1399/11/06

اهمیت سیو پست اینستاگرام چگونه بفهمیم یک پست سیو شده است؟

سیو پست اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام همواره در حال تغییر است و در این میان، فاکتورهای اینستاگرام برای رتبه‌بندی پست‌ها مدام عوض می‌شود. از زمانی که اینستاگرام تصمیم گرفت تاثیر لایک‌ در ارزش‌گذاری پست را کاهش دهد، شاهد این نکته بودیم که تمرکز عمده الگوریتم این شبکه اجتماعی پرطرفدار به سمت سیو پست‌ اینستاگرام توسط مخاطب معطوف شد. در نتیجه به هر میزان که یک پست بیشتر در اینستاگرام سیو شود، سریع‌تر به اکسپلور راه پیدا خواهد کرد و افراد بیشتری آن را مشاهده می‌کنند.

بنابراین اگر به دنبال بیشتر دیده شدن حساب کاربری خود در اینستاگرام هستید، باید تکنیک‌هایی را استفاده کنید که کاربران را به سیو پست‌های اینستاگرام‌تان ترغیب می‌کند. برای آگاهی از این راهکارها و همچنین دانستن نکاتی دیگر در خصوص سیو پست اینستاگرام، تا انتهای این مقاله موبودید با ما همراه باشید.

سیو پست اینستاگرام چیست؟

سیو پست اینستاگرام چیست؟

قابلیت سیو پست اینستاگرام، چیز جدیدی نیست. این قابلیت حدودا دو سال پیش برای دسترسی راحت‌تر کاربران به محتوای مورد علاقه‌شان به وجود آمد. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه bookmark در گوشه پایین راست عکس، پست اینستاگرام را سیو کنید. در ادامه با مراجعه به بخش Saves در پروفایل خود، می‌توانید به پست‌هایی که سیو کرده‌اید، دسترسی پیدا داشته باشید.

اینستاگرام همچنین با انتشار قابلیت Collection، امکان دسته‌بندی پست‌های سیو شده با توجه به موضوع، موقعیت مکانی و ... را فراهم کرده است. در نتیجه کاربر می‌تواند یک کتابخانه موضوعی از تمام محتوای ذخیره شده بسازد. 

الگوریتم اینستاگرام اخیرا اهمیت بسیار ویژه‌ای برای پست‌های سیو شده قائل می‌شود. به عبارت دیگر، یکی از فاکتورهای اساسی ورود یک پست به صفحه اکسپلور اینستاگرام، تعداد کاربرانی است که آن را سیو کرده‌اند.

چگونه احتمال سیو پست اینستاگرام توسط کاربران را بالا ببریم؟

  چگونه احتمال سیو پست اینستاگرام توسط کاربران را بالا ببریم؟  

برای سیو پست اینستاگرام، کاربران باید به شدت با آن مطلب ارتباط برقرار کنند. ما در ادامه راهکارهایی را مطرح خواهیم کرد به شما کمک می‌کند شانس سیو شدن پست‌های‌تان توسط کاربران را بالا ببرید.

ساخت تصاویر اینفوگرافیک

عکس‌های خوب و با کیفیت، همواره از جانب کاربران با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. اما هر از گاهی بهتر است دست به کارهای خلاقانه بزنید و توجه کاربر را جلب نمایید. تصاویری که به صورت کلی اطلاعات را به صورت گرافیکی در اختیار کاربر قرار می‌دهند، بیشتر سیو می‌شوند. چرا که کاربران تنها با یک نگاه نمی‌توانند تمام اطلاعات را مطالعه کنند. در نتیجه حتما آن را ذخیره می‌کنند تا در زمان بهتری به آن دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، شما می‌توانید پاسخ سوالات پرتکرار کاربران در قالب یک پست به صورت اینفوگرافیک بسازید و آن را در اینستاگرام منتشر کنید.

کپشن‌های طولانی و پرمحتوا

کپشن یکی از تاثیرگذارترین نکات مرتبط با یک پست اینستاگرام است. به هر میزان که زبان کپشن به زبان مخاطب نزدیک‌تر باشد و داستان سرایی خوبی در آن صورت بپذیرد، احتمال سیو کردن آن پست توسط کاربر افزایش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، وقتی شما محتوای جذاب و ارزشمندی را در بخش کپشن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهید، کاربران علاقه بیشتری به خواندن دوباره و یا سه باره مطلب شما دارند. در نتیجه قطعا آن را برای مطالعه در دفعات بعدی ذخیره می‌کنند. 

تولید محتوای کاربردی

      تولید محتوای کاربردی      

هر روز صدها میلیون پست بر روی اینستاگرام منتشر می‌شوند. به همین دلیل، شانس دیده‌شدن چندباره یک محتوا توسط کاربر با توجه به الگوریتم فعلی اینستاگرام، بسیار محدود است. در نتیجه شما باید محتوایی را برای کاربران تولید کنید که آن‌ها را برای مراجعه مجدد ترغیب نمایید. این محتواها می‌توانند هم به صورت ویدیویی و هم به صورت عکس به مخاطب نمایش داده شوند. همواره محتوایی را به کاربر عرضه کنید که بتواند با آن ارتباط برقرار کرده و نیاز خود را رفع کند. 

نوشتن جملات کوتاه اینستاگرامی

اگر به دنبال این هستید که آمار سیو پست اینستاگرام توسط مخاطبتان را افزایش دهید، استفاده از Instagram quotes می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. چرا که مخاطبان علاقه دارند تا این محتوا را چند بار مطالعه کنند. حتی بسیاری از کاربران این محتوا را برای دوستان‌شان ارسال می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد زیادی علاقه به سیو چنین پست‌های اینستاگرامی داشته باشند. این جملات، می‌توانند جملات خنده‌دار، انرژی‌بخش و حتی تاثیرگذار باشند.

درخواست مستقیم از مخاطب برای سیو پست اینستاگرام

 پیش‌تر هم در موبودید در مورد اهمیت کال تو اکشن (CTA) با شما صحبت کرده‌ بودیم. این که شما در داخل کپشن و یا در داخل خود پست از کاربر درخواست کنید که پست شما را سیو کند، شانس انجام این عمل را بالاتر می‌برد. شما می‌توانید به زبان دوستانه، با کاربران صحبت کنید و اهمیت‌های محتوای خود را به ایشان شرح دهید و در نهایت درخواست کنید تا پست شما را سیو کنند. با انجام این کار، الگوریتم اینستاگرام هم از اهمیت بالای محتوای شما با خبر شده و احتمال ورود آن محتوا به اکسپلور اینستاگرام افزایش می‌یابد.

آموزش نکات جذاب و کوتاه به کاربر

بسیاری ازکاربران اینستاگرام، روزانه به دنبال یافتن یک نکته جدید در رابطه با موضوعی خاص هستند. در نتیجه محتوایی که چنین نکاتی را به کاربر آموزش می‌دهند، به صورت کلی شانس بیشتری برای سیو شدن و همچنین ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام دارند. به عنوان مثال، اگر شما یک صفحه در خصوص محصولات زیبایی دارید، می‌توانید روزانه چندین نکته در خصوص ترند‌های آرایشی روز را به کاربران‌تان آموزش دهید. با این روش، مخاطبان نه تنها نکات جدید یاد می‌گیرند، بلکه محصول شما را نیز بیشتر می‌‌شناسند.

چگونه بفهیم کاربران پست اینستاگرام ما را سیو کرده‌اند؟

          چگونه بفهیم کاربران پست اینستاگرام ما را سیو کرده‌اند؟          

مشاهده تعداد لایک‌ها و کامنت‌های یک پست، کار چندان سختی نیست. اما بررسی تعداد دفعاتی که یک پست اینستاگرام سیو شده، نیاز به انجام چند مرحله ساده دارد. برای دسترسی به این اطلاعات، ابتدا وارد بخش insight شوید و پس از ورود به بخش Content، گزینه See All را انتخاب نمایید. برای راحتی کار، می‌توانید با استفاده از فیلترها، تعداد دفعات سیو پست اینستاگرام توسط مخاطبین را در بازه‌های مختلف مشاهده نمایید.

سخن آخر

الگوریتم اینستاگرام به سمتی حرکت کرده که اهمیت سیو پست اینستاگرام توسط مخاطبین از سایر گزینه‌ها بیشتر است. در نتیجه ادمین‌های حساب‌های کاربری اینستاگرام باید تلاش کنند تا مخاطبانشان را به سیو پست اینستاگرام ترغیب کنند. در این مقاله موبودید نکاتی در خصوص نحوه مشاهده و افزایش تعداد دفعات سیو شدن محتواهای تولید شده توسط کاربران را بیان کردیم.

 

مطالب مرتبط:

1399/11/06

برچسب ها:

فرم نظر سنجی