1399/06/24

۶ راهکار پیشرفته برای جستجوی اینستاگرامی

جستجو در اینستاگرام

سال‌هاست که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند و تاثیرگذار در همه جای دنیا شناخته می‌شود. ابزارهای بسیاری در اینستاگرام وجود دارند که می‌توان برای رسیدن به هدف‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد. بسیاری از کسب و کارها تنها به این دلیل در اینستاگرام حضور دارند تا بتوانند از طریق این رسانه، با مشتریان خود در تماس باشند و محصولات خود را به ایشان معرفی کنند. از دید کاربر، پیدا کردن صفحاتی در اینستاگرام که با سلیقه او همخوانی داشته باشند، کار چندان سختی نیست. جستجوی اینستاگرامی یکی از راهکارهایی است که افراد می‌توانند حساب‌های کاربری مورد علاقه خود را به راحتی پیدا کرده و آن‌ها را دنبال کنند. 

در گذشته اما جستجو در اینستاگرام تنها از طریق نام کاربری و هشتگ امکان پذیر بود. این موضوع باعث می‌شد بسیاری از کسب و کارها علیرغم فعالیت خود در اینستاگرام، از دید کاربران این شبکه اجتماعی پنهان بمانند. حتی با اضافه کردن امکان جستجوی محلی نیز این مشکل حل نشد.

با به روز رسا‌نیهای اینستاگرام، روشهای جستجو در این شبکه اجتماعی نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده است. در این مقاله موبودید قصد داریم تا نگاهی به روشهای نوین جستجوی اینستاگرامی داشته باشیم. با استفاده از این روش‌ها،‌ شما می‌توانید خیلی ساده به نتایج دلخواه‌تان برسید و زمان زیادی را صرفه‌جویی کنید.

جستجو با استفاده از هشتگ

 جستجوی اینستاگرامی با استفاده از هشتگ

این شیوه از جستجو تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته است. برای جستجوی یک هشتگ در اینستاگرام،‌ تنها کافیست در زیر یک پست یا داخل یک استوری بر روی آن کلیک کنید تا تصاویری که با آن هشتگ به اشتراک گذاشته شده‌اند به شما نمایش داده شوند. علاوه بر این، با مراجعه به بخش Search، شما قادر خواهید بود تا هشتگ مورد نظر خود را تایپ کرده و آن را بیابید. یکی از مزیت‌های استفاده از بخش Search، این است که شما می‌توانید با نوشتن یک هشتگ، به هشتگ‌های مرتبط با آن نیز دست پیدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا دسترسی راحت‌تری به اطلاعات مورد نظر خود داشته باشید. هشتگ‌ها همچنین تاثیر ویژه‌ای در کمپین‌های تبلیغات اینستاگرامی دارند. با بررسی هشتگ‌های مرتبط و همچنین هشتگ‌هایی که سایر افراد در پست‌هایشان استفاده می‌کنند، می‌توانید هشتگ‌های درستی را انتخاب کرده و شانس موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را بالا ببرید.

جستجو بر اساس موقعیت مکانی

   جستجوی اینستاگرامی بر اساس موقعیت مکانی  

یکی از بهترین قابلیت‌های موجود در اینستاگرام، امکان جستجو با استفاده از موقعیت مکانی است. با مراجعه به بخش Places، شما قادر هستید تا نام مکان مورد نظر خود را وارد کرده و پست‌های مربوط به آن را مشاهده کنید. جستجوی مکانی در اینستاگرام، می‌تواند شما را در جمع‌آوری اطلاعات در خصوص یک محل خاص و یا رستوران‌ها و فروشگاه‌های موجود در یک منطقه کمک کند. این اطلاعات در انتخاب روش درست تبلیغات در اینستاگرام به شما کمک کرده و افزایش اینگیجمنت ریت و ریچ را به دنبال خواهد داشت. (روشهای تبلیغات در اینستاگرام)

جستجوی یک کلمه کلیدی

   جستجوی یک کلمه کلیدی   

پیدا کردن یک حساب کاربری در اینستاگرام، مخصوصا هنگامی که نام آن حساب را به صورت دقیق نمی‌دانید، کار آسانی نیست. اما شما این امکان را خواهید داشت تا با جستجوی یک کلمه کلیدی مرتبط با آن فرد یا کسب و کار، شانس پیدا کردن آن حساب کاربری را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر شما در حوزه تولید پوشاک فعالیت می‌کنید، استفاده از کلمات کلیدی در نام حساب کاربری و یا در بیو صفحه، می‌تواند دسترسی کاربران به حساب شما را سریع‌تر کند. 

جستجو بر اساس نام کاربری

     جستجو بر اساس نام کاربری     

با دانستن نام یک حساب کاربری و نوشتن آن در بخش Search شما به راحتی می‌توانید آن را در اینستاگرام پیدا کنید. به یاد داشته باشید که وقتی بر روی دکمه Follow کلیک می‌کنید، الگوریتم اینستاگرام به صورت اتوماتیک لیستی از افراد مشابه را به شما نمایش خواهد داد. این روش نیز یکی از راهکارهای پیدا کردن افراد و کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام است. 

جستجو بر اساس لیست فالوورها

       جستجو بر اساس لیست فالوورها      

بسیاری از کسب و کارها در ابتدای کار و برای بالا بردن اینگیجمنت ریت پست‌های خود، شروع به دنبال کردن افراد مختلف می‌کنند. اما سوال اینجاست که این صفحات چگونه متوجه ارتباط کاربر با محتوای مورد نظر می‌شوند؟ جواب این سوال خیلی ساده است. شما به عنوان یک کاربر ساده در اینستاگرام، صفحات اینفلوئنسرها و بیزینس‌های فراوانی را دنبال می‌کنید. از آن‌جا که لیست Followerهای بیشتر بیزینس اکانت‌ها به سادگی قابل مشاهده است، کسب و کارهای نوپا در اینستاگرام می‌توانند به راحتی شما را پیدا کرده و صفحه خود را معرفی کنند.

سرچ توییتر

         سرچ در اینستاگرام با استفاده از سرچ توییتر        

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که طی سالیان گذشته و به خصوص در ایران، کاربران فراوانی را جذب کرده است. اگر به دنبال بالا بردن سطح ارتباط خود با مشتریان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که فعالیت در توییتر را جدی بگیرید. از آنجایی که هشتگ‌ها در توییتر، اثر گسترده‌تری نسبت به اینستاگرام دارند. بسیاری از کاربران پست‌های اینستاگرام خود را در توییتر نیز به اشتراک می‌گذارند. در نتیجه با جستجو هشتگ‌های کلیدی در توییتر، شما می‌توانید به برخی از محتوای اینستاگرام نیز دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

بیشتر روش‌های جستجوی اینستاگرامی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، از طریق سایت اینستاگرام نیز قابل اجرا هستند. جستجو در اینستاگرام برای پیدا کردن محتوای مختلف و کسب و کارهای گوناگون، به شما کمک می‌کند تا از جدیدترین اتفاقات این شبکه اجتماعی با خبر شده و به صورت خیلی نزدیک با کاربران آن در ارتباط باشید.

 

مطالب مرتبط:

1399/06/24

فرم نظر سنجی