1399/11/15

نکاتی درباره اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام

ویدیو در اینستاگرام

بر کسی پوشیده نیست که محتوای ویدیویی، یکی از پربازدیدترین و در عین حال، پرتقاضاترین انواع محتوا در اینستاگرام هستند. از ویدیو‌های منتشر شده در بخش feed گرفته تا آی‌جی‌تی‌وی، لایو و ویدیوهای استوری، اشتراک‌گذاری ویدیو در اینستاگرام این امکان را به بازاریاب‌های دیجیتال می‌دهد تا پیام خود را به واضح‌ترین شکل ممکن به گوش مخاطب برسانند. آمار نشان می‌دهد که کاربران اینستاگرام با محتوای ویدیویی در مقایسه با عکس، ۳۸ درصد تعامل بیشتری دارند. در این مقاله موبودید، ابتدا در خصوص این صحبت می‌کنیم که چه موضوعاتی را می‌توان در قالب ویدیو در اینستاگرام منتشر کرد. سپس نکاتی را برای ساخت ویدیوهای جذاب‌تر برای اینستاگرام معرفی خواهیم کرد.

موضوعات مناسب برای ویدیو در اینستاگرام

 موضوعات مناسب برای ویدیو در اینستاگرام

برای این که کسب و کارتان را در اینستاگرام بهتر بشناسانید، باید به فکر تولید محتوای با کیفیت و خلاقانه باشید. در این بخش، چندین ایده جذاب برای ساخت ویدیو و انتشار آن در اینستاگرام را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱. پیام‌های انگیزشی یا الهام بخش

مهم نیست که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید. انتشار جملات انگیزشی به خصوص به صورت ویدیویی، توجه گروه‌های مختلفی از کاربران را جلب خواهد کرد. بدون شک شما هم ویدیوهایی را دیده‌اید که در آن افراد، بخشی از یک سخنرانی انگیزشی یا الهام‌بخش را در صفحه خود به اشتراک گذاشته‌اند. انتشار پیام‌های انگیزشی به صورت ویدیویی در اینستاگرام، تاثیرگذاری آن‌ها را افزایش می‌دهد. چرا که به جز پیام اصلی، مخاطب انرژی گوینده را نیز حس می‌کند. چنین ویدیوهایی مخصوصا در ساعات ابتدایی از روز، می‌توانند بسیار با استقبال خوبی مواجه شوند.

۲. مصاحبه‌ها

   مصاحبه‌ها برای تهیه ویدیو در اینستاگرام  

لایو اینستاگرام امکان انجام یک مصاحبه در بستر اینستاگرام را فراهم کرده است. اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. بسیاری از برنامه‌‌سازان آنلاین و سازندگان پادکست، می‌توانند بخش‌هایی از مصاحبه جدیدشان را به صورت یک ویدیو کوتاه در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. این امر نه تنها می‌تواند باعث جذب مخاطب شود، بلکه آمار بازدید ویدیو یا فایل صوتی اصلی مصاحبه را بالاتر می‌برد. بسیاری از مجلات و رسانه‌های معتبر در جهان، از این تکنیک در اینستاگرام استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از کسب و کارهای شناخته شده، تلاش می‌کنند تا با مصاحبه با کارمندان مختلف شرکت، کاربران را بیشتر با فضای کسب و کار خود آشنا کرده و به این ترتیب،‌ اعتماد آن‌ها را جلب کنند.

۳. داستان سرایی

هر کسب و کار کوچک و بزرگی در ابتدا تنها یک ایده بوده که به مرور زمان در ذهن بنیان‌گذاران پرورش یافته و رشد کرده است. انتشار داستان پشت هر کسب و کار و بیان اتفاقات مختلف در قالب یک ویدیو در اینستاگرام، نه تنها یک موضوع بسیار آموزنده است، بلکه داستان شما را به گوش بسیاری از مخاطبان هدفتان می‌رساند. البته این داستان‌سرایی‌ها تنها محدود به خود کسب و کار نمی‌شود. بسیاری از شرکت‌ها به جای به اشتراک گذاشتن داستان خودشان، از مشتریان‌شان برای داستان سرایی کمک می‌گیرند. به این ترتیب که می‌توانید تاثیرات خود بر افراد و کسب و کارهایی که از محصولات برند شما استفاده می‌کنند را بررسی کرده و ویدیویی را در اینستاگرام با همین موضوع به اشتراک بگذارید. این کار به مشتریان هدف کمک می‌کند که بیشتر با محصولات شما آشنا شوند و به برند شما اعتماد کنند. 

۴. معرفی محصولات جدید

     معرفی محصولات جدید برای تهیه ویدیو در اینستاگرام    

یکی از بهترین روش‌ها برای رونمایی از یک محصول، انتشار ویدیو معرفی در اینستاگرام است. به عبارت دیگر، برای شناساندن محصول خود به مشتریان هدف، نیازی به ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی پرهزینه و انتشار آن در رسانه‌های پربیننده ندارید. بلکه می‌توانید با استفاده از اندکی خلاقیت، یک ویدیو معرفی ساده بسازید و آن را در اینستاگرام منتشر کنید. تهیه یک کلیپ معرفی از محصول جدید و قرار دادن آن در اینستاگرام، نه تنها حس کنجکاوی را در مخاطب برمی‌انگیزد، بلکه تمایل‌ آن‌ها برای خرید محصول را نیز افزایش می‌دهد.  

۵. اطلاع رسانی کمپین‌های فروش

اگر به عنوان یک کسب و کار B2B فعالیت می‌کنید، یکی از بهترین راهکارهای مطلع کردن مخاطبان از کمپین‌های فروش‌تان، انتشار ویدیو در اینستاگرام است. شما همچنین می‌توانید یک کمپین مخصوص اینستاگرام راه‌اندازی کرده با استفاده از ویدیوهایی که در صفحه خود به اشتراک می‌گذارید، کاربران را به خرید تشویق نمایید. 

۶. ویدیوهای آموزشی (How-to)

تولید ویدیوهای آموزشی کوتاه و انتشار آن‌ها در اینستاگرام، یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب و تعامل با آن‌هاست. این ویدیوها هیچ تاریخ مصرفی ندارند و در صورت ورود به بخش اکسپلور، می‌توانند شما را با سیل عظیمی از مخاطبان جدید رو به رو سازند. از این ویدیوها می‌توان برای معرفی بخش‌های مختلف شرکت و کارکنان هر قسمت و تشریح وظایف آن‌ها استفاده کرد.

نکاتی برای افزایش تعامل کاربران با ویدیوهای اینستاگرامی

        نکاتی برای افزایش تعامل کاربران با ویدیوهای اینستاگرامی        

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، خلاقیت در تولید ویدیو برای اینستاگرام، حرف اول را می‌زند. اما در کنار خلاقیت، نکات دیگری نیز وجود دارند که در صورت رعایت آن‌‌ها، می‌توان تعامل کاربران با این نوع محتوا را بیشتر کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره افزایش تعامل کاربران مقاله «راهکارهای افزایش نرخ مشارکت در اینستاگرام» را مطالعه نمایید.

۱. استفاده از ایده‌های جدید

پیش از این که شروع به ساختن یک ویدیو در اینستاگرام بکنید، به این دو سوال پاسخ دهید: چرا محتوای ویدیویی؟ چرا اینستاگرام؟

در فضای اینستاگرام، رقابت بین کسب و کارها بسیار تنگاتنگ است. به همین دلیل، تولیدکنندگان محتوا باید در تلاش باشند تا با استفاده از تکنیک‌های مختلف، گوی سبقت را از رقیبان‌شان بربایند. طبق الگوریتم اینستاگرام، سیو کردن یک پست و به اشتراک گذاشتن آن با افراد دیگر، ارزشی به مراتب بیشتر از لایک و کامنت دارد. در نتیجه در زمان ایده‌پردازی برای ساخت ویدیو، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید.

یکی از بهترین ایده‌هایی که توسط کمپانی‌های بزرگ دنیا پیاده‌‌سازی شده، سری مستند‌های Birthday of Dreams یا تولد رویاها از کمپانی مطرح Nike است. در این کلیپ‌های کوتاه ویدیویی که در صفحه اینستاگرام Nike منتشر می‌شوند، ورزشکاران مطرح در دنیا به محله‌های کودکی‌شان باز می‌گردند تا داستان شکل‌گیری رویای خود و قرار گرفتن در مسیر حرفه‌ایشان را بازگو کنند. این ویدیوهای به شدت جذاب، تکان دهنده و تاثیرگذار هستند.

۲. شروع هیجان‌انگیز

             شروع هیجان‌انگیز           

ذهن انسان به صورت طبیعی، این گونه‌ است که چیزهایی که به نظرش تکراری یا حوصله سر بر به نظر برسد را نادیده می‌گیرد. این موضوع در رفتار کاربران اینستاگرام به وضوح مشاهده می‌شود. به عبارت دیگر، کاربران هر چیزی که نتواند در مدت بسیار کوتاهی توجه‌شان را جلب کند، نادیده می‌گیرند. در نتیجه همواره یک عکس کاور جذاب برای ویدیو خود در اینستاگرام انتخاب کنید و ۳ ثانیه اول ویدیوها را بسیار جذاب بسازید. 

۳. استفاده از زیرنویس

به عنوان تولیدکننده محتوای ویدیویی، بدون شک می‌خواهید خلاقیت و هنر شما به خوبی به چشم بیاید. در نتیجه برای درک بهتر پیام‌تان توسط مخاطب، توصیه می‌کنیم که از زیرنویس متنی برای ویدیوها استفاده نمایید. 

۴. استفاده از روش A/B Test

به طور قطع، تمام محتوای ویدیویی که شما برای مخاطبان خود می‌سازید، با استقبال مواجه نمی‌شوند. در نتیجه شما برای شناخت مخاطب هدف خود، نیاز به تجربه دارید. پس به جای ادامه دادن یک مسیر اشتباه و تلاش برای اصلاح آن، در ابتدا برنامه‌ریزی کنید تا محتوای متفاوتی را به کاربران خود ارائه دهید و سپس، با بررسی آمار میزان تعامل آن‌ها، مسیر درست را برگزینید.

سخن آخر

انتشار یک ویدیو در اینستاگرام، می‌تواند بیش از انتشار یک عکس یا متن تاثیرگذار باشد. اگر به دنبال تعامل بیشتر با مخاطبان هدف خود هستید، ساخت ویدیوهای خلاقانه و موضوعی می‌تواند شما را به سرعت به هدف‌تان برساند. نکته اینجاست که بسیاری از افراد برای ساخت ویدیو و انتشار آن در اینستاگرام، از ایده‌های مناسبی استفاده نمی‌کنند. در این مقاله موبودید سعی کردیم علاوه بر معرفی موضوعات جذاب برای ساخت ویدیو، راهکارهای افزایش تعامل کاربران با این ویدیوها در اینستاگرام را هم بیان کنیم.

 

 

مطالب مرتبط:

1399/11/15

فرم نظر سنجی