1399/08/26

اهمیت تقویم محتوا چیست؟ معرفی ۴ ابزار مناسب برای ساخت تقویم محتوا

تقویم محتوا

فعالیت در اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی، در طول سال‌های گذشته شاهد تغییرات فراوانی بوده است. به طوری که بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای جذب مشتری برای کسب و کارهای B2C و B2C بدل شده است. در نتیجه استفاده از یک استراتژی مناسب و برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت یک کسب و کار در این فضا داشته باشد. داشتن یک برنامه مدون و زمان‌بندی شده برای نظم بخشیدن به محتوا و توجه هر چه بیشتر به نیاز کاربر، شما را در رسیدن به هدف خود در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. در نتیجه استفاده از تقویم محتوا یک راه حل کاربردی و خوب برای پیشرفت در شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌آید. در این مقاله موبودید قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید از تقویم محتوا برای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم. همچنین نگاهی به چند ابزار کارآمد برای ساخت یک تقویم محتوایی دقیق خواهیم داشت.

علت استفاده از تقویم محتوا برای شبکه‌های اجتماعی چیست؟

 علت استفاده از تقویم محتوا برای شبکه‌های اجتماعی چیست؟

تیم‌ بازاریابی یک کسب و کار به صورت مداوم در حال کار بر روی پرو‌ژه‌های مختلف است. از آنجایی که برنامه‌ریزی شرط اول موفقیت در هر کاریست، منطقی به نظر می‌رسد که اعضای تیم بازاریابی کارهای خود را اولویت‌بندی کرده و یک زمان دقیق برای انجام این کارها را مشخص نمایند. یکی از مهم‌ترین وظایف تیم بازاریابی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، توییتر، تلگرام و ... است. در نتیجه برای رسیدن به نتایج بهتر، تیم شبکه‌های اجتماعی یک کسب و کار باید یک تقویم محتوایی درست کرده و ساعت و نوع محتوایی که قرار است در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود را مشخص کند. تقویم محتوا مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

جلوگیری از بروز اشتباه

با استفاده از تقویم محتوایی، شما می‌توانید مسیر حرکت صفحات اجتماعی خود را به صورت واضح مشخص کنید. در نتیجه تیم بازاریابی می‌تواند تمرکز خود را بر روی مسائل مهم‌تر مانند تشخیص نیاز کاربر و یا ایجاد تنوع در محتوای تولید شده معطوف کند. انتشار محتوا بدون استفاده از تقویم محتوای از پیش تعیین شده، می‌تواند تاثیرات منفی بر روی رشد صفحات اجتماعی داشته باشد.

قابلیت شخصی سازی

یک تقویم محتوای کاربردی می‌تواند این امکان را به شما بدهد تا زمان کافی برای اعمال تغییرات و بررسی بازخوردهای به دست آمده را داشته باشید. از آن جایی که هر شبکه اجتماعی با دیگری تفاوت دارد، تیم بازاریابی باید با شناخت مخاطبان هر شبکه و با استفاده از تجربیات گذشته، محتوایی را تولید کند که نیاز کاربر را به سرعت برطرف سازد. تقویم محتوا این امکان را به تیم‌ بازاریابی می‌دهد تا بسته به رفتار مخاطبان شبکه‌های اجتماعی متفاوت، برنامه ریزی متناسب را انجام دهند.

برنامه ریزی برای تاریخ‌های مهم

یک تقویم محتوا با کیفیت همچنین تمام تاریخ‌های مهم و اتفاقات تاثیرگذار را در خود جای می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید از مدت‌ها قبل بر روی محتوایی که قرار است در یک تاریخ خاص منتشر شود، وقت بگذارید. انتشار محتوا در تاریخ‌های مهم، یکی از عوامل ضروری برای برقراری ارتباط قوی با مخاطبان است. این کار باعث می‌شود که رفته رفته میزان آگاهی از برند شما در میان کاربران شبکه اجتماعی افزایش پیدا کند.

ابزارهای مناسب برای ساخت تقویم محتوا

     ابزارهای مناسب برای ساخت تقویم محتوا    

در ادامه ما ۴ ابزار مختلف که در ساخت تقویم محتوا شبکه‌‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.

Appy Pie Connect

Appy Pie یک نرم افزار اتوماسیون‌سازی است که به شما در ساخت یک تقویم محتوایی مناسب برای شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. نرم افزار Appy pie تمام حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف را در یک مکان جمع‌آوری کرده و با بهره‌مندی از ویجت‌های گوناگون، امکان مدیریت هر کدام را به شما می‌دهد.

این نرم افزار به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار از قبیل فیسبوک، توییتر و اینستاگرام متصل می‌شود. ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی با استفاده از نرم افزار Appy Pie Connect می‌توانند نظرات کاربران در زیر پست‌ها را خوانده و به آن‌ها پاسخ دهند. یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم افزار، ساخت یک برنامه زمانی برای انتشار محتوا و سپس بررسی آمار بازدید آن‌هاست. به صورت کلی، این ابزار می‌تواند بسیاری از امکاناتی که یک ادمین صفحات اجتماعی به آن‌ها نیاز خواهد داشت را به صورت یکجا و یکپارچه در اختیارش قرار دهد.

Loomly

        Loomly       

نرم افزار Loomly در اصل یک ابزار مدیریت محتواست که قابلیت مدیریت شبکه‌های اجتماعی را نیز در خود جای داده است. این ابزار به کاربر کمک می‌کند تا علاوه بر ساخت یک تقویم محتوا، بتواند برنامه زمانی انتشار محتوا را نیز مشخص کند. Loomly‌ داشبوردی را در اختیار تیم‌ بازاریابی قرار می‌دهد که افراد از طریق آن، می‌توانند به تمامی شبکه‌های اجتماعی خود دسترسی پیدا کنند. ارائه مشاوره و راه‌‌حل‌های مختلف در زمان مواجهه با چالش‌های تولید محتوا نیز از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار کاربردی است. 

Sprout Social

یکی از برنامه‌های مورد علاقه مدیران بازاریابی دیجیتال، نرم افزار Sprout Social است. این نرم افزار قابلیت‌های بیشماری در اختیار ادمین‌های شبکه‌‌های اجتماعی قرار می‌دهد که کار مدیریت این صفحات را بسیار ساده می‌کند. Sprout Social علاوه بر تقویم محتوایی، امکاناتی در خصوص بهبود محتوا نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. ادمین‌ها همچنین می‌تواند با استفاده از اطلاعات به دست آمده در خصوص رفتار کاربران با محتواهای فعلی، برنامه‌ریزی بهتری برای تولید محتوا در آینده انجام دهند.

Buffer

         Buffer         

اگر شما صاحب یک آژانس بازاریابی با مشتریان زیاد هستید، Buffer یک گزینه بسیار مناسب برای مدیریت تقویم محتوایی صفحات تحت نظارت شما به شمار می‌رود. این نرم افزار با توجه به ویژگیهای هر شبکه اجتماعی، شما را در ساخت بهینه‌ترین تقویم محتوا یاری خواهد کرد. این نرم افزار به دلیل سرعت عمل بسیاری بالا و گستردگی امکانات موجود، بیشتر توسط آژانس‌های بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن آخر

موفقیت در شبکه‌های اجتماعی بدون تبعیت از یک برنامه دقیق و مدون، غیر ممکن است. به همین دلیل تیم‌های بازاریابی تلاش می‌کنند تا با ساخت یک تقویم محتوا، از ماه‌ها پیش برای محتوایی که به کاربر ارائه می‌دهند برنامه‌ریزی کرده و آمادگی کامل برای مواجهه با چالش‌های مختلف را داشته باشند. بدون شک استفاده از یک ابزار حرفه‌ای برای ساخت تقویم محتوا، می‌تواند تاثیر مثبتی در سرعت و کیفیت کار داشته باشد. در این مقاله موبودید چند ابزار قدرتمند و شناخته شده را معرفی کردیم که در ساخت تقویم محتوا برای شبکه‌های اجتماعی به شما کمک خواهند کرد.

 

 

مطالب مرتبط:

1399/08/26

برچسب ها:

فرم نظر سنجی