1399/09/10

چگونگی تشخیص فالوور فیک در اینستاگرام

فالوور فیک

فالوور فیک یکی از معضلات بزرگ در زمان ارزیابی یک حساب‌ کاربری در اینستاگرام است. وجود فالوورهای فیک در صفحه، کار تعیین استراتژی را با چالش مواجه کرده و کار بازاریاب‌های دیجیتالی را بسیار سخت‌تر می‌کند. در این مقاله موبودید قصد داریم راه‌های تشخیص فالوور فیک در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

فالوورها را تحت نظر بگیرید

 فالوورها را تحت نظر بگیرید

رشد فالوور یکی از فاکتو‌رهای مهم برای سنجش عملکرد یک حساب کاربری اینستاگرام است. اما پیش از انجام هر گونه قضاوت، باید صحت حساب‌های کاربری که شما را به تازگی دنبال می‌کنند را بسنجید. یکی از نشانه‌های یک حساب کاربری واقعی، عکس پروفایل است. همچنین فالوورهای فیک در اینستاگرام، معمولا افراد زیادی را دنبال می‌کنند در حالی که تعداد فالوورهایشان بسیار کم است. همچنین حساب‌هایی با نام‌های کاربری عجیب، معمولا یک حساب کاربری فیک هستند. 

نرخ تعامل کاربران را بررسی کنید

  نرخ تعامل کاربران را بررسی کنید 

یکی از راهکارهای سنجش واقعی بودن یا فیک بودن یک حساب کاربری، نرخ تعامل او با محتوای اینستاگرام است. البته به دست آوردن نرخ دقیق تعامل کاربر با حساب‌های کاربری مختلف، نیازمند اندکی صبر و حوصله است. حال سوال اینجاست آیا می‌توان یک عدد دقیق برای نرخ تعامل کاربران فیک اینستاگرام به دست آورد؟

در ابتدا به این نکته اشاره می‌کنیم که نرخ تعامل یک حساب کاربری صرفا مشخص‌کننده فیک بودن یا واقعی بودن آن حساب نیست. بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای بالا بردن مصنوعی نرخ تعامل پست‌های خود، از ربات‌های لایک/کامنت استفاده می‌کنند. در حال حاضر الگوریتم اینستاگرام به صورت جدی تلاش می‌کند تا از فعالیت این ربات‌ها جلوگیری نماید. الگوریتم اینستاگرام فعالیت این ربات‌ها را در زمان محاسبه نرخ تعامل نادیده می‌گیرد.

نرخ تعامل در شبکه‌های اجتماعی عبارت است از نسبت میزان تعامل‌کنندگان با یک پست به کل افرادی که پست خاص را مشاهده می‌کنند. در نتیجه اگر با اضافه شدن به تعداد مخاطبانتان، همچنان شاهد ثابت ماندن نرخ تعامل بودید، به این معناست که حساب‌های کاربری فیک در بین فالوورهای شما وجود دارند.

استفاده از ابزارهای مختلف اینستاگرام

    استفاده از ابزارهای مختلف اینستاگرام   

اینستاگرام به تازگی ابزاری را معرفی کرده که به کاربر کمک می‌کند تا به سرعت حساب‌های کاربری فیک را شناسایی نماید. با ورود به بخش “about this account” به راحتی برای افرادی که مخاطبان بالایی دارند، قابل دسترسی است. برای وارد شدن به این قسمت، با کلیک بر روی علامت سه نقطه در بالای صفحه، تنظیمات مربوطه را فعال کنید.

البته این قابلیت هنوز برای حساب‌های میکرواینفلوئنسر در دسترس نیست اما اینفلوئنسرهای مطرح و افراد سلبریتی می‌توانند به راحتی از این روش استفاده نمایند. در بخش “about this account” شما می‌توانید اطلاعات مخاطبان از جمله کشور، سن، جنسیت و میزان فعالیتشان در اینستاگرام را مشاهده نمایید. 

سخن آخر

فالوور فیک یکی از مسائلی است که سنجش یک حساب کاربری اینستاگرام را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. بازاریاب‌های دیجیتال به منظور داشتن یک دید واقعی و درست نسبت به نحوه کار حساب کاربری و بررسی دقیق سیاست‌های اعمال شده، نیاز دارند تا اطلاعات صحیحی را در دست داشته باشند. در این مقاله موبودید راهکاری‌هایی را معرفی کردیم که در شناسایی حساب‌های کاربری فیک به شما کمک می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

1399/09/10

برچسب ها:

فرم نظر سنجی