1399/09/20

سرچ اینستاگرام چیست؟ چگونه در سرچ اینستاگرام بیشتر دیده شویم؟

سرچ اینستاگرام

بخش سرچ اینستاگرام مانند یک موتور جستجوی قدرتمند عمل می‌کند که تلاش دارد تا به سرعت نتیجه مورد نظر کاربران را به آن‌ها نمایش دهد. این ابزار به افراد فعال در اینستاگرام اجازه می‌دهد تا از طریق هشتگ‌ها، نام‌های کاربری، موقعیت‌های مکانی و ... در این شبکه اجتماعی به جستجو بپردازند.

دیده شدن در سرچ اینستاگرام از طرفی برای کسب و کارها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که بسیاری از آن‌ها تلاش می‌کنند تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرند و به این طریق، میزان بازدید از صفحات خود را افزایش دهند. در ادامه این مقاله موبودید قصد داریم یک توضیح کلی در خصوص قابلیت سرچ اینستاگرام در اختیار شما قرار دهیم. همچنین راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که دسترسی کاربران به محتواهای صفحه را راحت‌تر خواهد کرد.

سرچ اینستاگرام چیست؟

 سرچ اینستاگرام چیست؟

با ورود به بخش اکسپلور در اپلیکیشن اینستاگرام، با یک نوار خاکستری رنگ در بالای صفحه مواجه می‌شوید که عبارت Search در آن نوشته شده است. بخش سرچ اینستاگرام کاربران را قادر می‌سازد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به محتوای مدنظرشان دسترسی داشته باشند. این اتفاق چیزی شبیه به جستجوی یک کلمه یا عبارت در موتور جستجوی گوگل است. با این تفاوت که در اینستاگرام به جای لینک وبسایت‌ها، حساب‌های کاربری و پست‌هایی با هشتگ‌های مشخص و یا موقعیت‌های مکانی خاص به کاربر نمایش داده می‌شوند.

البته سرچ اینستاگرام تنها به پست‌ها محدود نشده و حتی ویدیو‌هایی که در بخش آی‌جی‌تی‌وی قرار گرفته‌اند نیز به راحتی قابل جستجو هستند. برای این کار تنها کافیست وارد تب IGTV در بخش اکسپلور اینستاگرام شده و علامت ذره بین را انتخاب نمایید.

علاوه بر این، بخشی به نام Suggested یا جستجو‌های پیشنهادی نیز در قسمت سرچ اینستاگرام وجود دارد. در این قسمت، با توجه به جستجو‌های قبلی کاربر، الگوریتم اینستاگرام تلاش می‌کند تا نمونه‌های مشابهی را به او پیشنهاد کند. در ادامه بیشتر با نحوه کار قسمت جستجو‌های پیشنهادی آشنا می‌شویم.

بخش سرچ اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

   بخش سرچ اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟  

طبق اعلام اینستاگرام، نتایجی که در بخش جستجو‌های اینستاگرام به نمایش در می‌آیند به فاکتورهای متعددی بستگی دارند. به عنوان مثال، تاریخچه جستجو‌های یک کاربر، حساب‌های کاربری که او دنبال می‌کند، افرادی که با آن‌ها در ارتباط است و در نهایت پست‌ها و ویدیو‌هایی که لایک می‌کند، همگی اطلاعاتی هستند که اینستاگرام برای ساخت بخش Suggested از آن‌ها استفاده می‌کند.

به عبارتی دیگر، الگوریتم اینستاگرام در تلاش است تا با جمع‌آوری اطلاعاتی مشخص از هر حساب کاربری، دقیق‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج را در اختیار کاربر قرار دهد.

همانطور که اشاره کردیم، سرچ اینستاگرام عملکردی مشابه به موتور‌های جستجو دارد. پس دقیقا به همان شکل که وبسایت‌ها با استفاده از تکنیک‌های سئو برای موتور‌های جستجو بهینه می‌شوند، صفحات اینستاگرام نیز باید نکاتی را برای بیشتر دیده‌شدن در سرچ اینستاگرام رعایت کنند. در ادامه این مقاله موبودید نکاتی را مطرح خواهیم کرد که تاثیر بسیار مثبتی در بالا آمدن یک حساب کاربری در سرچ‌های اینستاگرام دارند.

از کلمات کلیدی پرطرفدار و مرتبط در بخش Name استفاده کنید

اولین قدم جهت بهینه‌سازی حساب کاربری برای سرچ اینستاگرام، توجه به بخش Name یا همان نام صفحه است. بخش Name در اینستاگرام قابلیت جستجو دارد. در نتیجه کاربر می‌تواند به راحتی و با جستجو عبارتی که در نام صفحه وجود دارد، به حساب کاربری دسترسی پیدا کند.

یکی از راه‌کارهایی که شانس یک حساب کاربری در دیده‌شدن در جستجو‌های اینستاگرام را افزایش می‌دهد، قراردادن کلمات کلیدی پرطرفدار در قسمت Name است. بنابراین اگر شخصی آن کلمه کلیدی خاص را در اینستاگرام جستجو کند، حساب کاربری شما نیز به او نمایش داده خواهد شد. با مراجعه به بخش Edit Profile می‌توان نام صفحه اینستاگرام را به راحتی تغییر داد.

در بخش Bio از هشتگ‌ها و کلمات کلیدی پرطرفدار استفاده کنید

       در بخش Bio از هشتگ‌ها و کلمات کلیدی پرطرفدار استفاده کنید      

دقیقا مانند بخش Name، بخش Bio حساب کاربری اینستاگرام نیز باید برای موتور جستجو بهینه‌سازی شود. استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای بهینه‌‌سازی کپشن اینستاگرام باشد. استفاده از هشتگ‌های مناسب و مرتبط با کسب و کار در این بخش نیز می‌تواند یکی از روش‌های موثر برای جذب مخاطب از طریق سرچ اینستاگرام باشد. چرا که همانطور که می‌دانیم، هشتگ‌ها در اینستاگرام قابل جستجو هستند. در نتیجه کاربرهایی که یک هشتگ خاص را جستجو می‌کنند نیز می‌توانند به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند.

با استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار در بخش Bio حساب کاربری، کاربران جدید هم می‌توانند به سرعت اطلاعات اولیه در خصوص اهداف و زمینه فعالیت کسب و کار شما را به دست بیاورند. علاوه بر این، الگوریتم اینستاگرام هم می‌تواند اطلاعات مهمی از این بخش کسب کند. 

از برچسب‌های مکانی (Location Tag) در پست‌ها و استوری‌های استفاده کنید

         از برچسب‌های مکانی (Location Tag) در پست‌ها و استوری‌های استفاده کنید        

کاربران اینستاگرام این قابلیت را دارند که در بخش سرچ اینستاگرام، موقعیت‌های مکانی مختلف را جستجو کنند. در نتیجه استفاده از برچسب‌های مکانی در داخل پست‌ها و استوری‌ها می‌تواند شانس دیده‌شدن محتوای شما را چند برابر کند. این موضوع همچنین بر بازدید محتوا و تعامل کاربران با آن هم تاثیر مثبت خواهد داشت.

با جستجوی یک مکان مشخص در بخش سرچ اینستاگرام، پست‌ها و استوری‌هایی که با برچسب مکانی به اشتراک گذاشته شده‌اند به کاربران نمایش داده می‌شوند. در این بخش محتوا در دو زیر گروه Top و Recent تقسیم‌بندی می‌شوند. گروه Top شامل محتواهایی می‌شود که کاربران بیشترین تعامل را با آن‌ها داشته‌اند و گروه Recent نیز به پست‌هایی اختصاص دارد که به تازگی در اینستاگرام منتشر شده‌اند.

استفاده از هشتگ‌ها در پست‌ها، استوری‌ها و ویدیو‌های آی‌جی‌تی‌وی

           استفاده از هشتگ‌ها در پست‌ها، استوری‌ها و ویدیو‌های آی‌جی‌تی‌وی          

هشتگ‌ یکی از مهم‌ترین ابزارهای جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی است. از آن‌‌جایی که هشتگ‌ها در اینستاگرام قابل جستجو هستند، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار می‌تواند شانس دیده‌شدن یک محتوا در اینستاگرام را افزایش دهد. آمار نشان می‌دهد استفاده از هشتگ میزان تعامل کاربران با محتوای منتشر شده را تا ۱۲.۶ درصد افزایش می‌دهد. به این نکته توجه کنید که وقتی کاربران یک کلمه را در بخش سرچ اینستاگرام جستجو می‌کنند، علاوه بر نتایجی که در بخش Top به نمایش در می‌آید، هشتگ‌های مرتبط با آن کلمه نیز در تب Tags قابل دسترس خواهند بود. در نتیجه شانس دیده‌شدن محتوای مرتبط با آن کلمه دو برابر می‌شود.

حساب‌های کاربری مرتبط با زمینه فعالیت خود را دنبال کنید

             حساب‌های کاربری مرتبط با زمینه فعالیت خود را دنبال کنید            

اینستاگرام تمام اطلاعات یک کاربر را ذخیره می‌کند. از پست‌هایی که لایک ‌می‌کند تا محتواهایی که در بخش اکسپلور به آن‌ها علاقه نشان می‌دهد. تمامی این اطلاعات به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا رفتار مخاطب را پیش‌بینی کرده و موضوعات مورد علاقه او را حدس بزند. در نتیجه الگوریتم اینستاگرام می‌تواند محتوایی را به کاربر پیشنهاد بدهد که به احتمال زیاد با علایق او همخوانی دارد. یکی دیگر از فاکتور‌های مهمی که اینستاگرام نگاه ویژه‌ای به آن دارد، حساب‌هایی است که کاربر آن‌ها را دنبال می‌کند. این موضوع سبب می‌شود تا الگوریتم اینستاگرام بتواند حساب‌های کاربری مرتبط با نیازهای کاربر را نیز به او پیشنهاد بدهد. با ورود به قسمت سرچ اینستاگرام، می‌توانید پیشنهاد‌های موجود را در بخش‌های Suggested و Because You Follow مشاهده نمایید.

این فضا برای کسب و کارها می‌تواند یک مکان فوق‌العاده برای جذب مخاطب جدید و بالا بردن نرخ تعامل با صفحه باشد. اما راه ورود به بخش Suggested سرچ اینستاگرام چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که همکاری‌های چند جانبه برندهای مختلف با یکدیگر و یا راه‌اندازی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند توجه الگوریتم اینستاگرام را به صورت ویژه جلب کند. به عبارت دیگر، به هر میزان که یک حساب کاربری با سایر برندها و حساب‌های کاربری در اینستاگرام تعامل داشته باشد، شانس آن برای معرفی شدن به سایر کاربران که به دنبال محتوایی مشابه هستند افزایش پیدا می‌کند.

سخن آخر

سرچ اینستاگرام در سال‌های گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته و اکنون مانند یک موتور جستجوی قدرتمند عمل می‌کند. به همان صورت که سایت‌ها برای بالا آمدن در نتایج موتور‌های جستجو نیاز به تکنیک‌های سئو دارند، حساب‌های کاربری در اینستاگرام نیز باید برای بیشتر دیده شدن نکاتی مربوط به بهینه‌سازی صفحه را رعایت کنند. در این مقاله موبودید در خصوص تکنیک‌هایی صحبت کردیم که می‌توانند شانس شما را برای قرار گرفتن در معرض دید کاربران جدید را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را به صفحه شما اضافه کنند.

 

مطالب مرتبط:

1399/09/20

برچسب ها:

فرم نظر سنجی