1399/06/27

چگونه یک صفحه آموزش آشپزی در اینستاگرام یا فودبلاگری راه بیاندازیم؟

فودبلاگر

تاثیرات شبکه‌های اجتماعی به حدی زیاد بوده که تحقیقات ثابت می‌کنند کاربران فضای مجازی، اعتماد بیشتری به تبلیغات موجود در این شبکه‌ها دارند. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد بخواهند با ورود به حرفه بلاگری در اینترنت، به کسب درآمد برسند. یکی از حوزه‌های پرطرفدار در صنعت بلاگری، فودبلاگری است. فودبلاگری شیوه‌های مختلفی دارد. برخی از افراد به این سمت روی می‌آورند که غذاهای متفاوت را تجربه کرده و نظر خود در خصوص وعده‌ای که میل کرده‌اند را با کاربران در میان بگذارند. دسته دیگر نیز دستور پخت‌های مختلف را آموزش می‌دهند و افراد را با غذا و فرهنگ کشورهای مختلف آشنا می‌کنند. بسته به نوع فعالیت یک فودبلاگر، او می‌تواند به روش‌های مختلف از حساب کاربری‌اش کسب درآمد کند. 

در این مقاله موبودید ما به صورت کلی بر روی موضوع آموزش آشپزی در اینستاگرام تمرکز می‌کنیم. در سالیان گذشته، شاهد این موضوع بودیم که بسیاری از آشپز‌های تراز اول دنیا، اقدام به راه اندازی بلاگ و صفحات مجازی خود کرده و برند شخصی خود را در اینترنت به وجود آورده‌اند. آشپزی یک هنر بسیار جذاب و در عین حال خوشمزه است. به همین خاطر مخاطبان فراوانی دارد و افراد زیادی در اینستاگرام، یوتیوب و سایر پلتفرم‌های اجتماعی به دنبال چنین محتوایی هستند. در نتیجه آشپزی در اینستاگرام یکی از دسته‌‌بندی‌هایی است که افرادی که در این کار استعداد دارند، می‌توانند به آن به عنوان یک کار پاره وقت نگاه کنند. 

آشپزی در اینستاگرام می‌تواند به روش‌های مختلف شما را به درآمد برساند. اگر شما به عنوان یک سرآشپز رستوران فعالیت می‌کنید، با آموزش هنر آشپزی در اینستاگرام، می‌توانید علاوه بر جذب فالوور، فروش رستوران خود را نیز افزایش داده و از این طریق درآمد خوبی به دست بیاورید. علاوه بر این، عده‌ای از این آشپزهای اینستاگرام با داشتن مخاطب بالا، می‌توانند برند شخصی خود را راه‌اندازی کرده و از طریق تبلیغات محصولات مرتبط با آشپزی، از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشند. 

اگر در ابتدای مسیر تبدیل شدن به یک آشپز اینستاگرامی (فودبلاگر) هستید، بهتر است تا انتهای این مقاله موبودید با ما همراه باشید. چرا که در ادامه قصد داریم گام‌های مورد نیاز برای ساختن یک برند شخصی از طریق آموزش آشپزی در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

مراحل تبدیل شدن به یک فود بلاگر در اینستاگرام 

  مراحل تبدیل شدن به فودبلاگر یا آشپز اینستاگرامی 

با انجام چند حرکت ساده که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، شما می‌توانید از طریق آشپزی در اینستاگرام، برند شخصی خود را بسازید

در خصوص حوزه فعالیت خود تصمیم بگیرید

یک نام جذاب برای حساب کاربری خود انتخاب نمایید

یک برنامه‌ مدون و دقیق برای تولید محتوا طراحی کرده و اجرا کنید

با کاربران خود ارتباط داشته باشید و به آن‌ها اهمیت بدهید

 

۱. انتخاب حوزه فعالیت

      انتخاب حوزه فعالیت     

آموزش آشپزی یکی از موضوعاتی است که به علت مخاطب بی‌شمار، به شکل‌های مختلفی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. از مجله‌های آشپزی گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی بسیار پرطرفدار، مخاطب می‌تواند به روش‌های مختلفی به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کند. اما این اتمام کار نیست. از آنجایی که آشپزی بسیار مبحث گسترده‌ای است، باید در ابتدا حوزه مورد علاقه خود را پیدا کرده و سپس روی ساخت برند شخصی خود وقت صرف کنید. انتخاب نوع دستور پخت‌ و ایده اولیه در خصوص شیوه‌های ارائه محتوا از تصمیماتی است که پیش از شروع به کار باید در مورد آن تحقیق و بررسی گسترده انجام شود. به عنوان مثال برخی آشپزها در صفحه اینستاگرام خود، تنها وعده‌های غذایی سریع را آموزش می‌دهند در حالی که برخی از آشپز‌های اینستاگرامی، تمرکز خود را بر روی آماده کردن دستور پخت‌های بین‌المللی قرار دهند.

همواره به یاد داشته باشید که آشپزی در اینستاگرام توانسته سرنوشت افراد بسیاری را تغییر دهد. پس با انتخاب درست و پایبندی به اجرای برنامه، شما نیز می‌توانید شانس کسب درآمد از اینستاگرام را داشته باشید. استفاده از خلاقیت و انتخاب و اجرای دستور پخت‌های خوشمزه می‌تواند تعداد کاربران صفحه کاربری یک آشپز اینستاگرامی (فودبلاگر) را روز به روز افزایش دهد. 

۲. انتخاب نام حساب کاربری

       انتخاب نام حساب کاربری برای فودبلاگر       

نام یک بلاگر، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اوست. چرا که افراد او را با نام حساب کاربری‌اش در اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگری خواهند شناخت. نام یک فودبلاگر علاوه بر منحصر به فرد بودن، باید خیلی راحت در ذهن‌ها بماند. این موضوع در جذب مخاطب جدید به او کمک ویژه‌ای خواهد کرد. 

وقتی در دنیای اینترنت فعالیت می‌کنید، داشتن وبسایت از ضروری‌ترین کارهای ممکن است. در نیتجه پس از انتخاب نام برند خود، حتما بررسی کنید که آیا دامنه مورد نظر برای شما موجود است یا خیر. پس از ثبت دامنه، به راحتی و با استفاده از یک هاست و یک قالب ساده، می‌توانید وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید. یک آشپز اینستاگرامی (فودبلاگر) می‌تواند از طریق وبسایت شخصی‌اش، اقدام به فروش پکیج‌های آموزش آشپزی کرده و درآمد کسب کند.

۳. انتخاب پلتفرم

          انتخاب پلتفرم برای فودبلاگر         

انتقال دانش و ساخت یک پنجره ارتباطی با علاقه‌مندان به آشپزی، تنها انگیزه افراد برای تبدیل شدن به یک فودبلاگر (آشپز اینستاگرامی) نیست. هدف بسیاری از افراد از آموزش آشپزی در اینستاگرام، کسب درآمد است. به همین دلیل این افراد باید با استراتژی و برنامه صحیح به کار خود ادامه دهند. 

یکی از موضوعاتی که پیش از شروع به فعالیت به عنوان فودبلاگر به آن توجه کنید، این است که از چه روش‌هایی می‌توانید از محتوای خود درآمد کسب کنید. اینستاگرام یکی از بهترین بستر‌هایی است که یک بلاگر می‌تواند محتوای خود را در آن به اشتراک گذاشته و برند شخصی خود را بسازد. اما به جز اینستاگرام، پلتفرم‌های ویدیویی و متنی دیگری نیز وجود دارند که آشپز‌های اینستاگرامی می‌توانند برای کسب درآمد از آن‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال اگر آشپز محتوای آموزشی خود را به صورت ویدیویی تولید می‌کند، می‌تواند علاوه بر اینستاگرام، ویدیوهای خود را در تیک‌تاک و یوتیوب نیز منتشر کرده و کاربر جذب کند. بسیاری از آشپزهایی که مهارت نوشتاری خوبی هم دارند، می‌توانند در بلاگ شخصی خود، مطالبی را برای علاقه‌مندان منتشر نمایند. به صورت کلی، به هر میزان که راه‌های ارتباطی شما با کاربر زیاد شود، درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.

اگر در ساخت برند شخصی خود موفق شوید، آنجاست که بسیاری از شرکت‌های مرتبط با صنعت غذایی، پیشنهاد همکاری برای شما ارسال خواهند کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید با تولید یک ویدیو تبلیغاتی، جدیدترین محصول یک برند مواد غذایی را معرفی کنید و یا از آن محصول در آشپزی خود استفاده کرده و آن را به کاربران اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری نشان دهید.  

۴. برنامه ریزی محتوا

            برنامه ریزی محتوا            

با نگاهی به الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف و موتورهای جستجو، متوجه می‌شویم که تداوم در انتشار محتوا، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در نتیجه شما برای تبدیل شدن به یک فودبلاگر موفق، بیش از هر چیز، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق خواهید داشت. یک استراتژی زمانی درست به شما کمک می‌کند تا در ذهن کاربران ماندگار شوید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید پیش از شروع به آموزش آشپزی در اینستاگرام انجام بگیرد، توجه به سلیقه مخاطب و برنامه‌ریزی بر اساس آن است. به عنوان مثال، اگر یک فودبلاگر بر روی دستور پخت‌های سریع و راحت تمرکز کند، باید بداند که مخاطبان او بیشتر افرادی هستند که حوصله و وقت زیادی برای آشپزی ندارند. با علم به این موضوع، آشپزهای اینستاگرامی می‌توانند یک نقشه دقیق برای خود متصور شوند و حتی استراتژی تبلیغاتی خود را نیز متمرکزتر کنند.

برنامه‌ریزی انتشار محتوا نه تنها برای محتوای شما، بلکه برای کارهای تبلیغاتی نیز موضوع بسیار مهمی است. این برنامه‌ریزی علاوه بر زمان انتشار پست‌های تبلیغاتی، متوجه روش‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای تبلیغات نیز می‌گردد. یک فودبلاگر می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف مانند تولید تیزر تبلیغاتی، استفاده از استوری اینستاگرام برای تبلیغات و معرفی مستقیم محصول غذایی، با شرکت‌های مختلف همکاری داشته باشد. بدون شک هر یک از این روش‌های تبلیغاتی نیاز به یک فرآیند آماده سازی دارند. در نتیجه بدون یک استراتژي مشخص و زمان‌بندی درست، بازدهی تبلیغات حساب کاربری شما کاهش پیدا خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌ها اصلی هر بلاگر در فضای مجازی، اعتماد به نفس و توانایی انتقال مطلب است. اگر قصد آموزش آشپزی در اینستاگرام را دارید، باید اول از همه بتوانید جلوی دوربین قرار گرفته و فیلم آشپزی خود را ضبط کنید. یکی از راهکارهایی که می‌تواند تا حدی خیال شما را راحت کند، الگوبرداری از ویدیوهای سایر فودبلاگرها و آشپزهای اینستاگرامی است.

علاوه بر آن، اگر قصد دارید قراردادهای همکاری بیشتری را به امضا برسانید، باید به عنوان صاحب یک برند، با فنون مذاکره آشنایی داشته باشید. 

۵. ارتباط با کاربران

              ارتباط با کاربران برای فودبلاگر موفق              

آشنایی با سلیقه کاربران و تولید محتوا بر اساس علایق آن‌ها، می‌تواند در جذب مخاطب بیشتر و در نهایت، درآمد بیشتر تاثیر مستقیم داشته باشد. با مطالعه آمار و اطلاعات مربوط به کاربران هر منطقه، شما مي‌توانید به صورت نسبی از تاثیر محتوا بر روی مخاطب آگاه شوید. اما بهترین روش برای جمع‌آوری اطلاعات، این است که از فالوورهای حساب اینستاگرام و یا خوانندگان مطالب وبلاگتان سوال پرسیده و از آن‌ها بخواهید تا نظراتشان را با شما در میان بگذارند. به یاد داشته باشید پلاگین‌ها و ابزارهای مختلفی هم در وبلاگ و هم در صفحات اجتماعی وجود دارند که می‌توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

سخن آخر

این روزها بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، یک بستر مناسب برای یادگیری موضوعات جدید است. از آنجایی که آشپزی یک هنر به شدت پرطرفدار است، تولید ویدیو‌های آموزشی در این حوزه می‌تواند یک فعالیت مناسب در بستر اینستاگرام باشد. اگر فکر می‌کنید که استعداد آشپزی دارید، تنها کافیست نگاهی به صفحات پرطرفدار آشپزی در اینستاگرام و یوتیوب داشته باشید تا بتوانید ایده اولیه برای انجام این کار را به دست آورید. پس از آن با استفاده از خلاقیت و هنر خود، می‌توانید به تولید محتوای مختلف ادامه داده و مخاطبان بیشتری جذب کنید. به هر میزان که تعداد مخاطبان شما افزایش پیدا کند، به همان میزان هم درآمد شما بیشتر خواهد شد. 

 

مطالب مرتبط:

1399/06/27

برچسب ها:

فرم نظر سنجی