1399/08/23

آموزش مرحله به مرحله ویرایش تصاویر اینستاگرام

ویرایش تصاویر اینستاگرام

برای انتشار تصاویر و پست‌های جذاب در اینستاگرام، نیازی به گذراندن دوره‌های عکاسی و شرکت در کلاس‌های ویرایش حرفه‌ای نیست. با چند تکنیک ساده که در این مقاله موبودید به شما آموزش خواهیم داد، به راحتی می‌توانید پست‌هایی جذاب و حرفه‌ای برای اینستاگرام طراحی کرده و میزان تعامل کاربران را افزایش دهید. برای این کار، تنها به یک گوشی هوشمند، یک نرم افزار ویرایش تصاویر و اندکی صبر و حوصله نیاز خواهید داشت.

مرحله اول: ثبت یک تصویر با کیفیت

 مرحله اول: ثبت یک تصویر با کیفیت

یکی از مهم‌ترین کارها که پیش از شروع به ویرایش تصویر برای اینستاگرام باید انجام بپذیرد، ثبت یک عکس با کیفیت است. برای این کار، از نور طبیعی استفاده کنید و به جای یک عکس، چندین عکس از زوایای مختلف بگیرید تا در ادامه بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید.

دوربین‌های عکاسی موبایل قابلیتی به نام HDR دارند که به شخص در ثبت عکس در محیط‌هایی با نور کم و به صورت Close Up کمک می‌کند. اگر ایده مناسبی برای ثبت عکس ندارید، سایت‌هایی وجود دارند که عکاسان حرفه‌ای عکس‌های خود را به صورت رایگان و پولی در آن‌ها به اشتراک می‌گذارند. با مراجعه به این سایت‌‌ها، می‌توانید از عکس‌های آن‌ها ایده گرفته و خودتان شروع به عکاسی کنید. این تکنیک بیشتر توسط کسب و کارهای کوچک که تجربه‌ای در عکاسی و ویرایش تصاویر اینستاگرام را ندارند استفاده می‌شود.

مرحله دوم: استفاده از یک فیلتر مناسب

 مرحله دوم: استفاده از یک فیلتر مناسب

انتخاب فیلتر‌های اینستاگرام، یک چیز کاملا شخصی و سلیقه‌ای است. اما در این میان فیلتر‌هایی هم وجود دارند که به صورت گسترده توسط افراد مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. با نگاهی به وبلاگ‌های عکاسی، به راحتی می‌توانید فیلتر مورد نظرتان در هنگام ویرایش تصاویر اینستاگرام را انتخاب نمایید. 

طبق اعلام سایت Canva، محبوب‌ترین فیلتر در سرتاسر آمریکا، فیلتر Clarendon است. این فیلتر تصویری روشن‌تر و طبیعی‌تر تولید می‌کند. از دیگر فیلترهای پرطرفدار برای ویرایش تصاویر اینستاگرام می‌توان به Gingham، Juno و Lark اشاره کرد.

مرحله سوم: استفاده درست از تنظیمات Lux

    مرحله سوم: استفاده درست از تنظیمات Lux   

وقتی توانستید فیلتر مورد نظر خود را پیدا کنید، وقت آن است که سری به بخش Lux Setting بزنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. بخش Lux میزان Contrast و Exposure اجزای مختلف عکس را تغییر می‌دهد و به آن عمق می‌بخشد. 

مرحله چهارم: استفاده از تنظیمات بخش Edit

      مرحله چهارم: استفاده از تنظیمات بخش Edit     

حال وقت استفاده از تنظیمات موجود در بخش edit است. در ابتدا باید ابعاد عکس تنظیم شده و عکس به اصطلاح تراز شود. بخش edit امکان دسترسی به قسمت‌های مختلف و اعمال تغییرات فراوانی را بر روی عکس فراهم می‌کند. از جمله این تغییرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اضافه کردن عمق به عکس 

اعمال تغییرات لازم برای افزایش میزان contrast و sharpness تصویر

اعمال تغییرات بر میزان Saturation برای دستیابی به تصاویری با رنگ‌های روشن‌تر

به این نکته توجه کنید که استفاده بیش از حد از فیلترها برای ویرایش تصاویر اینستاگرام، کار چندان درستی نیست. چرا که شما می‌توانید با بهره‌گیری از چند تکنیک نورپردازی، عکس را جذاب‌تر کنید.

مرحله پنجم: تنظیمات متفاوت برای هر عکس

اینستاگرام به شما اجازه مي‌دهد که در یک پست، بیش از یک عکس را قرار دهید. در نتیجه این قابلیت وجود دارد که هر عکس ادیت مربوط خودش را داشته باشد. با استفاده از گزینه Venn diagram icon در سمت راست پایین صفحه، می‌توان به برخی تنظیمات جدید برای یک عکس دسترسی داشت. در صورت استفاده نکردن از این قابلیت، اینستاگرام به صورت پیش فرض از تنظیمات یکسان برای تمام عکس‌ها استفاده می‌کند. پس اگر قصد دارید تصاویر خود را به صورت جداگانه در اینستاگرام ویرایش کنید، باید از طریق این بخش موارد لازم را انجام دهید.

مرحله ششم: انتشار تصویر در اینستاگرام

          مرحله ششم: انتشار تصویر در اینستاگرام         

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در میزان تعامل کاربر، کپشن پست اینستاگرام است. در نتیجه اگر کارتان با عکس تمام شده ولی کپشنی در ذهن ندارید، به شما توصیه می‌کنیم که تصویر را در جایی ذخیره کرده و در زمانی مناسب آن را منتشر کنید. در آخرین مرحله ویرایش تصاویر، اینستاگرام از شما سوال می‌کند که آیا علاقه‌ای به انتشار عکس در حال حاضر دارید یا می‌خواهید آن را در زمان دیگری به اشتراک بگذارید.

سخن آخر

ویرایش تصاویر اینستاگرام نه تنها به جذابیت بیشتر آن‌ها کمک می‌کند، بلکه تاثیر بسیار مثبتی بر تعامل کاربران با پست دارد. بر خلاف چیزی که بسیاری از کاربران فکر می‌کنند،‌ بدون نیاز به استفاده از نرم افزارهای پیچیده و شرکت در دوره‌های عکاسی، و تنها با رعایت برخی نکات و تنظیمات ساده، می‌توان یک پست جذاب اینستاگرامی ساخت. در این مقاله موبودید سعی کردیم نکات مربوط به ویرایش تصاویر اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم. 

 

مطالب مرتبط:

1399/08/23

فرم نظر سنجی