1399/06/31

چند ایده جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

پیدا کردن ایده‌های جذاب برای استفاده در تولید محتوای اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین کارهاییست که هر ادمین اینستاگرامی باید قادر به انجام آن باشد. همانطور که می‌دانید، تداوم در تولید محتوا و انتشار آن به شکل‌های مختلف مانند پست، استوری، لایو و آی‌جی‌تی‌وی کلید موفقیت در اینستاگرام است. اما مشکل اینجاست که یافتن ایده‌های جذاب و در عین حال منحصر به فرد برای تولید محتوا، چندان هم کار آسانی نیست. ادمین‌ها باید همواره به دنبال موضوعاتی باشند که نه تنها با سلیقه کاربران همخوانی داشته باشند، بلکه بتوانند حس تعامل را در کاربر ایجاد کنند.

در این مقاله موبودید قصد داریم نگاهی به چند ایده جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام بیاندازیم. استفاده از این ایده‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید استراتژي محتوای خود را همواره به روز نگه داشته و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

کدام ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام مناسب است؟

کدام ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام مناسب است؟

تولید محتوا در اینستاگرام، یک مبحث بسیار گسترده است و نمی‌توان از یک فرمول خاص برای موفقیت در آن استفاده کرد. به صورت کلی، یک مطلب موفق در اینستاگرام باید ترکیبی از چندین ویژگی‌ را داشته باشد.

اولین ویژگی یک ایده مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام، تعامل برانگیز بودن آن است. به یاد داشته باشید که رقیبان شما هر روز در تلاش‌اند تا با ایده‌های نوین، انواع مختلفی از محتوا را برای کاربران اینستاگرام بسازند. گستردگی محتوا در اینستاگرام، کاربران را قادر می‌سازد تا از میان هزاران پست و استوری متفاوت، به سرعت محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. کاربران اینستاگرام در واقع به دنبال محتوایی هستند که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آن‌ها را به هدف خود برساند. همانطور که بارها تکرار کردیم، تداوم در تولید محتوای جذاب و خلاقانه، می‌تواند شانس دیده شدن محتوای شما توسط کاربران جدید را افزایش داده و شما را به رسیدن به درآمد از طریق اینستاگرام نزدیک می‌کند. 

توجه به الگوریتم اینستاگرام نیز یکی از مواردی است که همواره باید در نظر داشته باشید. تولید محتوا بدون توجه به الگوریتم‌ها و هشتگ‌های اینستاگرام، بازده خاصی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. هماهنگی محتوا با الگوریتم‌های اینستاگرام، شانس دیده شدن محتوای شما در بخش اکسپلور را بالاتر می‌برد. البته بهره‌گیری از روش‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام از قبیل تبلیغات بازدیدی اینستاگرام، تبلیغات استوری اینستاگرام و ... نیز می‌تواند مسیر شما برای دیده شدن در فضای اینستاگرام را هموارتر سازد. 

ایده‌های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

   ایده‌های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام   

راه‌اندازی یک چالش

اگر می‌خواهید در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوید، باید بتوانید برای مدتی ذهن آن‌ها را درگیر کنید. یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف، راه‌اندازی یک چالش با هدفی مشخص است. شما به عنوان کسی که این چالش را می‌سازید، از کاربرانتان درخواست کنید تا در آن شرکت کرده و عکس، فیلم یا نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند. البته کارشناسان معتقدند که ایده راه اندازی چالش اینستاگرامی برای تمام کسب و کارها و برندهای شخصی مناسب نیست. در نتیجه پیش از انجام هر کاری، باید از هماهنگی محتوا و سلیقه کاربران اطمینان حاصل کنید. تجربه ثابت می‌کند که انجام چالش‌ها به صورت هفتگی و ماهانه می‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد. اما به صورت کلی، زمان‌بندی چالش‌ها و انتشار محتوای مرتبط با آن به شما بستگی دارد.

استفاده از ایده‌های خلاقانه برای معرفی محصول

بسیاری از کسب و کارها از اینستاگرام به عنوان یک رسانه پرطرفدار برای معرفی محصولات و سرویس‌های جدید خود استفاده می‌کنند. مشکل اینجاست که بسیاری از این حساب‌های کاربری، تنها اقدام به انتشار تصویری ساده از محصول می‌کنند و توضیحات بسیار کوتاهی را در خصوص آن ارائه می‌دهند. در حالی که با اندکی خلاقیت و استفاده از روش‌های تولید محتوای جذاب، می‌توان توجه کاربر را به راحتی جلب کرد. به عنوان مثال، تولید یک تیزر کوتاه برای معرفی محصول و قابلیت‌‌های آن، می‌تواند با استقبال گسترده‌تری از سوی کاربران مواجه شود. 

مصاحبه در استوری

      مصاحبه در استوری      

برای پیشرفت در اینستاگرام، علاوه بر توجه به محتوای پست‌ها، شما باید ایده‌های جالبی برای تولید محتوا مخصوص استوری داشته باشید. استوری‌های اینستاگرام همچنین به شما کمک می‌کنند تا موضوعات را تحت قالب یک داستان کوتاه شرح داده و در صورت نیاز، آن‌ها را در بخش هایلایت ذخیره کنید.

یکی از ایده‌های خوب برای محتوای استوری، مصاحبه با افراد مختلف از قبیل مشتری‌ها، اینفلوئنسرها و کارشناسان یک حوزه خاص است. برای اینکه مصاحبه شما از طرف کاربران با استقبال بیشتری مواجه شود، بهتر است پیش از انجام مصاحبه، از کاربران خود درخواست کنید تا سوال‌هایی که دارند را با شما به اشتراک بگذارند. 

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران

کاربران اینستاگرام معمولا نقش مصرف کننده را دارند و در اکثر موارد، از محتوای تولید شده توسط سایر افراد استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید با اندکی خلاقیت، از آن‌ها بخواهید که این بار آن‌ها برای شما محتوا تولید کنند. این کار باعث می‌شود تا فالوورها، اعتماد بیشتری به برند شما داشته و بیشتر به شما نزدیک شوند.

تولید این نوع محتوا در اینستاگرام با یک چالش همراه است. کاربر باید بتواند ایده درستی از محتوای مد نظر شما داشته باشد. در نتیجه این وظیفه شماست که مسیر درست حرکت را به او نشان دهید. در ابتدا از کاربران بخواهید که ایده‌های خود برای تولید محتوا را با شما در میان بگذارند. سپس می‌توانید با راه اندازی یک هشتگ، از آن‌ها بخواهید تا در یک چارچوب مشخص، محتوا تولید کرده و در اینستاگرام منتشر کنند. 

استفاده از جدیدترین موضوعات روز برای تولید محتوا

شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را به افراد می‌دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، به جدیدترین اتفاقات دنیا دسترسی پیدا کرده و در خصوص آن بحث و گفت و گو کنند. به عنوان مثال، پیدایش ویروس کرونا در جهان، تقویم محتوای بسیاری از رسانه‌های مطرح دنیا را دستخوش تغییر کرد.

به یاد داشته باشید که کاربران اینستاگرام، همواره به دنبال به روزترین اخبار و اتفاقات هستند و عدم توجه به این موضوعات، باعث می‌شود تا کاربران تمایل کمتری برای بازدید از حساب کاربری شما داشته باشند. به عنوان مثال، صحبت در خصوص نکات مرتبط با کار در منزل می‌تواند در وضعیت فعلی، یک محتوای پر طرفدار باشد. چرا که بسیاری از افراد به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا، باید در خانه بمانند و از منزل به وظایف خود رسیدگی کنند.

سخن آخر

داشتن ایده‌های جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام، تنها شروع کار است. چالش اصلی، پیاده‌سازی این ایده‌ها در دنیای واقعی است. ایده‌هایی که در این مقاله موبودید با شما در میان گذاشتیم، می‌تواند مسیر پیشرفت شما در اینستاگرام را هموارتر کرده و درصد جذب مخاطب جدید را افزایش دهد.

 

مطالب مرتبط:

1399/06/31

فرم نظر سنجی