1399/09/13

همه چیز درباره قابلیت Guide اینستاگرام که به تازگی منتشر شده است

قابلیت Guide اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی قابلیتی به نام Guide را معرفی کرده که به کاربران دسته‌بندی محتواهای مختلف و به اشتراک گذاشتن آن را ارائه می‌دهد. این امکان جدید اینستاگرام دسترسی افراد به محتوای مفید را آسان‌تر می‌کند. در این مقاله موبودید قصد داریم تمام نکات مربوط به قابلیت Guide اینستاگرام را برای شما معرفی کنیم.

 قابلیت Guide اینستاگرام چیست؟

  قابلیت Guide اینستاگرام چیست؟

به طور کلی،‌ قابلیت Guide امکان دستیابی راحت کاربر به محتوای مورد نظرش را فراهم می‌سازد. به عبارت دیگر، استفاده از Guide به کسب و کارها، اینفلوئنسرها و حتی میکرو اینفلوئنسرهای اجازه می‌دهد تا پست‌های خود را در دسته‌بندیهای مشخصی قرار دهند تا فالوورها بتوانند در کمترین زمان ممکن، محتوای مورد نظر را مشاهده کرده و با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.

قابلیت Guide در ابتدا با هدف کمک به افراد درگیر با ویروس کرونا در اختیار برخی سازمان‌های فعال در زمینه سلامت قرار گرفت. اما در حال حاضر تمام کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند برای دسته‌بندی کردن مطالب صفحه خود از Guide استفاده نمایند.

چگونه از قابلیت Guide اینستاگرام استفاده کنیم؟

 چگونه از قابلیت Guide اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای ساخت یک Guide در صفحه اینستاگرام خود، وارد پروفایل‌تان شوید و سپس بر روی گزینه + در بخش بالای صفحه کلیک کنید. با استفاده از قابلیت Guide، شما می‌توانید سه دسته‌بندی مختلف برای محتوای خود مشخص کنید:

Places: پیشنهاد مکان‌هایی در داخل و خارج از شهر

Products: پیشنهاد محصولات جدید و پرفروش

Posts: پیشنهاد پست‌هایی که توسط شما ساخته و یا ذخیره شده‌اند

این دسته‌بندیهای با توجه به نیاز کاربران طراحی و در این بخش قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، فالوورهای شما از دسته‌بندی Posts می‌توانند محتواهای مرتبط با یک موضوع خاص را مشاهده کنند. امکان قرار دادن یک تیتر و یک نوشته کوتاه برای هر دسته‌بندی وجود دارد. به این ترتیب شما می‌توانید برای انتقال اطلاعات در خصوص یک موضوع خاص یا تعریف یک داستان جذاب، از قابلیت Guide کمک بگیرید.

دسته‌بندی Product تنها برای محصولاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بخش فروشگاه اینستاگرام (Instagram Shop) قرار گرفته باشند. به این ترتیب کسب و کارها می‌توانند با استفاده از قابلیت Guide، اطلاعات بیشتری در خصوص یک محصول یا یک کالکشن جدید را در اختیار کاربر قرار دهند. 

دسته‌بندی Places نیز می‌تواند ابزار مناسبی برای معرفی مکان‌های جذاب مانند جاذبه‌های گردشگری و کافه‌ها و رستوران‌ها باشد.

دسته‌بندی Guide ساخته شده چگونه در صفحه اینستاگرام به نمایش درمی‌آید؟

       دسته بندی Guide ساخته شده چگونه در صفحه اینستاگرام به نمایش درمی‌آید؟      

وقتی یک Guide به صفحه خود اضافه می‌کنید، یک آیکون به شکل کتاب در کنار آیکون IGTV ظاهر می‌شود. با انتخاب این آیکون، تمام Guideهای ساخته شده برای شما به نمایش در خواهد آمد. شما همچنین می‌توانید مطالبی که در بخش Guide قرار گرفته‌اند را به صورت استوری در صفحه به اشتراک بگذارید.

سخن آخر

گشتن به دنبال یک پست با موضوعی خاص در میان تعداد زیادی پست‌هایی که در یک صفحه وجود دارد، کاری زمان‌بر و خسته کننده است. اینستاگرام با ارائه قابلیت Guide، امکان دسته‌بندی مطالب منتشر شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این روش، شما می‌توانید پست‌هایی که حول یک موضوع خاص تولید شده‌اند را در یک دسته جداگانه قرار داده و دسترسی فالوورها به آن‌‌ها را تسهیل کنید. قابلیت Guide اینستاگرام برای تمام کاربران این شبکه اجتماعی قابل دسترسی است ولی به طور کلی کسب و کارها و اینفلوئنسرها می‌توانند بیشترین استفاده را از این امکان داشته باشند.

 

مطالب مرتبط:

1399/09/13

فرم نظر سنجی