انسان‌، می‌تواند در نحوه انتقال پیام تاثیر مستقیم داشته باشد. پس استفاده از تصاویر سلفی، تصاویری از انسان‌های معروف یا تصاویر گروهی از انسان‌ها، می‌تواند شانس شما را برای گرفتن تعداد بالای کامنت در اینستاگرام افزایش دهد.

سخن آخر

اینستاگرام به کاربرانش اجازه می‌دهد تا به صورت گسترده در بحث و گفت‌وگو شرکت کرده و نظرات خود را در خصوص یک موضوع یا اتفاق مهم، بیان کنند. بسیاری از افراد تولیدکننده محتوا هم برای افزایش شانس دیده شدن محتوای خود در اینستاگرام، به دنبال‌ راهکارهایی برای افزایش تعداد کامنت در زیر پست‌هایشان هستند. رعایت نکاتی که در بالا مطرح کردیم، می‌تواند تا حد زیادی شما را در جذب بیشتر کامنت کمک کند. 

 

مطالب مرتبط:

 

1399/06/17

فرم نظر سنجی