1399/11/29

چند نکته در خصوص دایرکت اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام

بخش دایرکت اینستاگرام یکی از قسمت‌های پرکاربرد این اپلیکیشن برای کاربران آن است. این ابزار علاوه بر فرستادن پیام، امکانات دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که در این مقاله موبودید قصد داریم تعدادی از آن‌ها را با شما در میان بگذاریم. 

امکانات دایرکت اینستاگرام که باید از آن‌‌ها اطلاع داشته باشید

 امکانات دایرکت اینستاگرام که باید از آن‌‌ها اطلاع داشته باشید

فرستادن پیام

اولین و قطعا پراستفاده‌ترین کاربرد بخش دایرکت اینستاگرام، فرستادن پیام به حساب‌های کاربری مختلف است. البته این پیام‌ها نه تنها به صورت متنی، بلکه به صورت فایل صوتی هم قابل ارسال هستند. برای این کار فقط کافیست انگشت خود را بر روی آیکون میکروفون قرار داده، صدای خود را ضبط کنید و انگشت خود را از روی آیکون بردارید تا پیام ارسال شود.

فرستادن Media

  فرستادن Media 

علاوه بر پیام متنی و صوتی، امکان ارسال پیام به صورت عکس هم در دایرکت اینستاگرام وجود دارد. برای این کار، آیکون گالری که در کنار آیکون میکروفون قرار گرفته را انتخاب کرده و سپس، وارد گالری موبایل خود شوید. در نهایت می‌توانید عکس مورد نظر را انتخاب و آن را ارسال نمایید. امکان ارسال ۱۰ عکس به صورت همزمان هم وجود دارد. البته امکاناتی که در بخش استوری در اختیار شما قرار گرفته هم در بخش دایرکت اینستاگرام قابل دسترسی است. به عنوان مثال شما مي‌توانید از افکت‌هایی مانند Superzoom، Boomerang و همچنین اضافه کردن گیف به تصاویر استفاده کنید. برای ثبت یک تصویر و ارسال آن از طریق دایرکت اینستاگرام، تنها کافیست آیکون دوربین را در پایین صفحه انتخاب نمایید.

برقراری تماس تصویری گروهی

امکان ایجاد یک گروه با ۳۲ عضو در بخش دایرکت اینستاگرام وجود دارد. در نتیجه شما و دوستان‌تان می‌توانید یک گروه با یکدیگر تشکیل داده و به یکدیگر پیام ارسال کنید. همچنین امکان برقراری تماس تصویری ویدیویی در دایرکت اینستاگرام نیز وجود دارد. برای این کار تنها کافیست وارد بخش دایرکت شده و گزینه New Video Chat را انتخاب نمایید.

لایک کردن پست‌ها

     لایک کردن پست‌ها    

دوستان می‌توانند از طریق دایرکت اینستاگرام، پست‌های جذاب برای یکدیگر بفرستند. با دوبار کلیک کردن بر روی پست، شما می‌توانید آن را لایک کنید. این موضوع از طریق نوتیفیکیشن به اطلاع کسی که آن پست را برای شما فرستاده، خواهد رسید. البته امکان Unlike کردن پیام هم همچنان وجود دارد. لذا اگر یک پست را اشتباه لایک کردید، می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود روی آن و انتخاب گزینه Unlike، از تصمیم خود صرف نظر کنید.

فرستادن پست و استوری

شما تنها با دو کلیک، می‌توانید پست‌ها و استوری‌هایی که مشاهده کرده‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این کار، کافیست بر روی علامت paper airplane کلیک کرده و نام حساب کاربری مورد نظر را انتخاب نمایید. در نهایت آن محتوا به آدرسی که شما مشخص کردید، ارسال می‌گردد. 

ذخیره عکس‌ها و ویدیو‌ها

       ذخیره عکس‌ها و ویدیو‌ها در دایرکت اینستاگرام      

همانطور که گفتیم، امکان ارسال ویدیو و تصاویر از گالری در دایرکت اینستاگرام وجود دارد. امکان ذخیره ویدیو‌های ارسالی توسط دوستان هم وجود دارد. برای این کار، تنها کافیست انگشت خود را بر روی آن عکس یا ویدیو نگه داشته و گزینه Save را فشار دهید. 

فرستادن پروفایل به عنوان پیام

اگر به دنبال این هستید که یک حساب کاربری را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید، این کار از طریق دایرکت اینستاگرام قابل انجام است. برای به اشتراک‌گذاری حساب کاربری کافیست وارد پروفایل شده و بر روی علامت سه نقطه (Three Dots) کلیک کنید. با انتخاب گزینه Send Profile as Message می‌توانید آن پروفایل را برای دوستان‌تان ارسال نمایید.

پاک کردن پیام‌ها

          پاک کردن پیام‌ها         

شما می‌توانید تمام پیام‌ها اعم از متنی، ویدیویی و صوتی که در دایرکت اینستاگرام ارسال می‌کنید را پاک کنید. برای این کار، تنها کافیست انگشت خود را روی آن پیام نگه داشته و گزینه Unsend را انتخاب نمایید.

ساکت کردن چت‌ها

اگر یکی از دوستان‌تان دائم برایتان پست‌های و استوری‌های نامربوط ارسال می‌کند و شما دوست ندارید او را آنفالو کنید، دایرکت اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا چت‌های خاصی را ساکت یا به اصطلاح Mute کنید. برای این کار، وارد بخش دایرکت شده و انگشت‌تان را بر روی حساب کاربری شخصی یا گروهی نگه دارید تا گزینهMute Messages برای شما به نمایش دربیاید. یک روش دیگر برای Mute کردن یک شخص و یا گروه، ورود به صفحه چت و سپس انتخاب آیکون (i) است. با این کار، چندین گزینه به شما نمایش داده می‌شود که یکی از آن‌‌ها، Mute Notification خواهد بود.

دیدن زمان ارسال پیام‌ها

اگر انگشت خود را بر روی پیام قرار داده و آن را به سمت چپ بکشید، می‌توانید زمان ارسال آن را مشاهده نمایید. 

خاموش کردن نوتیفیکشن دایرکت

             خاموش کردن نوتیفیکشن دایرکت اینستاگرام            

اگر نوتیفیکشن‌های اینستاگرام تمرکز شما را بر هم می‌زند، شما به راحتی می‌توانید با ورود به بخش تنظیمات دایرکت اینستاگرام، از نمایش آن‌ها جلوگیری نمایید.

خاموش کردن وضعیت فعالیت

اگر دوست ندارید دوستان شما در اینستاگرام از ساعت آنلاین بودن شما مطلع باشند، این امکان وجود دارد که به صورت پنهان در اینستاگرام حضور داشته باشید. برای این کار،‌ با ورود به بخش Setting، گزینه Privacy را انتخاب کرده و سپس وضعیت Activity Status را به OFF تغییر دهید.

امکان دیده شدن تصاویر تنها برای یک بار

این امکان وجود دارد تا عکس‌ها و ویدیوها تنها برای یکبار برای مخاطب به نمایش در بیاید و امکان ذخیره آن‌ها وجود نداشته باشد. برای این کار پس از ضبط ویدیو یا ثبت عکس، روی آن کلیک کرده و گزینه View Once را انتخاب کنید.

سخن آخر

دایرکت اینستاگرام یکی از پرکاربردترین قسمت‌های این شبکه اجتماعی است. کاربران به صورت روزانه بارها از این قسمت استفاده می‌کنند اما بسیاری از آن‌ها، با تمام نکات مربوط به این بخش آشنا نیستند. در نتیجه در این مقاله موبودید سعی کردیم تمام نکات ریز این بخش را برای شما بازگو کنیم. 

 

مطالب مرتبط:

1399/11/29

برچسب ها:

فرم نظر سنجی