1399/08/07

قابلیت Restrict اینستاگرام چگونه کار میکند؟

قابلیت Restrict اینستاگرام

مزاحمت‌ یا قلدری (Bullying) اینترنتی، مسئله‌ای مهم برای اینستاگرام به شمار می‌آید. به همین خاطر، در تاریخ هشتم جولای، اینستاگرام دو قابلیت «محدود کننده» جدید را به پلتفرم خود اضافه کرد که در راستای بالا بردن امنیت کاربران و همچنین مقابله با مزاحمان مجازی به کار گرفته می‌شوند.

یکی از این قابلیت‌ها که Restrict نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا به دلخواه، یک سری از کامنت‌ها را به طور کامل Private کنند. این ویژگی، همان‌طور که از اسم آن پیداست، مزاحمان اینترنتی را محدود خواهد کرد. در این مقاله سعی خواهیم داشت تا شما را با چرایی و روش استفاده از قابلیت Restrict اینستاگرام آشنا کنیم و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

حالت Restrict اینستاگرام به عبارتی یک روش مخفی برای برخورد با افراد مزاحم است که به شما این اختیار را می‌دهد تا فعالیت هر فردی که برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند را محدود کنید. این محدودیت‌ها می‌تواند هم بر روی کاربرانی که کامنت توهین آمیز گذاشته و هم بر روی افرادی که در دایرکت مزاحمت ایجاد می‌کنند، اعمال گردند. با اضافه کردن این اشخاص به لیست Restricted Accounts، کامنت‌های آن‌ها به طور خودکار Private می‌شود و فقط برای شما و خودشان قابل نمایش خواهد بود. در نتیجه شما می‌توانید از توهین‌های آن‌ها مطلع شوید بدون آن که دیگران را در جریان بگذارید.

علاوه بر این، افرادی که در این لیست قرار می‌گیرند، نمی‌توانند آخرین زمان آنلاین بودن شما را ببینند. همچنین Restrict به شما اجازه می‌دهد تا بدون اطلاع طرف مقابل، پیام‌های او در دایرکت را seen کنید. به عبارت دیگر، یک مزاحم اینستاگرامی به هیچ عنوان نمی‌تواند متوجه ساعات فعالیت شما در این شبکه اجتماعی شود.

حال شاید این سؤال را از خودتان بپرسید، که با وجود قابلیت‌هایی مانند بلاک، ریپورت و آنفالو کردن افراد مزاحم در اینستاگرام، چه نیازی به یک قابلیت جدید به نام Restrict وجود دارد. متاسفانه طبق آمار منتشر شده توسط اینستاگرام، جوانان زیادی از بلاک کردن افراد مزاحم در فضای مجازی هراس دارند. چرا که فکر می‌کنند این کار باعث تحریک و عصبانیت آن‌ها می‌شود.

نکته دیگر که درباره این ویژگی وجود دارد، این است که افراد محدود شده متوجه نخواهند شد که شما آن‌ها را محدود کرده‌اید و این اطلاعات به صورت محرمانه بین شما و اینستاگرام باقی می‌ماند.

نحوه فعالسازی قابلیت Restrict‌ اینستاگرام

  نحوه فعالسازی قابلیت Restrict‌ اینستاگرام  

قابلیت Restrict اینستاگرام از سه طریق مختلف قابل فعالسازی است. در ادامه هر یک از این سه راه را به شما آموزش خواهیم داد. 

انتخاب کامنت نامناسب در زیر پست‌ها

اولین راه برای اعمال محدودیت‌ بر روی یک حساب کاربری، مراجعه به بخش کامنت‌هاست. اگر شخصی در زیر پست‌های شما کامنت‌ نامناسبی بنویسد، شما به راحتی می‌توانید او را محدود کنید. برای این کار، کافیست کامنت را به سمت چپ کشیده و گزینه دوم را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه، شما قادر خواهید بود تا کامنت را ریپورت کرده و یا حساب کاربری مورد نظر را Restrict کنید. در این مرحله، اینستاگرام از شما می‌خواهد تا دلیل Restrict کردن آن حساب را مشخص کرده و به چند سوال کوتاه پاسخ دهید.

از طریق بخش Privacy Setting

    از طریق بخش Privacy Setting    

روش دیگر برای اعمال قابلیت Restrict بر روی کاربران مزاحم اینستاگرام، ورود به بخش Setting است. از بخش بالا سمت راست حساب کاربری خود، گزینه Setting را انتخاب کرده و سپس، بر روی Privacy کلیک کنید. در ادامه، صفحه‌ای شامل چندین گزینه مختلف به شما نمایش داده می‌شود. در این جا کافیست به دنبال گزینه Restricted Accounts بگردید و بر روی آن کلیک کنید. حال با استفاده از بخش جستجو، می‌توانید حساب‌های کاربری مشکل ساز را پیدا کرده و فعالیت آن‌ها را محدود نمایید.

با مراجعه مستقیم به پروفایل

      با مراجعه مستقیم به پروفایل      

آخرین راه برای اعمال محدودیت و فعال سازی قابلیت Restrict برای یک حساب کاربری، از طریق ورود مستقیم به حساب فرد خاطی است. برای این کار، تنها کافیست وارد صفحه فرد مورد نظر شده و گزینه سه نقطه را از بالای صفحه انتخاب نمایید. با انجام این کار، چندین گزینه در سر راه شما قرار خواهند گرفت. حال کافیست Restrict را انتخاب کرده و تایید کنید. اگر هم در ادامه تصمیم گرفتید تا محدودیت‌ها را به حالت عادی تغییر دهید، تنها کافیست همین مسیر را طی کرده و این بار گزینه Unrestrict را فشار دهید. 

سخن آخر

همانطور که گفته شد، ایجاد فضای امن برای کاربران و مقابله با افراد به اصطلاح قلدر در فضای مجازی، از اهمیت بالایی برخوردار است. اینستاگرام هم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند با ارائه قابلیت‌های جدید، از بروز این مشکل در میان کاربرانش جلوگیری کند. اینستاگرام سعی دارد تا یک فضای امن برای تمام کاربرانش به وجود آورده و از بروز هر گونه آزار و اذیت مجازی توسط مزاحمان اینترنتی جلوگیری به عمل آورد.

 

مطالب مرتبط:

 

1399/08/07

فرم نظر سنجی