1399/09/18

تیک آبی اینستاگرام چیست؟ چگونه میتوان تیک آبی را دریافت کرد؟

تیک آبی اینستاگرام

اگر به دنبال دریافت تیک آبی و تایید حساب کاربری رسمی خود از سوی اینستاگرام هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. چرا که در این مقاله موبودید روش ثبت درخواست در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد. همچنین چندین نکته را معرفی می‌کنیم که با رعایت آن‌ها، شانس دریافت تیک آبی برای حساب کاربری‌تان افزایش پیدا می‌کند.

تیک آبی اینستاگرام نشان دهنده چیست؟

تیک آبی اینستاگرام نشان دهنده چیست؟

تیک آبی موجود در کنار نام کاربری اینستاگرام نشان دهنده این است که حساب کاربری مربوط به یک نماد جهانی، سلبریتی و یا برند مطرح است. همان طور که احتمالا دیده‌اید، بسیاری از نام‌های شناخته شده در جهان مانند فیس بوک، توییتر، گوگل و ... در کنار نام کاربری خود در اینستاگرام، یک علامت آبی رنگ دارند. این نشان آبی ثابت می‌کند که صاحب این حساب از سمت اینستاگرام معتبر است. 

طبق اعلام اینستاگرام، وجود تیک آبی تاثیری در الگوریتم جستجو نداشته و باعث افزایش بازدید نمی‌شود. اما تجربه ثابت کرده است که حساب‌های کاربری با تیک آبی به دلیل اعتماد بیشتر مخاطبان، از نرخ تعامل بیشتری برخوردار هستند.

کدام حساب‌های می‌توانند تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند؟

 کدام حساب‌های می‌توانند تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند؟ 

تمام حساب‌های کاربری این قابلیت را دارند که درخواست دریافت تیک آبی را صادر کنند. ولی اینستاگرام در دادن این ویژگی به کاربران بسیار سخت‌گیرانه و گاهی عجیب عمل می‌کند. به عنوان مثال، هیچ تضمینی وجود ندارد که حساب‌های کاربری که در توییتر و یا فیسبوک تیک آبی دریافت کرده‌اند، بتوانند در اینستاگرام نیز این کار را تکرار کنند. به صورت کلی، اینستاگرام تیک آبی را در اختیار حساب‌های کاربری قرار می‌دهد که احتمال جعل شدن آن‌ها توسط سایر کاربران وجود داشته باشد. در ادامه شرایط دریافت تیک آبی را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

در ابتدا، کاربر باید به تمام قوانین استفاده (Terms of Service) و مقررات اجتماعی (Community Guidelines) آگاه بوده و آن‌ها را بپذیرد. علاوه بر این موارد، حساب کاربری باید شرایط زیر را نیز دارا باشد.

اعتبار: اینستاگرام باید از این موضوع مطمئن شود که شما یک شخص، شرکت و یا برند واقعی هستید.

منحصر به فرد: تنها یک اکانت مربوط به شخص و یا برند می‌تواند تیک آبی دریافت کند. البته حساب‌هایی از یک برند که به زبان‌‌های مختلف هستند، می‌توانند به صورت جداگانه تیک آبی داشته باشند.

قابل دسترس برای عموم: حساب‌های کاربری خصوصی نمی‌توانند از اینستاگرام تیک آبی دریافت کنند.

استاندارد: حساب کاربری شما باید یک بیو کامل، عکس پروفایل مناسب و حداقل یک پست داشته باشد.

جلب توجه کاربران: اینستاگرام اعلام کرده که یک حساب کاربری برای گرفتن تیک آبی باید توسط کاربران شناخته شده باشد. این آمار از طریق بررسی میزان جستجو کاربران برای محتوای آن صفحه به راحتی قابل محاسبه است.

چگونه برای دریافت تیک آبی اینستاگرام درخواست دهیم؟

      کدام حساب‌های می‌توانند تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند؟      

فرآیند درخواست دریافت تیک آبی اینستاگرام، در چند مرحله بسیار ساده قابل انجام است. 

وارد حساب کاربری خود شده و بر روی آیکون سه خط (Hamburger icon) کلیک کنید

گزینه Setting را انتخاب نمایید

وارد بخش Account شوید

گزینه Request Verification را انتخاب کنید

در این بخش باید فرم نمایش داده شده را تکمیل نمایید

o یک نام قانونی و یا ثبت شده را برای خود و یا برند اعلام کنید

o نامی که در شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنید را بنویسید

o حوزه فعالیت خود را مشخص نمایید

o شما همچنین باید یک مدرک رسمی از خود ارائه دهید. اگر حساب کاربری مربوط به یک شخص است، باید تصویری از پاسپورت یا گواهینامه رانندگی آپلود شود. کسب و کارها هم می‌توانند عکسی از سند مالیاتی خود به دولت را ارائه دهند.

گزینه Send را انتخاب کرده تا درخواست شما ثبت شود

در ادامه تیم اینستاگرام درخواست شما برای دریافت تیک آبی را مورد بررسی قرار داده و پاسخ را از طریق بخش نوتیفیکیشن به شما اعلام می‌کند. برای جلوگیری از کلاهبرداری، اینستاگرام اعلام کرده که به هیچ وجه جواب درخواست را از طریق ایمیل به کاربر ارسال نخواهد کرد.

چگونه شانس خود را برای دریافت تیک آبی اینستاگرام افزایش دهید؟

             چگونه شانس خود را برای دریافت تیک آبی اینستاگرام افزایش دهید؟             

همانطور که اشاره کردیم، تمام کاربران اینستاگرام می‌توانند درخواست دریافت تیک آبی دهند. اما اینستاگرام به این راحتی با همه آن‌ها موافقت نمی‌کند. در ادامه ما نکاتی را مطرح خواهیم کرد که شانس شما را برای دریافت تیک آبی افزایش می‌دهد.

از خرید تیک آبی پرهیز کنید

بسیاری از افراد در کامنت‌های اینستاگرام مدعی می‌شوند که دوستی در اینستاگرام دارند که می‌تواند خارج از نوبت برای شما تیک آبی بگیرد! این موضوع صد در صد یک کلاهبرداری است که متاسفانه بسیاری از افراد به راحتی به این دام گرفتار می‌شوند. به صورت کلی، فروش تیک آبی اینستاگرام یک کار غیر قانونی است و این شرکت به هیچ عنوان برای اعطا این ویژگی به حساب‌های کاربری، پولی درخواست نمی‌کند. 

حساب‌های کاربری جعلی را تحت نظر بگیرید

یکی از موضوعاتی که شانس یک صفحه را برای دریافت تیک آبی اینستاگرام بیشتر می‌کند، وجود صفحات فیک و تایید نشده است. اگر می‌بینید که افراد سوءاستفاده‌گر با نام برند شما، صفحه‌ای را راه‌اندازی کرده و در حال جذب مخاطب هستند، می‌توانید این موضوع را با اینستاگرام در میان گذاشته و درخواست تیک آبی دهید. البته توجه داشته باشید که شما باید به اینستاگرام ثابت کنید که حساب‌های کاربری فیک مشکلاتی را برای برند شما و یا مشتریان شما ایجاد کرده‌اند. برای یافتن حساب‌های کاربری فیک، تنها کافیست هشتگ‌های مرتبط با خود را در اینستاگرام جستجو کرده و صفحات مشکوک را شناسایی کنید.

فالوورهای خود را به صورت واقعی افزایش دهید

الگوریتم اینستاگرام به سمتی حرکت می‌کند که کیفیت محتوا همواره حرف اول را می‌زند. به همین دلیل اگر تمرکز خود را بر روی محتوای تولید شده و نحوه انتشار آن قرار دهید، به راحتی می‌توانید در اینستاگرام دیده شوید و مخاطبان جدید و واقعی جذب کنید. هر چقدر که کاربران بیشتری به دنبال محتواهای شما باشند، شانس شما برای دریافت تیک آبی اینستاگرام افزایش خواهد یافت. البته باید اشاره کنیم که تاکنون هیچ عدد دقیقی از تعداد فالوور برای گرفتن تیک آبی از سمت اینستاگرام اعلام نشده است. اما نکته اینجاست که واقعی بودن فالوورها در مقایسه با تعداد آن‌‌ها، اهمیت بیشتری دارد. در نتیجه خرید فالوور فیک جز لطمه زدن به صفحه شما و کاهش شانس دیده شدن در اینستاگرام، نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت.

از لینک‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر در Bio استفاده نکنید

این موضوع شاید اندکی خودخواهانه به نظر برسد. اما تجربه ثابت کرده که اینستاگرام درخواست صفحاتی که لینک سایر شبکه‌های اجتماعی خود را در Bio منتشر کرده‌اند را رد می‌کند. کاربران می‌توانند لینک وبسایت یا یک صفحه فرود خاص را در ‌Bio قرار دهند؛ اما نباید به صورت مستقیم از مخاطبان خود بخواهند که آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر توییتر و یوتیوب دنبال کنند. 

خبر خوب برای کسب و کارهایی که حساب فیسبوک‌شان تیک آبی دارد، این است که می‌توانند با انتشار لینک صفحه اینستاگرام خود در فیسبوک، شانس‌شان را برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام افزایش دهند. چرا که داشتن تیک آبی در فیسبوک، بر روی اعتبار صفحه اینستاگرام شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

جستجوهای خود را افزایش دهید

الگوریتم اینستاگرام برای جستجو ارگانیک اهمیت بسیار ویژه‌ای قائل می‌شود. یکی از دلایل وجود بخشی به نام اکسپلور در اینستاگرام هم بالابردن نرخ تعامل محتواهای تولید شده توسط صفحات مختلف است. اما اینستاگرام در زمان بررسی صلاحیت شما برای دریافت تیک آبی، به این نکته توجه می‌کند که کاربران به چه میزان نام شما را در اپلیکیشن جستجو می‌کنند. به عبارتی دیگر، کاربران باید محتوای تولید شده توسط شما را به محتوایی که در اکسپلور در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، ترجیح دهند.

با آژانس‌های تبلیغاتی و رسانه‌های جمعی همکاری داشته باشید

یکی از جاهایی که ارزش برند مشخص می‌شود، جستجوی گوگل است. با یک جستجو ساده، می‌توان متوجه شد که یک برند به چه میزان شناخته شده و قابل اعتماد است. یکی از مواردی که می‌تواند در دیده شدن شما نقش داشته باشد، پوشش‌های خبری یا ارتباط با رسانه‌های مختلف است. همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی نیز می‌تواند یکی از روش‌های موثر برای افزایش شانس گرفتن تیک آبی باشد. چرا که بسیاری از آژانس‌ها از ابزاری به نام Facebook Media Partner Support استفاده می‌کند که امکانات فراوانی را ارائه می‌دهد. دریافت یک نام کاربری خاص، ادغام چندین حساب کاربری و ارسال درخواست تیک آبی از امکاناتی است که با استفاده پنل کاربری آژانس‌های تبلیغاتی قابل انجام است. البته این بدان معنی نیست که تمام درخواست‌هایی که از این طریق ثبت می‌شوند، توسط اینستاگرام مورد پذیرش قرار می‌گیرند. اما به صورت کلی شانس موفقیت با استفاده از این روش افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

اطلاعات خود را صحیح وارد کنید

این موضوع بسیار ساده و بدیهی به نظر می‌رسد. اما از آن جایی که رعایت نکردن آن می‌تواند باعث رد شدن درخواست دریافت تیک آبی از طرف اینستاگرام شود، ترجیح می‌دهیم که در مورد آن صحبت کنیم. بهتر است برای جلوگیری از سردرگمی کاربران، نام برند خود را بر روی صفحه اینستاگرام‌تان قرار دهید. علاوه بر این، شما باید اطلاعات درستی در خصوص زمینه فعالیت‌ خود را در اختیار اینستاگرام و همچنین مخاطبان بگذارید. به یاد داشته باشید که در صورت عدم رعایت همین نکات ساده، اینستاگرام نه تنها درخواست دریافت تیک آبی شما را رد خواهد کرد، بلکه ممکن است از ادامه فعالیت‌تان هم جلوگیری کند.

یک Bio  بی‌نقص و تاثیر گذار بنویسید

همانطور که اشاره کردیم، اینستاگرام برای اختصاص تیک آبی به یک حساب کاربری، تنها عکس پروفایل، قسمت Bio و داشتن حداقل یک پست را مورد بررسی قرار می‌دهد. اما نکته اینجاست که کار به همین راحتی هم نیست. شما باید تمام فاکتور‌های یک صفحه اینستاگرام استاندارد را رعایت کرده و تیم بررسی اینستاگرام را تحت تاثیر قرار دهید. داشتن یک Bio مختصر و در عین حال جذاب، یکی از مواردی است که برای دریافت تیک آبی اینستاگرام ضروری به نظر می‌رسد.

سخن آخر

تیک آبی اینستاگرام نشان دهنده اعتبار و اصالت یک حساب کاربری است. این تیک به کاربر ثابت می‌کند که حساب کاربری از سوی اینستاگرام تایید شده و او می‌تواند به محتوای موجود در آن اعتماد کند. گرفتن تیک آبی اینستاگرام هیچ هزینه‌ای به همراه ندارد و برای تمام کاربران قابل دسترس است. البته اینستاگرام سیاست‌های نسبتا سخت‌گیرانه‌ای برای اعطای تیک آبی به کاربران دارد اما با رعایت برخی نکات، می‌توان شانس موفقیت را افزایش داد.

 

مطالب مرتبط:

1399/09/18

فرم نظر سنجی