1399/10/22

راهنمای جامع قابلیت ریلز (Reels) اینستاگرام

راهنمای جامع قابلیت ریلز (Reels) اینستاگرام

اپلیکیشن TikTok این امکان را به کاربران می‌دهد تا ویدیو‌های کوتاه درست کرده و آن را در صفحه خود به اشتراک بگذارند. از آن جایی که بسیاری از کشورهای جهان استفاده از این شبکه اجتماعی را برای کاربران خود ممنوع کرده‌اند، اینستاگرام فرصت را غنیمت شمرد و با معرفی یک قابلیت جدید، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرد. قابلیت Reels اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویدیو‌های ۱۵ ثانیه درست کرده و آن را با استفاده از افکت‌های ویدیویی و موسیقی، جذاب‌تر کنند. اینستاگرام برای محبوب‌تر کردن این قابلیت، یک قسمت مخصوص ویدیو‌های Reels در بخش اکسپلور اپلیکیشن اینستاگرام قرار داده است. در این مقاله موبودید، قابلیت ریلز اینستاگرام را بررسی کرده و نحوه ساخت یک پست به این روش را آموزش می‌دهیم.

تفاوت Reels اینستاگرام و TikTok

تفاوت Reels اینستاگرام و TikTok

بسیاری از کارشناسان، قابلیت ریلز اینستاگرام را یک حریف جدی برای TikTok می‌دانند. به همین دلیل قصد داریم در این قسمت در خصوص شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو صحبت کنیم. 

Reels اینستاگرام در بسیاری از موارد شبیه به TikTok عمل می‌کند. چرا که هر دو آن‌ها به کاربر اجازه می‌دهند تا ویدیو‌های کوتاه ضبط کند، برای ویدیو‌ها کپشن بنویسد و با استفاده از افکت‌های تصویری و یا صوتی، جذابیت ویدیو خود را افزایش دهند. 

اما به هر حال، تفاوت‌های کاملا مشخصی نیز بین ریلز اینستاگرام و TikTok وجود دارد.                                                                                      

  • در TikTok به صورت جداگانه یک پلتفرم است. در اینستاگرام یک بخش از پلتفرم کلی اینستاگرام است.
  • در TikTok حداکثر زمان مجاز برای ویدیو‌ها، یک دقیقه است. در اینستاگرام حداکثر زمان مجاز برای ویدیو‌ها، ۱۵ ثانیه است.
  • در TikTok ویدیو‌ها به صورت دائمی در صفحه کاربر ذخیره می‌شوند. در اینستاگرام ویدیو‌هایی که به شکل استوری منتشر می‌شوند، پس از ۲۴ ساعت از بین می‌روند.

تفاوت‌های Reels و استوری اینستاگرام

    تفاوت‌های Reels و استوری اینستاگرام    

شاید در ظاهر Reels اینستاگرام بسیار شبیه به قابلیت استوری باشد. اما این دو بخش مختلف، چندین تفاوت عمده با یکدیگر دارند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

قابلیت ریلز، امکانات بیشتری برای ویرایش ویدیو به کاربر می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به افکت‌های AR، کنترل سرعت پخش ویدیو و ... اشاره کرد.

ویدیوهای ریلز می‌توانند هم در بخش اکسپلور و هم بخش استوری‌ها نمایش داده شوند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند ویدیو‌های Reels تولید شده را در Feed اینستاگرام‌شان قرار دهند. در نهایت هم تمام ویدیو‌های Reels به صورت جداگانه در یک بخش از صفحه کاربری شما جمع آوری می‌شوند. در نتیجه کاربران دیگر می‌توانند با کلیک بر روی آیکون Reels، تمام ویدیو‌های تولید شده توسط شما را مشاهده کنند.

اگر ویدیو Reels با صدای اورجینال به اشتراک گذاشته شود (همان صدایی که همزمان با ضبط ویدیو، ضبط می‌شود) کاربران دیگر می‌توانند از آن صدا برای ضبط ویدیو‌های ریلز خودشان استفاده کنند. 

نحوه ساخت ویدیو‌های Reels در اینستاگرام

       نحوه ساخت ویدیو‌های Reels در اینستاگرام       

ورود به قسمت Reels اینستاگرام

پس از این که اپلیکیشن اینستاگرام را باز کردید، با کلیک بر روی آیکون دوربین یا کشیدن صفحه به سمت راست، دوربین موبایل خود را روشن کنید. اگر اینستاگرام خود را به روزرسانی کرده باشید، در بخش پایین صفحه سه گزینه Live، Story و Reels به شما نمایش داده خواهد شد.

حالت دوربین به صورت پیش‌فرض بر روی دوربین سلفی تنظیم شده است ولی شما می‌توانید با انتخاب علامت دوربین در پایین صفحه، دوربین پشت گوشی را نیز فعال کنید. 

اضافه کردن موسیقی و افکت به Reels

کاربران می‌توانند برای جذاب‌تر کردن ویدیو‌های Reels، از پلی لیست موسیقی اینستاگرام استفاده کنند. البته به یاد داشته باشید که در صورت انجام این کار، صدای اصلی ویدیو از بین خواهد رفت و تنها موسیقی انتخاب شده توسط کاربر پخش خواهد شد. برای اضافه کردن موسیقی بر روی ویدیو، گزینه Audio را انتخاب کرده و موسیقی مورد نظرتان را جستجو کنید. پس از پیدا کردن آهنگ مورد علاقه خود، با کلیک بر روی نام آهنگ، بخشی از آن برای شما پخش می‌شود. وقتی آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کردید، اینستاگرام به صورت اتوماتیک بخشی از آن را بر روی ویدیو قرار می‌دهد. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، قسمت موردنظرتان را با کشیدن انگشت‌ بر روی نوار پایینی انتخاب کنید. همزمان با این کار، متن آهنگ نیز بر روی صفحه به نمایش در می‌آید تا شما سریع‌تر بتوانید بخش مورد نظر خود را بیابید. وقتی این کار به پایان رسید، بر روی دکمه Done کلیک کنید.

اگر می‌خواهید سرعت نمایش ویدیو را تغییر دهید، کافیست بر روی گزینه Speed در سمت چپ صفحه کلیک کنید. این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا سرعت نمایش ویدیو ریلز اینستاگرام را کم یا زیاد کنید. 

پس از این مرحله، وقت انتخاب یک افکت مناسب برای ویدیو Reels اینستاگرام است. شما می‌توانید از بین افکت‌های موجود، یکی را انتخاب کنید. پیش از این که افکت به صورت قطعی بر روی ویدیو قرار بگیرد، نتیجه نهایی کار به شما نمایش داده خواهد شد. اگر به دنبال افکت‌های ویدیویی بیشتری هستید، می‌توانید گزینه Browse Effects را انتخاب نمایید. 

اگر می‌خواهید مدت زمان ویدیو ریلز اینستاگرام را به صورت دستی تغییر دهید، می‌توانید از گزینه Timer استفاده کنید. سپس با نگه داشتن انگشت خود بر روی کادر پایین صفحه، می‌توانید طول ویدیو را تغییر دهید. در نهایت بر روی گزینه Set Timer کلیک کرده تا تنظیمات مدنظرتان اعمال گردد.

ضبط ویدیو

برای ضبط ویدیو، باید دکمه شاتر را فشار داده و نگه دارید. پس از این که شمارش معکوس سه ثانیه‌ای به پایان رسید، ضبط ویدیوReels  آغاز می‌شود. برای توقف ضبط، دکمه شاتر را مجددا فشار دهید. پس از به پایان رسیدن این فرآيند، شما می‌توانید افکت‌های AR را بر روی ویدیو قرار دهید. پس از این که ویدیو ۱۵ ثانیه‌ای آماده شد، اینستاگرام ویدیو را یکبار دیگر نمایش می‌دهد تا خود شما بتوانید آن را مشاهده کرده و در صورت نیاز، عملیات ضبط را مجددا تکرار کنید.

اضافه کردن متن، استیکر و ایموجی به Reels اینستاگرام

پس از اتمام ضبط ویدیو، شما می‌توانید با اضافه کردن متن، استیکر و ایموجی و یا کشیدن نقاشی، ویدیو ریلز  اینستاگرام‌تان را جذاب‌تر کنید. پس از این که استکیر و یا ایموجی مورد علاقه خود را انتخاب کردید، با نگه داشتن انگشت خود بر روی آن‌، قادر خواهید بود تا ابعاد و محل قرارگیری‌اش را تغییر دهید. همچنین با انتخاب گزینه Pin، می‌توان استیکر، متن و یا ایموجی را در زمان نمایش ویدیو به حرکت درآورد.

علاوه بر این، با کلیک بر روی ویدیو، قسمت نوشتار برای شما فعال می‌شود. در این بخش شما می‌توانید یک متن را وارد کرده و آن را بر روی ویدیو Reels قرار دهید. رنگ و فونت متن بسته به سلیقه شما قابل تغییر است.

به اشتراک گذاشتن ویدیو Reels اینستاگرام

پس از این که کارهای ویرایش ویدیو به پایان رسید، روی علامت فلش در پایین صفحه کلیک کنید تا وارد صفحه Share شوید. اگر می‌خواهید که ویدیو Reels به صورت دائمی در حساب کاربری شما قرار بگیرد، به یاد داشته باشید که حتما باید گزینه Also Share to Feed را فعال کنید.

چگونه می‌توان ویدیوهای Reels اینستاگرام را تماشا کرد؟

                چگونه می‌توان ویدیوهای Reels اینستاگرام را تماشا کرد؟                

در ادامه راه‌های پیدا کردن ویدیو‌های Reels در اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم:

مراجعه به Feed

شما با ورود به صفحه Feed اپلیکیشن اینستاگرام، می‌توانید ویدیوهای Reels تولید شده توسط افرادی که دنبال می‌کنید را مشاهده نمایید. همچنین آیکون Reels به صورت یک تگ کوچک در پایین ویدیو درج می‌شود. این تگ به کاربر کمک می‌کند تا پست‌های ریلز را از ویدیوهای دیگر تشخیص دهد.

استفاده از تب اکسپلور

با ورود به صفحه اکسپلور، بخش Reels به وضوح در بالای صفحه برای شما قابل مشاهده خواهد بود. برخی از ویدیو‌های Reels یک تگ Featured را دارند. این تگ به کاربر نشان می‌دهد که پست Reels توسط خود اینستاگرام برگزیده شده است.

جستجوی یک موسیقی خاص

با کلیک بر روی نام موسیقی که بر روی ویدیو ریلز اینستاگرام قرار گرفته، سایر ویدیوهای Reels که با همان موسیقی ضبط شده‌اند نیز برای شما به نمایش درخواهند آمد. همچنین اگر شما هم دوست داشتید با همان قطعه موسیقی یک ویدیو ریلز تولید کنید، می‌توانید گزینه Use Audio را انتخاب نمایید.

جستجوی یک هشتگ خاص

با جستجوی یک هشتگ، علاوه بر پست‌ها و استوری‌ها، ویدیو‌های Reels که با آن هشتگ منتشر شده‌اند نیز به شما نمایش داده می‌شود.

سخن آخر

قابلیت Reels اینستاگرام به کاربران کمک می‌کند تا ویدیو‌های کوتاه ۱۵ ثانیه تولید کرده و آن را در صفحه خود به صورت پست یا استوری به اشتراک بگذارند. اینستاگرام این قابلیت را به عنوان یک رقیب برای اپلکیشن TikTok معرفی کرد. هر چند به نظر می‌رسد TikTok همچنان طرفداران خود را دارد و در بسیاری از بخش‌ها، از Reels اینستاگرام بهتر است. به همین دلیل باید منتظر به روز رسانی‌های جدید اینستاگرام برای این قابلیت بود. 

 

 

مطالب مرتبط:

1399/10/22

برچسب ها:

نظرات کاربران

Omid

سلام من میخوام موزیک خودم را ببرم تو ریلز نه از لیست ریلز استفاده کنم درضمن اون موزیک های را که میخوام در قسمت سرچ ریلز میزنم نداره چه کار باید کنم ؟

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی