1399/11/01

۷ نکته برای ادمین اینستاگرام که باید به آنها توجه کند

نکته برای ادمین اینستاگرام

امروزه استخدام شدن به عنوان ادمین اینستاگرام، نیازمند مهارت‌های متنوع و همچنین شناخت کافی از الگوریتم‌های این شبکه‌ اجتماعی است. یک ادمین اینستاگرام موظف است تا با آگاهی پیدا کردن از کسب و کاری که با آن‌ همکاری می‌کند، بهترین استراتژی‌های ممکن را برای شناساندن برند در فضای اینستاگرام به کار بگیرد. به عبارت دیگر، ادمین اینستاگرام باید تلاش کند با پیدا کردن مخاطبان هدف، برند را به بهترین شیوه ممکن به آن‌ها ارائه دهد. 

افرادی که به عنوان ادمین اینستاگرام (یا در مواقعی به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی) فعالیت می‌کنند، باید مهارت‌هایی از قبیل تدوین استراتژی، تبلیغات، برنامه‌ریزی، ارتباط با مشتری، تولید محتوا و ... را بلد باشند. همچنین این افراد باید دقت و قدرت تحلیل بالایی داشته باشند تا بتوانند با بررسی گزارشات به دست آمده، مسیر حرکت درست را تعیین کنند.

در کنار معرفی ابزاری که برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که با رعایت کردن آن‌ها، می‌توان سریع‌تر به اهداف تعیین شده در این حوزه دست پیدا کرد.

اولین نکته برای ادمین اینستاگرام: مدیریت کانال‌های ارتباطی گوناگون

مدیریت کانال‌های ارتباطی گوناگون

گستردگی ابزارها و محتوای موجود در اینستاگرام سبب شده تا بسیاری از ادمین‌های این شبکه اجتماعی در مدیریت حساب‌ کاربری خود با چالش مواجه شوند. اگر شما به عنوان ادمین اینستاگرام، حساب‌های کاربری کسب و کارهای مختلفی را مدیریت می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از یک ابزار مدیریتی یا به اصطلاح social media dashboard می‌تواند در نظم بخشیدن به کارها موثر باشد.

دومین نکته برای ادمین اینستاگرام: تدوین یک تقویم محتوا

تقویم محتوا مانند چراغی است که مسیر حرکت را برای ادمین اینستاگرام روشن می‌کند. این تقویم علاوه بر این که دید روشنی از استراتژی محتوا به شما می‌دهد، زمانبندی انتشار انواع محتوا از قبیل استوری، لایو، آی‌جی‌تی‌وی و ... را هم در اختیارتان می‌گذارد. تقویم محتوا به‌خصوص در زمان برگزاری کمپین‌ها بسیاری حائز اهمیت است. در صورتی که کمپین طبق برنامه پیش نرود و محتوای مناسب در زمان تعیین شده منتشر نشوند، شانس موفقیت کمپین به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. 

سومین نکته برای ادمین اینستاگرام: استخر محتوا (Content Pool)

   استخر محتوا (Content Pool)   

اگر منابعی که از آن برای تولید محتوا استفاده می‌کنید، به صورت منظم دسته‌بندی نشود، شما به عنوان ادمین اینستاگرام در زمان پیدا کردن محتوای مناسب، با مشکل مواجه خواهید شد. استخر محتوا در اصل یک کتابخانه دیجیتال است که ادمین اینستاگرام می‌تواند به صورت اتوماتیک مطالب مرتبط با هر برند را در آن ذخیره‌سازی کرده و در زمان مناسب استفاده کند. علاوه بر لینک‌ها، امکان ذخیره عکس، ویدیو و حتی اطلاعات مربوط به یک کمپین هم در استخرهای محتوا وجود دارد. علاوه بر این، استخرهای محتوا به راحتی قابل اشتراک‌گذاری هستند. در نتیجه در زمان شروع همکاری با یک کسب و کار جدید، ادمین اینستاگرام می‌تواند استخر محتوای خود را با تیم جدید بازاریابی به اشتراک گذاشته تا محتوای مناسب با برند انتخاب شود. این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه و وقت برای هر دو طرف خواهد شد.

چهارمین نکته برای ادمین اینستاگرام: برگزاری کمپین مشترک

برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی برای راه‌اندازی یک کمپین، کاری به شدت پیچیده و نیازمند جزییات فراوان است. از همان مراحل ابتدایی برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کمپین، ادمین اینستاگرام باید تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده و روند انجام کارها را مشخص نماید. در نتیجه یکی از نکاتی که در راه‌اندازی موفق یک کمپین اینستاگرامی به ادمین‌ها کمک می‌کند، بهره‌گیری از ابزارهای برنامه‌ریزی است. 

بیشتر کسب و کارهای کوچک و متوسط، بودجه لازم برای اجرایی کردن یک کمپین گسترده را ندارند. در نتیجه یکی از راهکارهایی که ادمین‌های اینستاگرام برای کمک به این کسب و کارها استفاده می‌کنند، برگزاری کمپین‌های مشترک با سایر برندهاست. در این سناریو، ادمین‌ اینستاگرام و تیم بازاریابی کسب و کار می‌توانند برندهای مرتبط با برند خود را پیدا کرده و برای برگزاری کمپین مشترک با آن‌ها وارد مذاکره شوند. در نهایت با به اشتراک گذاشتن اطلاعات موجود در ابزار برنامه‌ریزی، برندهای شرکت کننده در کمپین می‌توانند با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند و مسیر حرکت نهایی کمپین را مشخص نمایند. 

پنجمین نکته برای ادمین اینستاگرام: کار تیمی

      کار تیمی      

برای این که یک ادمین بتواند از پس تمام چالش‌های مدیریت اینستاگرام برآید، نیاز دارد تا به صورت منظم با تیم‌های بازاریابی، فروش و همچنین سایر ادمین‌های اینستاگرام ارتباط داشته باشد. در جلسات هماهنگی و انتقال تجربیات، اعضای تیمهای مختلف باید کنار یکدیگر قرار گرفته و اطلاعاتی که در یک بازه زمانی مشخص به دست آورده‌اند را با افراد به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، تیم‌های بازاریابی، فروش و مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در کنار یکدیگر جمع شده و در خصوص نیازهای مشتریان با هم به بحث و گفت و گو بپردازند. خروجی این جلسات اطلاعات ارزشمندی را در اختیار هر یک از این تیم‌ها قرار می‌دهد.

ششمین نکته برای ادمین اینستاگرام: تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک

اینستاگرام و فیسبوک هر دو از تاثیرگذارترین و گسترده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا هستند. ادمین‌های اینستاگرام باید بتوانند با استفاده از استراتژيهای درست جذب مخاطب و تبلیغات، کاربران هدف خود را جذب کنند. در نتیجه یک ادمین باید روشهای مختلف تبلیغات اینستاگرامی را به خوبی بشناسد و استراتژی لازم برای اجرای آن‌ها را تدوین کند. از مهارت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی کمپین اینستاگرامی باید به توانایی برنامه‌ریزی و تعیین هدف، ارزیابی بودجه، زمان‌‌بندی، یافتن کانال‌های ارتباطی مناسب و ... اشاره کرد. این مهارت‌ها، ادمین اینستاگرام را قادر می‌سازد تا به صورت تمام و کمال بر روی اتفاقات یک کمپین کنترل داشته باشد و در صورت مواجهه با هر گونه چالش، تصمیم درست را اتخاد نماید.

هفتمین نکته برای ادمین اینستاگرام: گزارش‌گیری و بررسی اطلاعات

        گزارش‌گیری و بررسی اطلاعات        

برنامه‌ریزی و اجرای استراتژیهای مختلف در اینستاگرام بدون بررسی مداوم و گزارش‌گیری، یک کار بیهوده و بی‌نتیجه است. در نتیجه یک ادمین اینستاگرام باید قادر باشد با استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام و بررسی روند پیشرفت حساب کاربری، گزارشات هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه تهیه کرده و با تیم‌ بازاریابی و فروش به اشتراک بگذارد. یکی از مهم‌ترین نکات در زمان تهیه یک گزارش، توجه به KPIها و استفاده از فاکتور‌های سنجش متناسب با صفحه اینستاگرام یک کسب و کار است. درنهایت پس از تدوین و اصلاح گزارش، ادمین اینستاگرام باید آن را در جلسات گروهی (که در قسمت قبل در خصوص آن‌ صحبت کردیم)، در اختیار مدیران و اعضای تیم‌ها قرار دهد تا همگی از روند کار حساب کاربری اینستاگرام اطلاع داشته باشند.

سخن آخر

فعالیت به عنوان ادمین اینستاگرام نه تنها به حوصله و دقت بالایی نیاز دارد، بلکه نیازمند مهارت و تجربه نیز هست. برای تبدیل شدن به یک ادمین‌ اینستاگرام موفق، شما باید همواره اطلاعات خود را به‌روز نگه‌داشته و استراتژیهای مختلف را اجرا و بررسی کنید. از آنجایی که یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام، کار در سمت ادمین اینستاگرام است، با به کارگیری نکاتی که در این مقاله موبودید آموزش داده شد و آشنایی با ابزارهای مورد استفاده در این کار، می‌توانید این مسیر شغلی را پیش گرفته و در آن به موفقیت برسید.

 

مطالب مرتبط:

1399/11/01

برچسب ها:

فرم نظر سنجی