1399/10/17

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

اینستاگرام بدون شک یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است. همین جذابیت و گسترش مطالب موجود در این پلتفرم باعث می‌شود تا کاربران گاهی تا ساعت‌ها بدون هیچ انگیزه و هدف خاصی، وقت ارزشمند خود در میان انبوهی از پست‌ها و استوری‌ها هدر دهند. وقتی در شرایطی قرار می‌گیرد که بیشتر وقت خود را در اینستاگرام تلف می‌کنید، دو راه پیش روی شماست. راه اول این که برای مدت موقتی، حساب کاربری خود در اینستاگرام را غیرفعال کنید. راه دوم هم این است که برای همیشه از این دنیای جذاب ولی وقت‌گیر خداحافظی کرده و تمرکز خود را بر روی کارهای دیگر قرار دهید. در این مقاله موبودید قصد داریم راه اول یعنی روش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام را آموزش دهیم.

اینستاگرام برای جلوگیری از خروج کاربران و غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام چه اقداماتی انجام می‌دهد؟ 

اینستاگرام برای جلوگیری از خروج کاربران و غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

بسیاری از کاربران اینستاگرام، دلیل ترک این شبکه اجتماعی را وجود محتواهای آزار دهنده و یا اذیت و آزارهای مجازی عنوان کرده‌اند. اینستاگرام در تلاش است تا با اضافه کردن قابلیت‌های گوناگون، درصد کاربرانی که حساب خود را غیر فعال می‌کنند را کاهش دهد. به عنوان مثال، قابلیت Restrict اینستاگرام به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون هیچ دردسری، حساب‌های کاربری مزاحم را کنار بگذارند. همچنین اینستاگرام همواره در تلاش بوده تا از انتشار کامنت‌های توهین آمیز در زیر پست‌ها جلوگیری کند. 

یکی از مهم‌ترین اقدامات اینستاگرام برای کاهش درصد غیرفعالسازی حساب‌های کاربری، راه اندازی الگوریتم‌های نظارتی بسیار قدرتمند برای تشخیص اخبار کذب است. در نتیجه اگر کاربری قصد داشته باشد یک موضوع دروغ را در حساب خود به اشتراک بگذارد، اینستاگرام به سرعت پست را پاک کرده و به او اخطار می‌دهد.

یکی از دلایل غیر فعالسازی حساب کاربری اینستاگرام، وجود محتوای نامناسب برای کودکان است. بسیاری از والدین به دلیل مسائل تربیتی، به کودکان‌شان اجازه فعالیت در اینستاگرام را نمی‌دهند. به همین دلیل بسیاری از کودکان به اصرار پدر و مادرشان، حساب کاربری خود در اینستاگرام را غیر فعال می‌کنند. به همین دلیل اخیرا مسئولان اینستاگرام تصمیم گرفتند تا اطلاعات تولد کاربران را از آن‌ها دریافت کنند. در نتیجه کودکانی که کمتر از ۱۳ سال دارند، کمتر در معرض اطلاعاتی که مناسب با سن آن‌ها نیست قرار می‌گیرند. البته مشکل غیر فعالسازی حساب کاربری در همین جا ختم نمی‌شود. چون اینستاگرام برای تشخیص سن کاربران، تنها از یک الگوریتم هوش مصنوعی استفاده می‌کند و مدارکی از آن‌ها دریافت نمی‌کند. در نتیجه همچنان افرادی وجود خواهند داشت که به دلیل مناسب نبودن محتوای این شبکه اجتماعی، حساب کاربری خود را غیر فعال می‌کنند.

چگونگی غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام 

  چگونگی غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام   

اگر می‌خواهید برای یک مدت زمان کوتاه، از اینستاگرام دور بمانید و بر روی کارهای دیگر تمرکز کنید، می‌توانیدآن را به صورت موقت غیرفعال کنید. مراحل این کار در مقاله حذف اکانت اینستاگرام با عنوان حذف موقت اکانت اینستاگرام توضیح داده شده است. در این جا بار دیگر روش غیرفعالسازی حساب کاربری اینستاگرام (غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام) یا همان حذف موقت اکانت اینستاگرام را مرور می‌کنیم. با غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام، اکانت شما و همه فعالیتهای شما با آن اکانت از دید دیگر کاربران و موتورهای جستجو پنهان می‌شود تا زمانیکه دوباره با آن اکانت لاگین کنید. برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام این مراحل را باید دنبال کنید.

مرحله اول: برای دسترسی به تنظیمات مورد نیاز برای غیرفعال کردن حساب کاربری اینستاگرام، ابتدا باید وارد سایت اینستاگرام به آدرس Instagram.com شوید. 

مرحله دوم: از بخش بالایی سمت راست صفحه، بر روی عکس پروفایل خودتان کلیک کرده و گزینه Edit Profile را انتخاب نمایید.

مرحله سوم: حال از بین گزینه‌های به نمایش درآمده در صفحه، گزینه Temporarily disable my account را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

مرحله چهارم: در پایین صفحه یک منو کشویی به شما نمایش داده می‌شود. در این منو از شما درخواست می‌شود که دلیل خود برای ترک اینستاگرام را مشخص کنید. شما می‌توانید دلیل مدنظر خود را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم: با کلیک بر روی دکمه Temporarily Disable Account، فرآیند غیرفعالسازی اکانت اینستاگرام به پایان می‌رسد.

به یاد داشته باشید که نمی‌توان یک حساب کاربری اینستاگرام را از طریق اپلیکیشن غیرفعال کرد. اگر تصمیم گرفتید فعالیت خود در اینستاگرام را ادامه دهید، به راحتی با ورود به وبسایت و وارد کردن اطلاعات شخصی، حساب کاربری برای شما فعال می‌شود. با فعال شدن مجدد حساب کاربری، تمام اطلاعات شما از قبیل پست‌ها، کامنت‌ها، لایک‌ها و ... مجددا باز خواهد گشت. 

 

مطالب مرتبط:

1399/10/17

برچسب ها:

فرم نظر سنجی