1399/09/05

۷ نکته مهم برای ساخت یک کال تو اکشن یا CTA قدرتمند در اینستاگرام

کال تو اکشن

با دقت به محتوای منتشر شده در اینستاگرام، متوجه خواهید شد که مطالب یک روند خاص را دنبال می‌کنند. به طوری که در نهایت از شما خواسته می‌شود که به عنوان مثال، وارد صفحه‌‌ای شده یا روی یک لینک خاص کلیک کنید. به مواردی که کاربر را به انجام کاری تشویق می‌کند، کال تو اکشن (Call To Action) یا CTA گفته می‌شود. هدف کال تو اکشن این است که کاربر را قانع سازد که مسیری که توسط تولید کننده محتوا در نظر گرفته شده است را دنبال نماید.

برای افزایش تاثیر گذاری کال تو اکشن بر روی کاربران، تولید کننده محتوا باید بتواند با استفاده از تکنیک‌های درست و قدرت خلاقیت، علاقه کافی در ذهن کاربر را به وجود بیاورد. در این مقاله به شما ۷ نکته مهم در ساخت یک کال تو اکشن حرفه‌ای و جذاب در اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد. 

کاربران را به چالش بکشید

 کاربران را به چالش بکشید

انتشار نوع خاصی از محتوا که ذهن کاربران را درگیر کرده و آن‌ها را به فکر فرو ببرد، یکی از راهکارهایی است که می‌تواند میزان تاثیر گذاری یک کال تو اکشن در اینستاگرام را افزایش دهد. به عنوان مثال اگر قرار است کمپینی راه اندازی شود یا محصول جدیدی معرفی گردد، می‌توان به جای انتشار مستقیم اخبار، موضوع را آهسته آهسته به کاربران منتقل کرد. با این روش کاربر حتی برای لحظاتی با برند شما درگیر خواهد بود و همین امر باعث می‌شود تا دفعات بعد هم محتوای شما را بازدید کند.

کاربران را به تگ کردن دوستانشان تشویق کنید

   کاربران را به تگ کردن دوستانشان تشویق بکنید 

این روش یکی از راهکارهای بسیار تاثیر گذار برای افزایش نرخ تعامل یا Engagement Rate صفحات اینستاگرام است. وقتی فالوورهای شما در زیر یکی از پست‌ها دوستانشان را تگ می‌کنند، احتمال این که تعداد زیادی فالوور جدید به صفحه شما اضافه شود وجود دارد. این کار همچنین می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی میزان آگاهی کاربران از برند شما داشته باشد.

از کلام مستقیم استفاده کنید

استفاده از عبارات تشویقی و مستقیم، ذهن کاربر را بدون هیچ شک و تردیدی به یک سمت خاص هدایت می‌کند. به عنوان مثال، بیان عبارت "همین الان خرید کنید" کاربر را در شرایطی قرار می‌دهد که باید به سرعت تصمیم بگیرد.

احساس نیاز را در کاربران‌تان ایجاد کنید

     احساس نیاز را در کاربران‌تان ایجاد کنید    

یک کال تو اکشن موفق، باید بتواند احساس خرسندی و رضایت را در کاربر ایجاد نماید. به عنوان مثال، استفاده از عباراتی مانند "پیشنهادی به مدت محدود" و "تخفیف برای ۱۰ نفری که اول ثبت نام کنند" می‌تواند این حس را در کاربر به وجود آورد که پس از انجام کار خواسته شده، توانسته موفقیت بزرگی به دست بیاورد. به یاد داشته باشید که بیان عبارتی مانند "همین حالا با ما تماس بگیرید" به مراتب تاثیر بهتری در مقایسه با عبارت "هر وقت که نیاز داشتید با ما تماس بگیرید" خواهد داشت.

به صورت مستقیم کاربر را مورد خطاب قرار دهید

هدف از کال تو اکشن در اینستاگرام، تشویق کاربر به انجام یه کار خاص است. مانند دنیای واقعی، اگر شما از کاربر اینستاگرام انتظار انجام کاری را دارید، باید او را به صورت مستقیم خطاب قرار داده و درخواست خود را به وی ارائه دهید. پس به جای استفاده از عبارت "همین حالا برای افزایش فالوور ثبت نام کنید" از عبارت "همین حالا برای افزایش فالوور حساب اینستاگرام خود ثبت نام کنید" استفاده نمایید.

استفاده از رنگ‌های مختلف را فراموش نکنید

       • استفاده از رنگ‌های مختلف را فراموش نکنید      

پیش از این که شما بتوانید کاربر را به انجام کاری تشویق کنید، باید قادر باشید تا توجه او را در کسری از ثانیه جلب نمایید. یکی از روش‌هایی که امکان جلب توجه کاربر را به شما می‌دهد، استفاده از رنگ‌های مختلف به خصوص رنگ‌های شاد است. علاوه بر این، استفاده از یک متن کوتاه داخل تصویر می‌تواند ذهن کاربر را درگیر خود سازد. 

در دسترس کاربران باشید

         در دسترس کاربران باشید        

تنوع در راه‌های ارتباطی با برند شما، دسترسی کاربران را به شما افزایش داده و باعث بیشتر شدن اعتماد آن‌ها به برند شما می‌شود. در نتیجه همواره در بخش Contact Us اطلاعات تماس خود را قرار دهید. علاوه بر این، پاسخ سریع به درخواست کاربر و احترام به او، می‌تواند شانس موفقیت شما را دو چندان نماید.

سخن آخر

قانع کردن کاربر برای انجام دادن یک فعالیت خاص، یکی از چالش برانگیزترین کارهاییست که افراد فعال در زمینه بازاریابی دیجیتال با آن رو به رو  هستند. در نتیجه باید با استفاده از استراتژي صحیح و بهره گیری از روش‌های متعدد، توجه کاربر را به دست آورد. در نهایت هم با استفاده از کال تو اکشن در اینستاگرام، او را به انجام یک کار خاص مانند کلیک بر روی لینک یا تکمیل فرآیند ثبت نام تشویق کرد. در این مقاله مواردی برای ساخت یک کال تو اکشن تاثیر گذار را به شما ارائه کردیم. توجه به این نکات می‌تواند علاوه بر افزایش تعداد فالوورهای حساب کاربری شما، میزان آگاهی از برندتان را نیز افزایش دهد.

 

مطالب مرتبط:

1399/09/05

برچسب ها:

فرم نظر سنجی