1399/12/04

کسب درآمد از طریق تبلیغات موبایل گوگل اد موب

گوگل اد موب

هدف گوگل از راه‌اندازی سرویس تبلیغات موبایل اد موب، کمک به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای کسب درآمد از این طریق است. سرویس گوگل اد موب با توجه به سلایق مخاطبان اپلیکیشن، تبلیغات مرتبط با آن‌ها را در داخل برنامه به نمایش در‌می‌آورد. البته از آن جایی که فاکتور‌های مختلفی برای نمایش تبلیغ در هر اپلیکیشن وجود دارد، میزان درآمد به دست آمده در حالت‌های مختلف متفاوت است.

چگونه می‌توان از سرویس گوگل اد موب استفاده کرد؟

 چگونه می‌توان از سرویس گوگل اد موب استفاده کرد؟

برای استفاده از سرویس گوگل اد موب، باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول، توسعه و ساخت یک اپلیکیشن اندرویدی است. به یاد داشته باشید اپلیکیشن شما باید به صورتی طراحی شود که مکان‌های قرارگیری تبلیغات از قبل در آن مشخص شده باشد.

پس از آن باید به آدرس market.android.com/publish مراجعه کرده و با استفاده از حساب کاربری Google Credential وارد شوید.

با دنبال کردن مراحل، می‌توانید اپلیکیشن خود را در android market قرار دهید. برای این که تعداد مخاطبانی که می‌توانند به تبلیغات در برنامه شما دسترسی داشته باشند افزایش پیدا کند، پیشنهاد می‌کنیم که برنامه را به صورت رایگان در مارکت قرار دهید.

وارد وبسایت admob.com شوید.

بر روی گزینه “Add your fist app” کلیک کنید.

اطلاعات مربوط به Android Market شامل Market URL و توضیحات مربوط به نام اپلیکیشن را در این بخش وارد کرده و سپس Continue رو بزنید.

سپس کد مربوط به AdMob را در بخش مخصوص وارد کنید تا فرآیند به پایان برسد.

برنامه خود را مجددا در Android Market قرار دهید. بسته به تعداد دانلود‌های اپلیکیشن و تعداد ایمپرشن‌ها، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

چگونه می‌توان از تبلیغات موبایلی گوگل اد موب کسب درآمد کرد؟

      چگونه می‌توان از تبلیغات موبایلی گوگل اد موب کسب درآمد کرد؟     

همانطور که اشاره کردیم، میزان درآمد حاصله از گوگل اد موب به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین موارد مرتبط با میزان درآمد یک تیم توسعه‌دهنده از اپلیکیشن، پلن انتخابی برای درآمدزاییست. آیا شما قصد دارید که تنها از طریق تبلیغات درآمد داشته باشید یا می‌خواهید که کاربران با خریداری امکانات موجود در برنامه به شما سود برسانند؟ علاوه بر این، باید پیش‌بینی کنید که چند نفر ممکن است اپلیکیشن شما را دانلود و استفاده کنند. به عبارت دیگر، استراتژي شما برای بازاریابی اپلیکیشن‌تان و افزایش آگاهی کاربران چگونه است؟ آیا قصد دارید که محصول خود را در رسانه‌های مختلف تبلیغ نمایید؟ همچنین میزان تعامل کاربران با اپلیکیشن هم یکی از موارد تعیین‌کننده در میزان درآمد از طریق تبلیغات موبایلی گوگل اد موب است. 

در ادامه چندین مثال از کسب و کارهایی که با استفاده از سرویس گوگل اد موب توانستند به درآمد قابل توجه برسند را معرفی خواهیم کرد.

شرکت برنامه نویسی Balloon Island در سال ۲۰۱۶ توانست با ارائه چندین بازی بسیار جذاب، روزانه بیش از ۲۰۰۰ دلار از طریق سرویس تبلیغات موبایل گوگل اد موب درآمد داشته باشد.

اپلیکیشن Cherry Chaser Slot Machine تنها یک ماه پس از انتشار، ۳۰۰ هزار دانلود داشت و توانسته به طور متوسط روزانه ۱۰۰ دلار درآمد داشته باشد.

اپلیکیشن Blood Pressure که توانست در کمتر از یکسال ۱ میلیون دانلود داشته باشد، در سال ۲۰۱۳ روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۵۰ دلار درآمد کسب ‌کرد. توسعه دهندگان این اپلیکیشن توانستند علاوه بر تبلیغات، از روش فروش درون برنامه‌ای هم کسب درآمد کنند.

سخن آخر

تبلیغات موبایل یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های جذب مخاطب است. به همین دلیل گوگل تلاش کرده تا با معرفی سرویس اد موب، یک بستر راحت برای انتشار تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل فراهم کرده که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بتوانند با راحتی بیشتری از این طریق کسب درآمد کنند. البته میزان درآمد کسب شده از تبلیغات موبایلی به عوامل مختلفی از جمله تعداد دفعات دانلود، ایمپرشن و ... بستگی دارد.

 

مطالب مرتبط:

1399/12/04

برچسب ها:

نظرات کاربران

رامتین

کسب درآمد از طریق تبلیغات موبایل گوگل اد موب واقعا میشه ؟

علی

کسب درآمد از طریق تبلیغات موبایل گوگل اد موب من دارم پول در میارم

بهنام

کسب درآمد از طریق تبلیغات موبایل گوگل اد موب باحاله

ارسام

کسب درآمد از طریق تبلیغات موبایل گوگل اد موب عالیه

رامتین

کسب درآمد از طریق تبلیغات موبایل گوگل اد موب پیشنهاد می کنم همه یاد بگیرن

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی