1399/07/20

۵ نکته برای جذب مخاطب و برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام

تلاش برای برندسازی بهتر در اینستاگرام، نه نتها برای گسترش کسب و کار، بلکه برای جذب مخاطب هدف و افزایش تعداد مشتریان آینده هم امری ضروری به شمار می‌آید. در طول روز، کاربران زیادی از حساب کاربری شما در اینستاگرام بازدید می‌کنند. طبق آمار، شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا توجه کاربران این شبکه اجتماعی را به محتوایتان جلب کنید.

در این مطلب نحوه بهینه سازی حساب کاربری  به منظور ساخت یک برند حرفه‌ای را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین به شما یاد می‌دهیم که چطور می‌توان هر بازدید کننده ای را به فالوور دائمی تبدیل کرد.

ترکیب اکانت شخصی و کاری

ترکیب اکانت شخصی و کاری برای برندسازی در اینستاگرام

بسیاری از صاحبان کسب و کار، همچنان از دو حساب کاربری مجزا در اینستاگرام استفاده می‌کنند:

یک صفحه شخصی و معمولا Private مختص افراد نزدیک

یک حساب کاربری مخصوص کارهای بیزینسی و کسب درآمد از اینستاگرام

اما نکته‌ فراموش شده در مورد بیشتر حساب‌های بیزینسی اینستاگرام، این است که صاحبان کسب و کار تمایلی برای نمایش مستقیم شخصیت خود ندارند. در واقع، اولین گام برای برندسازی در اینستاگرام، استفاده از یک صفحه اصلی به جای استفاده کردن از یک صفحه شخصی در کنار یک بیزینس اکانت است. این کار به شما اجازه بهره‌مندی از مزایایی همچون تعامل بیشتر با کاربران را اعطا می‌کند. به بیانی دیگر، پروفایل اینستاگرام علاوه بر اینکه نشان دهنده شخصیت شماست، باید این پیام را به کاربر منتقل کند که شما در حال مدیریت یک کسب و کار موفق هستید.

ساده بودن نام کاربری

   ساده بودن نام کاربری   

اولین نکته‌ مهم برای برند‌های شخصی، قرار دادن نام واقعی خود به عنوان نام کاربری (Username) در اینستاگرام است. با این کار، کاربران نام برندتان را راحت‌تر به خاطر خواهند سپرد. بنابراین، نام کاربری حساب کاربری یک برند شخصی (Personal Brand) باید تا حد امکان به نام اصلی یا تجاری او نزدیک باشد. چرا که اصل اول در انتخاب یک نام کاربری موفق، سادگی و کوتاه بودن آن است. به یاد داشته باشید که استفاده از علامت‌ها و اعداد در نام کاربری و پیچیده کردن آن کمکی به شما نخواهد کرد.

استفاده از کلمات کلیدی هدفمند در بخش Name Field

    استفاده از کلمات کلیدی هدفمند در بخش Name Field برای برندسازی در اینستاگرام    

افراد زیادی به اشتباه نام کاربری‌شان را در قسمت Name Field قرار می‌دهند. جالب است بدانید، کلماتی که در این قسمت به کار می‌برید در واقع توسط کاربران اینستاگرام قابل جستجو هستند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با برندتان می‌تواند دسترسی کاربران به حساب کاربری شما را تسریع کرده و فرصت‌های بیشتری در مقابل کسب و کارتان قرار دهد.

برای شناسایی هر چه بهتر مخاطبان هدف، بهتر است لیستی از کلمات کلیدی پر طرفدار تهیه کنید. این کلمات کلیدی می‌توانند به صورت مستقیم به زمینه فعالیت شما و یا محصولات برندتان اشاره داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین موارد مورد نیاز برای برندسازی موفق در اینستاگرام، توجه به علایق و نیازهای کاربران این شبکه اجتماعی است. به عبارت دیگر، برندها باید نیازهای کاربرانشان را به خوبی بشناسند و کوتاه‌ترین و کارآمدترین محتوای متناسب با آن را در اختیارشان قرار دهند.

بهینه کردن بخش بیو اینستاگرام

       بهینه کردن بخش بیو اینستاگرام برای برندسازی در اینستاگرام       

بیو یک حساب کاربری می‌تواند تاثیر فراوانی بر روی برندسازی در اینستاگرام داشته باشد. کارشناسان معتقدند تقسیم بخش بیو اینستاگرام به دو قسمت مجزا، ایده‌ای مناسب برای استفاده بهینه از این بخش است. 

در قسمت اول باید اطلاعاتی در خصوص اینکه شما چه کسی هستید و چه حرفه‌ای دنبال می‌کنید را بسیار سریع به کاربر ارائه دهید. از آنجایی که اینستاگرام محدودیت‌هایی در تعداد کاراکتر بخش بیو در نظر گرفته، برند‌ها باید سعی در استفاده بهینه از این فضا را داشته باشند. به جای قرار دادن اطلاعات شخصی بیش از حد در بخش بیو اینستاگرام ، تمرکز‌تان بر روی بازار هدف معطوف کرده و برای جذب آن‌ها تلاش کنید. به عبارت دیگر، کاربران باید بتوانند با یک نگاه به صفحه برند، شناخت نسبی به آن برند و محصولاتش پیدا کرده و تصمیم بگیرند که آیا دوست دارند محتواهای صفحه آن کسب و کار خاص را دنبال کنند یا خیر. 

یکی از مواردی که به برندسازی بهتر در اینستاگرام کمک می‌کند، به روز رسانی نوشته‌های بیو در بازه‌های زمانی مشخص است.

قرار دادن Call To Action برای لینک بخش بیو

         قرار دادن Call To Action برای لینک بخش بیو برای برندسازی در اینستاگرام         

همانطور که گفتیم، یکی از راهکارهای برندسازی موفق در اینستاگرام، تقسیم بخش بیو به دو قسمت مجزاست. در قسمت دوم، شما باید متنی قرار دهید که کاربر را به کلیک بر روی لینک قرار داده شده در بیو تشویق کند. از آنجایی که اینستاگرام تنها اجازه استفاده از یک لینک در بیو را به کاربرانش می‌دهد، شما باید خط آخر بیو خود را به توضیحاتی در خصوص آن لینک اختصاص دهید. برای مثال، اگر برای محصولات خود تخفیف گذاشته‌اید، از اموجی‌های مختلف استفاده کنید تا توجه کاربران به لینک تخفیف محصولات جلب شود.

 سخن آخر

برندسازی در اینستاگرام بدون شک یکی از مهم‌ترین کارها برای کسب درآمد در اینستاگرام است. با بهره‌گیری از نکاتی در این مقاله موبودید مطرح شد، شما می‌توانید به راحتی برند شخصی خود در اینستاگرام را راه‌اندازی کرده و علاوه بر کسب و کار خودتان، در اینستاگرام هم به یک چهره تاثیرگذار تبدیل شوید. 

 

 

مطالب مرتبط:

1399/07/20

فرم نظر سنجی